Recenze: 7 Days to Die

Autor: Josef Brožek Publikováno: 3.7.2016, 10:50

Publikováno: 3.7.2016, 10:50

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Objevuj, stav, buduj, vytvářej, spolupracuj a dokončuj, zlepšuj, vol si, útoč, přežívej, nič, sbírej, plň úkoly, jezdi, farmař a lov. Přijde vám, že snad mluvíme o Minecraftu? Nejste zas tak úplně vedle. 7 Days to Die se totiž svou inspirací chlubí bez výčitek, ovšem je hrou oproti Minecraftu o něco dospělejší. Ne lepší s více možnostmi, přece jen Minecraft je na trhu už dlouho, ale dospělejší. Minecraft máme rádi, ne že ne, jenže i přestože jej máme snad třikrát, tak kdykoliv jej s nadšením zapneme, po půl hodině jej otráveně vypínáme, protože nás to i přes to nadšení vlastně nebaví. Možná jsme už ztratili to zapálení, možná je to v něčem jiném, ale 7 Days to Die dokazuje, že leností to není.

7 Days to Die je v jádru obyčejnou survival zombie hrou, jakou definovalo DayZ, které ovšem po podobných hrách upadá do zapomnění. Jasně, DayZ je kult a své místo si na trhu vždycky najde, byť na konzolích stále ještě není. Už tak nějak chápeme, proč před pár lety Dean Hall od vývoje DayZ utekl. Tušil, že po survival hrách jsou hráči hladoví, a tak vzniknou mnohem zajímavější konverze a jeho hra se už na trh prostě nevejde. Jak jsme už řekli, to si nemyslíme. Ale co vlastně jiného survival hra potřebuje, než stavění vlastních útočišť tvorbu zbraní, farem, lov a všechno zmíněné v první větě v prvním odstavci. Představte si DayZ a Minecraft. Říkáte Rust? Ten to špatně uchopil a na konzole se ani nedostal. No, naproti 7 Days to Die alespoň fungoval a funguje.

Přemýšleli jsme, jak vlastně recenzi k této hře uchopit. V předběžném přístupu si ji můžete na PC koupit už tři roky, ale teprve teď se dotáhla do takového stavu, že byla plnohodnotně schopna nasytit i konzolové hráče. Protože tedy hra není nová, budeme k ní přistupovat jako k portu a přes celkové změny se k obsahu hry dostaneme spíš jen tak letmo. Nebo víte co? Shrňme si to.

image (1)
Na výběr máte z několika postav, a pokud jste si i hru předobjednali, dostanete od vydavatele Telltale i několik skinů postav z Walking Dead. Výběr je zcela a jen o designu a na hru nemá vliv. Ve hře se octnete na náhodném místě, ať už na před vytvořené kampani, anebo na náhodně vygenerované mapě a odtud začínáte zcela od píky. Těžíte základní suroviny, jak ze země, tak z povrchu, kácíte stromy, sbíráte rostlinky a různé předměty, bráníte se před divokou zvěří a lovíte ji, vaříte si, vytváříte nástroje, stavíte základní obydlí, hledáte jídlo a pití, teplo nebo chlad dle ročního období, léky pro získané nemoce, ovšem spánek je pro bačkory, a tak přežíváte noc, kdy jsou zombie daleko agresivnější (v defaultní obtížnosti), oblékejte se, vylepšujte svoje statistiky, nalézáte poklady a schémata pro výrobu těch nejlepších zbraní, okrádáte v multiplayeru hráče, kteří jsou ještě horší než zombie a snaží se okrást vás, nebo spolupracujete, stavíte pasti a chráníte naopak to svoje. Zkrátka přežívání v post apokalyptické Americe se vším všudy. Nyní máte možnost vyzkoušet si The Walking Dead na vlastní kůži.

Má to ovšem jeden velký háček. Nejhlavnější přednost hry, multiplayer, prostě nefunguje. Původně jsme chtěli dát hodnocení ještě nižší za tento nedostatek a multiplayer hvězdičkami nehodnotit vůbec, ale hra je tak zatraceně skvělá, že prostě budeme doufat, že až si tyto řádky budete číst, už fungovat bude. Ke kamarádovi se připojíte, splitscreen pro dva rozchodíte taky, ale na někým cizím vytvořený server se prostě nedostanete, natož na ty dedikované. Hru ale máme nahranou z PC, a tak přesně víme jak to v survival světě 7 Days to Die chodí.

Na Xboxu se prakticky od posledního buildu z PC nezměnilo vůbec nic. Prostředí vašeho inventáře, mapy, charakteru, schopností a talentového „stromu“ ovládáte páčkami pomocí kurzoru. Schéma ovládání je také skvěle navrženo, a tak vám vůbec nebude připadat, že tahle hra na konzolích původně vůbec být neměla. Naopak to vypadá, že tuhle hru dělali s PC současně i pro ovladače, a teď to neříkáme proto, že na PC jde s ovladačem ovládat také. Hra bohužel krom nefungujícího multiplayeru trpí několika dalšími bugy, nad kterými se ale dá mávnout rukou, protože ačkoliv hra byla vydaná jako finální produkt, stále je v podstatě ve fázi vývoje, a tak se můžeme těšit na další a další obsah. Bohužel na problémy, a to především s multiplayerm, vývojáři nijak nereagují, čemuž se tedy není proč divit, když podobných stížností přijde desítky denně. Pokud jste ale hru zatím nehráli, můžete se dočasně spokojit s hraním pro jednoho hráče (či splitscreenu a s kamarády, ale to prý občas taky zlobí). Hra nabízí opravdu nevšedně široké možností nastavení hry, a to pro hru na vlastní pěst i pro více hráčů, až jsme z toho byli docela rozhození, že jsme nakonec zvolili přednastavené schéma.

image

Převedení 7 Days to Die na konzole se prostě strašně povedlo, tedy až na jeden zásadní problém, který doufejme, spraví co nevidět. Bohužel za tento problém a ještě několika dalších chyb musíme dát dva body dolů. Jeden pak ještě strháváme, za neskutečně tupou umělou inteligenci. Chápeme, jsou to jen zombie, ale když vidí, že projdeme dveřmi, a místo toho se prokoušou zdí, to je trochu divné, ne? Jinak žádné zásadní výtky nemáme. Hra je perfektní a nabízí naprosto všechno, co by vás mohlo napadnout. 7 Days to Die si bere ze všech dostupných survival her to nejlepší a k tomu mixuje kompletně celý Minecraft stejně tak s kompletně zničitelným světem jen bez té pixelartové grafiky. Nejlepší grafikou rozhodně sice neoplývá, ba naopak spíš usnula někde v roce 2005, ale protože nabízí to co žádná jiná hra, bude vám to úplně jedno.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Když někdo řekne dokonalá surival hra, představíme si právě 7 Days to Die. Hra má naprosto všechno, co byste mohli chtít a co by vás mohlo napadnout a jediný důvod proč dáváme jen 7 bodů, je prozatím nefungující multiplayer, který je ovšem naprosto skvělý, trošku slabší umělá inteligence a několik málo dalších drobnějších bugů. Až ale vývojáři svoje chyby napraví, tak se od televize neodtrhneme a ani se teď v létě, v tom hrozném horku, koupat nepůjdeme.
  • Jakub Jurčík

    jako promin ale co je to za recenzi novemu hraci to nic nerekne

10. 07. 2019 • chaosteorycz5

Recenze: Car Mechanic Simulator

Na úvod jedno velké poděkování. Vám vše, kteří jste děti nevzali do zoo, protože poslední peníze zůstaly v kostelní pokladničce. I těm, jejichž dovolená vedla do Mekky namísto letní destinace u Středozemního moře. Nezapomínám ani na artritické jedince, kteří přes úmornou bolest klečí pravidelně na koberci a chorý hřbet ohýbají na svatou stranu. No a vy, jejichž dobrota skončila v komůrce s otcem představeným, všechna čest vašim padlým ideálům. A dalším padlým věcem.

»
09. 07. 2019 • CryLineT0

Recenze: Bloodstained: Ritual of the Night

Když se pánům zachce moci, musí nastoupit dívka. I testosteron se musí udržovat v rozumné míře. Na západ od nás by taková hrdinka tasila pistole. Dle moderních norem střízlivě oblečená. Nevyzývavá, cudná, s křesťanským základem a diplomem z univerzity. Evropská měřítka by ji přisoudila exotický vzhled a těžké dětství. Ctící vlastní tradice zvládá bodné zbraně a hýří důvtipem.

»
05. 07. 2019 • CryLineT1

Recenze: Sea of Solitude

Electronic Arts jsou dlouhodobě v hráčské nemilosti. Možná zcela po právu, možná ze setrvačnosti. Dnes to nebude o lesku a bídě jedné slavné společnosti. Palčivé téma se týká velkých značek a mezi ně nezávislá tvorba nepatří. Právě projekty z dílny EA Originals ukazují přívětivější tvář korporace. Jde o obličej uplakaný, ale hřejivý. Mnohem víc než stadion fotbalových fanoušků. Než otevřený svět s létajícími strážci. A než doutnající bojiště světové války.

»
29. 06. 2019 • p.a.c.o4

RECENZE: Kingdom Come: Deliverance – A Woman’s Lot

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉 Školní rok máme pomalu za sebou a když dítko donese domů vysvědčení, je to takové malé ohlédnutí se za tím, jak mu to šlo. Možná si říkáte, co to má s hraním společného, ale jistá analogie tu je. Vyšlo totiž třetí a zároveň poslední DLC do hry KCD s podtitulem A Woman’s Lot (Ženský úděl), ve kterém se ohlédneme na samý začátek příběhu.

»
29. 06. 2019 • lindros88cze1

RECENZE: Monster Jam: Steel Titans

S příchodem léta poslala řada vydavatelů do světa hry, které řeší špatné počasí nebo nenadálý výpadek osobního programu. Jde o jednoduché tituly, jejichž náplň nevyžaduje mnoho času. Když od nich odejdete, nic vám nikam neuteče. A když se pak vrátíte, jste v sedle, v tomto případě v sedačce, během pár vteřin.

»
28. 06. 2019 • chaosteorycz17

Recenze: The Sinking City

Pokud hledáte výhodnou nabídku last minute zájezdu, massachusettská agentura Nikdy s námi nejezděte, jinak se nikdy nevrátíte, má výtečnou nabídku do města Oakmont. Poměr slunných dní proti deštivým se neuvádí, neboť azurovou oblohu obyvatelé viděli naposledy v roce 1919. Je to tam trochu deštivé, pravda. Ale díky tomu se lokální záplavy drží na horní hranici, čímž umožňují přístup k moři takřka odkudkoliv. K jídlu se podávají dary moře, servírované z vody přímo na talíř. Volný...

»
27. 06. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: F1 2019

Rychlost, přesnost a výdrž. To nejsou jenom znaky charakterizující správného sportovce, ale také vlastnosti, bez nichž se neobejde ani kvalitní závodní speciál. Je přitom jedno, zda je to auto pro WRC, motorka nebo formule. Bez nich se daleko nedostaneme a k vítězství je tím pádem hodně daleko. Virtuální závodníci opět usedli do svých křesel a chopili se volantů, ovšem až nyní se mohou vydat po stopách Artona Senny, Nicky Lady nebo...

»
26. 06. 2019 • lindros88cze2

RECENZE: Crash Team Racing Nitro-Fueled

Crash Bandicoot a jeho přátelé i nepřátelé opět hlásají návrat. Remake arkádových závodů Crash Team Racing k příležitosti 20lettému výročí už konečně dorazil a podobně jako loňská trilogii je poctivou předělávkou. Přesto si ponechává původní příběh, postavy a rozvržení tratí a přidává k tomu i obsah z Crash Nitro Kart a Crash Tag Team Racing, a to vše zabalené ve slušivém kabátku je pak skvělou vzpomínkou pro hráče originálu, zatímco ti noví si...

»