RECENZE: Access Denied

Autor: p.a.c.o Publikováno: 4.5.2019, 18:00

Publikováno: 4.5.2019, 18:00

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1904 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Logické hry jsou tu pro cvičení našeho důvtipu, postřehu, logického myšlení nebo matematických úkolů. Ani u herního zpracování logických her tomu není jinak a upřímně se musím přiznat, že mám logické hry velice rád. Je to příjemný protiklad pro hektické střílení a srdceryvné příběhy. Her s touto tématikou je dostatek, ale každá další se vždycky hodí. Tím spíš, když budeme otevírat tajemná zařízení.

Access Denied před nás staví jednoduchý úkol, a to překonat všech 36 úrovní. Ty tvoří jednotlivá zařízení, jež musíme pro postup do další úrovně otevřít. Všechny modely budeme otáčet kolem dokola, aby nám neunikl žádný podstatný detail či nápověda k otevření. Když už bude jasné, jak zařízení otevřít, stačí namačkat správnou sekvenci vypínačů, vybrat správnou číselnou, barvenou kombinaci nebo složit dohromady nějaký symbol a voala, úkol splněn a hurá na další level.

Jak bývá zvykem, začátek je relativně snadný, aby si hráč mohl osahat všechny náležité prvky a v pozdějších fázích hry je mezi sebou úspěšně kombinovat. Některé úrovně vám dají zabrat víc, některé míň, prostě taková klasika. Mě se občas povedlo nad některou úrovní přemýšlet docela dlouho, ale to bylo tím, že jsem se snažil řešení až moc kombinovat a celá pointa se nakonec ukázala podstatně jednodušší, než jsem se snažil udělat já. V pár úrovních je třeba dávat pozor na detaily, protože nápověda se může skrývat kdekoli na zařízení. Hádanky jsou moc pěkné a jedinou, u níž jsem si musel nechat poradit byla paradoxně ta poslední, protože její řešení bych neuhodl snad ani za sto let.

Herní doba jsou tři, maximálně čtyři hodinky příjemného přemýšlení, otáčení a kombinování, což sice není mnoho, ale za 143Kč mi to přijde jako fajn poměr cena výkon. Grafické zpracování vesmírné stanice ke hře báječně sedí a u přemýšlení neruší žádná otravná hudba stejně jako nějaké přehnané grafické efekty okolního prostředí. Hlavní hvězdou jsou jednotlivá zařízení, a tak by to mělo být. Velkým plusem je fakt, že v málokteré hře se mi povede získat 1000G, což však není zdejší problém a kdo hru dohraje, bude si moc připsat plný počet jako nic.

Jediným problémem se místy stávalo ovládání. Hra je původně navržena pro pohybové ovládání skrze virtuální realitu, což může být skvělý zážitek. Ovšem na gamepadu bylo občas správné natočení zařízení nebo přiblížení ne úplně pohodlné a stejně tak najetí na nějaký posuvník. Neříkám, že je to problém každé úrovně, ale občas takové situace nastanou. Nicméně není to nic dramatického a občasné nepohodlí hře jistě rádi odpustíte.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Access Denied je velice povedenou logickou hříčkou pro příjemné dopoledne, kdy hezky potrápíme svou hlavu a využijeme kreativního myšlení. Kdyby nebylo občasných problémů s ovládáním, byla by to logické hra snad za plné hodnocení.
28. 02. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Draugen

Vyprávět příběh v komorním prostředí a s minimem postav, je kumšt. Potřebujete nejenom silnou dějovou zápletku, ale především dobré dialogy. Úkol pro adventury jako dělaný. A pokud se o něj mají postarat autoři Dreamfall Chapters, jeví se jako předem splněný. Jenže doba sprintuje neustále kupředu a to, co bylo v kurzu před šesti léty, už dnes nestačí. Hlavně, když jste ztratili jistotou v kramflecích. Během hraní narazíte hned na několik pasáží, které nabízejí zdánlivou...

»
27. 02. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Townsmen – A Kingdom Rebuilt

Říkejte si, co chcete,  ale i mobilní hry mají něco do sebe, byť spousta hráčů je bere jako něco méně cenného. Sem tam se dokonce objeví nějaký port, který by nám, velkým hráčům z konzolí, chtěl přinést tento zážitek. Pár už se mi jich do rukou dostalo a moc velkou díru do světa neudělali. Většinou však šlo o rychlokvašky, které nějaké větší ambice a zkušenosti vývojářů snad ani neměli.

»
22. 02. 2020 • p.a.c.o9

RECENZE: Two Point Hospital

S trochou nadsázky můžeme tvrdit, že hry hodně často fungují jako velice výkonný stroj času. Nejen, že se můžeme vydat do různých ér naší doby, ať již skutečně minulé nebo budoucí smyšlené, ale také můžeme třeba zavzpomínat na naše herní začátky. Každý z nás má nějakou oblíbenou hru z herní minulosti, na níž rád vzpomíná a hru na podobné téma by uvítal i v dnešní době v moderním zpracování. Evidentně i vývojáři se rádi vracejí...

»
14. 02. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Darksiders Genesis

Za posledních deset let mohla mít série Darksiders už pět dílů, tři remastery a minimálně dvě kolekce. Bohužel ale nemá. Jestli to mají na svědomí změny u vydavatele, přerod studia či diskutabilní druhý díl, je už dnes jedno. Po odvážné trojce, která po vydání připomínala spíš Dark Souls než démonskou sérii, tu je díl s pozměněným konceptem. A rovnou vám povím, že mohl přijít klidně dřív, protože jezdcům zatraceně sluší.

»
10. 02. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: 7th Sector

Už jsem byl kluk utíkající lesem. Postavička tahající červy z dobytka. Hrdina, co láduje kotel netradiční lodě. A také dobrodruh na neznámé planetě. Všechno v podobném výpravném stylu. Jen barevná paleta se měnila podobně, jako překážci na cestě za svobodou. Hrdinové logických plošinovek vždy bojují proti zlu, které si na pozadí běží vlastním životem. A představitel hry 7th Sector není zase tak velkou výjimkou. Jen má mnohem důmyslnější prostředky.

»
06. 02. 2020 • p.a.c.o4

RECENZE: Journey to the Savage Planet

Vesmír a jeho nekonečnost vždycky probouzel fantazie o tom, zda jsme opravdu jedinou planetou, na které je život. Skutečný svět nám zatím jasnou odpověď nedal, ale v tom herním máme jasno. Kolonizace cizích planet je zábava, všude je spousta méně či více přátelských stvoření a hlavně, co si člověk neudělá, to nemá. Navíc se pojetí vesmírného dobrodružství dá uchopit jak velice seriózně (až maniakálně – tímto mrkám směrem k sérii Elite), tak...

»
04. 02. 2020 • lindros88cze0

Recenze: Monster Energy Supercross 3

Nikdy se nesmějte těm vzadu. Jednou by totiž mohli stanout přímo před vámi. Z vysmívaného studia Milestone se stal v loňském roce člen rodiny THQ Nordic. Nový vztah se okamžitě promítnul do pozdějších her, na nichž byl konečně znát vyšší rozpočet. Rok 2020 bude tedy pro vývojářský tým klíčový. Nejsme si úplně jisti, že zrovna Monster Energy Supercross je tou značkou, kde se nové možnosti projevují v plné síle. Rozhodně jde ale o...

»
03. 02. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Zombie Army 4: Dead War

Týmové hry jsou fajn. Vezmete kamaráda, chopíte se hrdiny a hurá objevovat nebo podrobovat nová území a světy. Přeci jenom ve dvou se to lépe táhne, a hlavně se člověk baví o něco více. Ne vždy je to dvojnásobná zábava, ale o něco větší sranda, než v singlplayeru to rozhodně je. Poslední dobou se oblíbená kooperace objevuje u stále většího počtu her, což kvituji s povděkem. Sice je postupem času tak trochu...

»