RECENZE: Assassin’s Creed Origins

Autor: lindros88cze Publikováno: 31.10.2017, 16:05

Publikováno: 31.10.2017, 16:05

Je autorem 112 článků

Sérii Assassin’s Creed není třeba představovat. Za svou desetiletou existenci měla řadu světlých chvil, ale i několik špatných. Částečně za to mohlo každoroční vydávání her, ovšem teď, při desetiletém výročí, se série po roční pauze vrací a přináší jakýsi restart celé značky, který nás zavede do starověkého Egypta. Nepředstavujte si ale kompletní překopání, spíše výraznější krok k lepšímu, jako při přechodu z prvního dílu série na ten druhý, a ten byl sakra skvělý, stejně jako Origins, o čemž se vás pokusíme přesvědčit v naší recenzi.

Ať už si vezmete kterýkoliv díl této série, povětšinou se držel zavedených pravidel, možná až příliš tvrdohlavě. Proto nás těší, že Origins přichází s modernizací, která prospívá nejen samotné hře, ale doufejme, že pomůže i celé série. V jádru byla tato značka především vždy stealth záležitostí a v návratu se plížení dočkalo řady vylepšení. Hudba vám například napoví, když jste blízko nepříteli, stejně jako rozmazané ukazatele po krajích obrazovky. Když jste už už spatřeni, hra na chvíli zpomalí, abyste měli šanci se schovat a celkově je systém plížení intuitivnější. Zkrátka si Ubisoft vypůjčil to nejlepší z některých konkurenčních her, aby svou Assassin’s Creed posunul o kousek dál.

To je ale jen začátek. Kromě novinek došlo i k vylepšení řady herních systémů. Například orlice Senu je vaším archaickým dronem pro průzkum ze vzduchu. Snadno tak můžete označit své cíle a objevit okolní vojáky či skryté poklady. Mimoto se můžete pokochat krásami Egypta i mimo synchronizační body. Míření je daleko pohodlnější, což těší je super, jelikož luk hraje v Origins důležitou roli. Obecně oceňujeme i lepší pohyblivost hlavního hrdiny při šplhání či třeba uhýbání, a to zvláště při soubojích.

Soubojový systém doslova překopán, což je po tolika letech vítaná změna. Souboje jsou svobodnější a je třeba se více soustředit na různé hrozby a učinit tak rozhodnutí, na které nepřítele se zaměřit, a ne jen čekat na správnou chvíli, kdy odrazit úder či provést smrtelné kombo. Odrážení ran a protiútoky jsou stále důležité, ovšem pouze jako součást strategie a je jen na vás, jestli jich využijete. Můžete se spokojit i s blokováním, změnami pozice a správně načasovanými útoky. Štítem navíc zblokujete pouze údery z jednoho směru a musíte si hlídat své ostatní strany, kde jste zranitelní a je tedy dobré býti v pohybu, a to i při boji s divokou zvěří. Boje už tedy nejsou jen o mačkání správných tlačítek ve vhodnou chvíli a máte nyní mnohem více svobody, jak se s nepřáteli vypořádat a souboje si budete daleko více užívat.

S příběhem už je ale vlažnější, jelikož má řadu slabších chvil. Hlavním hrdinou je Bayek, egyptský medžaj (ochránce faraóna, trochu jako šerif) ze Siwy, který je na cestě za pomstou proti neznámému uskupení, což současně vede k založení Bratrstva Asasínů. Ovšem není to tak jednoduché, jak jsme právě naznačili.

Assassin’s Creed Origins vypráví příběh o zrození asasínů, ale také si pohrává s dalšími tématy, jako je pomsta, zkorumpovaná tajemná organizace, bohové, založení Bratrstva, mocenský boj o Egypt a také udržení manželství s Bayekovou ženou jménem Aya, za níž si mimochodem v rámci příběhu také zahrajeme. Ať už tak či onak, příběh se soustředí na příliš mnoho záležitostí a celá směs je trochu nesourodá. Od toho hlavního vás tak neustále vyrušují odlišné zájmy a celkové téma pomsty je trochu ošizeno, jelikož ti největší padouchové nejsou ani řádně představeni a vy tak nemáte tu správnou chuť je odpravit za jakési jejich činy. Snad příště Ubisoft přehršel témat spíše rozdělí do vedlejších úkolů, který by tak byli pestřejší a příběh by měl hlavní slovo.

Ačkoliv má tedy zápletka určité nedostatky, jistě vám je vynahradí sám Bayek. Navzdory svým pomstychtivým cílům je to totiž sympaťák s úsměvem na rtech. Je srdceryvný a respektujte lidi okolo sebe, ať už jsou jeho cíle jakékoliv, protože je to součást jeho vznešenosti, ačkoliv není urozeného rodu. Zvláště jeho osobnost vynikne v delikátnějších chvílích, jež zahrnují jeho ženu Ayu, kdy neschází láska a vášeň. Často jej uslyšíte promluvit během zkoumání světa, jako třeba při vybírání hrobek, kdy se omlouvá bohům. Díky kvalitně zpracované a kompletní češtině vám navíc nic neunikne, takže se v příběhu, ať už je jakýkoliv, budete dobře orientovat.

Bayek je sice dobrou a zapamatování hodnou postavou, ale samotný Egypt je skutečnou hvězdou hry Assassin’s Creed Origins. Starověký Egypt je pravděpodobně doposud nejlepší lokací celé série, jelikož historie tohoto místa je neuvěřitelně pestrá. Každý navíc ví, co jsou to pyramidy a odkud pochází. Nemluvě o tom, že fanoušci o toto zasazení roky škemrali. Že bychom se příště podívali do další žádané lokace v podobě samurajského Japonska?

Herní svět je obrovský a nádherný. Rozprostírá se napříč různorodými prostředími, která zahrnují dobře známá místa z učebnic či filmů, ale neschází ani spousta nových, o kterých jste pravděpodobně nikdy neslyšeli. Ať už vyšplháte na Velkou pyramidu v Gíze či opuštěný vrak lodi v poušti, virtuální Egypt vám doslova vyrazí dech. Svět je naprosto úžasný a podobně jako třeba v Zaklínači, i tady vypadá kouzelněji v určitých dobách dne, jako je třeba východ slunce. Lokací a krásných míst je spousta a doporučujeme, pokud si hru pořídíte, prozkoumat celý svět, abyste je objevili. V každé oblasti vás navíc bude čekat řada vedlejších úkolů či míst, v nichž můžete najít skryté poklady či odstranit nepřátelské velitele atd. Neschází ani podmořské poklady, kdy se vám často příhodně nad hlavou na hladině objeví člun, abyste jej mohli používat podobně jako v Divokém honu.

Na příští rok je navíc slíben vzdělávací režim Discovery Tour, jež vám umožní prozkoumat virtuální Egypt volně prozkoumat, a to bez nepřátel, abyste se tak mohli kochat okolními krásami a dozvědět se hojně informací o daných místech a historii starověkého Egypta obecně.

Otevřenost herního světa má vliv také na mise. Ať už vedlejší či hlavní úkoly jsou chytře navrženy, abyste v nich neselhali kvůli nějaké prkotině. Například při eskortování jsou společníci v podstatě nezranitelní, nebo se vás hra nesnaží omezovat časem či oblastí. Tento svobodnější přístup vám tak poskytuje více možností experimentovat s tím, jak misi splnit a odstraňuje otravná omezení. S výjimkou několika daných úkolů navíc můžete od vašeho cíle odběhnout, což se vám bude stávat často. Řada her s otevřeným světem by se tímto mohla inspirovat.

Stačí na mapě spatřit otazník či bod synchronizace a už k němu poběžíte, abyste odhalili nové místo a navíc získali zkušenosti. Nebo se pustíte do přepadení konvoje, lodě či boje se smečkou zvířat, abyste získali cenné suroviny pro vylepšení vybavení, což doporučujeme. Suroviny jsou totiž u obchodníků k dostání v omezeném množství, ale oplatí se rozebírat zbraně, což je kolikrát výhodnější než je prodat Zkrátka se vyplatí svět zkoumat, jelikož i za splnění malé lokality, které zahrnuje vybrání pokladu či odstranění nepřátelského kapitána či vůdce zvířecí smečky, získáte cenné zkušenosti.  Postupujete tak úrovněmi, abyste měli na silnější nepřátele, a dovedností body můžete investovat do nových schopností.

Pokud byste se totiž pustili do lokace, která je mimo vaši úroveň, což vám naznačí lebky namísto úrovně nepřátel, bude se jednat o velmi tuhé boje, kdy vás odstraní i obyčejní vojáci. Po pár pokusech vám tedy dojde, že je lepší se vrátit a vylepšit se, než zbytečně tlačit na pilu. Ovšem masochisté si takhle mohou občas dopřát zajímavou výzvu.

Nezapomeňte, že Assassin’s Creed Origins plně podporuje hraní ve skutečném 4K na Xbox One X.

9

Jak si asi pamatujete, každý rok nám série Assassin’s Creed nabízela poutavé výlety do historie, ovšem po hratelnostní stránce to bylo povětšinou to samé, když nebudeme počítat výraznější změny jako lodní bitvy. Rok navíc či na oddech, který si značka vzala, sérii rozhodně prospěl. Assassin’s Creed Origins neopakuje chyby předchůdců a představuje tolik potřebnou modernizaci herních systémů. Nejedná se tedy o restart v pravém slova smyslu, ale spíše o novou kapitolu, kterou začíná psát právě AC Origins a my se těšíme, kam se vydáme příště.
  • Radek Jakubec

Konečně pořádný Assassin. Byl jsem hodně zvědavý a zatím perfektní (doteď zabito asi 5 bossů). Hodně změn, bojový systém se po Unity a Syndicate řádně vylepšil a eagle vision se Senu taky skvělá změna. Jak píše autor Egypt nádherný. Vedlejší mise pro získání více zkušeností se hrají výborně ne jako v předchozích dílech. Hodně inspirace ze Zaklínače, ale vůbec mi to nevadí. Hodnocení 9/10 odpovídá 🙂 Asi navždy bude nejlepší Ezio, ale troufám si tvrdit, že tohle se zařadí hned na druhé místo. Měl jsem torchu obavy, ale nakonec pořízení Gold Edition vůbec nelituju.

• Marie Vrtalova

ahoj aj ja mám tuto hru som už v 40 levly a včera som si prikupil za 269 kč The Hidden ones aj my to stiahlo aj nainstalovalo ale neviem jako to mám spustiť mohlo by si mi poradiť?moj mail borislety@seznam.cz

• shack811 .

Tak u mna mozno prva hra na Xbox One X😎

• Petr

Zajímá mě něco ohl. 4K UHD rozlišení a HDR. S příchodem ONE X jsou nové hry jako např. Assassins Creed origins prodávány v krabičkách s označení 4K HDR a nebo bez něj. Znamená to, že už na disku je více dat pro lepší grafiku kterou pak člověk nemusí stahovat z internetu, nebo je to pouze tím že ta konkrétní hra má novější obal kde už se studio honosí s tím že vydalo nebo upravilo hru do nového rozlišení? Jako majitele nové XBOXu ONE X mě tedy zajímá zda kupovat hry s označením 4K HDR nebo je to vlastně jedno v jaké krabici bude protože ať tu s označením nebo bez něj budu stahovat z netu co se týče 4K. Mluvím samozřejmě pouze o těch které jsou nebo budou na toto rozlišení vylepšeny/vydány. XBOX si dáme se synem až k Vánocům, už ho mám sice doma ale nerozbalený a tak potřebuji poradit co kupovat za hry. Díky moc.

17. 02. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Jump Force

Je tady další bojovka, která vytváří směs postav z různých světů anime. Tentokrát se jedná o týmovku Jump Force, které určitě ani zdaleka nebude posledním z tohoto žánru, ale přeci by byla škoda jej minout. Od ostatních her svého typu se odlišuje především svým vizuálním stylem, kdy se snaží anime postavy zpodobnit realističtěji, což může působit trochu směšně, ale ve výsledku dokáže zaujmout, i když určitě ne každého.

»
16. 02. 2019 • chaosteorycz5

Recenze: Crackdown 3

„Tak se podívej chlapče. Už máš dost let, aby si pochopil, že jsi nechtěný. Dnes tu s tebou mluvím jen díky brzké zavírací době obchodů a faktu, že moje jediná ochrana byl tehdy deštník. Šanci zbavit se tě okamžitě jsme propásli, a tak došlo na komplikovanější řešení. Do Nigérie si nedoputoval, protože jsem část peněz na poštovné propil U Fleků. A řvoucí balík byl beztak podezřelý. Snaha o prodej v internetové aukci...

»
14. 02. 2019 • p.a.c.o4

RECENZE: Far Cry: New Dawn

Pokračování zaběhnutých sérií to zejména v poslední době nemají vůbec snadné. Zde se totiž, mimo jiné, projevují sympatie či antipatie k jednotlivým značkám nebo vývojářským domům, a to radikálněji než kdy dříve. Onou otázkou a problémem je, jak moc danou hru inovovat, aby si ještě zachovala svou identitu, ale zároveň mohla hráči nabídnout něco nového. Série Asssassin’s Creed je dobrým příkladem toho, jak to může dopadnout a pomalu se toto ožehavé...

»
13. 02. 2019 • chaosteorycz15

Recenze: Metro Exodus

Rusko. Řekněte bez opovržení jméno východní velmoci ve špatný čas, ve špatné společnosti a máte zaděláno na pěkný problém. V lepším případě se setkáte s ostrým slovníkem. V tom horším vás čeká hloubková lustrace, kdy se kolektiv odhodlá k osobní prohlídce, hledajíc odposlechy, rudou knížku, podepsanou fotografii Vladimíra Vladimiroviče a zbytky smrtící látky. Ale proč ta hysterie? Země rozprostírající se na asijském kontinentu dala světu i dobré věci. Tak třeba architekturu, vodku, jednoduché věci...

»
12. 02. 2019 • CryLineT0

Recenze: DreamWorks Dragons Dawn of New Riders

Rodiče to nemají lehké. Při výběru vhodné hry často bývají omráčeni krásným přebalem a lehce tak přehlédnou věkové doporučení, které je alespoň drobným návodem ke správnému věku. Ukázkovým případem byla nedávná RPG Kingdom Hearts III, která by se vnutila i nemluvněti. U dračího příběhu podobný přešlap nehrozí, protože jde o přímočarou jednohubku pro malé.

»
06. 02. 2019 • CryLineT10

Recenze: Kingdom Hearts III

Odvaha, odhodlání, láska, přátelství, spravedlnost. To jsou motivy, se kterými manipuluje každé dobrodružství, každá báchorka pro děti a každý hrdinský epos. Jako malí jsme tyto vlastnosti brali za své, stejně jako postavy, jež je ztělesňovaly. Vařečky byly našimi světelnými meči, násady od košťat symbolizovaly mušketýrské kordy a poklice od zavařovacího hrnce posloužila coby štít Kapitána Amerika. Víte co? Ono ale stačí mnohem méně. Třeba obyčejný klíč.

»
05. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Genesis Alpha One

Vesmír je nekonečný a stejně tak i možnosti v něm. Kolikrát nás jeho zákonitosti až překvapí a ne jinak je tomu i v herním vesmíru. Snad poprvé se mi stalo, že hra, o kterou jsem stál, byla nakonec něco úplně jiného, než jsem původně očekával. Z počátku jsem byl trochu zklamaný, ale nakonec jsem hře přišel na chuť a byl jsem rád, že jsem se o ní zajímal.

»
29. 01. 2019 • chaosteorycz1

Recenze: Resident Evil 2

Hra roku už na jeho počátku? Jsem si vědom drzosti mé otázky, která v některých z vás vzbudí nechápavý výraz. Čeká nás rok plný nových značek a velkolepých pokračování, tak jak si dovoluji vytahovat recyklát dvacetileté hry, který se veze na pseudo-vlně remasterů a remaků. Povím vám zatím jediné, Resident Evil 2 se neveze, on tu vlnu vede. Jestli jste někdy pochybovali, zda dnešní hráči potřebují pohlavek z minulosti, aby prozřeli ze všednosti...

»