Cílem Microsoftu není prodat nejvíce konzolí

Publikováno: 17.8.2020, 21:21

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2340 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Zajímavý rozhovor poskytl šéf Xboxové divize Phil Spencer v podcastu Animal Talking Garyho Whitta. Zahraniční média o možnosti, že Microsoftu vlastně aktuální situace vyhovuje a nechce se účastnit absolutního boje, co se prodejů konzole týče, spekulují již dlouho. A právě tuto věc Phil uvedl ve zmíněném podcastu. Podle jeho slov není cílem Microsoftu prodávat nejvíce konzolí, což dokládají kroky, které v herním průmyslu dělají. Kdyby prý chtěli prodávat více konzolí, než Sony nebo Nintendo, určitě by nešli s hrami na PC a už vůbec by se nesnažil o co největší přístupnost služby Project Xcloud, díky níž si hráči velké hity budou moci klidně zahrát na obrazovkách svých mobilních telefonů nebo tabletů.

Cílem Microsoftu je přinést herní zážitek co nejširší hráčské základně na nejrůznějších platformách a to všechno doplnit službami. Právě o ty se bude chtít Microsoft co nejvíce opřít při launchi nové konzole a to i vzhledem k tomu, že jedna z hlavních vlajkových lodí nové generace, Halo Infinite, byla odložena do příštího roku. Za zmínku rovněž stojí fakt, že se v obchodě Microsoft Store objevilo několik dříve vyřazených Xbox 360 titulů, což by dávalo tušit buď rozšíření titulů ze zpětné kompatibility nebo snad i jejich uvedení do streamovaného hraní v rámci služby Xbox Game Pass. I to je jeden z faktorů, který by mohl pomoci hráče k ekosystému Xbox dostat. I v této generaci se tak klidně může opakovat situace, kdy Sony prodá dvakrát více konzolí jak Microsoft, ale jak bylo řečeno, tohle není cíl, po kterém by Microsoft toužil.

Tyto zprávy jdou trochu proti slovům šéfa Valve a Steamu. Gabe Newell totiž prohlásil, že dle něj bude Xbox Series X lepší konzolí a ve výsledku prodá více. Uvidíme tedy, jak to nakonec bude, ale dle všeho se ani v aktuální generaci nebude Microsoft chlubit prodejními čísly konzolí, pokud k tomu nebude mít opravdu velký důvod, jelikož z jeho pohledu to není důležité. Jisté ale je, že i nadále se dočkáme většího přísunu her do Game Passu, čímž se zároveň budou rozšiřovat možnosti a zástup her v Projectu Xcloud. Jak si mnozí z nás mohli již vyzkoušet, streamování her do nejrůznějších zařízení funguje opravdu dobře a to navzdory faktu, že k ostrému spuštění dojde teprve dojde 15. září.