RECENZE: Castle Crashers

Autor: tonyskate Publikováno: 2.9.2008, 15:07

Publikováno: 2.9.2008, 15:07

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 5002 článků

Minulý týden dorazila na Xbox Live Arcade hra Castle Crashers, která pochází od týmu The Behemoth a jedná se o velice pěkný kousek. Opět je zde ale podobně jako u Braid vyšší cena 1200 MS kreditů. Jestli za to hra stojí, se dozvíte v naší recenzi…

Studio The Behemoth nemá nějak extra velké herní portfolio, ale jejich první titul pro Xbox Live Arcade – Alien Hominid HD se líbil spoustě lidem a tak nyní přišli s Castle Crashers. První musíme vzdát menší hold dvěma herním designérům Danu Paladinovi a Tomu Fulpovi, kteří stojí za celkovým nápadem Castle Crashers a nyní k samotné hře. Jedná se o podobnou sekačku s RPG prvky jako Alien Hominid, akorát že namísto mimozemšťanů jsou zde pradávní rytíři. Jako snad v každé hře či filmu, knize apod., tak i zde je nějaký příběh. A když už jsem zmínil slovo rytíř, tak vás jistě napadne záchrana princezny. Háček je v tom, že těch princezen je hned několik. Zkrátka si jen tak popíjíte, hudba hraje a do toho se objeví mrtvý strážce a tím začínají problémy. Jen co vyjdete z místnosti, tak král podělaný strachy se krčí před mocným kouzelníkem, který mu v tu chvíli unesl všechny jeho dcery, tedy královské princezny. Jen co je čaroděj i s princeznami pryč, tak vás král vyšle za nimi a vás čeká dlouhá pouť po světě.

To jsme se tak nějak seznámili s příběhem a nyní vám sdělím radostnou zprávu, že hlavní dějovou linii Castle Crashers si můžete vychutnat až ve čtyřech hráčích včetně vás. Můžete se tedy po stopách čaroděje vydat sami a nebo si občas na pomoc zavolat svého kamaráda, který bude hrát na druhém ovladači. Hra pro jednoho hráče může být obtížnější, ale volba je na vás. S tím souvisí i výběr postav a těch je zde dobrých 20. Kromě čtyř klasických rytířů (zelený, červený, modrý a oranžový), kdy každý se vyznačuje typickou zbraní a magií jako ostatní postavy, zde jsou ještě další charaktery, které odemykáte. Jedná se vlastně o nepřátele, které likvidujete na své cestě jako například ninjové, kostlivci, zloději či barbaři. Po výběru postavy jste vrženi do hry a čeká vás spousta sekání, bránění, používání kouzel apod. Nemusíte stále jen používat zbraně na blízku, ale během cest naleznete různé výhodné předměty, jako je například luk. Povětšinou sečných zbraní je zde asi na 40 druhů a vybere si v nich každý. Od větví přes palcáty až k různým druhům mečů.

Jakmile tedy opustíte svůj domov v podobě hradu, tak se vydáte na dlouhou cestu, která povede skrze různorodá prostředí. Například les zlodějů, kde je plno mrštných protivníků a ti vás zahrnou svými šípy. Vy musíte své nepřátele posekat svými zbraněmi a kolikrát se snad ani na chvíli nezastavíte a budete jen zběsile mačkat tlačítka. Když už jsem před chvíli zmínil šípy, tak takovýchto střelných věcí od nepřátel budete dostávat více a setkáte se třeba i s ohnivými koulemi. Problém je, že nepřátele po vás mohou stále střílet a když vás srazí k zemi, tak se nezastaví a stále pálí, takže si musíte rychle uvědomit, že musíte při vstávání držet LT, abyste se bránili štítem, a ani to někdy nepomůže, což je docela mínus bojového systému. Tuto (ne)výhodu můžete použít i vy, ale na vás je více nepřátel a to ze všech stran, takže pro vás tato výhoda nemá takové privilegium. Ale to jsme zase odbočili a to od prostředí :-). Kromě lesa zlodějů, se například podívat do pouště, kde si zahrajete s nepřáteli volejbal a musíte je porazit, abyste úroveň dokončili. Jsou zde i různá ledová prostředí a další včetně menší plavby na lodi. Asi to neskvělejší na úrovních je design a grafické zpracování. Pokud máte Xbox 360 připojen přes HDMi, tak Castle Crashers mohu skutečně doporučit, protože je to pastva pro oči. A design, protože třeba v již zmíněném lese narazíte na různá zvířátka a některé úrovně jsou interaktivní třeba v podobě vystřikující lávy ze země. Mezi těmito úrovněmi se pohybujete na určité mapě, na kterou jste po dokončení úrovně odkázání, abyste si vybrali další místo vaší poutě a to bez jakýchkoliv načítání.

Jak po cestě sekáte nepřátele, tak za ně získáváte zkušenosti a určité množství zkušeností znamená také další a další úrovně (levely) a za každou úroveň získáte dva body, které můžete vrazit do svých vlastností, kterými jsou síla (poškození), magie (množství many a vylepšená kouzla), výdrž (zdraví) a rychlost (účinnost střelby). Občas za nějakou vyšší úroveň se naučíte nové bojové kombo, ale moc jich není a vylepšováním síly se vám kromě většího poškození zvýší i šance na kritické údery. Z nepřátel také vypadávají mince a vždy jednou za čas narazíte na nějaký drahokam v pěkné hodnotě. Většinou se ke vzácným kamenům dostanete jednou za pár úrovní, když porazíte bosse, zachráníte princeznu a dostanete od ní slastný polibek. Za peníze pak můžete v obchodech koupit léčivé lektvary, sendviče, lepší zbraně atd. Bossové jsou skutečně různorodí a než se dostanete k tomu závěrečnému mocnému čaroději, tak budete muset například porazit obřího netopýra, či šílenou přerostlou kočku a nebo rozzuřeného kyklopa. Na pomoc vám ale ještě mohou přijít menší zvířátka, které se pevně drží poblíž vašeho ramene a různě vám pomáhají. Takovýchto potvůrek je ve hře přesně 26 a některé vám zvýší vlastnosti a jiné zase pomohou přímo v boji. Například se malý netopýr na chvíli uhnízdí na hlavě nepřítele nebo potvůrka Rammy bude vaše nepřátele srážet.

Celkově je ovládání hry velice jednoduché a většinu hry vydržíte pouze s levou páčkou a dvěmi tlačítky, kdy buď skáčete, útočíte nebo oboje dohromady. Občas si někteří z vás jistě vzpomenou, jak kdysi mlátili do těch velkých tlačítek na klasických automatech a podobně tomu tak je i v Castle Crashers. Určitě musím ještě zmínit jednu vlastnost a to tu, že když váš rytíř sní jistý speciální sendvič, tak na pár vteřin docela vyroste a boje jsou pak snazší. Jen škoda, že můžete mít pouze pět věcí od každého druhu. Celý příběh vás doprovází klasická arkádová muzika, která se ohraje až po velice dlouhé době. Kromě příběhového módu jsou zde ale i boje v arénách a to samozřejmě i přes Xbox Live. Takovéto boje v arénách online jsou docela masakr a čtyři hráči do sebe stále plně řežou. Nakonec je zde ještě jeden zábavný mód a to rychlost v pojídání. Všechny módy si tak můžete užít ve více hráčích, což vám zaručí větší zábavu.

8

Verdikt

Castle Crashers rozhodně patří mezi ty povedenější arkádovky, ale opakování úrovní, které jsou občas dlouhé a třeba se vám znovu opět nepovedou, může pěkně lézt na nervy. I přesto tento fakt se jedná o výbornou, zábavnou a chytlavou hru a za 1200 MS kreditů je to relativně dobrá investice.
22. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: GreedFall – Gold Edition

Pokud mají rozšíření někde smysl, je to rozhodně v žánru RPG. Tituly dělající z nás hrdiny, jejichž velikosti se nikdy nebudeme rovnat, jsou živnou půdou příběhů a neotřelých dobrodružství. Ostatně takový Zaklínač by mohl vyprávět, jak se dá základní hra natáhnou pořádnými přídavky. GreedFall studia Spiders se sice nemůže rovnat s polskou trilogií, ale před pár lety překvapil zajímavým příběhem, neprobádaným prostředím a vlastní verzí kolonizace.

»
21. 07. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 2021

Velkou novinkou letošního roku byla koupě závodních matadorů z Codemasters, které pod svá křídla pojala neméně známá společnost Electronic Arts. Codemasters se pečlivě starají o několik závodních her, kdy jednou z nejpovedenějších značek jsou jistě licencované závody Formule 1. Ty nám přináší rok co rok a my jsme zatím vždy byli s dosavadním pokrokem spokojeni. Nový ročník F1 2021 je ale první, který vychází pod hlavičkou EA, takže se jistě mnohým hráčům vkrádají...

»
29. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: HyperX ChargePlay Duo

Ačkoli se tomu nechce věřit, baterie tu jsou s námi už nějaké to století. A vzhledem k tomu, že je do nich soustředěna budoucnost nejen automobilového průmyslu, nejspíš nám ještě dlouhou dobu sloužit budou. Jde totiž o nejúčinnější zdroj mobilní energie, který se dokáže přizpůsobit použití a umožňuje relativně rychlé opětovné dobití. No, a právě ta poslední výhoda článků je v případě základního balení xboxových ovladačů trochu mimo.

»
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»
02. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Hood: Outlaws & Legends

Robin Hood je známé jméno. Ještě aby ne, když šlo údajně o lupiče, který bohatým bral a chudým dával. Tento lidový hrdina nejspíš žil na přelomu 12. a 13. století, ovšem není úplně jisté, že skutečně existoval. To nicméně nezabránilo zábavnímu průmyslu ve spoustě seriálových, filmových a také herních zpracování. Hrou, kterou si nejvíc pamatuju, je pro mě Robin Hood: Legenda Sherwoodu, která vyšla v roce 2002 jako taktická akční hra,...

»