RECENZE: Castle Crashers

Autor: tonyskate Publikováno: 2.9.2008, 15:07

Publikováno: 2.9.2008, 15:07

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 5205 článků

Minulý týden dorazila na Xbox Live Arcade hra Castle Crashers, která pochází od týmu The Behemoth a jedná se o velice pěkný kousek. Opět je zde ale podobně jako u Braid vyšší cena 1200 MS kreditů. Jestli za to hra stojí, se dozvíte v naší recenzi…

Studio The Behemoth nemá nějak extra velké herní portfolio, ale jejich první titul pro Xbox Live Arcade – Alien Hominid HD se líbil spoustě lidem a tak nyní přišli s Castle Crashers. První musíme vzdát menší hold dvěma herním designérům Danu Paladinovi a Tomu Fulpovi, kteří stojí za celkovým nápadem Castle Crashers a nyní k samotné hře. Jedná se o podobnou sekačku s RPG prvky jako Alien Hominid, akorát že namísto mimozemšťanů jsou zde pradávní rytíři. Jako snad v každé hře či filmu, knize apod., tak i zde je nějaký příběh. A když už jsem zmínil slovo rytíř, tak vás jistě napadne záchrana princezny. Háček je v tom, že těch princezen je hned několik. Zkrátka si jen tak popíjíte, hudba hraje a do toho se objeví mrtvý strážce a tím začínají problémy. Jen co vyjdete z místnosti, tak král podělaný strachy se krčí před mocným kouzelníkem, který mu v tu chvíli unesl všechny jeho dcery, tedy královské princezny. Jen co je čaroděj i s princeznami pryč, tak vás král vyšle za nimi a vás čeká dlouhá pouť po světě.

To jsme se tak nějak seznámili s příběhem a nyní vám sdělím radostnou zprávu, že hlavní dějovou linii Castle Crashers si můžete vychutnat až ve čtyřech hráčích včetně vás. Můžete se tedy po stopách čaroděje vydat sami a nebo si občas na pomoc zavolat svého kamaráda, který bude hrát na druhém ovladači. Hra pro jednoho hráče může být obtížnější, ale volba je na vás. S tím souvisí i výběr postav a těch je zde dobrých 20. Kromě čtyř klasických rytířů (zelený, červený, modrý a oranžový), kdy každý se vyznačuje typickou zbraní a magií jako ostatní postavy, zde jsou ještě další charaktery, které odemykáte. Jedná se vlastně o nepřátele, které likvidujete na své cestě jako například ninjové, kostlivci, zloději či barbaři. Po výběru postavy jste vrženi do hry a čeká vás spousta sekání, bránění, používání kouzel apod. Nemusíte stále jen používat zbraně na blízku, ale během cest naleznete různé výhodné předměty, jako je například luk. Povětšinou sečných zbraní je zde asi na 40 druhů a vybere si v nich každý. Od větví přes palcáty až k různým druhům mečů.

Jakmile tedy opustíte svůj domov v podobě hradu, tak se vydáte na dlouhou cestu, která povede skrze různorodá prostředí. Například les zlodějů, kde je plno mrštných protivníků a ti vás zahrnou svými šípy. Vy musíte své nepřátele posekat svými zbraněmi a kolikrát se snad ani na chvíli nezastavíte a budete jen zběsile mačkat tlačítka. Když už jsem před chvíli zmínil šípy, tak takovýchto střelných věcí od nepřátel budete dostávat více a setkáte se třeba i s ohnivými koulemi. Problém je, že nepřátele po vás mohou stále střílet a když vás srazí k zemi, tak se nezastaví a stále pálí, takže si musíte rychle uvědomit, že musíte při vstávání držet LT, abyste se bránili štítem, a ani to někdy nepomůže, což je docela mínus bojového systému. Tuto (ne)výhodu můžete použít i vy, ale na vás je více nepřátel a to ze všech stran, takže pro vás tato výhoda nemá takové privilegium. Ale to jsme zase odbočili a to od prostředí :-). Kromě lesa zlodějů, se například podívat do pouště, kde si zahrajete s nepřáteli volejbal a musíte je porazit, abyste úroveň dokončili. Jsou zde i různá ledová prostředí a další včetně menší plavby na lodi. Asi to neskvělejší na úrovních je design a grafické zpracování. Pokud máte Xbox 360 připojen přes HDMi, tak Castle Crashers mohu skutečně doporučit, protože je to pastva pro oči. A design, protože třeba v již zmíněném lese narazíte na různá zvířátka a některé úrovně jsou interaktivní třeba v podobě vystřikující lávy ze země. Mezi těmito úrovněmi se pohybujete na určité mapě, na kterou jste po dokončení úrovně odkázání, abyste si vybrali další místo vaší poutě a to bez jakýchkoliv načítání.

Jak po cestě sekáte nepřátele, tak za ně získáváte zkušenosti a určité množství zkušeností znamená také další a další úrovně (levely) a za každou úroveň získáte dva body, které můžete vrazit do svých vlastností, kterými jsou síla (poškození), magie (množství many a vylepšená kouzla), výdrž (zdraví) a rychlost (účinnost střelby). Občas za nějakou vyšší úroveň se naučíte nové bojové kombo, ale moc jich není a vylepšováním síly se vám kromě většího poškození zvýší i šance na kritické údery. Z nepřátel také vypadávají mince a vždy jednou za čas narazíte na nějaký drahokam v pěkné hodnotě. Většinou se ke vzácným kamenům dostanete jednou za pár úrovní, když porazíte bosse, zachráníte princeznu a dostanete od ní slastný polibek. Za peníze pak můžete v obchodech koupit léčivé lektvary, sendviče, lepší zbraně atd. Bossové jsou skutečně různorodí a než se dostanete k tomu závěrečnému mocnému čaroději, tak budete muset například porazit obřího netopýra, či šílenou přerostlou kočku a nebo rozzuřeného kyklopa. Na pomoc vám ale ještě mohou přijít menší zvířátka, které se pevně drží poblíž vašeho ramene a různě vám pomáhají. Takovýchto potvůrek je ve hře přesně 26 a některé vám zvýší vlastnosti a jiné zase pomohou přímo v boji. Například se malý netopýr na chvíli uhnízdí na hlavě nepřítele nebo potvůrka Rammy bude vaše nepřátele srážet.

Celkově je ovládání hry velice jednoduché a většinu hry vydržíte pouze s levou páčkou a dvěmi tlačítky, kdy buď skáčete, útočíte nebo oboje dohromady. Občas si někteří z vás jistě vzpomenou, jak kdysi mlátili do těch velkých tlačítek na klasických automatech a podobně tomu tak je i v Castle Crashers. Určitě musím ještě zmínit jednu vlastnost a to tu, že když váš rytíř sní jistý speciální sendvič, tak na pár vteřin docela vyroste a boje jsou pak snazší. Jen škoda, že můžete mít pouze pět věcí od každého druhu. Celý příběh vás doprovází klasická arkádová muzika, která se ohraje až po velice dlouhé době. Kromě příběhového módu jsou zde ale i boje v arénách a to samozřejmě i přes Xbox Live. Takovéto boje v arénách online jsou docela masakr a čtyři hráči do sebe stále plně řežou. Nakonec je zde ještě jeden zábavný mód a to rychlost v pojídání. Všechny módy si tak můžete užít ve více hráčích, což vám zaručí větší zábavu.

8

Verdikt

Castle Crashers rozhodně patří mezi ty povedenější arkádovky, ale opakování úrovní, které jsou občas dlouhé a třeba se vám znovu opět nepovedou, může pěkně lézt na nervy. I přesto tento fakt se jedná o výbornou, zábavnou a chytlavou hru a za 1200 MS kreditů je to relativně dobrá investice.
02. 01. 2022 • HusekD0

RECENZE: The Gunk

Dočkali jsme nového roku a všem fanouškům videoher zajisté přinese spoustu zajímavých titulů. Před novým začátkem jsme se ale ještě dočkali pár zajímavých vydání. Já osobně jsem se rozhodl strávit herní vánoční svátky v nové hře od švédského vývojářského studia Image & Form Games. Tito vývojáři se proslavili sérií SteamWorld, ze které budete určitě znát dvoudílný podtitul SteamWorld Dig. V obou případech se jednalo o 2D akční, platformovou adventuru. Byl...

»
28. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition

Máte rádi výlety do minulosti? Tak tentokrát to máme rychlíkem do konce devadesátých let minulého století, kdy si ještě celá řada z vás cumlala palec a plnila pleny. Série Oddworld vznikla ve zlatém věku plošinovek, nicméně nešlo o tradiční skákačku typu Crash Bandicoot. Spíše šlo o kombinaci více žánrů, kde boční pohled pomáhal překonávat jak různé překážky, tak řešit logické úkoly a, to především, takticky likvidovat nepřátele. Protože jako Abe nemáte...

»
21. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn

Ano, tentokrát má recenzovaná hra trochu delší název. Nejde totiž o plnohodnotný titul, ale pouze o rozšíření Fatesworn pro RPG Kingdom of Amalur. Respektive pro její remasterovanou verzi pojmenovanou Re-Reckoning, která vyšla minulý rok. A právě tím je dodatečný obsah nejzajímavější, neboť nestává se každý den, aby hra vytažená z historie získala něco navíc v rámci příběhu a herního času. Nicméně zrovna v případě Amaluru šlo o jeden z důvodů, proč se vydavatelství THQ...

»
20. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Antarctica 88

Když jsem viděl první obrázky ze hry Antarctica 88, tak se mi okamžitě vybavil klasický horor Johna Carpetera z 80 let, The Thing (Věc). Patřím mezi velké fanoušky starých hororů a právě proto jsem se rozhodl, že se na A88 podívám a podělím se s vámi o mé herní dojmy v naší recenzi. Za titulem stojí ruští indie vývojáři ze studia Euphoria Games. Hned v úvodu musím zmínit, že se jedná o...

»
12. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Transient: Extended Edition

Mysl Howarda Phillipse Lovecrafta dala vzniknout nespočtu příběhů, vzbudila zájem o knižní vazby z kůže a přivedla na svět ambiciózní univerzum plné chapadel. A přestože zavedla známého spisovatele i do žánru sci-fi, o kyberpunk šlo asi ve stejné míře, jako o příručky na pěstování konopí. Ale kdo říká, že by to bádání o lidské malosti a hledání něčeho vyššího právě do subžánru vědecko-fantastické literatury nezapadlo. Minimálně Stormlink Studios si myslí, že...

»
09. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Sherlock Holmes Chapter One

Frogwares je opravdu impozantní vývojářské studio. Bylo založeno roku 2000 v Kyjevě a od té doby zásobilo hráče více jak desítkou zajímavých titulů. Mistr se má držet svého řemesla a podle tohoto přísloví přistupují k práci i tamní vývojáři. Svojí cestu započali adventurou se Sherlockem Holmesem s podtitulem The Mystery of Mummy. Ačkoliv měli ve svém portfoliu i pár dalších experimentů, tak se jejich cesty vždy vrátili právě ke klasické adventuře se slavným britským...

»
08. 12. 2021 • MightySerjo0

RECENZE: Halo Infinite

Pamatujete si minulý rok, kdy jsme celí natěšení očekávali první záběry z hraní kampaně nového Halo? A pamatujete si, jak celá fanouškovská komunita nevěřila svým očím, na co se to vlastně kouká? A co plný internet chudáka Craiga, který je navždy uložený na síti jako jedno z legendárních meme? Věřím, že většina z vás ví, o čem tady píšu. Kromě toho, že Halo nevyšelo jako startovní titul nové generace konzolí...

»
07. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: White Shadows

White Shadows je moderní pojetí bajky, převedené do temného herního světa. Tamní svět je zvrácený a zlý, ale všechno v něm tak nějak dává smysl a krásně to do sebe zapadá. Dokonale se v něm odráží stav a povaha naší společnosti. Kontrast mezi dobrem a zlem, bohatstvím a chudobou, zoufalství a nadějí, to všechno je součástí našeho příběhu. V minulosti vedla Velká válka k morové pandemii, která vymazala téměř vše živé z povrchu země. Za...

»