Pesimista na XGS: Pohřeb vlastními lidmi

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 25.7.2020, 14:10

Publikováno: 25.7.2020, 14:10

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 2801 článků

Obyčejný hráč s velkou hubou. Věrný člen redakce, jehož revír začíná a končím psaním.

Nestává se často, že bych k vám promlouval formou speciálních článků. Tedy teď už ne. Dřív byla jiná doba, jiný životní setup a mnohem víc podnětů. Měl bych tedy vlastně poděkovat aktuálnímu virovému armageddonu, že omezil polovinu lidstva a zapříčinil zrušení veletrhu E3. Kvůli tomu se každoroční týden radosti rozdrobil do malých dávek štěstí, kterým měla vévodit akce Xbox Games Showcase. Vlastně mělo jít o pomyslný poslední díl skládačky. O ozubené kolo startující éru Xbox Series X. A o odpověď na nedávnou prezentaci Sony. Nechci tady dnes rozebírat obsah her. To snad jindy a jinde. Chci se zamyslet nad tím, co nebylo přímo řečeno a pozastavit se nad faktem, že v Xboxu stále neumí komunikovat s hráči.

Na začátku mě chyťte za ruku (slečny můžou i za jinou končetinu) a vraťte se do doby oznámení Series X. Impozantní hardware, nadčasový design a ujištění, že vše, co máte aktuálně doma na hraní, bude kompatibilní s příští generací. To je naprosto v pořádku a odpovídá to dlouhodobé strategii zpětné kompatibility. Jenže při přechodu na nový hardware lidi zajímá i cesta opačným směrem. Jiným hantecem, jestli si můžou na konci generace koupit Xbox One X nebo radši počkat na našlapanějšího bráchu. V této spojitosti padlo kouzelné spojení „dva roky“. Po tuto dobu měly vycházet hry na starou i novou generaci konzolí.

Šetřílci okamžitě hodili původní Xbox One do kamen a běželi pro „Xko“. Zrovna v té době bylo za pěkných šest táců a občas i v pěkném bundlu. Že možná měli dřepět na řiti ukázala hned první větší herní akce. Prosím ty vzadu, ať se necourají, protože túra minulostí se blíží současnosti. The Medium, Scorn a Resident Evil VIII. Jasně jsou to horory, díky za nápovědu. Ale jsou to také jedny z prvních titulů, u kterých stálo: „Sorry, ale ten čtyřletý low-end podporovat nebudeme. Tady máme novou kobylu a hodláme sedlat jenom jí.“ Tím se nám původní vyjádření lehce transformovalo, protože i naprostý idiot tušil, že Microsoft nemůže třetí strany nutit do podpory vyřazené konzole. A neurážejte se neb je to fakt. Neuběhl snad ani měsíc, co se nynější konzolové eso přestalo vyrábět. A třebaže jich je na skladě víc než virově pozitivních v pákistánském hampejzu, další kusy už nebudou.

Nevadí, máme svoje. Staré pár měsíců, s tradiční zárukou a jistotou, že ty exkluzivní zlatíčka dorazí i k nám. Modlitbu řady čerstvých vlastníků škorpiona naboural tento týden event Xbox Games Showcase, kde došlo k malé, ale razantní konverzi náboženství. Drtivá většina budoucích her totiž měla na konci ukázky „Xbox Series X • Windows 10“ a tím to haslo. Je to vlastně detail, protože akce mířila na ukázku next-gen her, říkáte. Hej, to je fakt. Proto, jako každý obyčejný konzumní hráč, procházím webovky dotyčných her a co tam nevidím. Xbox One je zmíněn pouze u Halo Infinite. Forza Motorsport, Avowed, Everwild, Fable a State of Decay 3 hlásí pouze Series X. Proč se však divit.

Motorosport je údajně na začátku vývoje, což ukázka deklaruje. Vyjma jednoho depa a dvou zatáček na Laguně neukázala absolutně nic. Navíc trať byla podezřele barevná a celé to působilo, že za těmi naladěnými koňmi poběží ti reální. Undead Labs jsou v předprodukční fázi, tudíž upoutávka na zombíky byla hudbou budoucnosti a patrně nejlepším renderem, který kdy opustil studio. Avowed nemá pořádně ani produktové stránky, o nějaké delší herní ukázce bych ani nepřemýšlel. A Fable je vytvářen maximálně dva roky. Na velké RPG tak třetina produkční doby. Microsoft tedy vlastně nekecal, protože ani jedna z těchto her teoreticky v příštích dvou letech nedorazí. Leda, že by chtěl někdo dobrovolně spáchat sebevraždu. Okruhová Forza sice láká na Smart Delivery, ale to ji brzy přejde. Dle mého skromného názoru.

Trochu světla do temných duší se snažil přinést Aaron Greenberg na svém Twitteru. Bohužel mám pocit, že kdyby držel pusu, udělal by líp. Prohlášení: „Budoucí exkluzivní hry jsou vyvíjeny primárně pro Xbox Series X,“ působí spíš opačně a dovětkem „neříkáme, že nevyjdou na Xbox One, jen že se soustřeďujeme na Series X a rozhodnutí, co je lepší pro hru a komunitu, necháváme na každém studiu,“ to zazdil nadobro. Vedení herní divize si tak nad dvouletou dobou hájení umylo ruce a případný hate otočilo proti vývojářům. A těm se určitě bude skvěle pracovat, když je čeká neustálé osočování, že je hra hnusná kvůli Xbox One nebo opačně, že na něj nevyšla. Docela by mě zajímalo, jakou verzi skutečnosti dostala právě studia, jejichž práce je tím poznamenána.

Myslel jsme, že Microsoft a jeho PR oddělení ušly od představení konzole Xbox One kus cesty. Bohužel, byl to omyl. Zodpovědní lidé dál komunikují jak Tataři a neustále mění, upravují a překrucují vlastní strategie, slova a plány. Co bylo včera možnou variantou, je dnes jistotou, která bude zítra popřena, protože už platí od předvčerejška. Ta sebevědomá cesta, kterou šel Xbox poslední léta se během krátké chvilky zvrtla na opilecké klopýtání. Nepřeháním, když řeknu, že Microsoft působil jako toreador, jenž si vede býka arénou. Dokud ho neutahá. Pak dojde na dva, absolutně primitivní a nudné, kroky ze strany konkurence a toreador má roh v zadnici.

Xbox divize musí okamžitě přestat řešit potencionální hráče a zaměřit se na ty stávající. Je příliš okatě vidět, jak reaguje na tahy druhých, a přitom si kálí do úst skrz rouru od vysavače. Už nikdy jsme neměli vidět hry, které vyjdou v horizontu let. A jsou tady. Už nikdy neměly CGI ukázky přebýt gameplaye. A stalo se. Takhle nesmí konat firma, jejíž prezentace stojí na hraní 24/7. Xbox Game Pass, Xbox Series X a xCloud přinášejí budoucnost neustálého přístupu k hrám. Doma v té nejlepší kvalitě, v práci o polední pauze na PC, na cestách díky mobilu, a to za zlomek ceny oproti konkurenci. Tohle chci vidět, tohle mě zajímá. Ne projekty, jejichž konečnou podobu neznají ani sami vývojáři.

Neberte tohoto „Pesimistu“ jako kritiku konzole samotné nebo snad her. O to vůbec nešlo. Toto je kritika určité skupiny vedoucích osob, jejichž počínání dělá bordel v komunitě a Xbox ponižuje na bandu klaunů v multimiliardovém cirkusu. Zároveň šlo o pomyslné rozloučení s nynější generací, protože její čas nadešel. Nikdo nemůže po tvůrcích chtít, aby svá, často vysněná, díla osekávali, mrvili a hyzdili kvůli tomu, že někdo nedokázal říct „a dost!“. Není hanba udělat tlustou čáru za jednou generací, aby ta nová mohla naplno vyniknout. Sice byla problémová, neměla to lehké, ale končí hrdě a s čistým stolem pro pokračovatele. Je však hanba to neříct na plnou hubu. Slibovat hory doly, a nakonec vše hodit na vývojáře. A to snad herní divize nemá zapotřebí. Persona Phila Spencera vždy působila jako vedoucí s jasnou vizí, ne jako Joker v muniční skladu.

  • Sajmon79

    Pěkné čtení, díky 🙂

  • Milan Šiko

    Dobrý článok, Ktorý presne vystihuje aktuálne dianie po Xbox Showcase. Neviem ako som mohol niekedy obhajovať Spencera a spol….Po ukážke Halo:Infinite a po jej hype už MStu mam problém vôbec niečo uveriť.Bolo to neuveriteľné sklamanie.Ako hru predstavovali po prezentácii,, Slipspace Enginu,,.2 roky nám klamali a zavádzali a nakoniec ukázali niečo pri čom vypadá Haló 5 ako nextgen.Verim,ze niečo z ostatných ukazanych hier bude niečo dobré, ale čakať na to roky sa mi už vôbec nechce…Ved 2 dní po prezentácii sa dozvedám, že ešte ani jedna ukážka nebezala real tíme na Xbox series X. A nikto to ani nevie ako to tam bude vyzerať.. Prečo to nechcú ukázať? Takto to vypadá na Xone a takto na XsX. Nikdy by som nepovedal, že to raz spomeniem, ale konkurencia pracuje lepšie ako MS s Xboxom.Neviem ci nám MS v dohľadnej dobe ukáže opak.Bodaj by….

  • FABIOOZO

    Paradni clanek. Trochu mi to pripomina jak vydupali s K. Milesem kdyz vyhral Le Mans s Fordem GT ale vitezstvi mu sebrali protoze to rekl reditel :DNamazali nam hracum med kolem huby a pak vypustili vcely 😀 😀

  • Marcus Fenix

    Je pravda,že jsem čekal,že mě ukázka z Halo odstřelí z trenclí jak parádně to bude na novém železe vypadat,bohužel se nestalo. Mám xbox rád,ale od nové generace čekám pořádně vypadající hry,nechci čekat další 2-3 roky,až ty hry začnou opravdu využívat potenciál nové konzole. To rovnou může MS vydat novou generaci konzolí až za ty dva roky. To není myšleno ve zlém,měli by prostě začít hned z novou generaci. Je hezké,že budou hry podporovat i starší verze xka ale od nexgenu čekám,že mě ty hry posadí na zadek a řeknu si,kujwa tak to musím mít! 🤔😊

  • Zafata

    Plne souhlasim s clankem. Absolutne nevim co me ma primet ke koupi XsX. Doted nevim co vlastne vyjde krom Halo na launch. Jestli jsem to dobre pochopil tak jen to Halo , co vypada jak remaster remaku Halo 1.

    Mozna budu za kacire, ale s timto co maji hotove, meli radsi ten XsX vydat o rok pozdeji a prijit jeste s vyssim vykonem nez ma ted a ten rok to prezit jeste na stavajici generaci a pak by vysel patch na Halo. Tak bychom meli letos aspon Gears Tactics, Halo a mohli se aspon tesit na pristi rok. Stejne letos a pristi rok tak do leta vetsina her bude na obe generace. Tak co by se stalo. Nic.

    Me uz fakt drzi u Xka jen ten ovladac, ktery je pro me proste ToP a bude to znit blbe, ale mozna diky nemu jeste dam novemu XsX sanci. Ja proste na dualshocku nemam dobrej pocit z hrani/nesedi mi a pak me ani hrani her na tom nebavi.

  • JN

    Souhlasím se vším v článku. Já měl pro prezentaci taky smíšené pocity. Nehodnotím Halo, není to můj žánr, ale jsou tam hry, které mě hodně zajímají a chci je hrát, ale oni nevyjdou dříve jak za dva roky. No tak to má SONY 2 roky náskok. Super práce borci. Za dva roky začnou odklady. A historie se bude opakovat. A přitom mají parádní železo, bezkonkurenční služby a hromadu studií. Komunita, která zůstala věrná není úplně malá a není ani zdaleka tak toxická a neumím si představit jak loajální by ještě měla být.

    Nejsem hardcore hráč, ale hraji pro zábavu a oddech, takže nepotřebuji XBOX, PS, PC, Switch, aby mi nic neuteklo, stačí mi Xko a jsem spokojený. Ale úplně nechápu ta vyjádření MS. Navíc proč na launch, mají jen HALO a hry třetích stran. Celé si to vykládám asi takto, budeme ještě dva roky vydávat naše hry i na Xbox One, protože dřív jak za dva roky řádnou AAA hru mít nebudeme. Ale snad to nebude tak hrozný, však ani z prezentace Sony vlastně netuším co jsou launch hry a co jsou hry co jednou budou.

    • Lukáš Urban

      Hrám jako takovým se ještě budu věnovat s redakčním kolegou později, až dorazí z dovolené. Tady jsem je zmínil hlavně ve spojitosti s XOX, kdy se vlastně pro něj stávají nedostižnými. Ale taky zastávám názor, že tohle ukazování předem jen dělá zlou krev. Hráči pak otravují s brzkým vydáním, vývojáři pospíchají a já rozhodně nechci další Sea of Thieves nebo Grounded (jedno dodělávané po vydání a druhé uklizené pod Game Preview). Sony má jiné publiku, a to klidně čeká na hru i deset let. Jenže xbox komunita je jiná, a to musí pánové pochopit. Každopádně článek dostane pokračování po akci na gamescomu, kde se snad dozvíme víc.

      • David Jurič

        Souhlasím, tohle ukazování her alá jednou vydáme bůh ví kdy se mi fakt nelíbí. Z posledních E3 a dalších akcí mi přišlo, že MS opravdu ukazuje něco co reálně do dvou let dostaneme a najednou se nechá strhnout konkurencí a ukazuje hry 4/5 let dopředu.
        Můj největší problém z prezentace je, že vůbec netuším co budu hrát příští rok od XGS. Halo bude na launch a na příští celý rok 2021 je potvrzené Psychonauts 2 a dále nic, z nově ohlášených her bych věřil tak Forze, že by mohli příští rok dokončit (přece jenom vydávali hry ob rok).
        Od všech insiderů a podobných bylo jak MS zbrojí na novou generaci a ono to vypadá, že zbrojí až na 2/3 rok nové generace.

        • Lukáš Urban

          Na to, že Series X vychází za pár měsíců, má jen jednu launch hru. Ano, má všechny exkluzivní hry po Xbox One, které budou vylepšeny, ale to stačit nebude. Ideální by bylo, kdyby na gamesconu přišli vývojáři s tím, že nynější hry dostanou obsah navíc pro Series X. Sea of Thieves dvojnásobnou mapu, Gears 5 nové mise, Forza Horizon 4 další rozšíření, Ori 2 příběh za sovičku atd. Bylo by to až geniální – hráči mají základ (koupený/game pass) a na novém hardwaru se ke hrám vrátí a ještě rádi. Jinak nevím co a od koho bude ukázáno. Moc studií už nezbývá.

          • David Jurič

            Ten obsah navíc pro stávající hry nezní vůbec špatně a já bych byl určitě pro 😊, ale já osobně launch s jednou hrou nemám za takový problém, přece jenom nové konzole vyjdou předpokládám v listopadu a to je největší sezóna, z hlavy mě napadne třeba Cyberpunk 2077 a AC Valhalla a budou tam další hry, takže hráči budou mít co hrát. Problém je začátek příštího roku a dále, kdy nemají oznámené skoro nic.
            Ale samozřejmě to je jenom můj pohled na věc.

  • StriderCZ

    Mně osobně prezentace zaujala, bavila, hodnotím ji tak na 80%. Nemůžu říct, že bych byl zklamán, ale rozhodně se o nějaký Vítězný plán nejedná. Na druhou stranu, ukazuje se, že pro MS (alespoň podle mne) je víc a víc důležitý Game Pass, kdy zejména u PC verze má MS šanci oslovit mnohem více hráčů než (bohužel) na své excluzivní herní konzoli.
    Smutný nejsem, mám tolik her, že stejně nevím kterou dříve dohrát. A tak jako u XOXu bude launchový titul neexcluzivka (Kingdom Come), tak nyní to bude Cyberpunk. Čekám na raytracing v Minecraftu a co mne přikovalo na židli, je Dragon Quest- to vážně chci. A pak MS Flight simulator. V globálu mohu být s politikou MS nespokojen, v reálu je mi to ale vcelku jedno protože mám stále co dělat (a excluzivky od Sony nějak zvlášť neberou (vyjma Ratcheta, Ghost of Thusima, kterého bych si chtěl zahrát jako plnohodnotnou náhradu za Valhallu).

    • JN

      Já vidím problém v tom, že pokud MS neuspěje a uspěje SONY, nemůžeme očekávat o vývojářů třetích stran zvláštní péči, která by vytěžila výhody XSX, protože ta komunita bude malá. A budou se věnovat PS5 např. jejich SSD nebo haptické odezvě ovladače, což zase nažene víc lidí k Sony. Je to začarovaný kruh. Budeme mít nadupanou konzoli, ale nikdo ji nebude ždímat, protože referenční konzolí bude PS5 bo tam bude větší skupina uživatelů. Nestojím o vítězný plán a ani o vítězství nad SONY, stojím o opravdový úspěch XBOXu, aby jej vývojáři brali vážně a pořádně využili jeho výkon, protože proto jsem si ho kupoval. Jinak mám nadupanou konzoli, ale je mi to k prdu, bo nemám lepší zážitek. Tohle si musí MS uvědomit.

      • p.a.c.o

        Souhlas s tebou, až teda na tu poznámku ohledně využití možností dané konzole. PS4 se prodávala podstatně lépe než Xbox One a ani tahle zdrcující výhra nedokázala vývojáře třetích stran přimět k tomu, aby na PS využili zvláštnosti jejich ovladače tolik, jako to umí exkluzivní hry. Je třeba si uvědomit, že vývojáři třetích stran stále dělají hry na PC a tam na myši a klávesnici není co vymýšlet, ta jde vždycky stejná. A je pak otázka, zda stojí peníze navíc za implementaci nějaké té speciality spojené se specifickým HW. Dle dosavadních postřehů asi moc ne…

  • Rado

    Ako nechápem prečo MS prezentuje halo na PC vo verzii nevieme akej, bez raytracingu bez funkcií čo bude zvládať xbxoX. A ešte ohlasuje aká to bude pecka. Všetci čakáme verziu Xbox X a čo to zvládne. Je to klasické halo, ale prečo ukazujú niečo iné, ako čakájú všetci fanúšíkovia Halo a neprajnici zo sony, ktorý sa snažia všetko od MS kritizovať? Vo forze ukážu engine? Po 3 rokoch vývoja majú engine? Ako tomu fakt nechápem či si ludia čo stoja za prezentáciami sedia na vedení. Neverím, že nemajú nejaký zostrih hrania aspoň jednoho okruhu a oni pustia kameru zo záznamu, jednu. Ak to nemajú nech ukážu niečo reálne, čo ide na novom xboxe a čo bude reálne hrateľné. Ako ukážka forzy nevyzerala zle, ja sa na forzu teším, ale poprosím, nech ukazujú niečo hrateľné. Ďalej ostatné hry fakt potešili, ale vačšinou to nebola ani hrateľná ukážka, ale nejaký nastrihaný trailer. Neviem čo od tíchto trailerov čakať, nik nevie ani ako sa hry budú hrať, viz. everwild. Ešte aj Starkler 2 ukážu video nie z hry, ale vraj video, kde takto by to mohlo vyzerať. Hry sú, ale v nejakom štádiu, nevieme akom. S 2/3 sériou vydeí som celkom spokojný, ale nie z trailerov čo tam ukazovali. Potom sa nedivím, že sonyblbci všade len úmyselne škodia MS a MS im v tomto nahral na smeč. O mesiac tu bude 3/3 séria trailerov od MS, tak by mohli zmeniť prístup a ukázať krátke ukážky z hrania hier a na xboxX.

  • StriderCZ

    Hodně jsem přemýšlel. Osobně mi nevadí, že jsme neviděli tolik next gen grafiky, letsplejů a podobně. Co mi vadí, je, že MS opakovaně porušuje své pravidla a lže ve svých vyjádřeních, mění strategii, nedodržuje pravidla.
    A stejně jako seriál Hra o trůny šla do kytek, když autoři začali porušovat pravidlo, že když uděláš chybu tak zemřeš, tak se už nemůžeme opakovaně spolehnout na Philla, MS, na to, že co řekne je pravda, a že se budou držet nastolených pravidel.
    Pro mne se situace nemění, budu kupovat Xbox, na kterém si pojedu a budu hrát co mne baví, včetně toho, že si užiju kratší loadingy u Assassina, Zaklínače, Forzy. Zahraji a dohraji zakoupený Cyberpunk. Ale pak si nechám Xbox už jen na Game Pass. A koupím si PS5 mnohem dříve než jsem zamýšlel.

    Kdybych záleželo na mne: tak bych nemlžil, nelhal lidem do kapsy a udělal dvě velké konference: Jednu pojmenovanou Game Pass a druhou věnovanou čistě hrám od MS studií.

    Myslím si, že nejsem jediný, kdo si myslí, že prioritou MS nejsou hráči a fanoušci, ale Game Pass. Což není špatná strategie, kdyby to řekli na férovku. Ale mám klasický pocit: velká firma velký bordel, malá firma, malý bordel.
    Dosud jsem MS a Philla obhajoval, ale teď už jsem ve vztahu k MS neutrální.

  • Marek Rejmon

    Článek je určitě zajímavý. Děkuji za něj. Asi souhlasím s tím, že snažit se ohromit veřejnost, ukázat svou „velikost“ a připravenost na novou generaci (tak jsem tu akci vnímal já) něčím, co přijde nejdříve za dva roky a déle, mě neoslovilo. Herní budoucnost, kam dohlédnu je 6-12 měsíců max. Úplně se ztotožňuji s větou: nikdy neměly CGI ukázky přebít gameplaye. To je naprosto o ničem. To má pro mě hodnotu reklamy v TV, kterou využiji si odskočit, než film bude pokračovat. Phil u mě lehce klesnul.
    Ale v podstatě je mi to všechno naprosto jedno. XSX koupím tak jako tak. Za těch cca 6let, kdy jsem se ke hraní vrátil po cca 10 letech trvající pauze, jsem s Xboxem byl spokojený (až na ignorování kinectu, který byl ta hlavní kapka, co pro koupi herní konzole tenkrát rozhodla). Bonusy v podobě rychlejších časů nahrávání, 4K grafika (mám původní Xbox One) a hlavně pokračovat v hraní, kde jsem skončil i po restartu konzole, to jsou pro mě funkce, které mi to ospravedlní. Když přidám, že mám na Xboxu Kodi a zaujal mě Xbox Game Pass Ultimate, díky kterému jsem si zahrál třeba hru Dishonored 2, která by mě jinak minula, tak jsem nenašel žádný důvod, proč vůbec zvažovat změnu značky. Herní PC pro mě není vůbec varianta.
    Co mě mrzí víc, jak nemastná neslaná ukázka „výkladní skříně MS“, je absence češtiny u UBISOFT titulů. Ty jsem jel hlavně a právě kvůli češtině (ale nejen, mně to prostě sedí). Pokud by Sony dokázalo vývojáře přesvědčit o CZ titulcích do jejich her (viz Ghost of Tsushima), je to jediná věc, která by mě mohla nahlodat do budoucna. MS pro mě není dogma, je to jeden z mnoha.

  • Marta

    nešlo by to bez těch idiotů, řití a sraní do trubice vysavačů?🙄

  • backspace666

    MS bohužel zdárně navázal na zmatečný marketing z dob uvedení Xbox One (jednou je podpora XO rok až dva, pak najednou ještě několik let, pak zase si studia sama mohou vybrat, jestli vydají hru i na XO – jak se v tom má zákazník vyznat) a k tomu dělá kroky, proti kterým se dříve vymezoval a sony za to „fanoušci“ tvrdě kritizovali (nebudeme oznamovat hry roky dopředu bez data vydání, časové exkluzivity jsou špatné pro celý herní průmysl). K tomu jedna jediná gameplay ukázka, která udělala Halo medvědí službu a navíc ještě běžící na pc a zbytek cgi trailery. Tohle jsou přesně ty důvody, proč mají Sony ultras z MS a zvlášť z jejich fanoušků, kteří tohle obhajují, srandu a jako nedivím se jim. MS to Sony zatím fakt ulehčuje (tak jako s XO).

    Chápu, že když nakoupili studia rok dva zpátky, tak prostě žádné nové AAA hry v dohledné době nebudou, když vývoj AAA hry trvá 3 a více let, ale to nemohli připravit nějakou kratičkou gameplay ukázku jen pro účely konference, aby si hráč dokázal vůbec udělat představu o co vlastně půjde (everwild, avowed, fable)? Ten teaser na Fable mi bohužel připomněl teaser na TES VI – nemáme v ruce vůbec nic, co bychom mohli ukázat, ale fanoušci po tom volají už tak dlouho, že jim musíme dát alespoň nicneříkající teaser.

    • jirkawaggon

      Situace s predvedenim ONE se absolutne neda srovnat s tou současnou, neboť ta soucasná je ještě idylka.

  • StriderCZ

    Po poslední konferenci MS, která by se měla spíše přejmenovat na Game Pass Showcase, jsem došel k názoru:
    Pokud chceš nádherné excluzivky od Sony, kup Playstation
    Pokud chceš nádherné excluzivky od Nintenda (nebo cestuješ), kup Switch
    Pokud chceš Game Pass (a nechceš nebo nemáš na herní PC) kup Xbox.

  • Ondrej Colon

    To fakt nikto nechápe prečo sa MS snaží odpilit Xbox One a možno aj Xbox One X? Podľa mňa z jednoduchého dôvodu. Keď pri PS5 ohlásili že hry nebudú podporovať PS4 ,myslím nové hry, tak sa MS nalákal že ľudia pôjdu radšej do PS5 kôli lepšej grafike a pod. ,pretoze sľúbili ,najskôr ,že budú podporovať aj staré konzoly s novými hrami. Čiže ako hráč by som si nechal Xbox One X (pretože do serX sa hrnúť nemusím keďže hry budú vychádzať aj na One ) a dokúpim PS5 na next Gen hry od Sony a neskôr keď ser X zlacnie cca za 2 roky dokúpim aj tu. Čiže MS chce odpilit One a X kôli predajom ser X . Tak to vidím ja a ďaleko od pravdy nebudem. S týmto prešľapom s Halo Infinite si ale tiež moc nepomohli . Este bude sranda jestli se nemýlim 😃

  • jirkawaggon

    Ja bych tak kriticky nebyl. Predstaveni bylo za me celkem fajn.
    Ukazaly spoustu her (za me až prekvapive dost), ačkoliv většina z nich nebude launch titulem, ale tak to při prechodu na novou generaci byva. Vzdyt například Halo 3 a Halo 5 byly predstaveny víc jak 2 roky před vydanim. Navíc, nezapomínejme, že se neukazali všechny studia. Například chybel BattleToads, ofiko oznameni MS Flight Simulátoru pro Xbox a moje tajné praní oznamení konzolové verze Age of Empires.

    Co se tyce grafiky, tak nejhezci ma zatím Hellblade 2 a Forza Motorsport. U obou se totiž jednalo o ingame zabery. Tercem kritiky se stala ta v Halo Infinity, ovsem tady se zase zapomina, že už to nebude koridorovka, nýbrž otevřený svět a pobeží v 4K/60fps.

    A kritika od přívrženců Sony? Ti budou vždycky Xbox hejtovat.

    • Ondrej Colon

      Halo sa stalo terčom kritiky kôli tomu že nám v roku 2018 a 2019 ukazovali ževraj engine footage a v 2020 nám akazali downgrade jak sviňa. Ja teda čakám vysvetlenie čo sa stalo a prečo grafika aj v prestrihovych scénach dostala tak masívny downgrade oproti engine footage z roku 2019. Ja sa cítim oklamaný a MS si čoraz viac série do huby . Tu je vidieť že chcú poraziť konkurenciu ale nemajú žiadnu víziu do budúcna . Proste oni potrebujú dobre vyzerajúce hry a zároveň kvalitné aby tých zákazníkov nalákali. Preboha veď je rok 2020 a hry už kapanek pokročili aj v grafike . Ja keď pozriem len taký Far Cry 5 na Xbox One tak je o 2 generácie v grafike popredu ako Halo Infinite. Jasné je to iný typ hry ale má tiež otvorený svet a grafika je nádherná . Len tak namatkovo https://uploads.disquscdn.com/images/4e409b21c83ac0beeb01be5780fcf55b88022136cd9eb3ac50c38ba0a1668309.png https://uploads.disquscdn.com/images/58d560237501254e94ca5bdf03754fdabf358b70ea1d418d21b88202b64176a1.png
      Podotýkam že je to z Xbox One grabnute asi dva dni dozadu lebo One X mi odišiel .

    • l Tlucek l

      Promiň, ale ten argument o open worldu je lichý. Tohle je jednoduše, z nějakého mě neznámého důvodu, prostě odfláknuté. Proto pořád čekám, že se po potvrzení, že to bylo nějaké early jarní demo, potvrdí také to, že grafiku přizpůsobí možnostem Series X a že nebudu mít dojem, že hraju 13 let starou hru. Protože to, co jsme viděli, nelze označit za vlajkovou AAA exkluzivitu.

      • jirkawaggon

        Ja nejsem z grafiky u Halo Infinity nejak vytrzeny. Snad se potvrdi, ze tohle bylo jenom z alfa verze a finalni bude vypadat mnohem lepe, navic s raytracingem.

        Ale nemuzu si nevzpomnet na kritiku grafiky u Halo3. Pomatujes na XLive?

        • l Tlucek l

          Pamatuju. A přitom oproti dvojce to byl dost velký posun. V hlavě mi utkvěly hlavně hejty na barevnost („hra pro děti“) 😀

          • jirkawaggon

            Kdyby jenom barevnost. V hlave mi utkvel jeden vyrok (nevim uz koho): „si zpravím chut na COD:MW, kdž Halo3 stojí graficky za ho***“. Halo 3 snad byla i první hra na Xbox360, co neběžela v 720p

      • Problem je, ze Halo zrejme chce nabídnout naprosto perfektní strilecku, kde hlavni bude FPS a hratelnost, to doplni pribehem. Proto hra podle me vypada, jako klon CS a podobnych ciste esport her, kterym vladne cistota, pocet FPS, jestli je to dobre ukaze az cas, sam podobne grafiky nemam moc rad, ale Halo si podobny styl budovalo celou serii, takze za me je tu hlavni rozpor v první prezentaci (render) vs gameplay záběry.

    • StriderCZ

      Čistě objektivně ukázané hry byly fajn, ALE:
      Nikdo soudný nemůže být nadšený z grafické kvality next gen nejdůležitější launchové hry pro Xbox series X- Halo.
      Tohle je prostě fail jako sviňa a MS se zesměšnil.
      Zbytek jsem popsal níže a nebudu se zbytečně opakovat.

  • Fejzbok Jenanic

    No nic, tak já si jdu koupit do OneS 1T SSD a počkám si jak to dopadne. Pak to stačí připojit a zkopírovat 1:1? Ty loadingy mě zabíjejí.