RECENZE: Bloodforge

Autor: Lindy Publikováno: 4.5.2012, 9:04

Publikováno: 4.5.2012, 9:04

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Probíhající program Arcade Next pokračuje titulem Bloodforge. Jde o akční bojovou hru, která mohla být naprosto fantastická. Měla všechny předpoklady dostat se na přední místa žebříčků prodejnosti, ale bohužel se tak nestalo. Sráží jí spousta chyb a nestojí ani za těch 1200 MP, za které se prodává. Po výborném Trials Evolutions je to velké zklamání. autorem recenze je lady.extreme

Bloodforge je temná a brutální hra, zasazená do keltského prostředí. Příběh vypráví o Cromovi, zkušeném válečníkovi, který svůj dosavadní život opustí, aby si založil rodinu a měl děti. Jednoho dne se vydá na lov, a když se schoulí v lese a na chvilku usne, zdá se mu zlý sen. Crom strachy procitne a utíká zpět do vesnice, kterou nachází v plamenech. Byla napadena barbary. Při procházení troskami města, najde svou ženu mrtvou. V tu chvíli je napaden bojovníkem. Crom se mu postaví, v sebeobraně ho zabije a hned vzápětí zjišťuje, že to byla ve skutečnosti jeho manželka. Následně se setkává s tajemnou čarodějkou Morrigan a začíná se spletitý příběh, jehož tvůrcem máte být právě vy.

Hra je laděná do odstínů černé, červené a bílé barvy. Na cestě za pomstou a nápravou světa prolijete hektolitry krve. Hra je ponurá a ne nadarmo dostala označení PEGI 18+. Trošku mi připomněla Dead Island, avšak graficky za ní hodně zaostává. V soubojích létají useknuté nohy a ruce, ale vyobrazení těchto jatek není tak detailní. Působí obhrouble. Jakoby se autoři snažili tyto nedostatky skrýt za cákající krev. Ta je prostě všude. Za zmínku stojí snad jen vaši protivníci. Zpočátku vypadají docela zajímavě, ale brzy se okoukají. Jsou jich hordy a útočí na vás ze všech stran.

Náplní vaší práce je všechny je porazit. K tomu byste měli používat co nejlepší smrtelná komba. Čím lepší útok provedete, tím rychleji se naplní ukazatel hněvu. Následně ho můžete použít v boji proti bossům a na místech, kde to moc nezvládáte. Jednotlivé pohyby v boji jsou ohodnoceny body, které se sčítají. Nabízí se jich široká škála, ale dost z nich je těžko proveditelných. Nejde o to, mačkat čtyři tlačítka v daném pořadí, ale spíš o to, že pro to v té vřavě zmetků prostě nedostanete prostor. Po zmačknutí třetího tlačítka dostanete po hlavě, nebo budete muset uskočit. A to je škoda. Hra je v podstatě protkaná dobrými nápady, které jsou následně více či méně zmršené.

K dispozici jsou 4 zbraně. Máte je vždy u sebe a můžete si je kdykoliv zvolit. Jsou to meč, luk, kladivo a nebo pár drápů. Dobré jsou ovšem tak maximálně pro pocit. Rozdíl v jejich použití se špatně hledá. Snad kromě maličko delší odezvy jsem žádný další neshledala. Šokovala mě i okamžité přepínání mezi jednotlivými zbraněmi. Úkon probíhá rychlostí světla. Nevím, jestli je to tu k užitku. Pro mě to bylo spíš na škodu, protože si vlastně ani nemáte možnost prohlédnout, co teď právě držíte v ruce. Samostatnou část musím věnovat naprosto neúčinnému střílení z luku. Nejdřív se netrefíte vůbec, jelikož pohyb s ním je dost nevydařený, a když si ho ti zkušenější a trpělivější hráči přece jen osvojí, zjistí, že je to k ničemu, protože je naprosto neúčinný. Zastřelit hory nepřátel z dálky je nemožné a ani si jejich řady nepročistíte. Budete rádi tak za dvě-tři oběti. Pak vás doběhnou a nastává zase ta samá pohádka. Je to pořád dokola a je to nuda.

Nakonec se spolu podíváme na okolní prostředí. Ani svět kolem se nedočkal mnoha detailů, což by se dalo odpustit. Problém je zakopaný ještě někde jinde. Design levelů je naprosto příšerný. Strohý, hnusný, chybí mu nápaditost a spíš to tak vypadá, že někdo jen seděl za stolem a mačkal kopírovat – vložit pořád dokola. A navíc nechápu, proč některé objekty, jako jsou třeba modly a nízké kameny nejdou přeskočit, přejít, ale zaseknete se daleko od nich a musí se obejít.

5

Verdikt

Nemá smysl se dále rozepisovat. Už dlouho jsem nenarazila na takhle špatnou hru. Mám z ní pocit, že za potoky krve se snažila skrýt své chyby. A těch je bohužel takové množství, že se jí to nepodařilo. 1200 MP je pro spoustu her omluvou a dokážu pak nad jejich nedokonalostmi přimhouřit oči, ale tady mi to spíš přijde, jako by mě někdo ošidil. Nestálo by to ani za polovinu ceny. Hra je děsivá první dvě minuty a pak je to jen o tupém mačkání tlačítek co nejrychleji a o procházení odpudivého, nedetailního prostředí. Levely jsou nezajímavé a donekonečna se opakují. Jediná výhoda, která je u jiných titulů nevýhodou, je to, že to brzo skončí. Hrací doba se pohybuje někde okolo 4 hodin.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»