Recenze: Among The Sleep
Když jste byli malí, báli jste se? Že ne? Tak to buď kecáte, nebo si to nepamatujete, anebo jsme my byli opravdové bačkory. Báli jsme se všeho. Stojanů na oblečení, divných stínů za oknem, zvuky ledničky a dalších spotřebičů, dokonce jsme si i představovali bubáka pod postelí. No jo, je to dávno a teď se tomu vlastně smějeme, jenže jak opravdu vypadá takový velký pro nás už skoro prozkoumaný svět jeho vlastníma očima? Pamatujete si to? My ne a do jisté míry nám to chybí. Jenže Vývojáři ze studia Krillbite se rozhodli, že nám připomenou nejen svět z pohledu dětských očí, ale především onen strach, který nás doprovázel noc co noc.
Děj Among The Sleep pojednává o nočních můrách dítěte, které promítají to, co naše batole musí už od mala prožívat. Promítají se mu jeho nehorší vzpomínky do reality, a protože maminka zmizí, je nuceno spolu se svým malým kamarádem medvídkem najít cestu skrze všechny vzpomínky až k ní. Víc však říct nemůžeme. Vyspoilerovali bychom vám to jediné, co z Among The Sleep dělá ojedinělou hru, a tou je myšlenka. Opravdu jsme od začátku bádali, proč tohle vlastně hrajeme, ovšem po dvou hodinách hraní, kdy jsme se dostali na konec hry, jsme na to přišli. Milujeme hry s neočekávaným koncem a hlubokou myšlenkou převzatou z problémů reálného života.
Among The Sleep je jinak obyčejnou adventurou s hororovými prvky a jednou příšerou, která vás potrápí všudy všeho jen v jedné úrovni, jinak autoři trápí vaše nervy pouhými zvuky a prvky, které vás vyděsí i přesto, že víte, že absolutně nic v daný moment nepřijde. Dítě toho navíc moc neumí, umí se plazit, chodit, běžet, mávat předměty, a to velmi neohrabaně (přece jen to je malé dítě), házet s nimi a nakonec používat svého medvídka coby svítilnu. Tma je všude, a tak svého medvídka budete mít u hrudi přitisknutého opravdu pořád, tedy až do chvíle, kdy budete chtít běžet, tam ho budete muset sundat a naslepo běžet okolní temnotou.
Atmosféra by se opravdu dala krájet, reálné zvuky tomu ještě pomáhají, a tak vám vůbec nebude vadit, že se grafika hry sekla milión let před naším letopočtem. Teď samozřejmě přeháníme, ale aspoň bychom si představovali úplně jinou kvalitu technického zpracování. Ono když vás maminka už od začátku hry nese a vlastně se vás ani nedotýká, nepůsobí to kdovíjak věrohodným dojmem. Fyzika manipulovatelných objektů Newtona asi taky nikdy nepotkala ani v encyklopedii, a tak jsme měli prostě pocit, že péče autorů hru úplně minula a důvod proč se hra dostala na konzole, byla prostě jen vidina peněz.
Ačkoliv se to nezdá, umřít se dá, a to hned několika způsoby. My vám je tu ale jmenovat nebudeme. Prostě si hru zahrajte sami. Ovšem opravdu si rozmyslete, jestli čekáte nevšední hororový zážitek, anebo jen obyčejnou adventuru se zajímavým námětem a místy opravdu hutnou atmosférou doprovázenou peříčkem, které šimrá vaše nervy. Podle nás je cena na délku dvou hodin s nulovou hratelností nechutně přemrštěná. Na to, že si tvůrci vydělali nejdřív na Kickstarteru, a pak na PC, tak bychom čekali, že z hry s cenovkou přes čtyři stovky udělají hru za necelých tři sta korun, a to i přesto, že nabízí v každém levelu možnost sbírání sběratelských předmětů, které vám ve výsledku vynesou celkem slušnou porci gamescore bodů skrze achivementy. Za hodně peněz málo muziky. Tohle jen se slevou, ať už je námět a děj lepší sebevíc.
Verdikt
Moc drahé, krátké, neznovuhratelné, strachu mohlo být více, ale nápad i atmosféra je skvělá. Za plnou cenu doporučujeme nekupovat.RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle
Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?
RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024
Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...
RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut
Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?
RECENZE: Dragon Age: The Veilguard
Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.
RECENZE: Farming Simulator 25
Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....
Recenze: Squirrel with a Gun
Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...
RECENZE: Life is Strange: Double Exposure
Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...