RECENZE: Abyss: The Wraiths of Eden

Autor: p.a.c.o Publikováno: 29.10.2017, 14:23

Publikováno: 29.10.2017, 14:23

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3252 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Někdo jim říká hry pro holky, jiní zase tyhle hry hrají jenom na mobilech a na velké konzoli jim přijdou zbytečné, a pak je tu také skupinka hráčů, která se jim směje. Mám teď na mysli hry, jejichž hlavní náplní je hledání předmětů, jež ovšem mají své místo v herním světě. Sami se profilují jako hry pro holky, kdy hlavní roli ve většině z nich hraje žena, jež někde někoho zachraňuje, a přitom se snaží nejen hledat předměty, ale také řešit logické hádanky a prozkoumávat jednotlivé obrazovky.

Na poli těchto her jasně dominují polští Artifex Mundi a to co kvantity těchto her, tak i do jejich kvality a zpracování. Jejich nejnovější počin Abyss: The Wraiths of Eden na konzole dorazil před nedávnem a jelikož není od věci si čas od času odpočinou od všech těch AAA nebo indie her, sáhl jsem po této hře a nechal se unést jejím příběhem.

Příběh je totiž to, oč tady jede především a kolem čeho se všechno točí. Tentokrát se vydáme hledat našeho snoubence, který se jakožto potápěč a dobrodruh vydal na své další dobrodružství, ale už se z něj nevrátil. Sledujeme tedy jeho poslední kroky, které nás přes všechna úskalí zavedou do podmořského experimentálního města Eden, jež by jako z oka vypadlo legendárnímu Rapture z Bishocku. Zde se pokusíme odhalit pravdu o zmizení všech obyvatel, za kterými stojí tajemný řád démonů. Napříč naším dobrodružstvím potkáváme postavy z města, jež démoni ještě úplně neovládli, dojde i na pár příběhových zvratů, a dokonce se objeví i hororové prvky. Celkově mě příběh bavil, postavy mají své kouzlo a dohromady působí konzistentně, i když místy předvídatelně. Navíc po dohrání hlavní dějové linky se odblokuje jedna kratší prequel část, odehrávající se před událostmi hlavního příběhu. Dohromady oboje zvládnete za nějaké tři hodinky příjemného hraní.

Vyprávění je jedna věc, ale bez hádanek, úkolů a malebných obrazovek by byl k ničemu. Zde se nám dostává všeho tak akorát, kdy se více hra soustředí na hledání předmětů, což je ostatně její hlavní poslání. Ale ani další hádanky a úkoly se nenechávají zahanbit a pěkně sem se jejich plněným dokázal zabavit. Hádanky nejsou extrémně složité, s trochou snahy se dají všechny vyřešit i bez různých nápověd a pomocí. Co jsem kvitoval s povděkem je fakt, že všechny dávají smysl a krásně zapadají do scénáře, což platí i pro sbírání předmětů a jejich používání.

Jak jsem zmínil, podmořské město tvoří celá řada lokací, mezi nimiž se budeme pohybovat. Nečekejte žádné 3D chození a podobné věci, zde se hraje na klasicky 2D kreslené lokace. K dispozici je i mapa, ukazující náhled na danou lokaci a kudy se k ní dostanete, ale bohužel nejde z mapy skočit přímo do lokace, jaké by člověk potřeboval. Je to trochu otravné, ale do každé lokaci musíte dojít přes všechny ostatní nebo předešlé obrazovky, což časem trochu ubírá hře na tempu. Na druhou stranu se díky tomu mohou dít ony děsivější momenty, jež místy dokáží lehce zamrazit a ukazují, že ne všechny hledačky jsou jenom „romanťárny“ pro holky.

Technická stránka je už taková klasická. Jednotlivé statické scény jsou hodně pěkně zpracované, což je ostatně vidět z okolních obrázků. Bohužel ne jedno oko bude trpět při „filmových“ scénách, jejichž technické zpracování je v 21. století opravdu žalostné. Nicméně tak to prostě je a hry od Artifexu byly, jsou a budou takové, na to se hned tak nic nezmění.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Abyss: The Wraiths of Eden je fajn záležitostí, jejíž příběh a hratelnost si pěkně užijete. Někdo může ohrnovat nos nad kratší dobou hratelnosti, ale tak to tento typ her má postavené. Ono taky koho by bavilo hledat předměty delší dobu, že? Až na repetitivní procházení lokacemi jinak nemám co vytknout a jestli vás tento typ her baví, neuděláte s Abyss: The Wraiths of Eden chybu.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»