Recenze: Battleborn

Autor: Josef Brožek Publikováno: 10.5.2016, 19:13

Publikováno: 10.5.2016, 19:13

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Střílečky se už více jak dvacet let posunují kupředu a kupředu. Mění zasazení z druhé světové války, přes vesmír až k první světové válce. Inovují a mění koncept celého hraní. Za ty leta jsme si mysleli, že nás už nic nepřekvapí, ale spletli jsme se. Stále je tolik kombinací a funkcí, které mohou být pro FPS hraní přínosem, že už nikdy nebudeme očekávat, že bychom byli znudění. Gearbox Software, autoři Borderlands, však dostali nápad skloubit klasický FPS gameplay s prvky MOBA her, které tento žánr nevylučitelně spojují. Battleborn by se dalo v současné době považovat jako přímého konkurenta blizzardího Overwatch, ovšem Overwatch se spíše snaží konkurovat hrám jako je Team Fortress 2.

Battleborn je duchem obyčejná střílečka jako je například Call of Duty a taky zhmotňuje jeho klasické módy do své o něco vtipnější podoby. Jak jistě víte Gearbox Software je synonymem neotřelého humoru. Battleborn není výjimkou, a pokud vás tedy bavil humor v Borderlands, v Battleborn vás bude bavit ještě více. Autoři se stydí čím dál méně, a tak se dočkáme i častějších, vypípaných sprostých slov, než v dosavadních hrách. Dokonce ani grafika se o nic nezměnila, je pořád stále barevná, jen zmizely komiksové okraje objektů a postav. Sice nejde o kdovíjaký přelom, ale výhodou je, že tento grafický styl ani po letech prostě nestárne. S tím vsím můžeme s čistým svědomím říct, že spolu se skvělou hudbou má Battleborn nejlepší a zároveň asi i nejdelší intro vůbec. Fakt nás bavilo, což se u mnohých her říct nedá.

Jestliže jste multiplayerový hráči, což je v případě zájmu o Battleborn nejspíš logické, žádný příběh vás zde zajímat nebude. Singleplayer s coopem, splitscreenu i solo zde ale najdete, není tak zábavný a těžký jako multiplayer, ale je místy vtipný a díky některým mapám i svěží. Příběh není vůbec důležitý a vlastně ani zajímavý. Stručně jde o to, že tradičně jde o konec světa a proti sobě se staví dvě rasy, jedna konec přijme, druhá ne. Hotovo šlus.

image (2)

Abychom se ale dostali k hlavní přednosti hry. Ve hře je 26 postav (podpůrné, léčící, útočné, tankovací apod.), které můžete upravovat vzhledově dle libosti a pro každý souboj si i vybrat vylepšující předměty do hry. Ty aktivujete nasbíranou měnou v jednotlivých matchích, která po konci hry tradičně jako v moba hrách zmizí. Za tuto měnu si zároveň kupujete podpůrné nebo útočné robotické pomocníky v jednotlivých zápasech. To je vlastně jedna ze tří hlavních věcí, kterou si hra z MOBA her vypůjčuje. Tou další je, levelování postavy během zápasu. Před zápasem (vždy 5v5) si vyberete jednu postavu, kterou si pak už nikdo jiný vzít nemůže a za tu hrajete až do konce hry. Zabíjením příšer a protihráčů pak hru levelujete, přidáváte jí schopností, upgradujete a ty pak následně+ využíváte. Každá postava má ultimátní schopnost s dlouhou dobou načítání.

image

Tou třetí věcí je celkové levelování postav a celého účtu, který vám pak odemyká jednotlivé skiny a možnosti ovládání celého účtu. Ačkoliv se celý koncept na první pohled může zdát jako mix, jako když Pejsek s Kočičkou pekli dort, opak je pravou. Gameplay je neskutečně zábavný a byť jsou zápasy na náš vkus možná až moc krátké, tak jsme u hry vydrželi sedět hodiny a hodiny, a to hlavně proto, že jsme chtěli otestovat všechny hrdiny, kteří jsou na začátku povětšinou zamčení.

image (3)

Oproti F2P mobám kvitujeme absenci zbytečných mikrotransakcí. Ve hře se sice objevují boosty, ale jen během matche, kdy náhodně tu a tam z někoho vypadne, anebo skrze výzbroj, takže žádné další peníze navíc. Očekáváme sice bonusy navíc a DLC, ale to už je pak na hráči, jak moc si hru zamilují. Matchmaking nás nijak nevyvedl z míry a nabízí veškeré možnosti, jaké byste mohli očekávat a přát si. Bohužel ale hře nevěštíme moc velký úspěch. Důvod je prostý. Gearbox si holt nevybral nejlepší datum vydání, protože přeci jen Overwatch má ohromně větší marketing. Protože Blizzard. Overwatch se těší mnohem většího komerčního úspěchu, a to ještě před vydáním i přesto, že jde prakticky o úplně jiný koncept hraní. Možná překvapí, ale to si v současné době nemyslíme.

image (1)

Battleborn se tváří jako béčková záležitost a svým jménem takový i vlastně je, čemuž nasvědčuje i rozsah této recenze, ale dostal na vývoj hodně peněz, a tak nejen optimalizace je na velmi slušné úrovni, ale nesetkali jsme se ani s žádnými bugy. Matchmaking šlape jak má, mišmaš žánrů překvapivě funguje překvapivě hodně skvěle, a tak vlastně není hře prakticky až na jednu záležitost, co vytknout. Jestli se tedy ptáte, proč na konci hodnocení nevidíte 10, ale jen 9, tak se ještě ke konci pozastavíme nad mapami. Jejich struktura je nanejvýš dobrá, ale dle nás jich mohlo být o něco více, z čehož usuzujeme plánování DLC, tak jak jsme zmínili v předchozím odstavci. Jestli chcete snad hru měřit se SMITE, vyvedeme vás z míry. Tohle je něco úplně jiného. Představovali jste si někdy Borderlands, Call of Duty a League of Legends dohromady? Tady je výsledek.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Vyvedený mix žánru MOBA a multiplayerového FPS, který prostě nemá takovým spojením konkurenci a hlavně baví. Díky všudypřítomného humoru a zábavnému audiovizuálnímu zpracováním od Gearbox Software zkrátka nemá přímého protivníka na trhu.
14. 01. 2020 • Lukáš Urban11

Recenze: Truck Driver

Čeští tvůrci kamionových her zaslouží respekt, neboť už léta budují svůj sen a z cesty je nesvede ani vyhlídka tučného šeku od výrobců konzolí. Bohužel tím otevírají cestu amatérské lize, která za hladem hráčů vyjíždí s pojízdnou kantýnou a skromným jídelním lístkem. Když kručí v břiše a sliny kanou koutky, je i rychlé občerstvení hostinou králů. Stačí se ale podívat na použité suroviny, koncovou účtenku a možná si uvědomíte, že půst nemusí být...

»
09. 01. 2020 • p.a.c.o9

RECENZE: AO Tennis 2

Různé části světa, různé povrchy. Někdy sluníčko, jindy zataženo. K tomu hned čtyři legendární grandslamy, na které se těší tenisoví fanoušci z celého světa. Nová sezóna již odstartovala prvními turnaji a co nevidět se dočkáme prvního milníku letošní sezóny, Australian Open. Je to velký turnaj, velká značka, a tak není divu, že již loni po ní sáhli herní vývojáři a vytvořili tenisovou hru, na kterou hráčská obec čeká jak na smilování boží.

»
05. 12. 2019 • Lukáš Urban0

Recenze: Lost Ember

Mám vlka. Což je v normálním případě práce pro příslušného lékaře. Avšak mám také kachnu, vombata, kolibříka, rybu nebo horskou kozu. To už je spíše na hospitalizaci v klecovém lůžku nebo otevření malého zoologického koutku. Pokud však zrovna nemám před sebou výpravný Lost Ember, který se rozhodl netradiční formou odvyprávět smutné lidské osudy. Nikoliv kterak si těžař uřízl nohu, když se lekl tmavé šelmy. Jde o příběh spoutaných duší, ztracených nadějí a...

»
04. 12. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Arise: A simple story

Příběh je to, co nás většinou her provází. Ano, některé z nich si vystačí i bez něj, ale jinak ho ve hře najdeme ve zpracováních od „nic není v té hře hlavnější než příběh“ až po „něco tam dejte, ať ty mise drží pohromadě“. I my, hráči, k příběhům přistupujeme různě. Záleží na náladě, zajímavosti příběhu a také samotné hře, jakou jsme se rozhodli hrát. Největší umělecké ambice co do zpracování příběhu mívají...

»
25. 11. 2019 • Lukáš Urban1

Recenze: Sniper Ghost Warrior: Contracts

Když děláte větší než únosné množství pitomostí, je fajn, když do vás někdo střelí trochu rozumu. Vývojáře z CI Games takto profackovali hráči po minulém dílu Sniper Ghost Warrior. A je trochu zázrak, že se z toho aplausu vůbec vzpamatovali. Stálo je to sice pár kolegů a zničené ego, ale bez toho se dá pracovat. Jak dokazují Contracts, možná dokonce i lépe než kdy předtím.

»
21. 11. 2019 • p.a.c.o5

RECENZE: Star Wars Jedi Fallen Order

Máme tady nějaké fanoušky prahnoucí po nové hře z univerza Star Wars? Myslím si, že rozhodně ano, protože tato značka do jisté míry změnila život celé řadě lidí a i po tolika letech od uvedení prvních filmů na sebe upoutává patřičnou pozornost. Aktuálně ji vlastní Disney, který se pustil do nového seriálu pro svou streamovací službu a také nás čeká další filmové zpracování s celou řadou navrátivších se postav a herců.

»
19. 11. 2019 • Lukáš Urban8

Recenze: Terminator: Resistance

Ať si James Cameron klidně do konce života točí Avatary nebo třeba tření lososů ve studeném proudu. Z mého pohledu to nejlepší už filmovému průmyslu přinesl. Výtečně pozvedl Vetřelce, aby se později korunoval za krále akčních sci-fi s druhým Terminátorem. Myslete si, co chcete, ale tomuhle snímku se vyrovná jen máloco. Na béčkovém scénáři vystavěl Cameron multižánrový klenot. Nadčasovou klasiku, kde v naprostém souladu funguje svalnatý antihrdina, silná ženská postava, bezcitný padouch a...

»
12. 11. 2019 • CryLineT6

Recenze: Bee Simulator

Jako malá jsem chtěla být ledasčím. A lampička dětského pokojíčku byla svědkem, že zvířata nezůstala bokem. Ale včely mezi má přání nepatřily. I když jsem přímo milovala strašpytla Vilíka a rozvernou Máju, život jejich skutečných předobrazů mě nezajímal. Neproháněly se savanou jako lvice. Neskákaly ve vlnách jako delfíni. A už vůbec nekroužily výšinami jako orel. Místo toho létaly po loukách. Hromadily pyl, aby jim výsledek nakonec sebral člověk nebo vetřelec...

»