RECENZE: Access Denied

Autor: p.a.c.o Publikováno: 4.5.2019, 18:00

Publikováno: 4.5.2019, 18:00

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1707 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Logické hry jsou tu pro cvičení našeho důvtipu, postřehu, logického myšlení nebo matematických úkolů. Ani u herního zpracování logických her tomu není jinak a upřímně se musím přiznat, že mám logické hry velice rád. Je to příjemný protiklad pro hektické střílení a srdceryvné příběhy. Her s touto tématikou je dostatek, ale každá další se vždycky hodí. Tím spíš, když budeme otevírat tajemná zařízení.

Access Denied před nás staví jednoduchý úkol, a to překonat všech 36 úrovní. Ty tvoří jednotlivá zařízení, jež musíme pro postup do další úrovně otevřít. Všechny modely budeme otáčet kolem dokola, aby nám neunikl žádný podstatný detail či nápověda k otevření. Když už bude jasné, jak zařízení otevřít, stačí namačkat správnou sekvenci vypínačů, vybrat správnou číselnou, barvenou kombinaci nebo složit dohromady nějaký symbol a voala, úkol splněn a hurá na další level.

Jak bývá zvykem, začátek je relativně snadný, aby si hráč mohl osahat všechny náležité prvky a v pozdějších fázích hry je mezi sebou úspěšně kombinovat. Některé úrovně vám dají zabrat víc, některé míň, prostě taková klasika. Mě se občas povedlo nad některou úrovní přemýšlet docela dlouho, ale to bylo tím, že jsem se snažil řešení až moc kombinovat a celá pointa se nakonec ukázala podstatně jednodušší, než jsem se snažil udělat já. V pár úrovních je třeba dávat pozor na detaily, protože nápověda se může skrývat kdekoli na zařízení. Hádanky jsou moc pěkné a jedinou, u níž jsem si musel nechat poradit byla paradoxně ta poslední, protože její řešení bych neuhodl snad ani za sto let.

Herní doba jsou tři, maximálně čtyři hodinky příjemného přemýšlení, otáčení a kombinování, což sice není mnoho, ale za 143Kč mi to přijde jako fajn poměr cena výkon. Grafické zpracování vesmírné stanice ke hře báječně sedí a u přemýšlení neruší žádná otravná hudba stejně jako nějaké přehnané grafické efekty okolního prostředí. Hlavní hvězdou jsou jednotlivá zařízení, a tak by to mělo být. Velkým plusem je fakt, že v málokteré hře se mi povede získat 1000G, což však není zdejší problém a kdo hru dohraje, bude si moc připsat plný počet jako nic.

Jediným problémem se místy stávalo ovládání. Hra je původně navržena pro pohybové ovládání skrze virtuální realitu, což může být skvělý zážitek. Ovšem na gamepadu bylo občas správné natočení zařízení nebo přiblížení ne úplně pohodlné a stejně tak najetí na nějaký posuvník. Neříkám, že je to problém každé úrovně, ale občas takové situace nastanou. Nicméně není to nic dramatického a občasné nepohodlí hře jistě rádi odpustíte.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Access Denied je velice povedenou logickou hříčkou pro příjemné dopoledne, kdy hezky potrápíme svou hlavu a využijeme kreativního myšlení. Kdyby nebylo občasných problémů s ovládáním, byla by to logické hra snad za plné hodnocení.
26. 05. 2019 • CryLineT1

Recenze: Team Sonic Racing

„Nové závody s ježíkem? Sem s nimi!“ Podobnou reakci provázelo zjištění, že král dlouhých sprintů opět usedl za volant. Přemýšleli jste vůbec nad tím, proč Sonic potřebuje auto, když by v teoretické rovině byl první po svých? Já také ne, protože jsem vděčná za další infantilní postavičky, které se v neméně infantilních autíčkách snaží získat zlatavý pohár. Zřídka kdy totiž narazíte na lepší rodinou hru, než jsou arkádové závody s dětskou grafikou a otevřenou přístupností.

»
24. 05. 2019 • chaosteorycz3

Recenze: Layers of Fear 2

Je každý umělec blázen? Je každý blázen umělec? A je snad umění forma šílenství? Před třemi léty si podobné otázky položil polský kreativní celek, načež vznikla skromná analýza pomateného, nebo neskutečně nadaného, malíře jménem Layers of Fear. Zjištění, že tahy štětce občas vede lidská tragédie, nechalo pootevřené dveře do světa, kde jedinci hodni obdivu představují oběti vlastní výjimečnosti. Hvězda stříbrného plátna míří na scénu, ale dočká se bouřlivých ovací?

»
23. 05. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Sniper Elite V2 Remastered

Říkáte si zase další remaster? Už tomu tak je a možná nám jen pánové ze studia Rebellion chtějí zkrátit čekání na pátý Sniper Elite. Každopádně tento měsíc už je tomu sedm let, co do obchodů dorazil Sniper Elite V2 a my se teď mrkneme na zoubek jeho remasteru pro Xbox One.

»
18. 05. 2019 • chaosteorycz1

Recenze: Rage 2

Dlouhé desítky let si autoři filmů, her a knih dávali práci, aby svět po globální katastrofě působil tak depresivně, že si z něho i fanoušek doom metalu má chuť podřezat žíly. Pak ale někdo přišel se studií, jak se asi bude chovat tlupa orangutanů ve skladu barev a laků. Samozřejmě udělá barevný nepořádek, který by šikovný hokynář prodal jako umělecké dílo nadčasového umělce. Nač ale dělat z neorganizovaného bince něco víc než...

»
15. 05. 2019 • lindros88cze6

Recenze: World of Warships: Legends (Game Preview)

Po úspěšném uvedení hry World of Tanks na konzole se Wargaming snaží přenést i svůj další titul: World of Warships (WOWs). Jak už název i obrázek napovídají, tak se budeme plavit v bojových lodích z období kolem 2. světové války. Hra vyšla na PC v roce 2015 a někteří si možná myslí, že jde o pouhý port hry. Dle WG a i mých dojmů se jedná o upravenou hru, která je ovšem...

»
14. 05. 2019 • tonyskate10

RECENZE: A Plague Tale: Innocence

Když byl v lednu 2017 oznámen nový projekt The Plague studia Asobo, který zaštítil francouzský vydavatel Focus Home, asi nikdo nečekal, že se z něj vyklube natolik slibná záležitost, jakou se A Plague Tale: Innocence nakonec stala. Hráči se těšili na poutavý příběh zasazený do zajímavého období, a když byla navíc potvrzena čeština, očekávání ještě více vzrostla. Budou však naplněna? Ačkoliv embargo na recenze padlo až s vydáním hry, což kolikrát nebývá dobré...

»
11. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: Feudal Alloy

Přemýšleli jste někdy nad tím, nad čím pak asi dumá ta němá tvář, kterou si chováte v akvárku? Myslíte, že ji zajímá nová laciná truhla umístěná v rohu? Přemýšlí snad nad tím, že opět meškáte s vyčištěním? Nebo snad s ní o velkolepém dobrodružství v alternativním středověku? Jestli nežije v hlavě pracovitého robota, nejspíš ji zajímá jen včasné krmení.

»
08. 05. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: Old Man’s Journey

Společně s rozmachem nezávislých herních studií nebo i samotných vývojářů, jsme se konečně dočkali toho, nač celá léta předtím spousta hráčů nadávala. Velká studia hrála na jistotu, sypala na nás jedno pokračování za druhým, a tak nějak se vytratili hry s větší uměleckou hodnotou nebo zajímavými nápady. A právě tohle je oblast, v níž se nezávislá scéna velice vyžívá a vznikají zde někdy až divné hry (tak moc umělecké, že to nikdo nechápe,...

»