
GamiFlux – stream emulátorů a her z PC do Xbox ONE
Málokdy na Xbox vznikne něco, čemu se hodně lidí diví proč to vzniklo, ale přesto se najde skupinka hráčů, které to potěší, ačkoliv na provoz je to trochu komplikované. A přesně taková kritéria splňuje aplikace GamiFlux, která streamuje emulátory a hry z PC do Xbox ONE. Asi si na tomto místě říkáte proč? Minimálně jednu výhodu to má, můžeme na Xbox ONE hrát i emulátory, které mají menší šanci, že je uvidíme na Xboxu (například v RETRIX emulátoru) v plně plynulé podobě. Jedná se o emulaci Nintenda GameCube, Wii, WiiU, Sony Playstation 2 a Playstation 3! Zjednodušeně se tedy dá říct, že od nynějška si na ONE zahrajeme i hry z PS2, PS3 (což je celkem pikantní za situace, kdy PS4 nemá zpětnou kompatibilitu se svými předchůdci) a WiiU. Je to sice krkolomné, ale jde to.
Jak na to?
Nejprve si stáhněte Gamiflux Server z oficiálních stránek. Ten si nainstalujte na PC, kde máte nainstalované i emulátory. Přes možnost Add Emulator/ Add game nastavte cestu k požadovaným hrám a potvrďte. Dále si opište IP adresu. V naší testované verzi musí server bežet jako hlavní program, ale dle autorů se již pracuje na update, který umožní streamovat i při „minimalizovaném“ serveru, tedy za situace, kdy PC bude používáno někým z rodiny například na práci ve Wordu.
Doporučená konfigurace (zde platí, že čím výkonnější PC, tím lépe neboť část výkonu si vezme Server):
- OS: Windows 8.1, 10
- Processor: 2.0 GHz Intel i7 or equivalent
- Memory: 4 GB RAM
- Graphics: NVIDIA GeForce GTX 660, AMD HD7870, 2 GB VRAM or above
- Storage: 1 GB available space
- Doporučený router 5GHz
V Xbox si stáhněte a nainstalujte aplikaci s názvem GamiFlux (můžete tak učinit i na této adrese nebo na Steamu. Stinnou stránkou je, že se jedná o placenou aplikaci. Mimochodem do 18.11.2017 ve slevě). Zde nejprve zadejte onu IP adresu opsanou ze serveru a potvrďte synchronizaci přes ikonu „Sync games“. Nyní se vám zobrazí všechny hry, kterým jste v serveru povolili stream a můžete začít hrát.
Co emulovat v PC?
PS2 stažení emulátoru a zde seznam kompatibilních her
PS3 stažení emulátoru a zde seznam kompatibilních her
GC a Wii stažení emulátoru a zde seznam kompatibilních her
WiiU stažení emulátoru a zde seznam kompatibilních her
U emulátorů platí, že čím máte silnější PC, tím hry pojedou plynuleji. Jsou totiž obecně hodně náročné na výkon, obzvláště ten procesorový. U novějších systému, jako je například PS3, není zatím možné emulovat všechny hry, ovšem jejich počet se neustále zvětšuje, proto sledujte aktuální seznamy kompatibilních her. Některé hry jsou díky grafickému vylepšení v emulátoru na míle před svou originální verzí. Například The Legend of Zelda lze pustit ve 4K při 60fps.
Trocha historie
Sony PS2
Obrovský úspěch prvního Playstationu připravil vynikající startovní pozici pro svého následovníka a dlužno podotknout, že PS2 svého předchůdce překonala.
Prodávat se začala v březnu 2000 v Japonsku a spravila do té doby nejlepší lounch, když za 2 dny zmizelo z pultů milion kusů (překonat ji dokázali až PS4 a Xbox ONE). Své na tom měl jistě fakt, že se tehdy jednalo o nejlevnější DVD přehrávač (proto také byl poměr prodaných her a konzoli 1:1). Pozitivem byla zpětná kompatibilita s PSX.
Nejenom hráče (ale i akcionáře) nepotěšila absence harddisku, proto bylo nutné dokoupit si ke konzoli i 8MB paměťovou kartu, mimochodem nešla použít na PSX hry. Stejně jako bylo nutné dokoupit multitap pro hraní 4 hráčů.
Po ukončení produkce Dreamcastu se PS2 stala jedinou dostupnou konzolí 6té generace po celých 18 měsíců, tedy do příchodu Xboxu a GameCube, což dokázala náležitě využít.
V listopadu 2004 Sony vydává Slim verzi, která podobně jako dnes Xbox ONE S, měla mírně vyšší výkon, než prvotní verze.
Stáhněte si: Kingdom Hearts 1 a 2, Extermination, Shadow of the Colossus , Ico, Final Fantasy X a XII, Jak 3 , Ratchet and Clank, Okami , God Of War 1 a 2, Jak and Daxter: The Precursor Legacy, SOCOM: US Navy Seals atd.
CPU: MIPS R5900 „Emotion Engine“@ 294.912 MHz (Slim verze 299 MHz)
GPU: 550 MHz NVIDIA/SCEI RSX Reality Synthesizer
Paměť: 256 MB systémová RAM and 256 MB GDDR3 video RAM
Rozlišení: až 640 × 480 pixelů
Sony PS3
Následovník veleúspešné PS2 a přímý konkurent Xbox 360. Konzole měla plnou zpětnou kompatibilitu se svými předchůdci, jako první byla vybavena HDMI konektorem a šlo na ni oficiálně spustit Linux. Hlavním trumfem byla Blu-ray mechanika (mimochodem ze začátku byla PS3 nejlevnějším blu-ray přehrávačem). Cenou za to byla vysoká cena, jenom rozdíl při uvedení činil 180dolarů oproti Xbox 360. Aby toho nebylo málo, tak nedostatek laserových diod do Blu-ray mechaniky zapříčinil odklad startu prodeje z března 2006 na listopad 2006 a to pouze v USA a Japonsku. Evropští fanoušci si museli počkat až do března 2007.
Cell procesor sice poskytoval vysoký výkon, ale byl velmi složitý, což paradoxně vyústilo v situaci, že většina her běžela na Xboxu lépe. Navíc ze začátku musela každá hra prodat půlmilionu kusů, aby se vrátily náklady na vývoj. Dalším negativem bylo zpoždění mnoha her, kvůli složitému programování.
Z finančních důvodů neměly joypady vibrace, ty dostaly až po kritice hráčů. Hrozný byl také design samotné konzole, který mnozí posměšně nazývali „grill“. Ani tato konzole se nevyhnula výrobním problémům a známá YOLD chyba potrápila nejednoho hráče. Na druhé straně nikdy nedosáhla tak vyhrocené situace jako RROD u Xbox 360.
Horší bylo ale odpadávání funkcí. Nejprve zmizely sloty na paměťové karty, které následovala zpětná kompatibilita a Linux (jako obvykle Sonyultras za to ještě poděkovali). Už jenom drobností bylo znemožnění Boinc projektů.
I na PS3 se dostává pohybové ovládání v podobě PS Move a v září 2010, ale to propadá v konkurenci Kinectu. Postupně Sony vydala zmenšené verze konzole – Slim a Super Slim.
V roce 2017 dochází k ukončení výroby, ale to je již nějaký ten pátek v provozu služba PSN Now (u nás stále není oficiálně dostupná) umožňující stream vybraných PS3 her z jejich serverů, ovšem s brutálním lagem joypadu (170ms) a vše maximálně v rozlišení 720p. Osobně si myslím, že je to naprosto zbytečné, když se úspěšně rozjíždí emulátor, který vám nabízí lepší grafické možnosti (rozlišení až 4K), bez lagu a navíc zadarmo.
Mezi top hry patří: Uncharted 1 až 3, The last of Us, God of War3, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Resistance: Fall of Man, Killzone 2, Infamous, Little big planet atd.
CPU: 3.2 GHz Cell Broadband Engine with 1 PPE and 8 SPEs
GPU: 550 MHz NVIDIA/SCEI RSX Reality Synthesizer
Paměť: 256 MB systémová RAM and 256 MB video RAM
Rozlišení: až 1080p (drtivá většina her 720p)
Nintendo GameCube
Ačkoliv měla N64 spoustu pěkných her a jedna se o úspěšnou konzoli, tak její prodeje nebyly takové, jaké Nintendo očekávalo, a proto je v roce 1999 na E3 ohlášen její nástupce s kódovým názvem Doplhine. Tentokrát již není jako medium použita kartridž, ale speciálně upravené 8 cm DVD vyvinuté ve spolupráci s Panasonicem. Tím ovšem byla omezena kapacita disku na pouhé na 1,5 GB a navíc konzole nemohla přehrávat DVD filmy. Trošku odbočím a zmíním Panasonic Q, což byl upravený GameCube s možností přehravání DVD filmů, ovšem tato verze se prodávala jenom v Japonsku po omezenou dobu. Nintendo se při návrhu konzole spojilo s IBM na vytvoření procesoru (CPU). Na grafickém procesoru (GPU) kolaborovala společnost ArtX (tu později koupila ATI). Vytvořily tak našlápnutou konzoli, jež ve výkonu překonávala Playstation 2, ale zaostávala za prvním Xboxem.
Svoji premiéru na veřejnosti si konzole odbyla v srpnu 2000, kdy byl zveřejněn i její název – Gamecube, česky „herní kostka“. A ona to kostka skutečně byla, jen vzadu to trošku kazila rukojeť na přenášení. Plusem byla také možnost připojení 4 joypadů, které, na rozdíl od N64, už vypadaly k světu a dalo se s nimi i hrát.
Problém však byla velká orientace na first-party hry (ty ale vždy patřily ke špičce) a současně velké restrikce v podobě tradiční přísné kontroly kvality pro ostatní vydavatele. To sice na jedné straně zaručovalo kvalitní hry, no na druhé straně znamenalo, že multiplatformátovek zde vycházelo poskromnu a kvůli politice Nintenda se zde nikdy neobjevilo GTA. Navíc hry musely být kvůli kapacitě disku ochuzeny například o bonusy atd. oproti konkurenci. Vydavatelství Eidos dokonce přestalo své hry vydávat na GameCube. Dalším negativem byla mizerná online služba To vše gradovalo v nízké prodeje, které dosáhly mety 21milionů kusů.
Vaší pozornosti neměly uniknout tituly: Eternal Darkness: Sanity’s Requiem, The Legend of Zelda: The Wind Waker, Super Smash Bros. Melee, Metroid Prime 1 a 2, Resident Evil 0 až 4, Super Mario Sunshine, Pikmin 1 a 2, Killer 7, Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader, Paper Mario: The Thousand-Year Door atd.
CPU: IBM PowerPC Gekko @ 486 MHz
GPU: 147.456 MHz „Graphics Synthesizer“
Paměť: 32 MB RAM, 4MB video RAM
Rozlišení: až 640 × 480 pixelů
Nintendo Wii
Konzole, která přitáhla i důchodce k hraní. Tak by se dalo charakterizovat Wii. Nintendo na tom, co se týče financí nebylo zrovna nejlépe a nemohlo si dovolit vývoj a distribuci výkonných konzolí. Snažilo se tedy přijít s něčím novým, s něčím revolučním a tím bylo pohybové ovládání, kdy Odtud i kodové označení Revolution.
Nejdivnější byl ovšem netradiční ovladač (Wii Remote), připomínající dálkové ovládání k televizi. Ten se také okamžitě se stal terčem posměšků, ty ale vzali za své po vydání konzole v listopadu 2006, jelikož vysoké prodeje překvapili všechny a nakonec to bylo právě Nintendo, kdo v sedmé generaci videoher prodal nejvíce konzolí. Prakticky až na konci své dráhy přichází zmenšená verze v podobě Wii Mini. Příjemným faktem byla plná zpětná kompatibilita s GameCube a to včetně možnosti připojit joypady.
Konzole hned od začátku nabízela možnost zakoupení her ze starších konzolí od Nintenda, Segy atd. pomocí služby Virtua Console. Vlastně se jednalo o legální emulaci. Ovšem pouze některé tituly a to ještě za relativně velké peníze. A pokud uvážíme, že je na ONE a PC máme zadarmo… asi zbytečné to dále rozvádět.
Jak je u Nintenda obvyklé, i k Wii šlo připojit jejich handheld, konkrétně DS. Výkonnostně byl Wii na úrovni prvního Xboxu a nemohl se tedy měřit s Xbox 360 nebo PS3, ale přinášel něco nového a tím bylo pohybové hraní, které se okamžitě stalo hitem, hlavně mezi širokou veřejností. Hráč už nemačkal jenom tlačítka, ale hrál celým tělem. Pro hardcore hráče to byl hlavně doplněk k Xbox360. Úspěch Wii měl za následek příchod Kinectu na Xbox 360.
Mezi top hry patří: Super Mario Galaxy, The Legend of Zelda: Skyward Sword, Metroid Prime Trilogy, Last Story, Tatsunoko vs. Capcom, Donkey Kong Country Returns, Super Paper Mario, No More Heroes 2, Xenoblade Chronicles, Monster Hunter Tri, Wii Sports, Wario Ware: Smooth Moves, Fire Emblem atd.
CPU: IBM PowerPC „Broadway“ @ 729 MHz
GPU: ATI Hollywood @ 243 MHz
Paměť: 88 MB RAM, 3 MB embedded GPU RAM
Rozlišení: až 576i
Nintendo WiiU
Jak už název napovídá, jedná se o následovníka Wii, který opět přinesl něco nového a to ovladač s vlastní obrazovkou, na které šlo částečně hrát i nezávisle na TV. Našlápnuto k úspěchu měl dobře, ale ne pokaždé věci vyjdou, jak mají. Paradoxně jeho problém bylo už jméno, které u většiny příležitostných hráčů evokovalo, že se jedná pouze o novou verzi Wii. Výkonnostně na tom bylo WiiU velmi slabě a nedokázalo překonat ani mnohem starší Xbox 360. Tedy stejná situace jako u jeho předchůdce. Navíc se blížila další generace videoher.
Aby toho nebylo málo, tak velcí softwarový vydavatelé omezily vydávání svých her na tuto konzoli. To vše se projevilo na relativně slabých prodejích této konzole. zastavení výroby přišlo na začátku roku 2017. I zde najdeme zpětnou kompatibilitu a to s Wii, ovšem už ne s GameCube.
Rozhodně věnujte pozornost titulům: The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario 3D World, The Legend of Zelda: The Wind Waker HD, Pikmin 3, Gunman Clive HD Collection, Mario Kart 8, Super Mario Maker, ZombiU, Splatoon, Nintendo Land atd.
CPU: tři jádrový IBM PowerPC „Espresso“ @ 1,24 GHz
GPU: AMD Radeon „Latte“ @ 550 MHz
Paměť: 2 GB DDR3 RAM (ale pouze 1GB bylo vyhrazeno hrám)
Rozlišení: až 1080p
Co říkáte na tuto aplikaci? A tradiční otázka – vlastnili jste některou z těchto konzolí? Pokud byste se některé z nich chtěli zbavit, kontaktujte mě.
-
Jurgen Thor Cachtzehn
-
Jirka Waggon
-
Jurgen Thor Cachtzehn
-
-
Jaroslav Houdek
-
Jurgen Thor Cachtzehn
-
KoubecX
-
Jurgen Thor Cachtzehn
-
KoubecX
-
Jurgen Thor Cachtzehn
-
KoubecX
-
Jurgen Thor Cachtzehn
-
-
Jaroslav Houdek
-
-
-
-
Jurgen Thor Cachtzehn

Discord se chystá na Xbox
Komunikace je základ. A to se nebavíme jen o multiplayerových hrách. Díky Xbox Live víte, zda jsou přátelé online, co hrají a v případě potřeby jim můžete napsat nebo je pozvat do chatu. I když je Xbox Live i na PC se systémem Windows 10 a pořád tu máme komunikační službu Skype, mezi hráči je oblíbená jiná aplikace, Discord. Služba běžící téměř na všech systémech má zhruba 90 miliónů uživatelů a...

Dubnová aktualizace Xboxu míří mezi hráče
A má nepřeberné množství novinek. Insiderům samozřejmě nic nového nepovíme, protože ti už novinky nějakou dobu mají. Všichni ostatní by si k článku ovšem měli vzít tužku s papírem nebo si rovnou zapnout konzoli, aby si změny mohli vyzkoušet. Tedy pokud už je aktualizace obšťastnila návštěvou. Nebo víte co? Přečtěte si nás přímo na konzoli v novém prohlížeči Microsoft Edge, který se chlubí vylepšenou historií, lepší prací s oblíbenými položkami, automatickým vyplňováním položek a...

Microsoft zve na konferenci Xbox E3 2018
Necelá dva měsíce nás dělí od veletrhu E3 a jak jistě všichni víte, Microsoft a Xbox zde nebudou chybět a tentokrát to prý bude velké. Samozřejmě držte naděje na uzdě, ale to nejdůležitější se dozvíme už 10. června ve 22:00, takže si nedělní večer nechte volný, protože právě v tuto dobu se uskuteční každoroční tisková konference Xbox E3 (2018). Microsoft potvrdil, že nás během konference čeká vše od podrobného představení už...

Tisková konference EA PLAY 2018
Pouhé dva měsíce nás dělí od veletrhu E3, který už tradičně odstartuje konference Xbox, ale ještě o den dříve se můžeme těšit na EA PLAY. Společnost Electronic Arts se před několika lety trhla od E3 a pořádá vlastní akci, která je zaměřena spíše na hráče a fanoušky než na novináře, ale pořád je nejdůležitější představit své největší hry. Proto se i letos uskuteční tisková konference a opět to bude v sobotu...

Jade Empire, SW Battlefront, Morrowind a další brzy zpětně kompatibilní
Není pochyb, že některá z nejpřekvapivějších oznámení na E3 patřila právě zpětné kompatibilitě, zvláště v případě her z původní konzole Xbox, což snad všichni považovali za nemožné. Loni v říjnu jsme se dočkali prvních třinácti her a teď je na řadě další várka, která nabídne hned 19 titulů! Úplně všechny hry se nejspíše neobjeví na českém Xbox Live, ale pokud si seženete původní disk, máte vystaráno a doufejme, že dnes představená várka bude z větší...

Spekulace: Xbox má marketing na Borderlands 3, Splinter Cell a další
Výrobci konzolí často volí určité formy speciálních smluv s ostatními vydavateli her a samozřejmě mezi nimi neschází ani Microsoft. Výjimečně se může jednat o časové exkluzivity, jako v případně Rise of the Tomb Raider či Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, případně i DLC, ale téměř vždy jde především o marketingová práva. V tom případě získá daná společnost exkluzivitu na propagaci hry, což zahrnuje zvláště reklamy, sady konzolí s konkrétní hrou a také přítomnost na konferencích...

Druhá epizoda Inside Xbox 10. dubna
Pořad Inside Xbox si minulý měsíc odbyl premiéru a jelikož se jedná o měsíční záležitost, už 10. dubna se dočkáme druhé epizody. Zatím nebyl prozrazen konkrétní program, ale bylo potvrzeno, že se dozvíme o nových hrách, které budou zpětně kompatibilního z původní konzole Xbox. Velmi pravděpodobně se také dojde na ohlédnutí za vydáním první letošní exkluzivity Sea of Thieves a možná nám bude přiblíženo květnové State of Decay 2. Dokonce jsou...

Super akce u Alzy – Konzolovné
„Vyměňte starou za novou“. (Myšlena je samozřejmě konzole, ne manželka či milenka jak někdo vtipně poznamenal) Takovou superakci rozjela Alza ve spolupráci s Microsoftem a my tak máme možnost díky šrotovnému získat velmi levně novou konzoli a užívat si například hraní ve 4K nebo přehrávání UHD fikmů. Momentálně nikde neseženete Xbox levněji. Všem nováčkům také doporučujeme předplatit si Xbox Game Pass, kdy za 149Kč měsíčně získáte přístup do knihovny se 150...