Dojmy z bety: Ghost Recon Breakpoint

Autor: p.a.c.oPublikováno: 13.9.2019, 10:00

Publikováno: 13.9.2019, 10:00

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2000 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Betaverze jsou super. V době, kdy demoverze hrají již tak páté housle, má člověk alespoň nějakou možnost si danou hru vyzkoušet v předstihu a tvůrci mají jedinečnou možnost si vyzkoušet servery a vyzkoušet na hráčích, jak se jim bude hrát. Ghost Recon Breakpoint má za sebou uzavřenou betaverzi, které jsem se po výborných zážitcích z putování po Bolívii ve Wildlands velice rád zúčastnil. Čekal jsem, s čím se tvůrci nakonec vytasí, po všech těch prohlášeních. Předvedený výkon bety ale nebyl to, co jsem tak nějak očekával.

Chtěl jsem začít shrnutí příběhovými misemi, ale beta hraní k tomu není úplný vhodné, protože toho zas až tolik neukázalo. Prvotní hledání trosek zříceného vrtulníky je víc tutoriál s připravenými situacemi než nějaké větší hraní. Pak je tady dostání se přes mapu k cíli, což taky nebylo nic extra velkého a poslední mise, kdy se bráníte nájezdům nepřátel, ve mně vzbudila spíše úškleb než uznání. V jednom člověku byla snadná a pro dva a více hráčů v kooperaci skoro až zbytečná, protože byla až směšně jednoduchá.

Na druhou stranu tu jsou nejrůznější vedlejší mise, které už jsou o poznání těžší, a spuštění poplachu znamená velkou nepříjemnost, takže bylo lepší jít opravdu potichu. Náplň těchto úkolů však byla taky hodně velká nuda, protože se člověk někam měl dostat, tam něco sebrat nebo někoho zabít a takhle pořád dokola. Jednou jsme měli osvobodit vysílač, což byl úkol spočívající v zabití dvou vojáků vedle něj, kteří ani nejevili zájem ho bránit a spíš jenom byli u něj. Nicméně stále je to jenom beta a já upřímně doufám, že na tak velké mapě dokáže Ubisoft rozehrát něco podstatně většího, než ukázala beta. A to platí jak pro hlavní, tak vedlejší mise.

Mapa je fakt obrovská, což bylo poznat už v betě. Jak bývá u Ubisoftu zvykem, je plná nejrůznějších blbostí, jako jsou body zájmu, vyhlídky, památky, které polovina hráčů mine a nebude se jim věnovat. Nebo alespoň za normálního stavu by se jim na to vyprdnuli, ale jelikož Breakpoint se zatím jeví jako slátanina všech možných mechanik z ostatních značek (Assassin’s Creed, Far Cry, Divize), je mapa rozdělena na oblasti dle úrovní nepřátel, do nichž je potřeba vstupovat s nějakou úrovní vybavení, jinak se člověk ani nenadechne a je mrtvý. Ne že by Wildlands něco takového nepřinesl, ale nebylo to o úrovni jako o dovednosti daného hráče a kdo si troufl, mohl se vydat kam chtěl. Tady bez správného čísla u zbraně a vybavení nemáme šanci, ať jste sebelepší.

Další „převratnou“ novinkou má být systém výroby vybavení a vylepšení, který jsem za nějakých 7 hodin hraní vlastně nepotřeboval. Lékárnička na každém kroku, zbraně a náboje také není problém najít a kdo hraje opatrně nebo umí střílet, tak boosty zdraví, odolnosti proti výbuchu, střelbě nebo dalším věcem tak úplně nepotřebuje. Výhodou je, že spoustu surovin nebo rostliny postava sbírala sama od sebe, takže jsem měl všeho hromadu jenom obyčejným průchodem lesa.

RPG systém se od Wildlands značně rozrostl a maličko mi zpomalil herní tempo. Kvůli přidání úrovní nepřátel a vybavení člověk musí stále lézt do menu a vylepšovat, co jenom jde, aby měl šanci vůbec hrát. Jsou tu nejrůznější perky na vylepšení, hodně rozsáhlý vývojový strom postavy na základě specializace a další brazilion položek. Ve výsledku jsem tak strávil více času v menu vylepšováním než samotným hraním a akcí. Za sebe mohu říct, že mě tento systém úplně nebaví, ale možná jsem jenom výjimka a ostatní z toho budou v extázi.

Pokud už jsem se však dostal do akce, vrátil se onen výborný pocit ze střelby, jaký známe z her Ubisoftu. Je pěkně poznat rozdíl mezi zbraněmi, každá má své místo a záleží tak jenom na způsobu, jakým hrajeme a jaké zbraně k němu budeme potřebovat. V tomto směru, a v kombinaci s vybavením a rozebíráním zbraní, jsem v Breakpointu objevil kus Divize, což není špatné, jelikož v ní je gunplay opravdu povedený.

O to více zamrzí, že když si Ubisoft půjčuje věci z jedné značky do jiné, a neumí udělat povedený jízdní model. Přitom The Crew je velice zdařilá hra v tomto ohledu, kdežto Breakpoint je v řízení vozidel jedna velká tragédie. Všechna auta jsou jako z kartónu, kdy člověk necítí žádnou váhu. Je přitom jedno, jestli je v džípu nebo v tanku. Jediný rozdíl je v akceleraci. Dále se v betě všechno hrozně divně řídilo jako by volant v autech ani nebyl a všude snad byly jenom páky na řízení. Ve výsledku se tak nejlíp pohybovalo po mapě prostřednictvím vrtulníku nebo po vodě na člunech. Největší utrpení jsou motorky, jejichž řízení jsem po pár pokusem vzdal úplně.

Další odstavec bych věnoval dronům. Doba totiž pokročila, takže nad ostrovem bdí bezpečnostní systém ovládaný tou nesprávnou stranou. Na to, že se dron blíží, nás upozorní ikona na minimapě, kdy další akcí by mělo být hledání úkrytu, aby nás dron neobjevil. V opačném případě zavolá další jednotky případně malé drony a to nechceme. Jsou totiž hrozně neodbytní, až skoro otravní, protože za námi létají, dokud je nesestřelíme a ani třeba plaváním pod vodou se jich nejde zbavit. Automatizovaných protivníků však potkáme více, kdy pořízení s nimi není bez dobrého vybavení vůbec snadné.

Tábory a jejich osvobozování. Další ukázka toho, že když nevíte co, půjčte si něco někde jinde. Nevím, jestli jsem stál o nějaký centralizovaný systém, kam se člověk musí vracet pro vyzvednutí nebo po splnění úkolu, ale podle vývojářů asi ano. Najdete zde všechno, jako obchody, úkoly nebo vytváření online her, ale kvůli hloupému UI (viz dále) je komplikované něco najít. Také v táborech na mapě můžeme vyrábět věci nebo chystat taktiku, ale praktičnost tohoto bude spíše na hodnocení v plné hře.

Hurá na technickou stránku hry. Ano, chápu, že stále hraji jenom betu, ale vydání je již za rohem, takže tomu by teoreticky mohl odpovídat i technický stav hry. To, že v betě pořádně nefungovaly savy, bych asi ještě odpustil, byť to bylo hodně otravné. Ale to, že člověk skoro na každém kroku zakopnul o nějaký bug už hodně často zvedalo mé obočí. Interakce s prostředím není vůbec snadná, protože díky nahuštěnosti věcí vedle sebe a na jednom místě je těžké trefit tu správnou věc, co chce člověk dělat. To samé platí pro nastupování do vozidel. Hodně často jsem při sólo hře nastupoval jako spolujezdec, protože na místo řidiče se nastupuje v místě, kde už je většinou kapota. To jako vážně?

Dále tu máme upravený interface, který si chce hrát na Armu nebo Flashpoint, pokud si ho tak nastavíme. To obnáší skrytí minimapy, neukazování úkolů jako bodu v dálce a celkově je všechno zejména ve smyslu navigace. Já chtěl hrát jako Wildlands a kvůli tomu jsem zase trávil x minut v menu, abych to všechno nastavil. Tohle by mělo být vyřešeno podstatně lépe. Nikomu nechci brát možnost trénovat orientační smysl, ale kdo nechce, měl by mít snadnou možnost tohle změnit. To, že ukazatel nefunguje tak, jak by měl, ani když si ho zapnete, je kapitolou samo o sobě a v kooperaci to platí dvojnásob. Úplně pak postrádám možnost zapnout ukazatel cesty, pokud jedu po silnici.

Uživatelské rozhraní jako takové je pak jeden velký nepřehledný bordel. Ubisoft své hry dotahuje k absurdním rozměrům, v nichž se snad dokáží vyznat jenom vývojáři. Nový systém připínání úkolů je divný, a hlavně není poznat, jaký úkol je aktivní, natož kde se nachází na mapě. Orientace v mapě je sice více reálná, ale herně méně praktická. Tady bych očekával velké změny, protože kdo se v tomhle dokáže vyznat, měl by dostat Nobelovu cenu za orientaci.

Kdybych měl hodnotit grafiku, označil bych ji po výborném Wildlands za zklamání. Takhle škaredou vodu jsem už dlouho neviděl a jak poznamenal můj spoluhráč, už je to skoro jako v PUBG. Dále tu máme ne úplně pěkné modely, placka místo země, z níž najednou vyrůstá tráva (která se naopak pořád vlní, i když prší a nefouká) a další nedodělky. Nicméně stále je třeba mít na paměti, že se jedná o betu a zrovna tahle věc jde ještě vylepšit.

Aktuální dojmy z Breakpointu jsou asi takové, jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Výborné Wildlands obohatili prvky, které si podle mě mohli vývojáři odpustit a ty, co by za něco stály, jsou nedodělané. Jsem moc zvědav, jaký bude výsledný produkt, který dorazí hned na začátku října, protože zatím to moc přesvědčivě nevypadá. Klidně se ale také mohlo stát, že beta je z ranější části vývoje a dnes hra již vypadá a hraje se úplně jinak. Spousta hráčů, včetně mě tak napjatě čeká, jak to celé dopadne a zda pohádka o Ghost Recon Breakpoint bude mít šťastný konec. Vše již brzy ve vašich konzolích…

  • Rafael Sancho Gonzalez

    Ubisoft by mel delat min her ala vic aaackove hry. Protoze mi to prijde furt to same jen trochu obmenene. Jak autor psal jsou to slataniny vsech her. Radsi kdyby treba rok co rok nebo ob rok vydali poradnou aaackovou hru a ne toto

    • FABIOOZO

      to takovehle mega spolecnosti nikdy neudelaj kdyz jim to sype miliardy

  • FABIOOZO

    jak je v procentech vetsi mapa oproti GH Wildlands ?? 😀

  • Thorn Neny

    Ta Beta neni zrovna reprezentativni. Plna hra ma nabidnout volbu odpovedi v diskuzich, vylepseny stealth, postavy, nove animace, customizace, survival atd. Ta hra je o nekolik lvlu vys nez wildlands, ktery byl celkem good. Grafika je taky moc pekna. Celkove mi to pripomina AC Odyssey, kdy si kazdy myslel, ze to bude cista kopie Origins s par novinkama. Ja se u Odyssey prvni 4 hodiny nudil, nez me pustil do toho plnohodnotneho sandboxu, pak jsem si hru neskutecne uzival. Tato Beta je presne neco jako prvni 4 hodiny v Odyssey

13. 07. 2020 • Lukáš Urban0

AI parťáci pro Ghost Recon Breakpoint

Na světě her je hezké, že chyby, které v něm uděláte, můžete napravit. Stojí to čas, peníze a nejspíš i velkou dávku sebezapření, ale ta možnost tu je. A tak se lehce může stát, že se z vydané hry časem stane úplně něco jiného. Tedy taktická střílečka je Breakpoint pořád, jen se na míle vzdálil tomu, co Ubisoft v době vydání představil. A transformace do titulu „Wildlands 2.0“ pokračuje tento týden, protože hra...

»
27. 03. 2020 • tonyskate1

Ghost Recon Breakpoint a Tekken 7 na víkend zdarma

Další víkend v karanténě už pomalu klepe na dveře, a pokud si neužíváte dostatek zábavy s předplatným Xbox Game Pass, můžete využít akce Free Play Days, která členům Xbox Live Gold opět nabízí trojici zajímavých her k vyzkoušení. O taktické akci Ghost Recon Breakpoint (540 Kč) v češtině jsme už psali a určitě stojí za připomenutí přítomnost Sama Fishera ze série Splinter Cell a především řada oprav a novinek, jež hru vylepšují. Příznivce...

»
25. 03. 2020 • tonyskate2

Ghost Recon Breakpoint do konce týdne zdarma

Podobně jako nám minulý týden poskytl Ubisoft ke hraní zdarma Assassin’s Creed Odyssey, teď přijde řada na další titul, a to taktickou akci Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint, která je taktéž v češtině. Hru samotnou není třeba představovat a navzdory porodním potížím už by měla být v lepším stavu. Do hraní se budete moci dát už zítra, tedy ve čtvrtek 26. března od 10:00 našeho času. Ke skončení akce pak dojde v pondělí...

»
22. 03. 2020 • Lukáš Urban0

Sam Fisher míří na akci do Breakpointu

Temná, až depresivní, upoutávka dává na vědomí, že Ghost Recon Breakpoint chystá další speciální událost pro své „duchy“. Ubisoft se v posledních měsících snaží o duševní restart. Co mohl, odložil, a co může, to zlepšuje. Po Terminátorovi a ohlášeném velkém updatu tu máme další novinku. Tou je mise Deep State, která vytáhne ikonického Sama Fishera. Chudák už dlouho čeká na další Splinter Cell, a tak alespoň dělá křoví v Ghost Reconu. O...

»
08. 03. 2020 • Lukáš Urban6

Ghost Recon Breakpoint nabídne reálnější styl hraní

Poslední mise Duchů se někomu líbila a někomu ne. Takový už je život. Pravdou je, že Breakpoint byl jedním z posledních pomyslných hřebíčků do rakve. Jeho neúspěch se podílel na odkladu všech budoucích projektů Ubisoftu a nad zamyšlením, co dělají vývojáři vlastně špatně. A i když nás největší změny čekají až v horizontu měsíců či let, aktuální Ghost Recon se mění už teď. Autoři tento týden oznámili, že 24. března vydají nový...

»
29. 01. 2020 • Lukáš Urban2

Ubisoft servíruje vlastní vizi Terminátora

Loňský Terminator: Resistance to od nás schytal. Přestože v jádru neměl špatnou myšlenku, zpracováním se zapomněl někde v minulosti. V recenzi jsme vzpomínali, jak by si s podobným tématem poradil Ubisoft. Přitom se nám rýsovala variace na post-apo The Division, kde by terminátoři zastoupili pozici nepřítele. Tato vize budoucnosti se zatím nekoná, což však neznamená, že by francouzský herní producent nemohl oblíbenou sci-fi značku využít jinde.

»
17. 12. 2019 • p.a.c.o0

Terminátor do GR: Breakpoint dorazí později

Evidentně je dobré, že jsme vývojářům z Ubisoftu dali jasně najevo, že si od nich nenecháme líbit vydávání nedodělaných a nedomyšlených her. Přesně tohle byl také případ Ghost Recon: Breakpoint, jenž provází problémy od samotného vydání. Naštěstí se vývojáři chytli za nos a snaží se hru opravit a vylepšit. Díky tomu bohužel dochází ke zpoždění a tak například nový update na verzi 1.1.0 vyjde oproti plánu až zítra, s čímž...

»
29. 11. 2019 • Lukáš Urban0

V Ghost Recon Breakpoint to pořádně bouchlo s prvním raidem

Pro čtveřice duchů je od včerejšího dne dostupný první raid s názvem Project Titan. Asi vám nemusíme připomínat, že tento typ výzev patří mezi ty nejnáročnější. Zatím je dostupná jen normální obtížnost, ale autoři slibují přidat počátkem příštího roku ještě Easy a Heroic. A co jde? Aurou zasáhl výbuch sopky, který značně mění vzhled herního prostoru. Vaším úkolem je sbalit partu a vydat se na menší ostrov Golem. Zde je základna...

»