Dojmy z bety: Trials Rising

Autor: p.a.c.oPublikováno: 19.9.2018, 18:38

Publikováno: 19.9.2018, 18:38

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1554 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Motorky jsou hodně vděčné herní téma. Ještě aby ne, když jízda na nich je velice rychlá, plná adrenalinu a nebezpečí. Přitom nemusíme jezdit jenom po okruhu, nebo na tratích připomínajících skutečnost, jak to hodně často dělají italští Milestone. Hodně velkou šílenou jízdu nabízí série Trials od Ubisoftu, která nás poctila možností zahrát si uzavřenou betaverzi chystaného pokračování Trials Rising.

Za sebe mohu říct, že jsem byl za možnost hru vyzkoušet velice rád, protože Trials jsou moje oblíbená série. Ta je přístupná každému, ovládání není vůbec složité a tratě jsou vždy zábavné. Alespoň tak se to jeví ze začátku, protože později přituhuje a zvládnout obtížnější tratě vyžaduje skill a dost často také trpělivost. S potěšením mohu konstatovat, že ne jinak tomu bude i v pokračování, alespoň tedy na základě toho, co bylo možné v betě vyzkoušet.

Přitom jsem se asi po patnácti minutách začal bát, že jsem se zkoušením skončil, jelikož díky technické chybě nešlo dohrát jeden level a pokračovat dál. Fórum poradilo smazat savy, což jsem učinil. Nakonec se tímto krokem opravdu podařilo problém odstranit a já mohl pokračovat v prozkoumávání možností. Některé výzvy ale ani tak nefungovaly napoprvé, takže dojem z technické stránky úplně pozitivní nebyl. Na druhou stranu se jednalo o betaverzi, takže jisté technické nedostatky jsou omluvitelné a navíc byly reportovány, takže do plné verze budou odstraněny a všechno snad bude již fungovat na 100%.

Svět a jeho možnosti jsou opravdu rozsáhlé, a když říkám svět, mám na mysli opravdu celý svět. Jednotlivé tratě, či soutěže chcete-li, se nacházejí rozprostřené na mapě světa, kdy v betě se začínalo v americké části. Jednotlivé závody je potřeba splnit, aby se odemklo finále na stadionu, kde je potřeba ve více kolech porazit soupeře a stát se šampiónem. Hodně se mi líbily také série závodů, kde bylo třeba vyhrát 3x v řadě a s jenom omezeným počtem opakování závodů, takže se člověk opravdu musel snažit. Výborné jsou i eliminační závody. Začíná se v počtu osmi lidí, kdy každý jede po své trati a po každém kole je eliminována polovina závodníků, až zbyde jeden vítěz.

Cesta na vrchol přitom není snadná, jelikož do hry nově vstupují sponzoři a jejich kontrakty. Ty spočívají v plnění úkolů na trati, takže při jejím průjezdu nestačí jenom dojet, ale musíte například udělat určitý počet back nebo frontflipů, udržet se ve vzduchu po určitý čas nebo někoho porazit či dojet.  Úkolů bylo v betě dost, takže nemám obavu, že v plné verzi by tomu mělo být jinak. Navíc různí sponzoři dávali různé úkoly a dokonce se ve hře objevují i reálná jména známá z motoristického světa. V betě se objevila firma KTM a já doufám, že třeba v plné verzi se dočkáme dalších známých jmen a třeba také vybavení od nich.

Za vyhrané závody získáváme kredity, které se pak následně dají utratit v obchodě za kosmetické úpravy našeho jezdce. Oblečení a další doplňky jako třeba vítězné či nahrávací gesta jsou rozděleny dle vzácnosti a získávají se z lootboxů. V betě se samozřejmě nekupovaly za skutečné peníze, ale existuje zde obava, že v plné tomu tak bude. Na druhou stranu se jedná o kosmetické věci, které na výkonnost nemají žádný vliv, takže nakonec proč zájemcům neumožnit zaplatit.

V betě svůj potenciál ukázal i editor oblečení, jehož možnosti budou dle všeho opravdu široké, skoro bych ho až přirovnal k tomu, jaký známe například z Forzy. Nejrůznější symboly, tvary a vzory se dají umístit libovolně na oblečení a následně je můžeme různě vrstvit, takže je jenom na fantazii každého, jak s tím dokáže naložit, ale vyřádit se s tím bude určitě dát do sytosti.

Design tratí je stejně bláznivý jako vždy, ovšem přišel mi krásně přehledný. Navíc některé konce nejsou tak klasické, jako byly a beta ukázala, že i v tomto mají tvůrci nějaké trumfy v rukávu. Na stavbě se tak třeba muselo nabourat do bourací koule, což byl cíl, kdy v jedné části se této kouli muselo zase vyhnout. Jinde zase lítaly ďábelské vozíčky a celkově mi tratě v betě přišly velice interaktivní, kdy do nich více vstupoval vliv okolního prostředí.

Nedílnou součástí Trials byl, je a bude multiplayer a i ten se dal v betě vyzkoušet. Tratí sice na výběr nebylo tolik, jako bude v plné verzi, ale byly hodně různorodé a také různě obtížné. Možné bylo hrát v maximálním počtu 8 hráčů, kdy si nikdo nepřekáží, jelikož na klasické trati potkáte jenom jejich stíny. Matchmaking na betu fungovalo skvěle a i multiplayer jsem si moc pěkně užil, jelikož s živými a zkušenými hráči je to i na lehké trati skutečná výzva a na nejtěžší je vidět, že i ostřílení borci mají s tratí co dělat.

První dojmy z nového Trials Rising jsou velice pozitivní a pokud se podaří opravit drobné technické nedostatky, jež přeci jenom hraní trochu kazily, budu velice spokojen. I novinek je spousta, aby hra nebyla jenom o nových tratích, a o to ve výsledku jde nakonec asi nejvíc. Už se moc těším na vydání plné verze, což by se mělo stát 12. února příštího roku.

  • VencaF

    to samy akorat az pro 8 hracu minule to byli 4, predminule jen jeden 😀

  • Václav Rychtařík

    Jak se da dostat do bety?