Recenze: Airport Simulator 2019

Autor: chaosteorycz Publikováno: 25.8.2018, 12:17

Publikováno: 25.8.2018, 12:17

Je autorem 1790 článků

Hlad po simulátorech je tak velký, že úpění žaludku je slyšet až na oběžné dráze. Dlouhodobě se na konzolích daří jen farmaření, a to hned v několika variantách. Hráči ale chtějí cestovat, přepravovat, řídit, létat, budovat nebo spravovat. Opravdu kvalitní značky se z PC na další platformy příliš nehrnou, tudíž se vytváří prostor pro menší tvůrčí celky a jejich pojetí simulátoru.

Letištní simulátor. Slova, která skýtají nepředstavitelný potenciál. Od řízení letového provozu, po odbavování cestujících, až ke správě ranvejí nebo budování hal a řízení zaměstnanců. Mezi tím a asi dalšími padesáti profesemi a letištními procesy, si Toplitz Productions vybraly správu letů. Jako manažer mezinárodního letiště máte na starost letoun od jeho usednutí na zem, až po opětovný start. Tato procedura obnáší dovoz cestujících, natankování, naložení zavazadel, jídla a později také vrácení letounu na dráhu, případně jeho doprovod, jsou-li nějaké potíže. Do vaší kompetence navíc patří i kompletní vozový park, jeho údržba a starosti personalisty, který najímá řidiče a mechaniky.

Věřím, že teď už míříte do Storu, ať se do té bašty mezinárodní přepravy pustíte co nejrychleji. Být vámi, dám si raději studený obklad, protože realita, na rozdíl od papíru, nesnese všechno. Pro začátek dostanete jen tři stroje: vozítko na zavazadla, autobus a cisternu. Vše patří už dávno na vrakoviště, ačkoliv to má najeto méně než dieselová Octavie průměrného podnikatele. S tímto šrotem se učíte, jak funguje systém příletů, objevujete kouzlo placené pomocné síly a když je třeba, zavítáte na pumpu nebo do servisu. Postup tu zajištují levely. S každým úspěšně odbaveným letadlem se zvyšují a stejně tak suma, kterou disponujete. Postupně tedy pořizujete další letištní techniku, která vám umožní přijímat i větší letadla a další pracovníky.

Bez nich to v pozdější fázi nejde. Vy můžete vždy řídit jen jeden stroj, tudíž na zbytek potřebujete řidiče. Hra se snaží simulovat i nástup do práce, takže šofér nenastoupí hned a stejně tak nemůže dostat okamžitou výpověď. A věřte, že těch nerozdáte málo, ale o tom až za moment. Čas na letišti ubíhá reálným krokem, ale dá se zrychlit. To se hodí při čekání na další let nebo k popohnání práce zaměstnanců. Letiště samotné se nijak závratně nevyvíjí a zbývající letouny si obstarává AI. Zpočátku je hra zábavná, protože jste v očekávání, co vše vám přinese. Když po nějakých dvou hodinách zjistíte, že jste vyzkoušeli všechny prostředky a obstarali většinu typu letadel, dostavuje se nuda.

Zkusil jsem hru tedy vzít jako čistý manažerský simulátor. Po dvou herních dnech jsem zjistil, že to je ještě větší nuda než podílení se na provozu. Díky počátečnímu kapitálu, který by neutratila ani modelka zvyklá nakupovat v Pařížské a možnosti pronajmout si veškeré potřebné stroje, ztratila hra jakékoliv výzvy. Automatický výběr letů mi sice při první příležitosti naložil velké čtyřmotorové tele s třinácti úkoly, ale při zachování chladné hlavy, chytrého rozmístění vozidel a třech zaměstnancích, nebyl problém letoun připravit s čtvrthodinovým předstihem. Brzký nával stereotypu umocňuje neměnné počasí a nebe stojící s hrdostí hradní stráže. Dělat stále to samé dokola, v těch samých exteriérech a za stejných podmínek, je neskutečný masochismus. Který je navíc ještě ošklivý a plný chyb.

Podívejte se na screenshoty a řekněte mi, co vidíte. Já bych řekl mobilní hru. Nebo možná takový ten brakový titul, jehož místo je v košíku hypermarketu. Tam se ho všimne tak akorát malé dítě, když mu vedle něho spadne uslintaný dudlík. Modely dopravních prostředků jsou na úrovni stavebnice Monti System, a to se koukám ještě z hodně velké vzdálenosti. Že tento humus vývojáři drze označují slovem „detailní“, je klam hodný lháře s politickou kariérou. Aby té troufalosti nebylo málo, chtějí za něj šest stovek. Ne jenů, ale českých korun. Na oplátku vám slibují realistické letiště, na kterém mimochodem není, krom igráčků za volantem, jediná postava a „inteligentní“ umělou inteligenci. Zde jsem se pobavil více, než když hrál Zdeněk Izer klienta úřadu práce.

Rakušané mají vskutku zajímavé představy o inteligenci. Vozidla řízená AI jsou natolik autonomní, že vás téměř ignorují. S úspěchem na vás reagují, pokud jste na stejné silnici, ale nedej bože, jak potřebují opustit hangar nebo pumpu. Ani špionážní dron nad Sýrií není tak rychle sestřelený jako vámi řízený stroj. Přitom potkají-li se v té samé situaci auta AI, to útočné najednou počká. Občas je gentlemanství natolik důsledné, že se hra nemůže dohodnout sama se sebou. Když se vám pak najatý řidič zasekne na křižovatce, protože dojde k zácpě, můžete lehce ztratit celý let. Převzít řízení nelze, odsunout jiná vozidla taky ne, a tak zbývá jediné. Za úkol zaplatit. A rozhodně se mi to nestalo jednou.

Chyb a nedodělků jsou ve hře mraky. Nejvíc to zamrzí při přímém kontaktu s letadlem. Schody cestujícím přistavujete tři metry vedle dveří a zavazadla nakládáte v místech, kde žádný otvor není. Když se vám pak letoun při doprovodu v půli cesty zasekne, vlastně už ani nepřichází překvapení. Kamera se dá pohodlně otáčet jen v případě, že vozidlo stojí a o jeho jízdním modelu se ani nebudeme bavit, protože zůstal kdesi ve fázi vývoje. Aby to nevyznělo, jak proslov na pohřbu, tak Airport Simulator 2019 má i klady. Uživatelské rozhraní je překvapivě funkční, menu příjemně minimalistické a při vypnutí konzole se dostavuje slastný pocit. Ale to už asi není pozitivum, že ne?

3

Prošustrovaný potenciál ve všech směrech a hanebný výsměch plný ironických slibů v popisu hry. Skutečně, tento výtvor, v kombinaci s nastavenou cenou, nemohl nikdo myslet vážně. Zajímavá herní náplň je pohřbená v koktejlu stereotypu, nudné hratelnosti, ošklivého vizuálu a množství chyb. Než aby se konzole plnily tímto typem tvorby, to ať raději simulátory zůstanou výsadou jiné herní platformy. Až bude hra za třetinu ceny, klidně ji zkuste. Na drátě ale mějte podporu s připravenou žádostí o refundaci.

Normálně tě lituju, že jsi to musel hrát 😀 😀

Šel jsem do ní dobrovolně s nadšením a v domnění, že za ty peníze přeci nemůže být špatná. Dobře mi tak, to mám za ten stornutý Vigor pro tebe 😀

• Maladava

Tak za projevenou lítost a za stornutý Vigor, bys Koubecovi Airport Simulator mohl věnovat 😀 😀

Néééé prosím nééééé 😀

Za ty peníze mu raději seženu albánskou prostitutku s falšovaným lékařským potvrzením 🙂

• Jurgen

Asi mají plno práce s Farmer Dynasty pro Xbox ne? 😀
    Naštěstí ta hra je port z PC a tam vypadá dobře, sice jsou tam věci které se dají přehlídnout ale na Farmer Dynasty se těším až bude na Xboxu tak se uvidí jestli na podzim nebo na konci roku no. Vývojáři mi psali THIS FALL a na netu je Prosinec 2018 tak se uvidí.

Myslím, že Farmaření dělají primárně UMEO Studios a Toplitz tam figuruje jen jako výpomoc a především vydavatel. Kdežto tenhle klenot dělali celý oni.

• Jurgen

Já doufám, že Farmers Dynasty vyjde co nejdřív na Xbox.

16. 11. 2018 • kristine4chaos2

Recenze: Spyro Reignited Trilogy

Oživování her z minulého století není vždy dobrý nápad. Jakmile tvůrci nemají srdce na pravém místě, rovná se návrat násilné exhumaci ostatků. V truhle sice stále je váš oblíbený příbuzný, nikoliv však ve stavu, který by odpovídal datu v kalendáři. Je-li ale situace opačná a restaurátoři dělají práci s láskou, jste rázem v kůži sběratele veteránů. Nevadí, že vytoužená hračka nesplňuje nejpřísnější normy a že výbava zaostává za moderní produkcí. Navrátivší vzpomínky mají právo...

»
14. 11. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: LEGO Harry Potter Collection

Kolekce her LEGO Harry Potter konečně dorazila na Xbox One a jak asi tušíte, jedná se o zábavný remaster, i když mohl být daleko ambicióznější. Tvůrci totiž měli více než dost času, si s kolekcí pohrát, ovšem na hrách LEGO Harry Potter: Years 1-4 (2010) a LEGO Harry Potter: Years 5-7 (2011) se nic nezměnilo.

»
13. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Super Pixel Racers

Závodníci měli v herním světě vždycky dobrou pozici, protože o závodní hry nikdy nebyla, a stále není, nouze. Výběr je opravdu pestrý a záleží čistě na tom, jaký druh závodů si chceme užít a jakou míru realističnosti očekáváme. Spousta hráčů si jistě ráda odpočine při nějakém arkádovém ježdění, a i v tomto segmentu je naštěstí z čeho vybírat. Další adept pro potenciální zájemce mimo arkádové hratelnosti přihazuje také ingredienci, na níž hráči slyší...

»
10. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: The One We Found

Často melu pantem, že dnešní herní produkce vychází s balením dětských plen, dudlíkem a návodem pro nejhloupější z hloupých. Všude samé ukazatele, poznámky a vysvětlivky, přes které v konečném důsledku není pořádně vidět to nejdůležitější. Ano, jsou výjimky, a to většinou z nízkonákladové výroby, s nimiž mozkové závity roztočíte jak Wankelův motor. Do této společnosti patří survival The One We Found, který vedle temné atmosféry nabízí i pořádnou dávku logických překážek.

»
08. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: 11-11: Memories Retold

Přestože je nám každý rok prostřednictvím médií připomínáno, že první světová válka nebyla karneval v Riu a že jedno pokračování stačilo, hráči neustále touží vyrážet na fronty. Zde hrdinství bagatelizují na pouhou soutěž v rychlejší střelbě a přesnějším oku, aniž by si často uvědomovali, že jejich vrstevníci pokládali život navzdory přesvědčení, navzdory osobním sympatiím. Naštěstí herní svět není jen Call of Duty nebo Battlefield, ale také nezávislá tvorba, která tyto příběhy vypráví...

»
07. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Kingdom Come: Deliverence – The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉 Vydání nového DLC hry Kingdom Come: Deliverance, které nese název The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon (Milostná dobrodružství bodrého rytíře Jana Ptáčka), připomínalo ráno po velmi vydařeném mejdanu. Jindra si totiž notnou část příběhu, který prožil při plnění úkolu pro pana Jana Ptáčka, nepamatoval. Herní doba se tak mnohdy zkrátila na cca 2 hodiny, což uznávám, není mnoho. Také se...

»
06. 11. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Tyler: Model 005

Kdo nechtěl mít v devadesátých letech vlastního „Johnnyho Pětku“, byl buď stále ještě pouhou součástí genetického materiálu nebo měl v občance příliš mnoho roků, aby to přiznal. Sympatický robot, kterého zásah blesku přivedl k životu, postupně objevoval lidský svět, a přitom získával informace o své minulosti. A podobný osud má i Tyler, malý robůtek, jehož příběh začíná roku 1955. Shodou okolností za vše opět může nepříznivé počasí.

»
05. 11. 2018 • p.a.c.o10

RECENZE: Red Dead Redemption 2

Musím se přiznat, že jenom na malé procento her se před vydáním těším tolik, jako jsem to měl před příchodem druhého dílu westernové série Red Dead Redemption (dále RDR2). Důvodů, proč jsem se tolik těšil, bylo hned několik. Za prvé, Rockstar vydávají své hry ve velkých časových rozestupech (například mezi RDR1 a RDR2 je časový rozdíl 8 let), takže každá další hra je velkou událostí. Za druhé je to potom...

»