Podle Remedy jsou tradiční příběhové hry drahé

Autor: chaosteoryczPublikováno: 16.1.2018, 11:56

Publikováno: 16.1.2018, 11:56

Sociální sítě

O autorovi

chaosteorycz

chaosteorycz

Je autorem 1983 článků

Už jsme si zvykli, že nás každou chvíli někdo z velkých tvůrčích celků, potažmo z jejich vydavatelství, přesvědčuje o zbytečnosti příběhově založených her. Někteří to zkouší přes nezájem hráčů, jiní pomocí nutnosti spojovat zážitek z hraní a ostatní si vystačí se strohým argumentem, že je to drahé. Do poslední skupiny se teď řadí i studio Remedy, jehož komunitní manažer Thomas Puha dal interview hernímu portálu GamesIndustry.biz. Dobře víme, že finský celek pracuje na projektu jménem P7, jenž má zahrnout multiplayerové prvky zajišťující znovuhratelnost. A zmíněný server zajímalo, proč vývojáři pomalu opouštějí tradiční singleplayer, na němž si Sam Lake vždy zakládal.

„Realita kolem tradičních AAA singleplayerových her je taková, že jsou velice drahé. Co se týká délky hry, jejích vlastností a výsledné produkce, očekávaní hráčů jsou vysoká. Avšak všechny tyto prvky jsou velmi nákladné. Pokud se podíváme deset let zpátky, tak konzolový trh má zhruba stejnou velikost, ale náklady na vývoj her se zdesetinásobily. A v tom je největší problém“, odpověděl Puha na jednu z otázek. Také si posteskl, že hry „one-and-done“ (v přeneseném významu, na jedno zahrání) jsou pro tvůrce frustrující. Strávili totiž několik let kreativní tvorbou něčeho, co hráč proběhne za krátký časový úsek.

A neopomněl zmínit ani Alana Wakea: „Z kreativního pohledu, i když jsme udělali Alana, jako bychom strávili celý ten čas vytvářením postav, herního světa či herních pravidel. Chceme, aby v tomto světě hráči strávili delší čas, a to je složité v tradiční hře pro jednoho hráče.“ Jak se zdá, hrám bez multiplayeru nebo bez sociálních prvků je u Remedy konec a projekt P7 se bude značně lišit od Alana, Maxe Paynea nebo Quantum Break. Dobře si ale pamatujeme, že Sam Lake zdůraznil kampaň na prvním místě, takže uvidíme, co z toho nakonec vznikne. S ohledem na známé studio si ale nejspíš ještě počkáme. A dlouho.

Zamyšlení: Tady bych si dovolil i vlastní postřech nevyjadřující názor všech kolegů. Přes nesporné kvality severského týmu, mám pocit, že si Puha jen dělá plac pro budoucí rýžování hráčů. Ano, vývoj her je dražší, pokud k nim točíte interaktivní seriál (téměř dva), najímáte profláknuté herce, opakujete některé části produkce a celé to tvoříte neúměrně dlouho. Můžeme z toho obviňovat i Microsoft, který místo jistoty v podobě pokračování Alana Wakea chtěl novou značku, ale Remedy mohlo jít jinam už tehdy. Jsou nezávislí a své „sny“ mohli prodat jinde. Avšak peníze voní všude stejně.

Každý rok jsme hned několikrát svědky toho, že dobrá příběhová kampaň není o penězích, o známých obličejích, ale o nápadech a jejich zpracování. Možná by se měli v kancelářích zamyslet, proč Maxe Paynea a Alana Wakea hrají lidi opakovaně ještě dnes. Remedy mám rád a přeji jim, aby nový, multiplatformní projekt, stál opravdu za to. Nic to ale nemění na faktu, že Quantum Break považuji za jejich nejhorší hru a jednu z nejhorších exkluzivit vůbec. Na herní scéně jsou 22 let, ale kotva jménem Max Payne se zdá být až příliš těžká.

  • shack811 .

    Staci zabrusit ku konkurencii. Uncharted napriklad alebo last of us. Naugty dog nenadavaju ze hry su drahe. Ono jasne su drahsie ale aj viac vynasaju ak su uspesne. Takze toto su len vyhovorky ked ich hra bola neuspesna. Mna ta hra vobec nebavila. Nuda na entu.

    • Jaroslav Houdek

      Asi tomu Last of us dám ještě šanci, ale napoprvé mě to teda neoslovilo. Na druhou stranu Quantum Break je skvělá hra. Jen škoda, že to tak rychle uteklo.
      S tím růstem nákladů je to jasné, motion capture, všichni chtějí otevřený svět, 4K, spoustu detailů, modely s tisíci polygonů. To prostě trvá. Pak se hra pár týdnů prodává za plnou cenu a za půl roku jde do výprodeje. Kdo nepřidá něco, co by hráče připoutalo (multiplayer, DLC) tak má placek se hrou za měsíc plný bazary. A na tom se vydělat nedá.

      • p.a.c.o

        V pohodě, s tím Last od Us nejsi sám, já to taky zkoušel a vůbec mě to nechytlo, natož bavilo, takže nějak nechápu, co na tom všichni vidí 😀
        Jinak co se Remedy týče, jsou to jenom výmluvy. Když jim hra trvá pět a více let, je jasný, že to stojí spoustu prachů. Navíc kvalita se taky snižuje a ze slávy Maxe Payna a Alan Wake nemůžou žít věčně….

  • klidas

    veducemu dam jednoduchu radu…tak ich nerobte, ked su drahe…nikto vas nenuti…ale pamatajte, ze konkurencia nespi a ti sa toho s radostou chytia a zaplnia miesto na trhu 🙂

07. 11. 2017 • waggon12

Xbox Weeks Deals – 7.11. až 14.11.2017

Ačkoliv se dnešek zapíše do historie jako den, kdy vyšel Xbox ONE X, neznamená to, že by nás minuly tradiční týdenní slevy. Nacházíme zde například Killer Instinct: Definitive Edition, Quantum Break (recenze), jenž obojí běží na ONE X ve 4K rozlišení. Ovšem nejvýraznější položkou je přídavek Blizzard Mountain do Forza Horizon 3. Za úvahu také stojí Homefront: The Revolution (recenze) za 239Kč. Nováčkům, kteří si dnes pořídili Xbox ONE X připomínáme, že...

»
03. 11. 2017 • p.a.c.o1

Quantum Break dostane obří update

Quantum Break je exkluzivní a možná i trochu nedoceněnou hrou pro Xbox One. Není proto divu, že se chystá update, který přinese 4K a další vychytávky pro blížící se Xbox One X. Pro hráče je to na jedné straně skvělá zpráva, ale bohužel se celá řada z nich bude muset obrnit trpělivostí. Původní hra měla nějakých 40GB, což ještě není tak hrozná velikost. Za to vylepšující update si z našich...

»
25. 12. 2016 • chaosteorycz3

Přání od vývojářů a tipy na vánoční hraní

Štědrý den je za námi a s ním také nadílka, obžerství a přáníčka, která rozesíláme jak ze zvyku, tak protože prostě chceme. Vánoce tím nekončí ba naopak, teprve dnes přichází na řadu zásoby cukroví a chlebíčků, při jejichž konzumaci pomalu zjišťujeme, co jsme vlastně pod tím stromečkem našli. Každého hráče samozřejmě nejvíce potěší proprieta rozšiřující jeho portfolio, takže dárkový poukaz, hra nebo příslušenství dělají určitě větší radost než 3 páry ponožek....

»
08. 06. 2016 • tonyskate0

Remedy pracuje na dvou velkých hrách

Finské studio Remedy Entertainment všichni dobře známe, protože jejich poslední dva projekty Quantum Break a Alan Wake vznikly exkluzivně pro Xbox One. Ovšem práce na obou hrách trvala přes deset let, s čímž také souvisí dnešní zpráva o této společnosti. Remedy chce totiž vytvořit více her a dostávat je na trh v kratším čase, a tak se rozšířili do dvou vývojářských týmů. Už nějakou dobu pracují na zbrusu nové hře...

»
12. 04. 2016 • Josef Brožek5

Quantum Break je nejprodávanější novou IP

Microsoft se podílel v minulosti na spoustě nových her a značek. Namátkově: Project Spark, Screamride, Ori and the Blind Forest ad. Jenže právě před týdnem dorazil do obchodů jejich velký Quantum Break a jak to tak vypadá, jde i o nejvíce prodávanou novou IP pro tuto generaci. Manažeři vydavatele se k tomu vyjádřili snad dost jasně. Není divu. Hra se opravdu povedla a jde o slušnou tvář microsoftí konzole, byť vyšla hra nakonec...

»
01. 04. 2016 • Josef Brožek34

Recenze: Quantum Break

Peníze jsou čas. Tedy… čas jsou peníze. To je jedna z hlášek, kterou mi ještě předtím, než jsem vůbec začal psát recenzi, kolegové rozmluvili, a to hnedle po klišé „tak jde čas“. Jen abyste byli v obraze, radil mi to velechytrý (a teď to není arogance Filipe!) šéfredaktor Filip a víkendový kolega Lukáš. Ačkoliv jsem měl úvodní odstavec už připravený, rozhodl jsem se ho předělat (pozn. autora: ha ha, pánové)(pozn. šéfredaktora:...

»
30. 03. 2016 • tonyskate0

Padouši v upoutávce na Quantum Break

Studio Remedy Entertainment vydalo další upoutávku na jejich očekávanou akci Quantum Break. Video je převážně hrané a zaměřuje se tak na padouchy, kteří tvoří hlavní složku doprovodného seriálu. V hlavní roli tedy vystupuje Paul Serene neboli Aiden „Malíček“ Gillen a Martin Hatch, kterého hraje Lance Reddick. Samozřejmě ale neschází spousta dalších postav včetně hlavního hrdiny, jímž je Jack Joyce (Shawn Ashmore). Seriál vypadá opravdu skvěle, což můžeme i potvrdit, jelikož...

»
20. 03. 2016 • chaosteorycz0

Soundtrack ze hry Quantum Break k poslechu na SoundCloudu

Máte v hledáčku očekávaný Quantum Break a patříte mezi milovníky videoherních soundtracků? Pak vás nasměrujeme na hudební službu SoundCloud, kde se na kanále Microsoft Studios můžete zaposlouchat do devíti zvukových ukázek. O tvorbu celého soundtracku se podělili Petri Alanko a John Kaefer, přičemž každý měl na starosti jiný úsek hry. Petri Alenko, spolupracující s Remedy již na hudbě k Alanu Wakeovi, se nechal při práci inspirovat německou skupinou Tangerine Dream a jeho pasáže,...

»