Recenze: BioShock: The Collection

Autor: Josef Brožek Publikováno: 27.9.2016, 13:08

Publikováno: 27.9.2016, 13:08

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Možná se budete divit, ale my v redakci moc často o svých oblíbených hrách nemluvíme. Převážnou většinu času se dohadujeme, nebo komentujeme dnešní dobu, anebo si ze sebe děláme srandičky. Co kdo má rád se řeší jen v případě, kdy se určuje kdo, co bude recenzovat. Každopádně tak jako tak, příliš velký přehled mezi sebou o tom, kdo co rád, nemáme. U mě to vždy v žebříčku top her byl ale Bisochock, a proto ačkoliv jsem tyto hry dohrál nesčetněkrát, jsem si nemohl nechat ujít novou kolekci všech dílů v lepší grafice a se všemi doplňky. Říkáme to při každé kolekci a každém remasteru. Nechceme hodnotit samotné hry, nýbrž poměr/cena výkon a co vývojáři přinesli za zlepšení.

Bioshock: The Collection obsahuje první Bioshock s DLC Musem of Orphaned Concepts a Chhallenge Rooms, které poprvé na dorazily na konzole v rámci BioShock: Ultimate Rapture Edition před třemi lety. K Bioshock 2 dostanete dvě singleplayerová DLC, a to The Protector Trials a Minerva’s Den. No a v neposlední řadě k u Bisochock: Infinite, jenže se nachází na samostatném disku pak Clash in the Clouds, Columbia’s Finest Pack a především dvě skvělá singeplayerová DLC, jež vás zanese z Columbie opět pod vodu do světa Rapture – Burial at Sea, a to jak první, tak druhou epizodu.

Popravdě jsme očekávali docela velkou změnu v grafice a nutno říct, že jsme spokojení tak na 33%. Proč? Inu, Bioshock: Infinte, protože je nejnovější, tak se takřka žádného graficky extra znatelného zlepšení nedočkal, ovšem ano, oproti minulé generaci konzolí vypadá daleko lépe, ovšem to jen díky tomu, že nové konzole umožňují lepší nastavení. Něco podobného nás také čekalo u Bioschock 2, kde nám dokonce přišlo, že se autoři s vylepšením nijak nemazali, a tak jediné co nás nadchlo, byl první Bisochock.

Jsme zvyklí, že tvůrci remasterů většinou tu a tam něco vylepší, zvednou vyhlazování textur a zvýší rozlišení. No, legendární první Bioshock je na tom ale oproti svým vrstevníkům, a to nejen v rámci kolekce, daleko lépe. 2K Games svá studia zaúkolovalo a nakonec jsme se dočkali kompletně přepracované grafiky, modelů, animací a i nových textur. Svět je živější (no dobře Rapture zrovna životem neoplývá), plnější a hlavně zajímavější. Někam vám tu se přidáme srovnávací video a sami se můžete přesvědčit o jak moc Bioshock vypadá moderněji.

Hry jsou to pořád stejné a pořád skvělé, chyby jsme nezaznamenali, jen hromadu achivementů a hromadu zábavy. Trošku nás mrzí, že se tvůrci nerozhodli k Bioshocku 2 přinést i multiplayerový mód, kterýž by mohla nová kolekce třeba i oživit. Na druhou stranu 2K servery už dávno vypnulo, a tak se není čemu divit. Ačkoliv by cena mohla být o pár stovek nižší, tak si i tak myslíme, že za nějakých patnáct stovek jedny z nejlepších her herní historie se všemi DLC čítajíc několik desítek, ne-li stovek hodin zábavy, je celkem adekvátní cena, a to i za předpokladu, že té nejlepší grafické péče se dostalo pouze na první díl.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Tři nejlepší akční FPS/RPG historie s brilantními příběhy a se všemi DLC za přiměřenou cenu. Některé hry se dočkaly klasického grafického zlepšení při převodu ze staré na novou generaci a první Bioshock se může pyšnit kompletně přepracovanou grafikou. Hráli jste? Zahrajte znovu. Nehráli jste? Tak na co ještě čekáte?
02. 01. 2022 • HusekD0

RECENZE: The Gunk

Dočkali jsme nového roku a všem fanouškům videoher zajisté přinese spoustu zajímavých titulů. Před novým začátkem jsme se ale ještě dočkali pár zajímavých vydání. Já osobně jsem se rozhodl strávit herní vánoční svátky v nové hře od švédského vývojářského studia Image & Form Games. Tito vývojáři se proslavili sérií SteamWorld, ze které budete určitě znát dvoudílný podtitul SteamWorld Dig. V obou případech se jednalo o 2D akční, platformovou adventuru. Byl...

»
28. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition

Máte rádi výlety do minulosti? Tak tentokrát to máme rychlíkem do konce devadesátých let minulého století, kdy si ještě celá řada z vás cumlala palec a plnila pleny. Série Oddworld vznikla ve zlatém věku plošinovek, nicméně nešlo o tradiční skákačku typu Crash Bandicoot. Spíše šlo o kombinaci více žánrů, kde boční pohled pomáhal překonávat jak různé překážky, tak řešit logické úkoly a, to především, takticky likvidovat nepřátele. Protože jako Abe nemáte...

»
21. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn

Ano, tentokrát má recenzovaná hra trochu delší název. Nejde totiž o plnohodnotný titul, ale pouze o rozšíření Fatesworn pro RPG Kingdom of Amalur. Respektive pro její remasterovanou verzi pojmenovanou Re-Reckoning, která vyšla minulý rok. A právě tím je dodatečný obsah nejzajímavější, neboť nestává se každý den, aby hra vytažená z historie získala něco navíc v rámci příběhu a herního času. Nicméně zrovna v případě Amaluru šlo o jeden z důvodů, proč se vydavatelství THQ...

»
20. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Antarctica 88

Když jsem viděl první obrázky ze hry Antarctica 88, tak se mi okamžitě vybavil klasický horor Johna Carpetera z 80 let, The Thing (Věc). Patřím mezi velké fanoušky starých hororů a právě proto jsem se rozhodl, že se na A88 podívám a podělím se s vámi o mé herní dojmy v naší recenzi. Za titulem stojí ruští indie vývojáři ze studia Euphoria Games. Hned v úvodu musím zmínit, že se jedná o...

»
12. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Transient: Extended Edition

Mysl Howarda Phillipse Lovecrafta dala vzniknout nespočtu příběhů, vzbudila zájem o knižní vazby z kůže a přivedla na svět ambiciózní univerzum plné chapadel. A přestože zavedla známého spisovatele i do žánru sci-fi, o kyberpunk šlo asi ve stejné míře, jako o příručky na pěstování konopí. Ale kdo říká, že by to bádání o lidské malosti a hledání něčeho vyššího právě do subžánru vědecko-fantastické literatury nezapadlo. Minimálně Stormlink Studios si myslí, že...

»
09. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Sherlock Holmes Chapter One

Frogwares je opravdu impozantní vývojářské studio. Bylo založeno roku 2000 v Kyjevě a od té doby zásobilo hráče více jak desítkou zajímavých titulů. Mistr se má držet svého řemesla a podle tohoto přísloví přistupují k práci i tamní vývojáři. Svojí cestu započali adventurou se Sherlockem Holmesem s podtitulem The Mystery of Mummy. Ačkoliv měli ve svém portfoliu i pár dalších experimentů, tak se jejich cesty vždy vrátili právě ke klasické adventuře se slavným britským...

»
08. 12. 2021 • MightySerjo0

RECENZE: Halo Infinite

Pamatujete si minulý rok, kdy jsme celí natěšení očekávali první záběry z hraní kampaně nového Halo? A pamatujete si, jak celá fanouškovská komunita nevěřila svým očím, na co se to vlastně kouká? A co plný internet chudáka Craiga, který je navždy uložený na síti jako jedno z legendárních meme? Věřím, že většina z vás ví, o čem tady píšu. Kromě toho, že Halo nevyšelo jako startovní titul nové generace konzolí...

»
07. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: White Shadows

White Shadows je moderní pojetí bajky, převedené do temného herního světa. Tamní svět je zvrácený a zlý, ale všechno v něm tak nějak dává smysl a krásně to do sebe zapadá. Dokonale se v něm odráží stav a povaha naší společnosti. Kontrast mezi dobrem a zlem, bohatstvím a chudobou, zoufalství a nadějí, to všechno je součástí našeho příběhu. V minulosti vedla Velká válka k morové pandemii, která vymazala téměř vše živé z povrchu země. Za...

»