Dojmy z betaverze: Mirror’s Edge Catalyst

Autor: p.a.c.oPublikováno: 23.4.2016, 17:48

Publikováno: 23.4.2016, 17:48

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3252 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

I herní série mají svůj rytmus. Některé vycházejí s železnou pravidelností rok co rok, na jiné si musíme počkat i několik let. Mezi takové značky bezesporu patří série GTA, Read Dead a nebo také Mirror’s Edge. Zdá se to jako včera, kdy jsme poprvé vyběhli na střechy a začali svět objevovat úplně jinýma očima. Přitom od vydání uplynulo již osm let a až letos se dočkáme dalšího dílu s pohlednou Faith a futuristickým městem, nazvaným Mirror’s Edge Catalyst.

Ještě než vyjde plná verze, dostal se k nám do redakce kód do uzavřené betaverze a jako velký fanoušek série jsem si jí nemohl nechat ujít. Moje očekávání od ní byla vysoká, protože všechny materiály, videa a screeny byly prostě parádní. Navíc, co se tvůrcům musí nechat, ochutnávka je to hodně poctivá co se obsahu týče. Takže jdeme na to, vyrážíme na střechy města Glass.

mirrorsedgecatalst_gc_web_screen_04_krugerwalk_wm

Největší novinkou Mirror’s Edge Catalyst je bezesporu otevřený herní svět, díky čemuž se úplně změnila celá hra. V prvním díle jsme prostě procházeli příběh v pořadí a v lokacích, jak si to vývojáři předem určili a nic jiného, nepočítáme-li úrovně na čas, se ve hře ani dělat nedalo. Mirror’s Edge Catalyst nabízí skutečnou volnost po již odemčené části města, kde si každý může vybrat úkol podle své chuti. K dispozici je i mapa města, která se určitě bude hodit, protože občas není úplně jednoduché se po střechách dostat z jednoho místa na druhé. Velikost bude určitě dostačující, protože už v betě je město velké a to je k dispozici jenom jeho část.

Co se obsahu týče, z počátku mi přišel hodně monotónní, ale když jsem postoupil dál, odemkl se další obsah, nejen co se hlavního příběhu týče, ale také nejrůznější postranní mise. K příběhu si víc řekneme až v samotné recenzi, nicméně mise s ním spojené byly příjemné, napínavé a relativně dlouhé, což je určitě fajn. Z dalších radovánek nás bude čekat hodně doručování nejrůznějších zásilek a to navíc v daném časovém limitu. Ten je u některých zadání opravdu přísný a žádné chyby neodpouští. Náročnost doručování je hodně různá a hlavně zábavná. V postranní misi se mi nejvíc líbilo honit dron, jehož krádež z laboratoří nevyšla úplně podle plánu, dron uletěl a bylo třeba ho chytit.

mirrorsedgecatalst_gc_web_screen_08_magrope_wm

Poslední kratochvílí co určitě stojí za zmínku a mě samotnému se moc líbila, je ničení vysílačů. Přiběhnete k vysílači, zlikvidujete jeho různě velkou stráž a pak se musíte vytratit, než pátraní po vás ustane. Hrát se dá několika způsoby a je tak pouze na nás, který si zvolíme a za to rozhodně palec nahoru. Třešničkou na dortu pro sběratele achievementů bude posbírat celou řadu harampádí jako nejrůznější čipy nebo složky rozeseté po celém městě.

Další věcí, která vás od minule mile překvapí, je zbrusu nový soubojový systém. V Catalystu má totiž Faith odpor ke zbraním, takže veškeré souboje jsou pěkně ručně stručně, i když soupeř má místy hodně dobrý paprskomet. Díky celé řadě komb a možností útoků ze skoku, kopem nebo pěstí se každému soupeři dostanete na kobylku a pěkně s ním zacvičíte. I u soubojů se projeví kreativita každého hráče. Můžete klidně zpacifikovat dva soupeře najednou jedním dobře mířeným kopem, třetího oběhnete a pošlete ho expres dolů mezi auta. Možností je celá řada, bude záležet i na tom, jakou cestou se vydáte ve vývojovém stromu.

Faith tak nějak zapomněla, co všechno uměla, za každou misi či úkol dostává zkušenostní body a když jich získá dost, může se naučit nějakou novou dovednost v oblastí vybavení, pohybů nebo soubojů. Jako první co jsem si odemkl, byl doskok do kotoulu. V prvním díle automatická věc, nyní si z počátku budeme muset poradit bez ní. Vylepšování je celá řada, navíc vývojové stromy propojují další dovednosti mezi sebou, takže takový příjemný RPG systém nechybí ani v Catalystu. I když občas bych nějakou schopnost uvítal již na začátku, ale co se dá dělat.

Co se zvýraznění překážek týče, takto funkce je teď nazvaná jako runner vision a v jejím rámci si můžete nastavit několik stupňů pomoci. Buď si necháte poradit se vším všudy, takže při misi nebo úkolu vidíte stín, kudy se vydat, což se mi moc nelíbilo. Nastavení „clasic“ funguje jako v předešlém díle, tedy zobrazuje překážky na cestě, kudy bude dobré se vydat. Poslední nastavení nápovědu vypne úplně, ale jestli máte skvělýorientační smysl nebo rádi výzvy, tohle bude vaše nastavení.

mirrorsedgecatalst_gc_web_screen_06_wallruncombat_wm

Bohužel se dostáváme k největšímu záporu celé bety a to je technické zpracování. Jsem si vědom toho, že betaverze není kompletní hra a může být z nějakého ranějšího vývoje hry. Ale mrzelo mě, když jsem poprvé pln očekávání mířil na střechu vysoké budovy a těšil se na dech beroucí pohled na město. Místo obdivu však přišel na řadu nechápavý výraz, protože grafika města je prostě nehezká (nechci použít slovo ošklivá, i když by to asi sedělo víc). Textury domů jsou buď rozmazané, nebo neostré v tom lepším případě. Horší možností bylo doskakování textur nebo přímo jejich vypadávání.

Přitom videa mezi příběhem jsou opravdu skvělá a to samé platí i pro interiéry budov, které jsou přesně v tom čistém a kontrastně barevném tónu, jak jsme byli zvyklí. Tím víc ale vynikají technické nedostatky města venku, občasné záškuby při videích a také pár záseků uprostřed hraní. Co však budu chválit je celková rychlost a plynulost hry. Faith se po městě také pohybuje velice ladně, takže zážitek z rychlosti, skoků nebo pádu je opravdu skvělý.

Beta ve mně zanechala rozporuplné dojmy. Na jednu stranu to byla skvělá jízda, na kterou jsem se těšil a určitě se těším i nadále. Drobné obavy mám však z technické stránky hry. Tajně si přeji, aby grafika a výše popsané chyby byly prostě jenom problémem betaverze a Mirror’s Edge Catalyst v plné síle v den vydání nám naservíruje skvělou grafiku, úchvatný příběh a celou řadu vedlejších úkolů na procvičení našich palců. Faith má našlápnuto k velkému skoku a já jí přeji, aby při dopadu nevyrazila dech sobě, ale nám.

18. 11. 2020 • Lukáš Urban1

UGG: Čekání na Cyberpunk 2077

Možná je to jen můj dojem, ale jako by před blížícím se projektem od CD Projekt Red populární sci-fi subžánr ani neexistoval. Že fanoušci, budiž. Ale i odborná veřejnost často považuje Cyberpunk 2077 za žánrové obrození nebo dokonce novou vlnu sci-fi. Samozřejmě nemám právo rozporu, jen bych rád v dnešním Under Games Ground připomněl tematicky příbuzné hry, které přišly dřív. A také vám možná i doporučil malý herní prologue před polským...

»
03. 12. 2019 • waggon7

Xbox Weeks Deals – 3.12. až 10.12.2019

Asi každý z nás čekal, že po Black Friday přijde nějaká slabší nabídka, kdy si člověk může říct „tento týden nic“. To se však naštěstí nestalo a tak tu máme opět slevovou nabídku, která obsahuje spoustu zajímavých her jako Farming Simulator 19, Tropico 6,  The Surge 2, WRC 6 FIA World Rally Championship, Crysis sérii ve zpětné a také musím zmínit Blizzard Mountain do Forza Horizon 3. Celý seznam včetně cen...

»
03. 11. 2016 • p.a.c.o0

Nové hry do trezoru EA Access

O službě EA Access hovoříme v souvislosti s Xbox One často a zde máte další důvod. V rámci Vaultu nebo trezoru, chcete-li, dostávají předplatitelé hry zdarma, které mohou v rámci předplatného hrát. Seznam již čítá celou řádku skvělých her, ale již příští týden se rozšíří o další tituly. Příští středu, to jest 9. listopadu dostaneme možnost si zahrát sérii Mirrors Edge. V rámci zpětné kompatibility bude možné hrát první díl,...

»
28. 09. 2016 • waggon9

Xbox Weeks Deals – 27.9. až 4.10.2016

Tak tu máme další slevovou nabídku a opět (už tradičně) v ní nalezneme GTA5. Naštěstí také tituly Mirror’s Edge Catalyst, Duke Nukem Forever, Max Payne 3 či trochu netradiční pohled na válečný konflikt v podobě This War of Mine: The Little Ones. Rozhodně za zvažení stojí vynikající adventura Axel and Pixel, která je lokalizovaná do češtiny (aby ne, když je od českého studia), navíc za lákavou cenu 47Kč. Slevy označené hvězdičkou...

»
05. 07. 2016 • xkotv0

XKO GURU loví Achievementy v Mirror’s Edge Catalyst

S XKO Guru vám budeme přinášet i lov achievementů u vybraných her. Sami nám můžete psát, jaké ajchy se vám nedaří udělat nebo vás zajímá, jak je dokončit.  

»
20. 06. 2016 • Lindy0

Xbox Challenge – Mirror’s Edge Catalyst – A Handy Shortcut

Pokračujeme v našich červnových výzvách v rámci #xboxchallenge. V tomto týdnu máme v programu novinku Mirror’s Edge Catalyst. Jelikož na stránkách www.electronicarts.cz jste se mohli zapojit už minulý týden do série výzev, ozhodli jsme se tento týden věnovat soutěžní trati z těchto výzev, takže výsledek můžete poslat hned do dvou akcí. Ano, určitě my se nedokážeme s 300Kč vyrovnat ceně limitované sběratelky (cca 5-6.000Kč a takhle vypadá), ale doufáme, že vás...

»
17. 06. 2016 • xkotv4

UNBOXING: Mirror’s Edge Catalyst – Cryptah

Možná jste zaznamenali, že se začínají objevovat zase novinky od XKO TV. Videoherní obsah nás prostě baví, ale sehnat kvalitní lidi a nějak to sestavit v našich fanouško/amatérských podmínkách je velice těžké.

»
14. 06. 2016 • Cryptah0

Recenze: Mirror’s Edge Catalyst – druhý pohled

Někdy nastanou zmatky a tak před E3 jsme připravili hned dvě recenze Mirrors Edge Catalyst (první zde). Tak snad vás zaujme i druhý pohled, který rozhodně nemusí být shodný.

»