RECENZE: Balancelot

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.1.2021, 16:52

Publikováno: 28.1.2021, 16:52

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3252 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Jsou situace, kdy není snadné udržet balanc. Třeba když je zima a chodníky vůbec nekloužou, ideálně ještě k tomu jdeme z kopce, nebo když se vracíme úplně střízliví z hospody. Rovnováha je přitom naším každodenním chlebem, protože bez ní bychom nikam nedošli, a taky bychom mohli vypadnout z postele, což se ale mnohým děje z nejrůznějších příčin tak jako tak.

No a teď si představte, že jste obyčejný panoš v době středověké, jehož snem je stát se rytířem. Máte štít, máte dřevec a ambice vydat se na turnaj, kde nejednomu rytíři jistě pocucháte jeho nablýskané brnění, aby si moc nemyslel. Bohužel, chybí nám poslední dílek do skládačky, abychom se turnaje mohli zúčastnit, kterým je kůň.

Náš panoš však není žádný hlupák, takže si postaví středověkou jednokolku, s níž vyrazí vstříc království a splnění svého snu. Co na tom, že do cíle by nejspíš dojel jako impotent s vaječnou omletou místo funkčního zařízení pro tvorbu pokračovatelů rodu. Cestou bude muset překonat nespočet nástrah a také porazit nejrůznější mýtická monstra, jako jsou třeba šnek nebo démon. Tak nějak by se dal v kostce popsat příběh, jehož se náš hrdina stal součástí. Nápad je to rozhodně zajímavý a jeho humorné zpracování mu pomáhá ještě víc.

S humorem a dobrou náladou je zde třeba hrát ještě víc, než u jiných her. Naším úkolem, v každé z padesátky úrovní, je dostat se na její konec. Jednokolka ale není, kdo ví jak stabilní dopravní prostředek, což platí dvojnásob, když máte v jedné ruce štít a ve druhé dřevec. Ovládáme nejen rychlost jízdy, ale také náklon našeho panoše. K tomu bude nutné někam vyskočit, něco přeskočit, no, není to žádná legrace.

Když v jedné úrovni můj hrdina potřicáté zemřel, říkal jsem si, že takhle nějak se asi cítí hráči Souls her. A jak správně tušíte, při hraní jsem oprášil svou zásobu sprostých slov a možná i nějaké nové urážky vymyslel. Nejlepší je, jak se v průběhu hraní mění křivka obtížnosti. V jedné úrovni vám to nejde, další projedete jako budoucí král bez jediného zaváhání a v té nadcházející bojujte, seč vám síly stačí. Jako na potvoru se nám ale všechna jablka, démoni a flašky od domácí samohonky jenom pletou pod kolo a nepustí nás dál. Tomuto stavu velice dobře nahrává i systém checkpointů, které jsou dané přesně obráceně, než by je člověk potřeboval.

Říkáte si, co je na jízdě tak složité? Mno tak musíme zkoordinovat několik věcí, aby panoš jel tím správným směrem. Rychlost jednokolky a skoky načasujete správně, ovšem udržet balanc už není tak snadné a dost často s sebou hrdina prostě praští o zem, o překážku nebo o nepřítele. Do toho se pod kola motají zmíněná jablka, flašky nebo kameny, což celou koordinaci ztěžuje ještě víc. Ovládání je tak ten největší oříšek, díky němuž jsem se hodně vztekal. Na druhou stranu pokoření každé úrovně je jako zabití finálního bosse na konci hry, díky čemuž jsem měl z úspěšného dojezdu opravdovou a nefalšovanou radost.

Dovedl bych si představit, že by to celé mohlo být již v základu přívětivější, tím spíš když v nastavení menu ještě čeká hardcore režim. Bohužel vám nejsem schopen říct, jaké to s ním je, protože díky nějaké chybě mi nešlo měnit nastavení hry, včetně zapnutí hardcore režimu. Vypnout jsem chtěl také hudbu, protože je sice pěkná, ale deset minut v kuse poslouchat stále stejný, byť hezký, hudební motiv není to, co bych při hraní chtěl.

Pochvalu bych chtěl namířit směrem ke grafickému zpracování, protože všechny cutscény a jednotlivá prostředí jsou opravdu moc hezky zpracovaná. Když vezmu, kolik hra stojí, je až s podivem, že si někdo dal s touto částí tolik práce. Vzít by si z toho měli příklad hlavně větší vývojáři, protože to bychom pak za svoje peníze dostávali úplně jiné produkty.

A právě cena by mohla být tím hlavním tahákem, proč Balancelota minimálně vyzkoušet. Tahle hra je opravdovou výzva a kdo touží překonávat ve hře sám sebe, může se tu bohatě realizovat. Další by pak mohla oslovit třeba samotná jízda na jednokolce nebo vtipné středověké zpracování. Ve výsledku jde o opravdu zajímavý herní počin.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Balancelot nic neodpustí, vyžaduje přesné načasování a dokonalé zvládnutí jízdy na jednokolce. Kdo to všechno zvládne, bude odměněn skvělým pocitem z vlastní šikovnosti po dojetí každé úrovně. Cesta je ovšem lemována hromadou opakování, frustrace a nadávek, což však mnohým hráčům nebude vadit. Navíc cena je více než příznivá, takže proč si neomlátit zadek a další části těla při jízdě za slávou.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»