RECENZE: Castle Crashers

Autor: tonyskate Publikováno: 2.9.2008, 15:07

Publikováno: 2.9.2008, 15:07

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6109 článků

Minulý týden dorazila na Xbox Live Arcade hra Castle Crashers, která pochází od týmu The Behemoth a jedná se o velice pěkný kousek. Opět je zde ale podobně jako u Braid vyšší cena 1200 MS kreditů. Jestli za to hra stojí, se dozvíte v naší recenzi…

Studio The Behemoth nemá nějak extra velké herní portfolio, ale jejich první titul pro Xbox Live Arcade – Alien Hominid HD se líbil spoustě lidem a tak nyní přišli s Castle Crashers. První musíme vzdát menší hold dvěma herním designérům Danu Paladinovi a Tomu Fulpovi, kteří stojí za celkovým nápadem Castle Crashers a nyní k samotné hře. Jedná se o podobnou sekačku s RPG prvky jako Alien Hominid, akorát že namísto mimozemšťanů jsou zde pradávní rytíři. Jako snad v každé hře či filmu, knize apod., tak i zde je nějaký příběh. A když už jsem zmínil slovo rytíř, tak vás jistě napadne záchrana princezny. Háček je v tom, že těch princezen je hned několik. Zkrátka si jen tak popíjíte, hudba hraje a do toho se objeví mrtvý strážce a tím začínají problémy. Jen co vyjdete z místnosti, tak král podělaný strachy se krčí před mocným kouzelníkem, který mu v tu chvíli unesl všechny jeho dcery, tedy královské princezny. Jen co je čaroděj i s princeznami pryč, tak vás král vyšle za nimi a vás čeká dlouhá pouť po světě.

To jsme se tak nějak seznámili s příběhem a nyní vám sdělím radostnou zprávu, že hlavní dějovou linii Castle Crashers si můžete vychutnat až ve čtyřech hráčích včetně vás. Můžete se tedy po stopách čaroděje vydat sami a nebo si občas na pomoc zavolat svého kamaráda, který bude hrát na druhém ovladači. Hra pro jednoho hráče může být obtížnější, ale volba je na vás. S tím souvisí i výběr postav a těch je zde dobrých 20. Kromě čtyř klasických rytířů (zelený, červený, modrý a oranžový), kdy každý se vyznačuje typickou zbraní a magií jako ostatní postavy, zde jsou ještě další charaktery, které odemykáte. Jedná se vlastně o nepřátele, které likvidujete na své cestě jako například ninjové, kostlivci, zloději či barbaři. Po výběru postavy jste vrženi do hry a čeká vás spousta sekání, bránění, používání kouzel apod. Nemusíte stále jen používat zbraně na blízku, ale během cest naleznete různé výhodné předměty, jako je například luk. Povětšinou sečných zbraní je zde asi na 40 druhů a vybere si v nich každý. Od větví přes palcáty až k různým druhům mečů.

Jakmile tedy opustíte svůj domov v podobě hradu, tak se vydáte na dlouhou cestu, která povede skrze různorodá prostředí. Například les zlodějů, kde je plno mrštných protivníků a ti vás zahrnou svými šípy. Vy musíte své nepřátele posekat svými zbraněmi a kolikrát se snad ani na chvíli nezastavíte a budete jen zběsile mačkat tlačítka. Když už jsem před chvíli zmínil šípy, tak takovýchto střelných věcí od nepřátel budete dostávat více a setkáte se třeba i s ohnivými koulemi. Problém je, že nepřátele po vás mohou stále střílet a když vás srazí k zemi, tak se nezastaví a stále pálí, takže si musíte rychle uvědomit, že musíte při vstávání držet LT, abyste se bránili štítem, a ani to někdy nepomůže, což je docela mínus bojového systému. Tuto (ne)výhodu můžete použít i vy, ale na vás je více nepřátel a to ze všech stran, takže pro vás tato výhoda nemá takové privilegium. Ale to jsme zase odbočili a to od prostředí :-). Kromě lesa zlodějů, se například podívat do pouště, kde si zahrajete s nepřáteli volejbal a musíte je porazit, abyste úroveň dokončili. Jsou zde i různá ledová prostředí a další včetně menší plavby na lodi. Asi to neskvělejší na úrovních je design a grafické zpracování. Pokud máte Xbox 360 připojen přes HDMi, tak Castle Crashers mohu skutečně doporučit, protože je to pastva pro oči. A design, protože třeba v již zmíněném lese narazíte na různá zvířátka a některé úrovně jsou interaktivní třeba v podobě vystřikující lávy ze země. Mezi těmito úrovněmi se pohybujete na určité mapě, na kterou jste po dokončení úrovně odkázání, abyste si vybrali další místo vaší poutě a to bez jakýchkoliv načítání.

Jak po cestě sekáte nepřátele, tak za ně získáváte zkušenosti a určité množství zkušeností znamená také další a další úrovně (levely) a za každou úroveň získáte dva body, které můžete vrazit do svých vlastností, kterými jsou síla (poškození), magie (množství many a vylepšená kouzla), výdrž (zdraví) a rychlost (účinnost střelby). Občas za nějakou vyšší úroveň se naučíte nové bojové kombo, ale moc jich není a vylepšováním síly se vám kromě většího poškození zvýší i šance na kritické údery. Z nepřátel také vypadávají mince a vždy jednou za čas narazíte na nějaký drahokam v pěkné hodnotě. Většinou se ke vzácným kamenům dostanete jednou za pár úrovní, když porazíte bosse, zachráníte princeznu a dostanete od ní slastný polibek. Za peníze pak můžete v obchodech koupit léčivé lektvary, sendviče, lepší zbraně atd. Bossové jsou skutečně různorodí a než se dostanete k tomu závěrečnému mocnému čaroději, tak budete muset například porazit obřího netopýra, či šílenou přerostlou kočku a nebo rozzuřeného kyklopa. Na pomoc vám ale ještě mohou přijít menší zvířátka, které se pevně drží poblíž vašeho ramene a různě vám pomáhají. Takovýchto potvůrek je ve hře přesně 26 a některé vám zvýší vlastnosti a jiné zase pomohou přímo v boji. Například se malý netopýr na chvíli uhnízdí na hlavě nepřítele nebo potvůrka Rammy bude vaše nepřátele srážet.

Celkově je ovládání hry velice jednoduché a většinu hry vydržíte pouze s levou páčkou a dvěmi tlačítky, kdy buď skáčete, útočíte nebo oboje dohromady. Občas si někteří z vás jistě vzpomenou, jak kdysi mlátili do těch velkých tlačítek na klasických automatech a podobně tomu tak je i v Castle Crashers. Určitě musím ještě zmínit jednu vlastnost a to tu, že když váš rytíř sní jistý speciální sendvič, tak na pár vteřin docela vyroste a boje jsou pak snazší. Jen škoda, že můžete mít pouze pět věcí od každého druhu. Celý příběh vás doprovází klasická arkádová muzika, která se ohraje až po velice dlouhé době. Kromě příběhového módu jsou zde ale i boje v arénách a to samozřejmě i přes Xbox Live. Takovéto boje v arénách online jsou docela masakr a čtyři hráči do sebe stále plně řežou. Nakonec je zde ještě jeden zábavný mód a to rychlost v pojídání. Všechny módy si tak můžete užít ve více hráčích, což vám zaručí větší zábavu.

8

Verdikt

Castle Crashers rozhodně patří mezi ty povedenější arkádovky, ale opakování úrovní, které jsou občas dlouhé a třeba se vám znovu opět nepovedou, může pěkně lézt na nervy. I přesto tento fakt se jedná o výbornou, zábavnou a chytlavou hru a za 1200 MS kreditů je to relativně dobrá investice.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»