Moons of Madness zatáhnou H. P. Lovecrafta na Mars

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 12.8.2017, 10:55

Publikováno: 12.8.2017, 10:55

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3325 článků

Horor sám o sobě je vděčným žánrem a pakliže se spojí se sci-fi, může vzniknout naprosto úchvatný zážitek, který se k naší smůle opakuje v méně pravidelných intervalech než chyby psychiatrického ústavu. Norské nezávislé studio Rock Pocket Games by rádo pozvedlo žánr na novou úroveň a vybralo si pro to téma osídlení Marsu, do něhož se pokusí vtisknout atmosféru hororových románů H. P. Lovecrafta. Sám ředitel Ivan Meon se o integraci vyjádřil takto: „Moons of Madness jsou více než jen psychologickou sci-fi hrou, jsou projektem, který chce redefinovat žánr jako takový a ponořit hráče hluboko do mysli zmítané duševní chorobou. Pro nás, jako fanoušky Howarda Phillipse Lovecrafta, je to lehký úkol.“

Škatulku tedy máme jasnou a o čem bude děj? Staneme se astronautem Shanem Newhartem, který musí zkontrolovat první výzkumnou stanici na planetě Mars, nazvanou Trailblazer Alpha. Události ovšem naberou do plachet jiný vítr a naše rutinní kontrola vědecké základny se převrátí do boje o přežití. Čeká na hlavního hrdinu větší nebezpečí daleko od Země nebo si hrůzu a děs nosí ve svém nitru? Rudá planeta je pro nás stále synonymem místa, kde život, jak ho známe, nemá šanci existovat a když se k tomu přidá nestandardní duševní rozpoložení, je o zápletku postaráno. Moons of Madness se opřou o kombinaci výzkumu NASA či Space X a typickou depresivní atmosféru amerického spisovatele. Šílenství a halucinace mají dokonce vlastní funkci pojmenovanou Zone Outs, jenž bude simulovat šílené stavy, přičemž hráč bude nucen pochopit, co mu výjevy chtějí říct.

Trailer dopovaný posledním Unreal enginem vypadá velice dobře a do příštího roku, kdy má hra vyjít, určitě dozná ještě značných vylepšení. Třebaže někteří členové redakce mají sci-fi a Lovecrafta na literárním piedestalu, kombinace obojího vzbuzuje lehké obavy. Ne, že by nápad nebyl uskutečnitelný, ale už nějaký měsíc se velká část hororů snaží čerpat z psychologického subžánru a téma tak začíná být lehce stereotypní. Možná bychom byli raději, kdyby se autoři vydali podobným směrem jako Alien: Isolation, ale nebudeme předbíhat. Každopádně, máte-li v plánu navštívit letošní gamescom, hru tam mezi vystavovateli určitě najdete.