Recenze: 7 Days to Die

Autor: Josef Brožek Publikováno: 3.7.2016, 10:50

Publikováno: 3.7.2016, 10:50

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Objevuj, stav, buduj, vytvářej, spolupracuj a dokončuj, zlepšuj, vol si, útoč, přežívej, nič, sbírej, plň úkoly, jezdi, farmař a lov. Přijde vám, že snad mluvíme o Minecraftu? Nejste zas tak úplně vedle. 7 Days to Die se totiž svou inspirací chlubí bez výčitek, ovšem je hrou oproti Minecraftu o něco dospělejší. Ne lepší s více možnostmi, přece jen Minecraft je na trhu už dlouho, ale dospělejší. Minecraft máme rádi, ne že ne, jenže i přestože jej máme snad třikrát, tak kdykoliv jej s nadšením zapneme, po půl hodině jej otráveně vypínáme, protože nás to i přes to nadšení vlastně nebaví. Možná jsme už ztratili to zapálení, možná je to v něčem jiném, ale 7 Days to Die dokazuje, že leností to není.

7 Days to Die je v jádru obyčejnou survival zombie hrou, jakou definovalo DayZ, které ovšem po podobných hrách upadá do zapomnění. Jasně, DayZ je kult a své místo si na trhu vždycky najde, byť na konzolích stále ještě není. Už tak nějak chápeme, proč před pár lety Dean Hall od vývoje DayZ utekl. Tušil, že po survival hrách jsou hráči hladoví, a tak vzniknou mnohem zajímavější konverze a jeho hra se už na trh prostě nevejde. Jak jsme už řekli, to si nemyslíme. Ale co vlastně jiného survival hra potřebuje, než stavění vlastních útočišť tvorbu zbraní, farem, lov a všechno zmíněné v první větě v prvním odstavci. Představte si DayZ a Minecraft. Říkáte Rust? Ten to špatně uchopil a na konzole se ani nedostal. No, naproti 7 Days to Die alespoň fungoval a funguje.

Přemýšleli jsme, jak vlastně recenzi k této hře uchopit. V předběžném přístupu si ji můžete na PC koupit už tři roky, ale teprve teď se dotáhla do takového stavu, že byla plnohodnotně schopna nasytit i konzolové hráče. Protože tedy hra není nová, budeme k ní přistupovat jako k portu a přes celkové změny se k obsahu hry dostaneme spíš jen tak letmo. Nebo víte co? Shrňme si to.

image (1)
Na výběr máte z několika postav, a pokud jste si i hru předobjednali, dostanete od vydavatele Telltale i několik skinů postav z Walking Dead. Výběr je zcela a jen o designu a na hru nemá vliv. Ve hře se octnete na náhodném místě, ať už na před vytvořené kampani, anebo na náhodně vygenerované mapě a odtud začínáte zcela od píky. Těžíte základní suroviny, jak ze země, tak z povrchu, kácíte stromy, sbíráte rostlinky a různé předměty, bráníte se před divokou zvěří a lovíte ji, vaříte si, vytváříte nástroje, stavíte základní obydlí, hledáte jídlo a pití, teplo nebo chlad dle ročního období, léky pro získané nemoce, ovšem spánek je pro bačkory, a tak přežíváte noc, kdy jsou zombie daleko agresivnější (v defaultní obtížnosti), oblékejte se, vylepšujte svoje statistiky, nalézáte poklady a schémata pro výrobu těch nejlepších zbraní, okrádáte v multiplayeru hráče, kteří jsou ještě horší než zombie a snaží se okrást vás, nebo spolupracujete, stavíte pasti a chráníte naopak to svoje. Zkrátka přežívání v post apokalyptické Americe se vším všudy. Nyní máte možnost vyzkoušet si The Walking Dead na vlastní kůži.

Má to ovšem jeden velký háček. Nejhlavnější přednost hry, multiplayer, prostě nefunguje. Původně jsme chtěli dát hodnocení ještě nižší za tento nedostatek a multiplayer hvězdičkami nehodnotit vůbec, ale hra je tak zatraceně skvělá, že prostě budeme doufat, že až si tyto řádky budete číst, už fungovat bude. Ke kamarádovi se připojíte, splitscreen pro dva rozchodíte taky, ale na někým cizím vytvořený server se prostě nedostanete, natož na ty dedikované. Hru ale máme nahranou z PC, a tak přesně víme jak to v survival světě 7 Days to Die chodí.

Na Xboxu se prakticky od posledního buildu z PC nezměnilo vůbec nic. Prostředí vašeho inventáře, mapy, charakteru, schopností a talentového „stromu“ ovládáte páčkami pomocí kurzoru. Schéma ovládání je také skvěle navrženo, a tak vám vůbec nebude připadat, že tahle hra na konzolích původně vůbec být neměla. Naopak to vypadá, že tuhle hru dělali s PC současně i pro ovladače, a teď to neříkáme proto, že na PC jde s ovladačem ovládat také. Hra bohužel krom nefungujícího multiplayeru trpí několika dalšími bugy, nad kterými se ale dá mávnout rukou, protože ačkoliv hra byla vydaná jako finální produkt, stále je v podstatě ve fázi vývoje, a tak se můžeme těšit na další a další obsah. Bohužel na problémy, a to především s multiplayerm, vývojáři nijak nereagují, čemuž se tedy není proč divit, když podobných stížností přijde desítky denně. Pokud jste ale hru zatím nehráli, můžete se dočasně spokojit s hraním pro jednoho hráče (či splitscreenu a s kamarády, ale to prý občas taky zlobí). Hra nabízí opravdu nevšedně široké možností nastavení hry, a to pro hru na vlastní pěst i pro více hráčů, až jsme z toho byli docela rozhození, že jsme nakonec zvolili přednastavené schéma.

image

Převedení 7 Days to Die na konzole se prostě strašně povedlo, tedy až na jeden zásadní problém, který doufejme, spraví co nevidět. Bohužel za tento problém a ještě několika dalších chyb musíme dát dva body dolů. Jeden pak ještě strháváme, za neskutečně tupou umělou inteligenci. Chápeme, jsou to jen zombie, ale když vidí, že projdeme dveřmi, a místo toho se prokoušou zdí, to je trochu divné, ne? Jinak žádné zásadní výtky nemáme. Hra je perfektní a nabízí naprosto všechno, co by vás mohlo napadnout. 7 Days to Die si bere ze všech dostupných survival her to nejlepší a k tomu mixuje kompletně celý Minecraft stejně tak s kompletně zničitelným světem jen bez té pixelartové grafiky. Nejlepší grafikou rozhodně sice neoplývá, ba naopak spíš usnula někde v roce 2005, ale protože nabízí to co žádná jiná hra, bude vám to úplně jedno.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Když někdo řekne dokonalá surival hra, představíme si právě 7 Days to Die. Hra má naprosto všechno, co byste mohli chtít a co by vás mohlo napadnout a jediný důvod proč dáváme jen 7 bodů, je prozatím nefungující multiplayer, který je ovšem naprosto skvělý, trošku slabší umělá inteligence a několik málo dalších drobnějších bugů. Až ale vývojáři svoje chyby napraví, tak se od televize neodtrhneme a ani se teď v létě, v tom hrozném horku, koupat nepůjdeme.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»