RECENZE: Assassin’s Creed Origins

Autor: lindros88cze Publikováno: 31.10.2017, 16:05

Publikováno: 31.10.2017, 16:05

Je autorem 110 článků

Sérii Assassin’s Creed není třeba představovat. Za svou desetiletou existenci měla řadu světlých chvil, ale i několik špatných. Částečně za to mohlo každoroční vydávání her, ovšem teď, při desetiletém výročí, se série po roční pauze vrací a přináší jakýsi restart celé značky, který nás zavede do starověkého Egypta. Nepředstavujte si ale kompletní překopání, spíše výraznější krok k lepšímu, jako při přechodu z prvního dílu série na ten druhý, a ten byl sakra skvělý, stejně jako Origins, o čemž se vás pokusíme přesvědčit v naší recenzi.

Ať už si vezmete kterýkoliv díl této série, povětšinou se držel zavedených pravidel, možná až příliš tvrdohlavě. Proto nás těší, že Origins přichází s modernizací, která prospívá nejen samotné hře, ale doufejme, že pomůže i celé série. V jádru byla tato značka především vždy stealth záležitostí a v návratu se plížení dočkalo řady vylepšení. Hudba vám například napoví, když jste blízko nepříteli, stejně jako rozmazané ukazatele po krajích obrazovky. Když jste už už spatřeni, hra na chvíli zpomalí, abyste měli šanci se schovat a celkově je systém plížení intuitivnější. Zkrátka si Ubisoft vypůjčil to nejlepší z některých konkurenčních her, aby svou Assassin’s Creed posunul o kousek dál.

To je ale jen začátek. Kromě novinek došlo i k vylepšení řady herních systémů. Například orlice Senu je vaším archaickým dronem pro průzkum ze vzduchu. Snadno tak můžete označit své cíle a objevit okolní vojáky či skryté poklady. Mimoto se můžete pokochat krásami Egypta i mimo synchronizační body. Míření je daleko pohodlnější, což těší je super, jelikož luk hraje v Origins důležitou roli. Obecně oceňujeme i lepší pohyblivost hlavního hrdiny při šplhání či třeba uhýbání, a to zvláště při soubojích.

Soubojový systém doslova překopán, což je po tolika letech vítaná změna. Souboje jsou svobodnější a je třeba se více soustředit na různé hrozby a učinit tak rozhodnutí, na které nepřítele se zaměřit, a ne jen čekat na správnou chvíli, kdy odrazit úder či provést smrtelné kombo. Odrážení ran a protiútoky jsou stále důležité, ovšem pouze jako součást strategie a je jen na vás, jestli jich využijete. Můžete se spokojit i s blokováním, změnami pozice a správně načasovanými útoky. Štítem navíc zblokujete pouze údery z jednoho směru a musíte si hlídat své ostatní strany, kde jste zranitelní a je tedy dobré býti v pohybu, a to i při boji s divokou zvěří. Boje už tedy nejsou jen o mačkání správných tlačítek ve vhodnou chvíli a máte nyní mnohem více svobody, jak se s nepřáteli vypořádat a souboje si budete daleko více užívat.

S příběhem už je ale vlažnější, jelikož má řadu slabších chvil. Hlavním hrdinou je Bayek, egyptský medžaj (ochránce faraóna, trochu jako šerif) ze Siwy, který je na cestě za pomstou proti neznámému uskupení, což současně vede k založení Bratrstva Asasínů. Ovšem není to tak jednoduché, jak jsme právě naznačili.

Assassin’s Creed Origins vypráví příběh o zrození asasínů, ale také si pohrává s dalšími tématy, jako je pomsta, zkorumpovaná tajemná organizace, bohové, založení Bratrstva, mocenský boj o Egypt a také udržení manželství s Bayekovou ženou jménem Aya, za níž si mimochodem v rámci příběhu také zahrajeme. Ať už tak či onak, příběh se soustředí na příliš mnoho záležitostí a celá směs je trochu nesourodá. Od toho hlavního vás tak neustále vyrušují odlišné zájmy a celkové téma pomsty je trochu ošizeno, jelikož ti největší padouchové nejsou ani řádně představeni a vy tak nemáte tu správnou chuť je odpravit za jakési jejich činy. Snad příště Ubisoft přehršel témat spíše rozdělí do vedlejších úkolů, který by tak byli pestřejší a příběh by měl hlavní slovo.

Ačkoliv má tedy zápletka určité nedostatky, jistě vám je vynahradí sám Bayek. Navzdory svým pomstychtivým cílům je to totiž sympaťák s úsměvem na rtech. Je srdceryvný a respektujte lidi okolo sebe, ať už jsou jeho cíle jakékoliv, protože je to součást jeho vznešenosti, ačkoliv není urozeného rodu. Zvláště jeho osobnost vynikne v delikátnějších chvílích, jež zahrnují jeho ženu Ayu, kdy neschází láska a vášeň. Často jej uslyšíte promluvit během zkoumání světa, jako třeba při vybírání hrobek, kdy se omlouvá bohům. Díky kvalitně zpracované a kompletní češtině vám navíc nic neunikne, takže se v příběhu, ať už je jakýkoliv, budete dobře orientovat.

Bayek je sice dobrou a zapamatování hodnou postavou, ale samotný Egypt je skutečnou hvězdou hry Assassin’s Creed Origins. Starověký Egypt je pravděpodobně doposud nejlepší lokací celé série, jelikož historie tohoto místa je neuvěřitelně pestrá. Každý navíc ví, co jsou to pyramidy a odkud pochází. Nemluvě o tom, že fanoušci o toto zasazení roky škemrali. Že bychom se příště podívali do další žádané lokace v podobě samurajského Japonska?

Herní svět je obrovský a nádherný. Rozprostírá se napříč různorodými prostředími, která zahrnují dobře známá místa z učebnic či filmů, ale neschází ani spousta nových, o kterých jste pravděpodobně nikdy neslyšeli. Ať už vyšplháte na Velkou pyramidu v Gíze či opuštěný vrak lodi v poušti, virtuální Egypt vám doslova vyrazí dech. Svět je naprosto úžasný a podobně jako třeba v Zaklínači, i tady vypadá kouzelněji v určitých dobách dne, jako je třeba východ slunce. Lokací a krásných míst je spousta a doporučujeme, pokud si hru pořídíte, prozkoumat celý svět, abyste je objevili. V každé oblasti vás navíc bude čekat řada vedlejších úkolů či míst, v nichž můžete najít skryté poklady či odstranit nepřátelské velitele atd. Neschází ani podmořské poklady, kdy se vám často příhodně nad hlavou na hladině objeví člun, abyste jej mohli používat podobně jako v Divokém honu.

Na příští rok je navíc slíben vzdělávací režim Discovery Tour, jež vám umožní prozkoumat virtuální Egypt volně prozkoumat, a to bez nepřátel, abyste se tak mohli kochat okolními krásami a dozvědět se hojně informací o daných místech a historii starověkého Egypta obecně.

Otevřenost herního světa má vliv také na mise. Ať už vedlejší či hlavní úkoly jsou chytře navrženy, abyste v nich neselhali kvůli nějaké prkotině. Například při eskortování jsou společníci v podstatě nezranitelní, nebo se vás hra nesnaží omezovat časem či oblastí. Tento svobodnější přístup vám tak poskytuje více možností experimentovat s tím, jak misi splnit a odstraňuje otravná omezení. S výjimkou několika daných úkolů navíc můžete od vašeho cíle odběhnout, což se vám bude stávat často. Řada her s otevřeným světem by se tímto mohla inspirovat.

Stačí na mapě spatřit otazník či bod synchronizace a už k němu poběžíte, abyste odhalili nové místo a navíc získali zkušenosti. Nebo se pustíte do přepadení konvoje, lodě či boje se smečkou zvířat, abyste získali cenné suroviny pro vylepšení vybavení, což doporučujeme. Suroviny jsou totiž u obchodníků k dostání v omezeném množství, ale oplatí se rozebírat zbraně, což je kolikrát výhodnější než je prodat Zkrátka se vyplatí svět zkoumat, jelikož i za splnění malé lokality, které zahrnuje vybrání pokladu či odstranění nepřátelského kapitána či vůdce zvířecí smečky, získáte cenné zkušenosti.  Postupujete tak úrovněmi, abyste měli na silnější nepřátele, a dovedností body můžete investovat do nových schopností.

Pokud byste se totiž pustili do lokace, která je mimo vaši úroveň, což vám naznačí lebky namísto úrovně nepřátel, bude se jednat o velmi tuhé boje, kdy vás odstraní i obyčejní vojáci. Po pár pokusech vám tedy dojde, že je lepší se vrátit a vylepšit se, než zbytečně tlačit na pilu. Ovšem masochisté si takhle mohou občas dopřát zajímavou výzvu.

Nezapomeňte, že Assassin’s Creed Origins plně podporuje hraní ve skutečném 4K na Xbox One X.

9

Jak si asi pamatujete, každý rok nám série Assassin’s Creed nabízela poutavé výlety do historie, ovšem po hratelnostní stránce to bylo povětšinou to samé, když nebudeme počítat výraznější změny jako lodní bitvy. Rok navíc či na oddech, který si značka vzala, sérii rozhodně prospěl. Assassin’s Creed Origins neopakuje chyby předchůdců a představuje tolik potřebnou modernizaci herních systémů. Nejedná se tedy o restart v pravém slova smyslu, ale spíše o novou kapitolu, kterou začíná psát právě AC Origins a my se těšíme, kam se vydáme příště.
  • Radek Jakubec

Konečně pořádný Assassin. Byl jsem hodně zvědavý a zatím perfektní (doteď zabito asi 5 bossů). Hodně změn, bojový systém se po Unity a Syndicate řádně vylepšil a eagle vision se Senu taky skvělá změna. Jak píše autor Egypt nádherný. Vedlejší mise pro získání více zkušeností se hrají výborně ne jako v předchozích dílech. Hodně inspirace ze Zaklínače, ale vůbec mi to nevadí. Hodnocení 9/10 odpovídá 🙂 Asi navždy bude nejlepší Ezio, ale troufám si tvrdit, že tohle se zařadí hned na druhé místo. Měl jsem torchu obavy, ale nakonec pořízení Gold Edition vůbec nelituju.

• Marie Vrtalova

ahoj aj ja mám tuto hru som už v 40 levly a včera som si prikupil za 269 kč The Hidden ones aj my to stiahlo aj nainstalovalo ale neviem jako to mám spustiť mohlo by si mi poradiť?moj mail borislety@seznam.cz

• shack811 .

Tak u mna mozno prva hra na Xbox One X😎

• Petr

Zajímá mě něco ohl. 4K UHD rozlišení a HDR. S příchodem ONE X jsou nové hry jako např. Assassins Creed origins prodávány v krabičkách s označení 4K HDR a nebo bez něj. Znamená to, že už na disku je více dat pro lepší grafiku kterou pak člověk nemusí stahovat z internetu, nebo je to pouze tím že ta konkrétní hra má novější obal kde už se studio honosí s tím že vydalo nebo upravilo hru do nového rozlišení? Jako majitele nové XBOXu ONE X mě tedy zajímá zda kupovat hry s označením 4K HDR nebo je to vlastně jedno v jaké krabici bude protože ať tu s označením nebo bez něj budu stahovat z netu co se týče 4K. Mluvím samozřejmě pouze o těch které jsou nebo budou na toto rozlišení vylepšeny/vydány. XBOX si dáme se synem až k Vánocům, už ho mám sice doma ale nerozbalený a tak potřebuji poradit co kupovat za hry. Díky moc.

16. 11. 2018 • kristine4chaos2

Recenze: Spyro Reignited Trilogy

Oživování her z minulého století není vždy dobrý nápad. Jakmile tvůrci nemají srdce na pravém místě, rovná se návrat násilné exhumaci ostatků. V truhle sice stále je váš oblíbený příbuzný, nikoliv však ve stavu, který by odpovídal datu v kalendáři. Je-li ale situace opačná a restaurátoři dělají práci s láskou, jste rázem v kůži sběratele veteránů. Nevadí, že vytoužená hračka nesplňuje nejpřísnější normy a že výbava zaostává za moderní produkcí. Navrátivší vzpomínky mají právo...

»
14. 11. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: LEGO Harry Potter Collection

Kolekce her LEGO Harry Potter konečně dorazila na Xbox One a jak asi tušíte, jedná se o zábavný remaster, i když mohl být daleko ambicióznější. Tvůrci totiž měli více než dost času, si s kolekcí pohrát, ovšem na hrách LEGO Harry Potter: Years 1-4 (2010) a LEGO Harry Potter: Years 5-7 (2011) se nic nezměnilo.

»
13. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Super Pixel Racers

Závodníci měli v herním světě vždycky dobrou pozici, protože o závodní hry nikdy nebyla, a stále není, nouze. Výběr je opravdu pestrý a záleží čistě na tom, jaký druh závodů si chceme užít a jakou míru realističnosti očekáváme. Spousta hráčů si jistě ráda odpočine při nějakém arkádovém ježdění, a i v tomto segmentu je naštěstí z čeho vybírat. Další adept pro potenciální zájemce mimo arkádové hratelnosti přihazuje také ingredienci, na níž hráči slyší...

»
10. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: The One We Found

Často melu pantem, že dnešní herní produkce vychází s balením dětských plen, dudlíkem a návodem pro nejhloupější z hloupých. Všude samé ukazatele, poznámky a vysvětlivky, přes které v konečném důsledku není pořádně vidět to nejdůležitější. Ano, jsou výjimky, a to většinou z nízkonákladové výroby, s nimiž mozkové závity roztočíte jak Wankelův motor. Do této společnosti patří survival The One We Found, který vedle temné atmosféry nabízí i pořádnou dávku logických překážek.

»
08. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: 11-11: Memories Retold

Přestože je nám každý rok prostřednictvím médií připomínáno, že první světová válka nebyla karneval v Riu a že jedno pokračování stačilo, hráči neustále touží vyrážet na fronty. Zde hrdinství bagatelizují na pouhou soutěž v rychlejší střelbě a přesnějším oku, aniž by si často uvědomovali, že jejich vrstevníci pokládali život navzdory přesvědčení, navzdory osobním sympatiím. Naštěstí herní svět není jen Call of Duty nebo Battlefield, ale také nezávislá tvorba, která tyto příběhy vypráví...

»
07. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Kingdom Come: Deliverence – The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉 Vydání nového DLC hry Kingdom Come: Deliverance, které nese název The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon (Milostná dobrodružství bodrého rytíře Jana Ptáčka), připomínalo ráno po velmi vydařeném mejdanu. Jindra si totiž notnou část příběhu, který prožil při plnění úkolu pro pana Jana Ptáčka, nepamatoval. Herní doba se tak mnohdy zkrátila na cca 2 hodiny, což uznávám, není mnoho. Také se...

»
06. 11. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Tyler: Model 005

Kdo nechtěl mít v devadesátých letech vlastního „Johnnyho Pětku“, byl buď stále ještě pouhou součástí genetického materiálu nebo měl v občance příliš mnoho roků, aby to přiznal. Sympatický robot, kterého zásah blesku přivedl k životu, postupně objevoval lidský svět, a přitom získával informace o své minulosti. A podobný osud má i Tyler, malý robůtek, jehož příběh začíná roku 1955. Shodou okolností za vše opět může nepříznivé počasí.

»
05. 11. 2018 • p.a.c.o10

RECENZE: Red Dead Redemption 2

Musím se přiznat, že jenom na malé procento her se před vydáním těším tolik, jako jsem to měl před příchodem druhého dílu westernové série Red Dead Redemption (dále RDR2). Důvodů, proč jsem se tolik těšil, bylo hned několik. Za prvé, Rockstar vydávají své hry ve velkých časových rozestupech (například mezi RDR1 a RDR2 je časový rozdíl 8 let), takže každá další hra je velkou událostí. Za druhé je to potom...

»