Destiny 2: Crucible PvP

Autor: HusekDPublikováno: 5.9.2022, 11:43

Publikováno: 5.9.2022, 11:43

Sociální sítě

O autorovi

HusekD

Je autorem 266 článků

Nová pirátská sezóna je v plném proudu, nové rekordy padají jeden za druhým a tak se s námi Bungie v novém vydání TWAB (The Week at Bungie) dělí o jednu zásadní novinku implementovanou v rámci nové sezóny Season of Plunder v úterý 23.8. v herním PvP režimu zvaném Crucible. Tentokrát v podobě úprav implementovaných do 6v6 matchmakingu Control.

Novince se říká SBMM (Skill-based MatchMaking) a Bungie nás o ní naposledy informovalo v srpnu v rozsáhlejším rozboru fungování. Její rozdíl oproti “obyčejnému matchmakingu” spočívá v tom, že vám nedohazuje do týmu všechny hráče a vás všem. Naopak, do jisté míry umí zohledňovat individuální skill. Mnohé z vás bude jistě zajímat, jak v principu oba tyto systémy pracují a jak jsou nastaveny.

MatchMaking – tento systém je nastaven ve smyslu “všichni pro všechny”. Nezohledňuje platformu, nezohledňuje váš skill ani nic jiného. Jediná veličina, kterou bere “v úvahu” je latence, a i to pouze prvních 15 sekund vyhledávání hry.

SBMM už bere v potaz vícero faktorů, vč. Vašeho skillu. Bungie shromáždilo několik zajímavých dat, o které se s námi podělilo:
• SBMM od doby nasazení dokázalo správně spárovat hráče v 80% případů (bez SBMM 10%)
• uplatnění Mercy pravidla v PvP hrách klesla o 4% (původní hodnotu Bungie neuvádí) a nadále se zmenšuje
• Počet her, ve kterých je dosaženo limitní skóre zůstává stabilní. Počet her, kterým se do konce časového limitu daří skóre dosáhnout, stoupá.
• Her, kdy měl nejlepší hráč 30+ zabití než nejhorší hráč klesly z 9% na 2%.
• Her, ve kterých měl nejlepší hráč o 10-19 zabití více, než nejhorší hráč, stouply z 35% na 55%.

S novým matchmaking systémem se ale dostavil také jeden negativní efekt: Bungie ze svých dat zjistilo, že nově z těchto her předčasně odchází 12% hráčů (dříve 8%). Je otázka, zda je to přirozená reakce hráčů na nový systém nebo zda je třeba problém hledat jinde.

Osobně mohu potvrdit, že SBMM funguje. V mých hrách za poslední týden už nevznikaly tak velké rozdíly mezi NEJ hráči a žádná hra neskončila předčasně (ani v režimu Mercy), na druhou stranu jsem se potýkal s mnohem častější přítomnosti quitterů (stejně jsme pokaždé vyhráli).

Samozřejmě se taková novinka neobejde bez účasti v začarovaném kruhu společně s přiměřenou dobou hledání zápasů a přijatelnou latencí. Bungie proto pro SBMM prodloužilo dobu hledání až na 2 minuty.

Jak si nadále Bungie s laděním PvP zážitku v Destiny 2 poradí, uvidíme. Chce se mi říct, že jim držím palce, na druhou stranu je to věc, po které hráči volají už léta a předchozí snahy dopadly vždy tak nějak nevalně. Snad už tyhle k životu uvedené změny budou naše zážitky jen zlepšovat.

Jak PvP režim působí v tomto ohledu na vás? Oceníte nově nasazený Skill-based systém? Přijďte pokecat na náš Discord https://discord.gg/d9CynPSq a nebo se s námi podělte o své zkušenosti v komentářích.

…Tluček…

28. 11. 2023 • tonyskate0

Destiny 2: The Final Shape až v červnu

Střílečka Destiny 2 určená především pro více hráčů se poslední dobou potýká s problémy i jistým odlivem hráčů. Fanoušci ovšem doufají ve spásu v podobě rozšíření The Final Shape, které mělo původně vyjít 27. února 2024. Nicméně studio Bungie teď oznámilo nemilou zprávu, že k vydání dojde až 4. června 2024, což je na rozšíření poměrně velký odklad. The Final Shape bude vyvrcholením prvních deseti let série Destiny a je jasné, že sis...

»
04. 03. 2023 • tonyskate0

Lightfall rozšiřuje Destiny 2

Střílečka Destiny 2 pokračuje ve své krasojízdě a po The Witch Queen je tady rozšíření Lightfall, který se zaměřuje na návrat císaře Caluse, který se stal učedníkem Witness a tábor rozbil na Neptunu, což bude také cílová stanice pro vás. Čekat vás zde bude neonová metropole Neomuna a její obránci Cloud Striders, kterým pomůžete v boji proti stínové legii. Určitě také uvítáte novou elementární sílu Strand těžící z temnoty, jež je dostupná...

»
11. 09. 2022 • HusekD0

Novinky okolo Destiny 2

Další týden sešel časem, a tak nadešla chvíle, aby se s námi Bungie podělilo o novinky a updaty ve svém pravidelném TWABu. Výčet novot je tentokrát kratší, než na jaký jsme byli zvyklí v posledních týdnech a měsících, proto se nezdržujme a pojďme rovnou na ně.

»
23. 08. 2022 • HusekD0

Destiny 2: Showcase, ARC 3.0 a Temnota za rohem

Destiny 2 od vydání posledního datadisku Witch Queen prožívá takovou malou renesanci a oživení. Není se čemu divit. Poslední příběhové rozšíření je považováno (a zaslouženě) za to nejlepší, co dosud herní galaxie svým Ochráncům nabídla. Poslední měsíce sebou rovněž přinesly reworky subclass typu Void a Solar. A právě dnes večer došlo k další události, která nesouvisí jen s dalším herním reworkem.

»
27. 05. 2022 • Lindy0

Destiny 2: Season of the Haunted – Duality Dungeon

Destiny 2 dostává výraznější update Duality Dungeon. Na našem Discrodu v posledních dnech rezonuje hodně hra Destiny 2, proto je dobré zmínit, že k nám míří poměrně velké rozšíření. Abyste se ovšem mohli zapojit do všeho, bude vyžadován trošku zkušenější tým, a tak je potřeba grindit a grindit. Atmosférický trailer nabídne pohled na chystané věci a možná přitáhne i nové hráče nebo ti dřívější opráší konzole, strhnout internet (instalace této hry patří k tomu nejrozsáhlejšímu)...

»
15. 02. 2022 • p.a.c.o0

Destiny 2: The Witch Queen v launch traileru

Již příští týden přinese Destiny 2 nové dobrodružství nazvané The Witch Queen. A jelikož jde o velké obsahové rozšíření, nesmí chybět launch trailer, který by měl všechny vojáky opět přimět ke hraní. Mimo nového příběhové obsahu nebude chybět také nová třída, zbraně a další hromada novinek. DLC otevře své brány 22. února.

»
01. 02. 2022 • p.a.c.o0

Destiny 2: The Witch Queen ukazuje nové zbraně

Přidávání nového obsahu do Destiny 2 stále nekončí, kdy na programu je rozšíření s názvem The Witch Queen. Ještě předtím, než 22. února vyjde, se můžeme podívat na nový trailer. Jeho prostřednictvím se podíváme na nové zbraně, kterými si naši Guardiani budou kosit cestu skrze hromady nepřátel. Najdeme mezi nimi i velice zajímavé kousky, díky nimž bude při troše šikovnosti možné sekat nepřátele a přitom vystřelit projektily na střední vzdálenost. A...

»
01. 02. 2022 • Lukáš Urban0

Bývalí tvůrci Halo patří nově Sony

Nebývá tu dobrým zvykem, že bychom psali o akvizicích jiných firem, než je Microsoft. Jednak nebývají pro Xbox důležité a, bez jakýchkoliv posměšků, nejsou ani tak mamutí jako v případě amerického kolosu, natož aby měly výrazný vliv na herní průmysl. Tentokrát však uděláme výjimku, neboť nákupní hody se dotkly studia Bungie, tedy těch, kteří přivedli na svět kultovní značku Halo.

»