RECENZE: Assassin’s Creed Origins

Autor: lindros88cze Publikováno: 31.10.2017, 16:05

Publikováno: 31.10.2017, 16:05

Je autorem 107 článků

Sérii Assassin’s Creed není třeba představovat. Za svou desetiletou existenci měla řadu světlých chvil, ale i několik špatných. Částečně za to mohlo každoroční vydávání her, ovšem teď, při desetiletém výročí, se série po roční pauze vrací a přináší jakýsi restart celé značky, který nás zavede do starověkého Egypta. Nepředstavujte si ale kompletní překopání, spíše výraznější krok k lepšímu, jako při přechodu z prvního dílu série na ten druhý, a ten byl sakra skvělý, stejně jako Origins, o čemž se vás pokusíme přesvědčit v naší recenzi.

Ať už si vezmete kterýkoliv díl této série, povětšinou se držel zavedených pravidel, možná až příliš tvrdohlavě. Proto nás těší, že Origins přichází s modernizací, která prospívá nejen samotné hře, ale doufejme, že pomůže i celé série. V jádru byla tato značka především vždy stealth záležitostí a v návratu se plížení dočkalo řady vylepšení. Hudba vám například napoví, když jste blízko nepříteli, stejně jako rozmazané ukazatele po krajích obrazovky. Když jste už už spatřeni, hra na chvíli zpomalí, abyste měli šanci se schovat a celkově je systém plížení intuitivnější. Zkrátka si Ubisoft vypůjčil to nejlepší z některých konkurenčních her, aby svou Assassin’s Creed posunul o kousek dál.

To je ale jen začátek. Kromě novinek došlo i k vylepšení řady herních systémů. Například orlice Senu je vaším archaickým dronem pro průzkum ze vzduchu. Snadno tak můžete označit své cíle a objevit okolní vojáky či skryté poklady. Mimoto se můžete pokochat krásami Egypta i mimo synchronizační body. Míření je daleko pohodlnější, což těší je super, jelikož luk hraje v Origins důležitou roli. Obecně oceňujeme i lepší pohyblivost hlavního hrdiny při šplhání či třeba uhýbání, a to zvláště při soubojích.

Soubojový systém doslova překopán, což je po tolika letech vítaná změna. Souboje jsou svobodnější a je třeba se více soustředit na různé hrozby a učinit tak rozhodnutí, na které nepřítele se zaměřit, a ne jen čekat na správnou chvíli, kdy odrazit úder či provést smrtelné kombo. Odrážení ran a protiútoky jsou stále důležité, ovšem pouze jako součást strategie a je jen na vás, jestli jich využijete. Můžete se spokojit i s blokováním, změnami pozice a správně načasovanými útoky. Štítem navíc zblokujete pouze údery z jednoho směru a musíte si hlídat své ostatní strany, kde jste zranitelní a je tedy dobré býti v pohybu, a to i při boji s divokou zvěří. Boje už tedy nejsou jen o mačkání správných tlačítek ve vhodnou chvíli a máte nyní mnohem více svobody, jak se s nepřáteli vypořádat a souboje si budete daleko více užívat.

S příběhem už je ale vlažnější, jelikož má řadu slabších chvil. Hlavním hrdinou je Bayek, egyptský medžaj (ochránce faraóna, trochu jako šerif) ze Siwy, který je na cestě za pomstou proti neznámému uskupení, což současně vede k založení Bratrstva Asasínů. Ovšem není to tak jednoduché, jak jsme právě naznačili.

Assassin’s Creed Origins vypráví příběh o zrození asasínů, ale také si pohrává s dalšími tématy, jako je pomsta, zkorumpovaná tajemná organizace, bohové, založení Bratrstva, mocenský boj o Egypt a také udržení manželství s Bayekovou ženou jménem Aya, za níž si mimochodem v rámci příběhu také zahrajeme. Ať už tak či onak, příběh se soustředí na příliš mnoho záležitostí a celá směs je trochu nesourodá. Od toho hlavního vás tak neustále vyrušují odlišné zájmy a celkové téma pomsty je trochu ošizeno, jelikož ti největší padouchové nejsou ani řádně představeni a vy tak nemáte tu správnou chuť je odpravit za jakési jejich činy. Snad příště Ubisoft přehršel témat spíše rozdělí do vedlejších úkolů, který by tak byli pestřejší a příběh by měl hlavní slovo.

Ačkoliv má tedy zápletka určité nedostatky, jistě vám je vynahradí sám Bayek. Navzdory svým pomstychtivým cílům je to totiž sympaťák s úsměvem na rtech. Je srdceryvný a respektujte lidi okolo sebe, ať už jsou jeho cíle jakékoliv, protože je to součást jeho vznešenosti, ačkoliv není urozeného rodu. Zvláště jeho osobnost vynikne v delikátnějších chvílích, jež zahrnují jeho ženu Ayu, kdy neschází láska a vášeň. Často jej uslyšíte promluvit během zkoumání světa, jako třeba při vybírání hrobek, kdy se omlouvá bohům. Díky kvalitně zpracované a kompletní češtině vám navíc nic neunikne, takže se v příběhu, ať už je jakýkoliv, budete dobře orientovat.

Bayek je sice dobrou a zapamatování hodnou postavou, ale samotný Egypt je skutečnou hvězdou hry Assassin’s Creed Origins. Starověký Egypt je pravděpodobně doposud nejlepší lokací celé série, jelikož historie tohoto místa je neuvěřitelně pestrá. Každý navíc ví, co jsou to pyramidy a odkud pochází. Nemluvě o tom, že fanoušci o toto zasazení roky škemrali. Že bychom se příště podívali do další žádané lokace v podobě samurajského Japonska?

Herní svět je obrovský a nádherný. Rozprostírá se napříč různorodými prostředími, která zahrnují dobře známá místa z učebnic či filmů, ale neschází ani spousta nových, o kterých jste pravděpodobně nikdy neslyšeli. Ať už vyšplháte na Velkou pyramidu v Gíze či opuštěný vrak lodi v poušti, virtuální Egypt vám doslova vyrazí dech. Svět je naprosto úžasný a podobně jako třeba v Zaklínači, i tady vypadá kouzelněji v určitých dobách dne, jako je třeba východ slunce. Lokací a krásných míst je spousta a doporučujeme, pokud si hru pořídíte, prozkoumat celý svět, abyste je objevili. V každé oblasti vás navíc bude čekat řada vedlejších úkolů či míst, v nichž můžete najít skryté poklady či odstranit nepřátelské velitele atd. Neschází ani podmořské poklady, kdy se vám často příhodně nad hlavou na hladině objeví člun, abyste jej mohli používat podobně jako v Divokém honu.

Na příští rok je navíc slíben vzdělávací režim Discovery Tour, jež vám umožní prozkoumat virtuální Egypt volně prozkoumat, a to bez nepřátel, abyste se tak mohli kochat okolními krásami a dozvědět se hojně informací o daných místech a historii starověkého Egypta obecně.

Otevřenost herního světa má vliv také na mise. Ať už vedlejší či hlavní úkoly jsou chytře navrženy, abyste v nich neselhali kvůli nějaké prkotině. Například při eskortování jsou společníci v podstatě nezranitelní, nebo se vás hra nesnaží omezovat časem či oblastí. Tento svobodnější přístup vám tak poskytuje více možností experimentovat s tím, jak misi splnit a odstraňuje otravná omezení. S výjimkou několika daných úkolů navíc můžete od vašeho cíle odběhnout, což se vám bude stávat často. Řada her s otevřeným světem by se tímto mohla inspirovat.

Stačí na mapě spatřit otazník či bod synchronizace a už k němu poběžíte, abyste odhalili nové místo a navíc získali zkušenosti. Nebo se pustíte do přepadení konvoje, lodě či boje se smečkou zvířat, abyste získali cenné suroviny pro vylepšení vybavení, což doporučujeme. Suroviny jsou totiž u obchodníků k dostání v omezeném množství, ale oplatí se rozebírat zbraně, což je kolikrát výhodnější než je prodat Zkrátka se vyplatí svět zkoumat, jelikož i za splnění malé lokality, které zahrnuje vybrání pokladu či odstranění nepřátelského kapitána či vůdce zvířecí smečky, získáte cenné zkušenosti.  Postupujete tak úrovněmi, abyste měli na silnější nepřátele, a dovedností body můžete investovat do nových schopností.

Pokud byste se totiž pustili do lokace, která je mimo vaši úroveň, což vám naznačí lebky namísto úrovně nepřátel, bude se jednat o velmi tuhé boje, kdy vás odstraní i obyčejní vojáci. Po pár pokusech vám tedy dojde, že je lepší se vrátit a vylepšit se, než zbytečně tlačit na pilu. Ovšem masochisté si takhle mohou občas dopřát zajímavou výzvu.

Nezapomeňte, že Assassin’s Creed Origins plně podporuje hraní ve skutečném 4K na Xbox One X.

9

Jak si asi pamatujete, každý rok nám série Assassin’s Creed nabízela poutavé výlety do historie, ovšem po hratelnostní stránce to bylo povětšinou to samé, když nebudeme počítat výraznější změny jako lodní bitvy. Rok navíc či na oddech, který si značka vzala, sérii rozhodně prospěl. Assassin’s Creed Origins neopakuje chyby předchůdců a představuje tolik potřebnou modernizaci herních systémů. Nejedná se tedy o restart v pravém slova smyslu, ale spíše o novou kapitolu, kterou začíná psát právě AC Origins a my se těšíme, kam se vydáme příště.
  • Radek Jakubec

Konečně pořádný Assassin. Byl jsem hodně zvědavý a zatím perfektní (doteď zabito asi 5 bossů). Hodně změn, bojový systém se po Unity a Syndicate řádně vylepšil a eagle vision se Senu taky skvělá změna. Jak píše autor Egypt nádherný. Vedlejší mise pro získání více zkušeností se hrají výborně ne jako v předchozích dílech. Hodně inspirace ze Zaklínače, ale vůbec mi to nevadí. Hodnocení 9/10 odpovídá 🙂 Asi navždy bude nejlepší Ezio, ale troufám si tvrdit, že tohle se zařadí hned na druhé místo. Měl jsem torchu obavy, ale nakonec pořízení Gold Edition vůbec nelituju.

• shack811 .

Tak u mna mozno prva hra na Xbox One X😎

• Petr

Zajímá mě něco ohl. 4K UHD rozlišení a HDR. S příchodem ONE X jsou nové hry jako např. Assassins Creed origins prodávány v krabičkách s označení 4K HDR a nebo bez něj. Znamená to, že už na disku je více dat pro lepší grafiku kterou pak člověk nemusí stahovat z internetu, nebo je to pouze tím že ta konkrétní hra má novější obal kde už se studio honosí s tím že vydalo nebo upravilo hru do nového rozlišení? Jako majitele nové XBOXu ONE X mě tedy zajímá zda kupovat hry s označením 4K HDR nebo je to vlastně jedno v jaké krabici bude protože ať tu s označením nebo bez něj budu stahovat z netu co se týče 4K. Mluvím samozřejmě pouze o těch které jsou nebo budou na toto rozlišení vylepšeny/vydány. XBOX si dáme se synem až k Vánocům, už ho mám sice doma ale nerozbalený a tak potřebuji poradit co kupovat za hry. Díky moc.

19. 01. 2018 • kristine4chaos0

Recenze: InnerSpace

Jsou hry, hry a pak hry. Že nechápete? Nevadí, ráda vysvětlím. U valné většiny produkce jednoduše vypnete, protože hra po vás chce jen základní operace. A k těm vás ještě povodí za ručičku. Pak jsou tu hry logické, tvořené hádankami, vyžadující zapnout mozek na vyšší obrátky. Ty jsou občas spojené s až uměleckým grafickým zpracováním, čímž se volně dostávám k hrám relaxačním. Bývají budovatelské, explorativní, dávají vám větší volnost v...

»
16. 01. 2018 • p.a.c.o6

RECENZE: Flying Tigers: Shadows over China

Létání fascinuje lidi od nepaměti a do oblak by chtěla létat celá řada z nich. V dnešní době jsou letadla stejně běžnou součástí našich životů, jako dříve auto nebo koňský povoz. Bohužel virtuální piloti mají podmínky ztížené, protože na konzole her s letadlovou tématikou zrovna moc nenajdete. O to více mi udělali radost Flying Tigers: Shadows over China, kteří nám takové klasické arkádové létání nabízejí.

»
09. 01. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Steep – Road to the Olympics

Krásné zimní období plné sněhu a aktivit na lyžích nebo snowboardu bude mít letos pěkné sportovní vyvrcholení, o které se postarají zimní olympijské hry v Jižní Koreji. Svátek sportu to rozhodně bude, i když mnozí k tomu jistě mají svá ale. Na olympijské licenci se pokusí něco „trhnout“ i vývojářský dům Ubisoftu, který do své hry Steep přináší rozšíření Road to the Olympic.

»
28. 12. 2017 • chaosteorycz1

Recenze: Resident Evil VII Gold Edition

Chybí měsíc a uběhl by přesně rok, co jsem se rozloučil s Ethanem, jeho ženou Miou, rodinou Bakerových, Eveline a sedmým příspěvkem do hlavní větve série Resident Evil. Přestože jsem byl se hrou spokojený, po dohrání už jsem se k ní nikdy nevrátil. Tak nějak nebyl důvod. Dodatečné obsahy vyšly jen dva, navíc vždy v předstihu na konkurenční platformu, a jediný zajímavý DLC měl přijít až s Not a Hero. Ten tvůrci ovšem pozdrželi...

»
19. 12. 2017 • chaosteorycz1

Recenze: Okami HD

Ekoteroristi se konečně dočkali. Modla všech, kteří jsou evidováni v Greenpeace anebo mají členskou knížku Dětí Země, se konečně probojovala také na nynější generaci konzolí. Nenechte se ošálit tematikou východní mytologie a rozkošnými zvířátky, tady se jede ekologická propaganda první ligy, za jejíž ztvárnění by se nestyděl ani ten poslední diktátor na světě. Pod téměř legendárním jménem se ukrývá podobenství, ve kterém proti zlovolnému ničiteli musí povstat symbol odvahy a hrdinství....

»
12. 12. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Hello Neighbor

„Ahoj sousede“, volám na pána žijícího naproti nám, když si jdu pro míč na okraj chodníku. Buran jeden. Ani neodpoví a čučí jak spadlý kaštan. Možná až moc dlouho sleduje mou pomalou chůzi směrem od jeho domu. Dokonce si mou pozici ještě zkontroluje pohledem z poza okna poté, co se uchýlil domů. Nevím proč, ale mám takový nepříjemný pocit. Proč mě tak dlouho pozoroval? Proč má na rukách zahradnické rukavice, když...

»
06. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Soma

Také nemáte rádi zpoždění? Teď nemyslím takové to několikaminutové, kdy nic nestíháte kvůli líné dopravě nebo vlastnímu podcenění časové rezervy. Bavím se o více jak dvou letech, během kterých zapomenete i na působivější věci, než je vydání sci-fi hororu z dílny Frictional Games. Ti nedočkavější, včetně mě, Somu odehráli mezitím jinde a ostatní žánroví maniaci našli za tu dobu kvalitní náhrady. Proč tedy vůbec věnovat čas, a především peníze hře, která...

»
01. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bush Hockey League

Když je nemůžeš porazit, tak je zmlať anebo zmrzač. Tak přesně tímhle heslem se v druhé půli minulého století řídil leckterý hokejový tým, a to i na vrcholové úrovni. Ostatně ještě já pamatuji národní výběry Ruska či Kanady, které převahu soupeře kompenzovali přehnaným zájmem o jeho kolena, ruce a repasi obličeje. Používání hokejky jinak, než je v pravidlech a přetváření ledové plochy do zápasnického ringu se tak v 90. letech stalo cílem hned...

»