Člen Sumo Digital o třetím Crackdownu a konzoli Xbox One X

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 21.6.2017, 9:37

Publikováno: 21.6.2017, 9:37

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 2956 článků

Občas nás trápí, že na rozdíl od jiných webů, nemáme možnost navštívit vybrané vývojáře a doslova z nich vypáčit všechno, co by nás zajímalo. Naštěstí jsou tu jiní, kteří to štěstí mají a my pak můžeme lehce přetlumočit všechny zajímavosti, jež z rozhovoru vzešly. Posledním šťastným je web Gamecentral, jemuž se podařilo udělat interview s šéfem designu u Sumo Digital, Garethem Wilsonem. Tento chlapík možná nemá tak zvučné jméno jako jeho kolegové od „velkých pádel“, ale během dvacetileté kariéry vytvořil hned několik skvělých her, z nichž jmenujme alespoň PGR 3 a 4, Blur či sérii Sonic All Star.

První otázky nemohly směřovat jinam než na cloud. Redaktor měl totiž možnost okusit demoverzi Crackdownu a zničitelné prostředí v něm jaksi nefigurovalo. Kam se tedy podělo? „Destrukce založená na cloudu je součástí multiplayeru, kde je aréna a cílem hry je zdemolovat soupeřovu věž. Na E3 jsme tento režim ukázat nechtěli, k tomu dojde až později v tomto roce. Důvodů, proč v kampani nechceme plně zničitelné prostředí. je více. Předně, hra by mohla být hratelná jen online, což jsme nechtěli a pak je tu příběh, v němž máte zachránit svět, a ne ho zničit. Destrukce je tak na úrovni běžných her.“ dodal Gareth s tím, že možnost volby mezi jednotlivými možnostmi by znamenala navrhnout dva zcela odlišné světy, což je sice zajímavé, ale z hlediska vývoje v tuto chvíli nesmyslné.

Titul tak ve hře více hráčů nadále využije cloudovou technologii Cloudgine, která nebyla důvodem opožděného vydání. Za něj může oznámení Scorpia a rozhodnutí tvůrců, že právě Crackdown 3 by mohl být výborný launch titul pro nejvýkonnější konzoli na trhu. Nicméně nová technologie dělala vývojářům početné vrásky. „Největším problémem je latence, která pro cloud computing musí být vyvážená jak směrem ven, tak zpět, aby nedocházelo ke zpoždění. Hodně času nás tak stálo rozhodnutí, zda nechat hru běžet přes cloud nebo hráčům nabídnout hratelnost založenou na výkonu konzole. Je to náročné, ale to je důvod, proč dělám na vývoji videoher, asi jsem masochista.“ zakončil ředitel designu debatu o cloudu.

Redaktor si během hraní nemohl nevšinout, že Crackdown 3 z hlediska kampaně působí jako remake, třebaže ne v poměru 1:1 a příliš se nemýlil. Dostalo se mu odpovědi: „V Sumo Digital jsme mistři na využívání starých značek a jejich přetváření pro moderní věk. Například při vývoji Sonic & Sega All-Stars Racing Transformered jsme čerpali design tratí ze všech dostupných značek v rámci univerza, a to i z titulů, které patřili do portfolia konzole Sega Saturn a hráči na to reagovali velmi pozitivně. Crackdown je pak také určitým kultem, tudíž byla zachována původní hratelnost, ale za přispění vylepšených mechanik, které by neměly dávat pocit, že hrajete jinou z konkurenčních her.“

Tématem se stala také akce mající doslova šílené tempo. Jak se ale ukázalo, demoverze je značně „zrychlená“, aby případní zájemci získali představu, odkud a kam se titul posouvá. „Když máte 10 minut, musíte do nich vměstnat vše, co lidé během hry zažijí nebo pocítí. To, co aktuálně prezentujeme v ukázce je rychlý vývoj až na 5. úroveň, ten ale ve hře zabere dobrých 10 až 12 hodin. Teprve pak hra nastolí frenetické tempo pozorované v demoverzi.“ Gareth dále vyvrátil výskyt zombíků: „Sice jsme si vzali některé věci z druhého dílu, ale zombie v žádném případě ne. Ve videohrách už je krvelačných bestií až dost a jejich vynechání je to nejlepší pro všechny.“

Součástí hry samozřejmě bude dlouho dopředu oznamovaná kooperace až pro 4 hráče a redaktora zajímalo, jak se parta hráčů vypořádá například s bossy. „V naší hře nejde dělat drobné, malé věci, takže bossové jsou něco jako Goliášové. Agenti, figurující jako hratelné postavy sice působí oproti ostatním superhrdinským dojmem, zejména sejdou-li se 4 hráči na páté úrovni, bossové ale musí činit výzvu. Na každého tak platí jiná strategie a odlišný bojový styl, což vás nutí upravit obvyklý styl hraní.“

Bez povšimnutí neskončila ani grafika a narážky: „Jak bylo složité rozhodování, zda zachovat cel-shading (speciální renderování umožňující komiksovou stylizaci) nebo ho úplně zrušit?“ Gareth připustil, že nad klasickým vizuálním ztvárněním přemýšleli, ale jelikož se jedná je o otevřený svět s rozsáhlou viditelností, nikdy by nebyli schopni držet krok s tituly jako je The Last of Us nebo jemu podobní. „Od začátku jsme tak chtěli udělat grafiku ve stylu komiksu, která by nejen odkazovala na původní hru, ale zároveň přinesla vizualizaci v rozlišení 4K bez dalších ústupků.“

Rozhovor pak nemohl být zakončen ničím jiným, než konzolí Xbox One X: „Jak se hra změnila od doby, kdy víte, že bude vydána souběžně na Xbox One X?“ Nikoho asi nepřekvapí, že odpovědí bylo: „Tak předně, Xbox One X je další platformou, nikoli tou jedinou, ale je pravda, že jeho vývojářské nástroje jsou skvělé. Ve většině případů nám umožnily okamžitě pracovat ve 4K. Ten stroj je šelma a je mnohem rychlejší než PS4 Pro, zejména pokud jde o běh ve 4K. O jeho síle není pochyb, ale je otázkou, zda třetí strany jeho potenciál využijí naplno.“

A pod to se můžeme pouze podepsat a doufat, že neuvidíme hry v té nejlepší kvalitě jen v rámci exkluzivních značek. Skutečnost ukáže až čas, zejména pak příští rok, kdy se projeví prodeje a vývojáři dostanou dobrý důvod, proč hry kvůli konkurenci nebrzdit.   

 

29. 06. 2019 • Lukáš Urban2

Nový obsah pro Crackdown 3 míří vysoko

Až se jednou budeme ohlížet za osudy exkluzivních her, Crackdown 3 bude tím, který patrně půjde v čele smutečního průvodu. Ne proto, že je špatný. Ale z důvodu, že přišel pozdě a s klasickým konceptem, který je pro dnešní mainstream už značně zastaralý. A to navzdory tomu, že je kampaň skutečně parádní. Zejména v kooperaci. Ovšem vzpomínat na poslední Crackdown budeme i v hrdinském kontextu. Možná ho hraje minimum hráčů, možná by bez Game Passu...

»
31. 05. 2019 • Lukáš Urban4

Crackdown 3 rozdává v novém updatu Klíče od města

Letošní městská akce odvedla svou práci. Tedy vyšla, a jak se říká, o mrtvých jen dobře. To by ovšem platilo, kdyby na hru vedle hráčů zanevřeli i autoři, a to se zřejmě nestalo. Neočekávaně vyšla Extra Edition aktualizace, která má vrátit hráče jak do kampaně, tak do multiplayeru. Je pravda, že Wrecking Zone příliv hráčů žalostně potřebuje, neboť matchmaking je ryzí zkouškou trpělivosti.

»
01. 04. 2019 • Lukáš Urban0

Cryptah potrápil ďábla a dal se k agentům

Což mezi řádky znamená, že se náš XKO Guru podíval na zoubek hrám Devil May Cry 5 a Crackdown 3. Že vyšly už před nějakým časem? Právě, a to se jim věnoval každý, tudíž je ďábelsky chytré je vrátit do povědomí po pár týdnech. Navíc Crackdown 3 je součástí předplatného Xbox Game Pass, kde si ho může zahrát každý, kdo digitální půjčovnu hradí. V obou hrách padly za oběť první levely...

»
20. 02. 2019 • Lukáš Urban7

Crackdown 3 mezi nejhranějšími hrami minulého týdne

Podle předběžných prodejů z různých koutů světa Crackdown 3 příliš neexceloval. Ale jak víme, to Microsoft příliš trápit nemusí, protože každá exkluzivní hra jde v den vydání do služby Xbox Game Pass. Je tedy zcela logické, že dlouhodobí předplatitelé titul odehrají jejím prostřednictvím. A server True Achievements se pod tím vlastně podepisuje. Podle jeho žebříčku hráčů, kde je registrovaných více jak půl milionu uživatelů ze všech částí světa, byla kampaň třetího Crackdownu...

»
19. 02. 2019 • tonyskate0

Terry Crews v reklamě na Xbox Game Pass

Herec Terry Crews, kterého nepochybně znáte z televizních reklam na Old Spice, ale také z akční filmové série Postradatelní, se propůjčil nové exkluzivitě Crackdown 3 a byla podle něj stvořena postava velitele Jaxona. Jak už jste mohli vidět na internetu či v samotné hře, která je součástí předplatného Xbox Game Pass, Crews se vyskytuje ve scénkách, můžete za něj hrát a samozřejmě neschází přepálené hlášky.

»
16. 02. 2019 • Lukáš Urban6

Recenze: Crackdown 3

„Tak se podívej chlapče. Už máš dost let, aby si pochopil, že jsi nechtěný. Dnes tu s tebou mluvím jen díky brzké zavírací době obchodů a faktu, že moje jediná ochrana byl tehdy deštník. Šanci zbavit se tě okamžitě jsme propásli, a tak došlo na komplikovanější řešení. Do Nigérie si nedoputoval, protože jsem část peněz na poštovné propil U Fleků. A řvoucí balík byl beztak podezřelý. Snaha o prodej v internetové aukci...

»
11. 02. 2019 • Lukáš Urban0

Když Terry Crews velí k apokalypse

Nějak se nám ten útlum vysílání vymkl z rukou. Pro mnohé možná teprve teď začal herní nový rok, protože premiéru hlásí hned tři velké novinky. A my vám všechny ukážeme. Ještě, než Terry Crews udělá z města kůlničku na dříví, zavzpomínáme na městské akce v nové epizodě pořadu XKO MAG. A rozhodně nezůstalo jen u nich. Tím si připravíme půdu pro třetí Crackdown, jehož existence byla často nejistá. Nakonec tu je a my...

»
06. 02. 2019 • tonyskate2

Startovní trailer na Crackdown 3 + úvodní video

Exkluzivní akce Crackdown 3 byla hlavní doménou včerejší epizody Inside Xbox, které se zúčastnil i Terry Crew, jež si ve hře střihnul roli velitele Jaxona. Šílená akce a nespočet explozí vás budou provázet na každém kroku při boji proti zločinecké organizaci TerraNova Corporation, které se podařilo zcela odstavit několik světových měst. A teď mají ve hledáčku New Providence. Jako agent je musíte zastavit, ovšem jak se dozvíte v intru, skončíte ještě...

»