RECENZE: Angry Birds Star Wars

Autor: lindros88cze Publikováno: 5.12.2013, 12:32

Publikováno: 5.12.2013, 12:32

Je autorem 121 článků

Studio Rovio Entertainment z finského města Espoo, kde mimochodem sídlí i Remedy Entertainment, v roce 2009 vydali mobilní titul Angry Birds, který se okamžitě stal nečekaným hitem a dnes už můžeme tuto sérii právoplatně nazývat jako fenomén. Jednoduchý koncept války mezi ptáky a prasaty, a ničení pevností zkrátka skvěle zafungoval. Od té doby jsme se dočkali několika variací této hry a jedna z nich využila i licence Star Wars a právě tato verze letos zamířila i na konzole.

Jak už jsme zmínili v úvodu, tak Angry Birds je fenomén, který dlouho nezavítal na konzole, až loni Activision spojil síly s tvůrci a vydali Angry Birds Trilogy pro Xbox 360 a další konzole. Všichni si právoplatně mysleli, že se asi zbláznili, protože tuto kolekci prodávali za 40 dolarů, přitom na telefonech si všechny tři hry pořídíte sotva za pár babek. Nicméně se hra prodávala dobře a tak není divu, že letos Activision pro konzole vydal Angry Birds Star Wars, které využívají všemocné licence Hvězdných válek. Fanoušci série jistě budou potěšení, ale vyplatí se to za dalších 40 dolarů?

angry_birds_star_wars_05

Angry Birds Star Wars je přesně to, co název napovídá. Opět stejný princip s odpalováním různých ptáků z praku na různé pevnosti zelených prasat, která musíte zlikvidovat, ovšem s nádechem Star Wars. Ptáci tak například mají světelné meče, laserové zbraně či schopnost síly, zatímco prasata jsou oblečeni jako Tuskeni nebo Stormtroopeři a pálí po vás lasery. Zkrátka je hra touto sérií přímo propletená a neschází ani skvělý design úrovní s tematickými lokacemi, které krásně spojují obě série dohromady.

Titul nabízí i jakýsi příběh, akorát že namísto Luka Skywalkera je zde Red Bird, Darth Vadera zastupuje King Pig, Han Solo je Yellow Bird a tak dále. Každá z postav, tedy či spíše ptáků má samozřejmě svou speciální schopnost. Hru provází jednoduché scénky, jež jsou rozprostřeny skrze různé lokace jako Death Star, Tatooine, ledová planeta Hoth nebo třeba Endor. Také se podíváte do bonusových droid kol, která se podobají těm se zlatými vejci z originálu, a neschází ani tajné mise Boba Fetta.

I když to úplně neopravňuje vysokou cenu, tak Angry Birds Star Wars jsou skutečně nabity obsahem. Hra obsahuje tolik úrovní, až vás to může zarazit. Najdete zde všechny úrovně z mobilních verzí a také exkluzivní nový obsah s dalšími úrovněmi, předměty apod. A také dva multiplayerové režimy. Celkem se nabízí přes 200 úrovní a některé si půjčují i nápad nulové gravitace z Angry Birds Space. V každé úrovni se klasicky pokoušíte dosáhnout co nejlepšího skóre a tak získat maximální počet hvězd, s čímž jsou spojeny achievementy. Tento jednoduchý princip je dosti návykový, ale o tom už jste se jistě přesvědčili i u ostatních her ze série Angry Birds.

Poprvé se objevuje multiplayer, na který ale evidentně série nebyla nikdy navržena. Nicméně se na konzolích vyzkoušelo. Hra nabízí režim kooperace pro dva hráče, v kterém se ale prostě jen hráči střídají, což je dosti o ničem. A pak je tu soutěživý režim až pro čtyři hráče, v kterém se v podstatě jen předháníte v tom, kdo má nejvyšší skóre.

angry_birds_star_wars_mp

Hlavním problémem Angry Birds Star Wars není jeho obsah či hratelnost, ale cena a mobilní konkurence. Právě proto hráči na konzolích tento titul kritizují, protože na mobilech si hru můžete sehnat za podstatně menší částku. Valnou většinu obsahu z konzolové verze snadno najdete na telefonech a nemusíte platit 40 dolarů. Samozřejmě je zde HD grafika a hra vypadá úžasně, ale to není důvodem k nasazení tak vysoké ceny. Nezachraňuje to ani dodatečné podpora Kinectu skrze gesta a hlasové ovládání.

6

Angry Birds Star Wars jsou rozhodně kvalitním titulem, s kterým si užijete spoustu zábavy. Je jen na vás, jestli se vám nevadí platit podstatně vyšší cenu oproti telefonům, ale na kvalitách hry to nic nemění. Angry Birds jsou zkrátka zábava a fanoušci Hvězdných válek si hru užijí ještě více.
21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»
04. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Ghostrunner

Hry se cyberpunkovou tematikou tu byly vždy. Ať už Deus Ex, System Shock, Shadowrun a mnoho dalších. V devadesátých letech možná víc než teď. Ale informační kapacity se nemohly opřít o internet, základny hráčů byly mnohem,ale mnohem menší a hype vyvolaný hrami se šířil jen mezi vyvolenými. Cyberpunk 2077 svým způsobem odstartoval novou moderní vlnu, a tak se není čemu divit, že se s ní vezou i další levnější projekty. Levný však...

»
02. 11. 2020 • Lukáš Urban7

Recenze: DiRT 5

Podzim nutně potřebuje závodní hru. Silnou, neochvějnou značku, která se postaví do čela žánru, aby sporťáci a střelci neměli moc ostré lokty, že oni dostali další díl toho samého a závodníci smutně koukají do vyschlé nádrže. Tento rok se nabízela Forza a rozhodně by byla vítanou posilou přicházející generace konzolí. Jenže vůdcovství padlo do klína série DiRT, a tam očekávání nebyla příliš velká. Ne vždy je ale dobré na ně...

»