RECENZE: Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged
Adventury jsou krásný herní žánr. Dokáží totiž skloubit skvělý příběh, zajímavé hádanky, a tak akorát rychlé herní tempo. Jenom škoda, že doby, kdy to byl jeden z nejvíce vytvářených žánrů, jsou dávno pryč a zatím to nevypadá, že by se na tom něco v dohledné době mělo měnit. Naštěstí se stále najde několik studií, které nám své výtvory dodávají a některá z nich pokračují v odkazu, některé známé adventurní série.
Jednou z nich je legendární Broken Sword, kterou v roce 1996 nastartoval Charles Cecil. A jelikož práce na regulérním šestém pokračování Broken Sword: Parzival’s Stone jsou stále v plném proudu, mohou si milovníci nostalgie nebo nováčci, kteří by chtěli do žánru proniknout, vyzkoušet vylepšenou verzi prvního dílu Broken Sword: The Shadow of the Templars, která právě dorazila, a to včetně české lokalizace.
Na začátek se sluší zmínit, že nejde o první převod tohoto klenotu do moderní podoby, protože v roce 2009 vyšel Director’s Cut, který mimo technických vylepšení přinesl také trochu nového obsahu. Tím hlavním byl prolog s novinářkou Nicol, který nás nechal seznámit nejen s ní samotnou, ale také trochu rozšířil a dovysvětlil příběhové pozadí.
Ovšem na tomhle aktuální vylepšená verze nestaví a všechno začíná tam, kde jsme začali v originální verzi. George Stobbart sedí v kavárně, užívá si klidu a míru Francie, než ho z toho všeho vytrhne nemilosrdný výbuch, který nastartuje všechno dění. Příběh je skvělý i po tolika letech. Já si ho užil, skoro jako by to bylo poprvé, protože jsem naposledy pořádně hrál originální verzi, což už je nějaký ten pátek. Nicméně i po takové době se mi některé momenty nakonec vybavily, což beru jako osobní výhru.
Po zásahu grafiků, malířů a dalších uměleckých profesí je na hru radost pohledět. 4K rozlišení v tomto případě dělá divy a do dříve místy značně neostrých prostředí přidává nové barvy nebo až nečekané detaily. Všichni vyzdvihují zejména byt Nicole a já s nimi budu souhlasit. Navíc se mi nezdá, že by vylepšením hra jakkoliv utrpěla na své skvělé atmosféře, jakou si pamatuju a to je dobře. Tu stále výborně doplňuje originální soundtrack od Barringtona Phelounga, jež se také dočkal péče a zub času na něm není vůbec poznat.
Z dalších novinek velice kvituji nastavení přístupnosti. Díky tomu si můžeme hru vychutnat s mírnou nápovědou kam jít, nebo se podívat a s odstraňováním již využitých předmětů. Kdo o žádnou pomoc nestojí, jistě sáhne po zážitku jako by hrál originál. I jeho největší zastánce však jistě ocení doplnění automatického ukládání, což se v jistých momentech více než hodí. Ani ovládání není komplikované. Vystačíme si s páčkou a několika tlačítky, za což vděčíme upravenému uživatelskému rozhraní. Díky tomu se pěkně hraje i na konzolích s ovladačem v ruce, takže v tomto směru nečekejte žádné problémy.
Kde hra trochu drhne je dabing postav. Jde hlavně o to, že na rozdíl od hudby je zde trochu poznat stáří originálu. Ale pořád lepší použít to, než nedej bože dělat nový dabing, což by byla hodně velká změna, na kterou by si většina hráčů znalých série asi nezvykla. Někomu také může vadit nový český překlad, který vůbec poprvé dostává také digitální verze hry. Já se musím přiznat, že jsem s ním problémy neměl, i když v některých místech se titulky docela liší nebo si trochu víc vymýšlejí oproti tomu, co postavy říkají v originále. Ten, kdo umí anglicky se nad tím pozastaví, ale těm, komu je lokalizace určena, to bude jedno a myslím si, že jim to výsledný zážitek vůbec žádným způsobem nenaruší.
Verdikt
Zatím nejvylepšenější verze skvělého Broken Sword: The Shadow of the Templars je přesně taková, jaká jsem doufal, že bude. Krásná grafika, hudba, přívětivá hratelnost pro ty, co o ni budou stát a zase ten skvělý příběh, jaký jsme si někteří již dávno zamilovali. Je to taková milá „výplň“, než nám bude doručen nový díl. Zkrátka poctivá adventura ze „staré školy“.RECENZE: Call of Duty Black Ops 6
Letošní díl nekonečné série Call of Duty je celou řadou hráčů očekáván hned z několika důvodů. Může to být třeba tím, že vývoj Black Ops 6 byl na poměry značky až nečekaně dlouhý, protože trval čtyři roky. Vývojáři tak měli spoustu času náležitě zapracovat na všech aspektech a napravit poněkud pošramocenou pověst po nepříliš vydařeném Modern Warfare III. Hráči na Xboxu pak mají ještě jeden důvod k radosti, obzvlášť, pokud si...
Recenze: Sonic X Shadow Generations
Generační střet rychlosti, cestování v čase a temnoty. Nový titul z dílny herní legendy, studia SEGA, vrací to, co už jednou dobře fungovalo v roce 2011 a přidává k tomu temný chod navíc, v podobě kampaně za dokonalou bytost, ježka Shadowa.
RECENZE: Diablo IV: Vessel of Hatred
Tvůrci Diabla IV po více než roce přidali první velkou expanzi. Vessel of Hatred přináší novou lokaci a spoustu změn.
RECENZE: Thirsty Suitors
Musím se přiznat, že mám pro hry od Annapurny značnou slabost. Ačkoli nejde o tituly, které mají obří rozpočty, vymazlenou grafiku či perfektní technický stav, velmi často si vybírají ke zpracování zajímavá témata, kterým se nejen hry, ale ani jiná mainstreamová média příliš nevěnují. Thirsty Suitors není žádnou výjimkou, ba právě naopak – jedná se o ryzí esenci Annapurny, kterou nelze jen tak snadno zaškatulkovat. Proč? O tom se dozvíte...
RECENZE: Undisputed
Současný trend v bojových sportech je poměrně jasný – smíšená bojová umění dominují veřejnému prostoru a krátké, leč intenzivní šarvátky si získaly srdce mnoha diváků. Pak jsou tady ale ještě nostalgici jako my, kteří vzpomínají na doby, kdy na pomyslném vrcholu bojových sportů stál box. Nejinak tomu bylo i v herním prostředí, kterému výrazně dominovala série Fight Night od EA. Ty časy jsou ale už dávno pryč.
Recenze: Starfield Shattered Space
Rok a měsíc – tolik uběhlo od vydání ambiciózního intergalaktického dobrodružství Starfield jedním z nejslavnějších vydavatelských a vývojářských domů, firmou Bethesda. Bylo by asi zbytečné, abych se znovu zabýval shrnutím recenze původní hry, ostatně naši recenzi si můžete připomenout sami. Nicméně, přeci jen se jedná o opravdu masivní projekt, na kterém se během uplynulého roku pracovalo nejen na prvním placeném přídavku Shattered Space, ale i na původní hře formou free...
Recenze: Lunacy: Saint Rhodes
Železné pravidlo říká, že darovanému koni se na zuby nekouká. A je-li herkou na jarmarku nečekané dědictví nemovitosti, s nadšením sklopíte zrak, i kdybyste místo oře měli dostat mulu v posledním tažení. George Rhodes se měl také víc ptát, než vyrazil na obhlídku nového sídla, jehož adresa je v pochybné vísce, kde lišky dávají dobrou noc. Pokud tam tedy ještě nějaké zůstaly. Rhodes Village je opuštěná jak žebrák na nádraží a hrdina hororu...
Recenze: 63 Days
Ukázka nezlomné vůle polského odboje za doby Druhé světové války. Je tomu 26 let, co světlo světa prvně spatřil první díl Commandos: Behind Enemy Lines, který měl představit fanouškům válečných strategií možnost pohybovat se s jednotlivými postavami se speciálními vlastnostmi, specifickými pro danou postavu, aby se každý specialista choval v boji trochu jinak.