Recenze: Azkend 2: The World Beneath

Autor: p.a.c.o Publikováno: 14.5.2016, 13:34

Publikováno: 14.5.2016, 13:34

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3250 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉

Sakra, kde to je … Tak to je asi otázka, kterou si každý z nás položí nesčetněkrát. Hledání prostě k životu patří. Hledáme stejné ponožky, prohledáme celý dětský pokoj, abychom našli tu druhou botičku panence, protože přece zrovna tyhle botky mít musí – a co na tom, že v krabici je další hromada jiných. Prostě bez hledání a kompletování stejných věcí by prostě život nebyl životem. Často si v takových situacích říkám, že bych nejraději byla někde hodně daleko – nejlépe na nějaké krásné dovolené, třeba na luxusní lodi a objevovala krásu jiných zemí.

Na zámořskou loď z Anglie do Spojených států nás zavede hra Azkend 2: Svět v hlubinách. Cestu si však moc neužijeme, protože už při úvodním videu se naše loď dostane do víru, který nás uvrhne do středu země. A abychom se dostali ven, musíme posbírat potřebné nářadí. Každý kus je „rozdělen“ na čtyři části, které musíme najít a poskládat. Teprve pak můžeme danou věc využívat.

azkend_1

Tím se dostáváme zase na začátek. Úkolem miniher je totiž hledání a spojování minimálně tří stejných obrazců. Pokud však potřebujeme odstranit pole, kde však nejsou další dva stejné obrazce, můžeme využít pole s ozubeným kolem. To nám spojí i nestejné obrazce. Po vyčištění plochy od mlhy, využití všech herních ploch, zbavení se brouků či vyřešení jiných nástrah se nám na horní části herní plochy objeví kus nářadí a naším úkolem je pomocí odstranění zase minimálně tří stejných obrazců dostat předmět až dolu. Každá minihra má tak dvě části. Obě ale musíme stihnout v časovém limitu. Někdy je limit nastaven pro obě části, jindy máme vyřešit v časovém limitu pouze první část a na „sebrání“ kusu nářadí pak máme tolik času, kolik chceme.

azkend_3

V této hře nemáme ku pomoci nápovědu, ale můžeme využít elektrické výboje. Ty si nabijeme tak, že při plnění úkolu pětkrát po sobě označíme také ještě nevyužité políčko. Pokud se nám to podaří, odstraníme některé kameny elektrickými výboji.  Během hry si ale odemykáme další různé bonusy, které nám při hře pomáhají. Namátkou můžeme zmínit například dynamit. Díky tomu, neodstraníme jen označené obrazce, ale také ty okolo.

Objevuje se zde také druhý typ úkolu, který je takovým bonusem a mezihrou. Jde o hledání určité části prostředí. V pravém horním rohu obrazovky se nám ukáže kus obrázku a naším úkolem je, samozřejmě v časovém limitu, najít kde se nachází. Aby to však nebylo jen jednotvárné hledání, časem se nám obrázky v rohu různě natáčí. Může se tak stát, že hledaná část je ukázaná vzhůru nohama, či různě pootočená. To však dodává hře na zajímavosti a narušuje zdánlivou jednotvárnost.

azkend_2

Hra je dílem pro některé známého vydavatelství 10 tons, což se projevuje zejména při zvukovém doprovodu hry. Tóny navozují příjemnou atmosféru, avšak pokud se nám čas blíží ke konci, nabírají na dramatičnosti. Po uplynutí herní doby nám plocha zmizí do propadliště času a my se musíme pustit do hledání znovu. Čas je tak naším největším nepřítelem. Několikrát se mi stalo, že při označování delšího řetězce se prostě had posunul jiným směrem, než jsem chtěla a návrat zpět a označení správné cesty ukrojilo z časového limitu znatelnou část. Někdo by mohl namítnout, že se prostě dalo nechat to, co bylo označeno, ale tak to není. V této hře je totiž důležitá i správná a dobře načasovaná volba určitého odkrytí herní plochy. Postupně se hra stává obtížnější. Je proto třeba volit v každé části tu správnou strategii odstraňování obrazců. Která je ale ta správná, to už si musí najít každý sám.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Další hra vydavatelství 10 tons, která stojí na spojování minimálně tří obrazců do co nejdelšího řetězce. Postupná obtížnost, příjemná hudba a krásná grafika je pro milovníky těchto her určitě dobrou volbou.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»