E3 2018: Microsoft Studios má 5 nových studií!

Publikováno: 11.6.2018, 0:28

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 3557 článků

Několikrát jsme před E3 psali, že Microsoft loni teprve opravdu začal investovat do své herní divize. A během konference dokázal, že za hraním opravdu stojí i ti nejvyšší lidé. Phil Spencer totiž oznámil pětici studií, které rozšířily rodinu Microsoft Studios. První z nich je naprosto nové, a to kalifornské The Initiative, které povede Darrell Gallagher, který se naposledy nejvíce podílel na restartu série Tomb Raider. Toto studio nejspíše bude pracovat na zbrusu nové značce. Náš skromný odhad ale je, že se jí dočkáme až příští generaci.

To byl ovšem jen začátek. Hned na to Phil Spencer přihodil a tak i potvrdil spekulace, že Microsoft opravdu koupil studio Playground Games, které stojí za úžasnou závodní sérií Forza Horizon. Jistě jste viděli trailer na čtvrtý díl… nemáme slov. Forza Horizon 4 prostě bude pecka! Nezapomeňte také, že tato společnost před rokem začala budovat druhé studio, které osazují stále další a další vývojáři včetně několika opravdu zkušených. A co bude jejich projektem? Akční RPG s otevřeným světem. Dle spekulací by se navíc mělo jednat o restart fantasy série Fable, což zní zatraceně dobře.

Ještě nemáte dost? Tak jedeme dál. Asi jste si všimli, že minulý měsíc vyšla exkluzivní zombie akce State of Decay 2, v níž bojujete o přežití. Ačkoliv má hra různé chybky, jedná se o velmi zábavný kousek, který navíc není vyloženě velkorozpočtovou záležitostí, čemuž odpovídá i cena. Každopádně je ale studio Undead Labs talentované a jak správně hádáte, i oni teď spadají pod Microsoft Studios. Další akvizice je neméně zajímavá. Týká se totiž britského studia Ninja Theory, které stojí za řadou skvělých her a v poslední době se vytáhli především vlastním počinem Hellblade. Pod hlavičkou Microsoft budou pokračovat ve vývoji menších, ale kreativních her a kdo ví, třeba časem vyrostou v AAA studio.

A konečně poslední páté studio, které obohacuje Microsoft Studios, jsou kanadští Compulsion Games. Toto menší studio už sice existuje téměř deset let, ale zatím stvořili stínovou plošinovku Contrast a od té pracují na unikátní záležitosti We Happy Few, na kterou se těší řada hráčů. Hra dorazí 10. srpna a poté už tvůrci mohou přemýšlet, jaký další pestrý a riskantní svět stvoří pod hlavičkou Microsoftu.

Na závěr opět zopakujeme, že tato pětice studií jen dokazuje, že Microsoft to s hraním myslí hodně vážně a ačkoliv se to teď nemusíte zdát, budoucnost Xboxu vypadá lépe než kdy jindy!

  • Jaroslav Houdek

    Pro mě jsou příjemné překvapení Ninja Theory. DmC a Senua se mi hodně líbily, určitě udělají nějakou originální a zajímavou hru. I když nějaký remaster Enslaved by mi asi ke štěstí úplně stačil.

02. 12. 2018 • tonyskate2

Vánoční rádce 2018: Hry pro děti a ostatní žánry

Nás starší už Vánoce tolik nevzrušují, ale všichni jsme byli kdysi děti a tak nesmíme zapomínat hlavně na ty nejmenší, pro které znamenají Vánoce strašně hodně. Letos to sice není tak příjemná nálož jako loni, ale určitě je z čeho vybírat, zvláště na poli kultovních plošinovek. Závěrečný mišmaš pak patří všelijakým hrám, mezi nimiž neschází strategie, simulace a další tituly.

»
30. 11. 2018 • tonyskate1

Vánoční rádce 2018: Střílečky a RPG

Je to až zvláštní, ale přijde nám, že letos bylo stříleček zoufale málo, jak ostatní sami za chvíli zjistíte. Jsou tady nějaké stálice či oblíbené tituly stavějící na battle royale, ale jinak je to slabota. Snad to bude příští rok lepší. RPG jsou pak na tom mnohem lépe a výběr je pěkně pestrý, takže si snad vybere každý fanoušek her na hrdiny.

»
28. 11. 2018 • tonyskate0

Vánoční rádce 2018: Akční dobrodružné hry

Bez akce by hry prostě nebyly hrami a tak se po reakčním sportování a závodění podíváme na akční dobrodružné tituly. Když má totiž hra dobrý příběh, je s ní stejná zábava jako s dobrou knihou. Zaměříme se proto na tituly, jež nesází jen na čistou akci, ale také na solidní příběh a zkoumání světa.

»
28. 11. 2018 • tonyskate1

Více než 10 nových her na The Game Awards 2018

Každoroční předávání cen The Game Awards se uskuteční už příští týden. Jako každý rok to ovšem nebude jen o ocenění studií, vývojářů a různých hostech. Opět se můžeme těšit na světové premiéry, a jak teď prozradil Geoff Keighley, tvůrce TGA, během akce bude představeno více než 10 zcela nových her. Určitě už vám v hlavě začínají šrotovat kolečka, co za hry to bude a určitě se teď bude hodně spekulovat. Ještě...

»
26. 11. 2018 • tonyskate1

Vánoční rádce 2018: Sportovní a závodní hry

Pomalu ale s naprostou přesností se nám blíží Vánoce, což znamená nejen naději, že si konečně trochu v klidu odpočineme, ale také stres se sháněním vhodných dárků pro naše nejbližší či nejmenší. Proto jsme pro vás i tento rok připravili Vánočního rádce, který už tradičně začíná sportovními a závodními hrami.

»
22. 11. 2018 • tonyskate0

Xbox otevírá novou divizi pro asijské vývojáře a studia

Loňská tvrzení, že Microsoft bude řádně investovat do her a Xboxu, byla spoustou lidí považována za nabubřelé kecy, ale po letošním E3 těch chytrolínů řádně ubylo. Stále je ještě čeká hodně práce, ale jelikož je ve vedení Phil Spencer, určitě se blýská na lepší časy a příští generace bude hodně zajímavá. Nicméně to není jediný krok, který Microsoft plánuje pro upevnění svého místa v herním průmyslu. Pozice Xboxu v Japonsku byla...

»
21. 11. 2018 • tonyskate0

Skvělá reklama na adaptivní ovladač Xbox

Společnost Microsoft dokáže občas nečekaně a hlavně příjemně překvapit. Nemluvíme o studiové smršti na E3, ale o adaptivním ovladači Xbox stvořeném pro handicapované hráče. Nejspíše už jste o něm slyšeli a kromě dvou velkých tlačítek disponuje také 19 porty pro každou možnost tradičního ovladače, kam můžete připojit různá tlačítková zařízení, páčky, pedály, joysticky atd. Hráči s omezeními tak mohou k ovládání použít například ramena, nohy nebo i hlavu. Více jsme o ovladači...

»
19. 11. 2018 • tonyskate12

Spekulace: Xbox One příští rok bez mechaniky

Už delší dobu se spekuluje o konzoli, která by neměla tradiční diskovou mechaniku, což by mělo snížit nejen výrobní cenu, i když jen symbolicky, ale především celkově zmenšit konzoli. Přístup k hrám, filmům či muzice by tak byl čistě digitální, na což už jste si možná i zvyknuli, ale připravit se o Blu-ray přehrávač v podobě konzole Xbox One už asi tak dobře nezní. Každopádně by konzole bez mechaniky měla stát méně...

»