Recenze: Battleborn

Autor: Josef Brožek Publikováno: 10.5.2016, 19:13

Publikováno: 10.5.2016, 19:13

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Střílečky se už více jak dvacet let posunují kupředu a kupředu. Mění zasazení z druhé světové války, přes vesmír až k první světové válce. Inovují a mění koncept celého hraní. Za ty leta jsme si mysleli, že nás už nic nepřekvapí, ale spletli jsme se. Stále je tolik kombinací a funkcí, které mohou být pro FPS hraní přínosem, že už nikdy nebudeme očekávat, že bychom byli znudění. Gearbox Software, autoři Borderlands, však dostali nápad skloubit klasický FPS gameplay s prvky MOBA her, které tento žánr nevylučitelně spojují. Battleborn by se dalo v současné době považovat jako přímého konkurenta blizzardího Overwatch, ovšem Overwatch se spíše snaží konkurovat hrám jako je Team Fortress 2.

Battleborn je duchem obyčejná střílečka jako je například Call of Duty a taky zhmotňuje jeho klasické módy do své o něco vtipnější podoby. Jak jistě víte Gearbox Software je synonymem neotřelého humoru. Battleborn není výjimkou, a pokud vás tedy bavil humor v Borderlands, v Battleborn vás bude bavit ještě více. Autoři se stydí čím dál méně, a tak se dočkáme i častějších, vypípaných sprostých slov, než v dosavadních hrách. Dokonce ani grafika se o nic nezměnila, je pořád stále barevná, jen zmizely komiksové okraje objektů a postav. Sice nejde o kdovíjaký přelom, ale výhodou je, že tento grafický styl ani po letech prostě nestárne. S tím vsím můžeme s čistým svědomím říct, že spolu se skvělou hudbou má Battleborn nejlepší a zároveň asi i nejdelší intro vůbec. Fakt nás bavilo, což se u mnohých her říct nedá.

Jestliže jste multiplayerový hráči, což je v případě zájmu o Battleborn nejspíš logické, žádný příběh vás zde zajímat nebude. Singleplayer s coopem, splitscreenu i solo zde ale najdete, není tak zábavný a těžký jako multiplayer, ale je místy vtipný a díky některým mapám i svěží. Příběh není vůbec důležitý a vlastně ani zajímavý. Stručně jde o to, že tradičně jde o konec světa a proti sobě se staví dvě rasy, jedna konec přijme, druhá ne. Hotovo šlus.

image (2)

Abychom se ale dostali k hlavní přednosti hry. Ve hře je 26 postav (podpůrné, léčící, útočné, tankovací apod.), které můžete upravovat vzhledově dle libosti a pro každý souboj si i vybrat vylepšující předměty do hry. Ty aktivujete nasbíranou měnou v jednotlivých matchích, která po konci hry tradičně jako v moba hrách zmizí. Za tuto měnu si zároveň kupujete podpůrné nebo útočné robotické pomocníky v jednotlivých zápasech. To je vlastně jedna ze tří hlavních věcí, kterou si hra z MOBA her vypůjčuje. Tou další je, levelování postavy během zápasu. Před zápasem (vždy 5v5) si vyberete jednu postavu, kterou si pak už nikdo jiný vzít nemůže a za tu hrajete až do konce hry. Zabíjením příšer a protihráčů pak hru levelujete, přidáváte jí schopností, upgradujete a ty pak následně+ využíváte. Každá postava má ultimátní schopnost s dlouhou dobou načítání.

image

Tou třetí věcí je celkové levelování postav a celého účtu, který vám pak odemyká jednotlivé skiny a možnosti ovládání celého účtu. Ačkoliv se celý koncept na první pohled může zdát jako mix, jako když Pejsek s Kočičkou pekli dort, opak je pravou. Gameplay je neskutečně zábavný a byť jsou zápasy na náš vkus možná až moc krátké, tak jsme u hry vydrželi sedět hodiny a hodiny, a to hlavně proto, že jsme chtěli otestovat všechny hrdiny, kteří jsou na začátku povětšinou zamčení.

image (3)

Oproti F2P mobám kvitujeme absenci zbytečných mikrotransakcí. Ve hře se sice objevují boosty, ale jen během matche, kdy náhodně tu a tam z někoho vypadne, anebo skrze výzbroj, takže žádné další peníze navíc. Očekáváme sice bonusy navíc a DLC, ale to už je pak na hráči, jak moc si hru zamilují. Matchmaking nás nijak nevyvedl z míry a nabízí veškeré možnosti, jaké byste mohli očekávat a přát si. Bohužel ale hře nevěštíme moc velký úspěch. Důvod je prostý. Gearbox si holt nevybral nejlepší datum vydání, protože přeci jen Overwatch má ohromně větší marketing. Protože Blizzard. Overwatch se těší mnohem většího komerčního úspěchu, a to ještě před vydáním i přesto, že jde prakticky o úplně jiný koncept hraní. Možná překvapí, ale to si v současné době nemyslíme.

image (1)

Battleborn se tváří jako béčková záležitost a svým jménem takový i vlastně je, čemuž nasvědčuje i rozsah této recenze, ale dostal na vývoj hodně peněz, a tak nejen optimalizace je na velmi slušné úrovni, ale nesetkali jsme se ani s žádnými bugy. Matchmaking šlape jak má, mišmaš žánrů překvapivě funguje překvapivě hodně skvěle, a tak vlastně není hře prakticky až na jednu záležitost, co vytknout. Jestli se tedy ptáte, proč na konci hodnocení nevidíte 10, ale jen 9, tak se ještě ke konci pozastavíme nad mapami. Jejich struktura je nanejvýš dobrá, ale dle nás jich mohlo být o něco více, z čehož usuzujeme plánování DLC, tak jak jsme zmínili v předchozím odstavci. Jestli chcete snad hru měřit se SMITE, vyvedeme vás z míry. Tohle je něco úplně jiného. Představovali jste si někdy Borderlands, Call of Duty a League of Legends dohromady? Tady je výsledek.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Vyvedený mix žánru MOBA a multiplayerového FPS, který prostě nemá takovým spojením konkurenci a hlavně baví. Díky všudypřítomného humoru a zábavnému audiovizuálnímu zpracováním od Gearbox Software zkrátka nemá přímého protivníka na trhu.
27. 09. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Port Royale 4

Některé hry vycházejí v obměněných variantách co rok a jiné na sebe nechávají čekat. Jsou totiž značně specifické, s žánrově omezenými možnostmi a velice úzkým profilem hráčů. A tak vyjdou klidně jednou za generaci, jako budovatelská strategie z dob kolonizace. A přestože si i po osmi letech zachovala svou tvář, je dostatečně ojedinělá, aby vás mohla zajímat.

»
11. 09. 2020 • CryLineT4

Recenze: WRC 9

Většinou se klepeme, abychom se o nové hře dozvěděli co nejvíc. Zajímají nás nové herní prvky, změny oproti předešlým letům a vyhlídky do budoucna. A rozhodně není milé, když nás cokoliv o tyto radosti připraví. V případě závodní značky WRC nás o ně připravila jasná budoucnost, kterou pevně drží britští Codemasters. Ti vydají rallye šampionát pod svým štítem už v roce 2023, a tak je celkem logické, že nynější vývojáři nebudou dělat...

»
10. 09. 2020 • p.a.c.o0

RECENZE: Marvel’s Avengers

S velkou mocí přichází také velká zodpovědnost. Třeba když máte doma službu na mytí nádobí, vyprdnete se na to a pak celá rodina musí jít do restaurace na večeři, protože není z čeho jíst. Nebo když jste řidičem autobusu a na svoji linku vyrazíte se zpožděním, protože jste zrovna museli na onu místnost, nebo jste prostě jenom chtěli dohrát další level ve své oblíbené hře. Tím pádem lidé jezdící na...

»
08. 09. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Windbound

Byly časy, kdy si dámy v nesnázích sedly na patník a čekaly, až se objeví hrdina s důvtipem, ostrými lokty a pořádnou kuráží. Jenže MacGyverům už doba příliš nepřeje, a tak se dívky musí spolehnout hlavně na sebe, což samozřejmě pro ně není žádný problém. Ochotně berou do rukou zbraň a těžké nástroje, aby se s nepřízní osudu vypořádaly pěkně po svém. A vůbec jim nevadí, že budou mít mokro za spodničkou a...

»
01. 09. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: PGA Tour 2K21

Přijíždím se svým BMW ke klubu. V tom přiběhne pikolík, ochotně bere klíče od mého vozu, aby ho zaparkoval, a jeho kolega rozkládá deštník, aby můj oblek od Armaniho nenamokl. Golfové hole mám v kufru, ale než dojdu na hřiště, budou tam na mě čekat. Někdo se o to jako vždy postará. Cestou zdravím pana doktora. Asi si odskočil na pár jamek před další operací. A je tady i pan senátor, s tím...

»
18. 08. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Mortal Shell

Ve hrách, všude jako jinde, platí obecná paušalizace. Proto líbí-li se vám série Dark Souls, automaticky se předpokládá, že máte nahráno Sekiro, Code Vein, Necropolis, The Surge či Lords of Fallen. No, pravda je trochu složitější. Z těžko stravitelné RPG větvičky se stala macatá větev, která navzdory totožným prvkům nabízí rozdílné herní zážitky a obtížnosti. A zatím, co svět velkých titulů čeká na Elder Ring, malý tým veteránů servíruje Mortal Shell.

»
10. 08. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Skully

Na letní sezóně jsem měl vždycky rád ono pomyslné „herní sucho“. Období, kdy velká vydavatelství vyspávají kocovinu z veletrhů a zbrojí na podzim. Tudíž se dostalo pozornosti malým hrám, jejichž vývojáři nemají ambice na vysoké prodeje, ale často mívají dobrý nápad. Například vytvořit plošinovku v nepříliš lákavém prostředí, zato se zajímavou kombinací prvků a logických překážek. 

»
01. 08. 2020 • p.a.c.o4

RECENZE: Creaks

Hry jsou umění. Někdy o něco větší, někdy o něco menší, ale na každém kousku se dá něco najít. Je přitom jedno, zda se na vývoji podílí multikulturní tým o několika stovek zaměstnanců z celého světa, nebo nějaké menší studio třeba od nás. Je ale pravda, že některé hry jsou umělecké o něco víc a třeba i ve vícero směrech, než tomu bývá u jiných. Jedním ze studií, které si na prezentaci...

»