RECENZE: CastleStorm – Definitive Edition

Autor: Josef Brožek Publikováno: 30.9.2014, 18:34

Publikováno: 30.9.2014, 18:34

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Nezávislé tituly mají své výhody. Vydavatelé jim nekecají do toho, co můžou a co ne, jak má hra vypadat, co všechno má mít, kolik bude stát a dokonce jim ani nekecá do toho, jakou další mají vydat. Zkrátka, vývojáři se mohou zaměřit na své vlastní chutě a sny bez ohledu na to, co je zrovna trendy. My už si sakra dlouho nehráli podobný typ strategie, s jakým přišli právě vývojáři ze Zen Studios minulý rok o prázdninách, čímž se nám trefili do chutí našich. Tehdy vyšla na Xbox Live jako Arcade a nyní po roce a něco vychází i na next gen konzole, načež jsme dostali možnost ji pro vás osahat a řádně otestovat.

Ve vylepšené, next-gen edici najdete obě rozšiřující DLC, která hru vytuní o několik herních módů a nových map. Mimo jiné se rozlišení navýšilo na 1920×1080 běžící v 60 fps. Herních módů zde najdete hned několik, a to Skirmish, kde pomocí vašeho hradu se postavíte proti nepříteli a mydlíte jeho hrad; Survival, kde přežíváte vlnu za vlnou nepřátel; Hero Survival, kde vlnám nepřátel čelíte s jedním hrdinou, hra se tak na nějakou dobu promění v akční plošinovku; no a v neposlední řadě tu máme samotnou kampaň mějící však nemastný a laciný příběh s infantilní dávkou humoru, který sice nepobaví, ale na druhou stranu ani neurazí. Kampaň je potom mixem všech zmiňovaných herních módů v podobě misí a vedlejších úkolů. Pokud dosud nemáte tušení, o co se jedná a nikdy jste o hře neslyšeli, tak jde o herní mix staré známé webové strategie Age of War a Angry Birds. Jestliže jste Age of War někdy hráli a my věříme, že ano, tak si nemůžete nevšimnout ukradeného a lehce vylepšeného soundtracku. Ale víte co? My se vůbec na autory nezlobíme, o právním sporu mluvit nelze ani náhodou a navíc ke hře sedne jako pr… na hrnec. A ani grafickým nepohrdnete, ačkoliv stejně jako příběh a humor je také infantilní. Ale komu to vadí, když zdejší mix různorodých strategií je neskutečně zábavný. A navíc není ani těžký na pochopení.

cas2
Hra vás všechno díky kampani postupně naučí. Vybrat si hrad, vybrat si zbraně pro věž, vojáky, kouzla anebo třeba používat vašeho hrdinu. Hradů je víc než bychom potřebovali, navíc jsou vámi editovatelné, a tak můžete lehce vyřádit své kreativní já a uzpůsobit pevnost vaším potřebám. Navíc si můžete do hradu nainstalovat různé perky, které stejně jako všechno ostatní můžete upgradovat a jež ulehčí správu vašeho vojska. Jezdce, pěšáky, rytíře, kněze či lučisníky, ty všechny plus čtyři další budete vysílat do boje, aby zneškodnili vojsko vašeho nepřítele, který hodlá provést to samé vám. V klasickém režimu je obvykle vaším cílem zneškodnit hrad oponenta, a k tomu vojsko neslouží, nýbrž zbraň na věži, ta má několik různých zbraní – šípy, trojité šípy, kameny, výbušné jablko, ovečku a další, nimiž v průběhu hry ničíte hrad nepřítele v naštvaných ptáků od Rovio.

cas3
Zmiňovali jsme kouzla. Tak ajko vojáků a zbraní jich je devět a všechny musíte odemknout postupem kampaní. Jako první se vám dostane hrdina, za kterého mimochodem hrajete i ve zmiňovaném režimu Hero Survival. Můžete ho během bitvy vyvolat a vzít bojování s nepřáteli do vlastních rukou (to můžete sice i s věží, ale boj za hrdinu je značně jednoduší, bohužel však časově omezený).  A tak se dostáváme vlastně k závěru inovací autorů v tomto nevídaném odvětví strategie.

castlestorm-screenshot-15bjpg-noscale-1024x576
CastleStorm je geniální svým způsobem originální a jediný svého druhu za posledních pár let, proto mu vlastně nemáme moc co vytknout. Snad jen nedomrlé ovládání věže, které nám přišlo možná až moc citlivé, takže sázení headshotů nebylo zrovna jedno z nejlehčích věcí. Chtěli jsme dát desítku, ale za tohle mu bod sebereme. Za tři kilča tak máte kvalitní indiečko, s nimž strávíte desítky hodin a čas od času se k němu rádi znovu vrátíte. Pro ostatní jde o parádní záležitost na pochmurné večery a sychravé počasí, ke kterému si cestu najde snad každý. A pokud máte kamaráda, ať už vedle vás, nebo někde za obrazovkou, budete se bavit ještě víc a ještě déle. Nemáte-li, nevadí, můžete si nějakého najít přes veřejné vyhledávání, ať už ke spolupráci nebo proti němu.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Jestliže jste dlouho nehráli strategii doupě vs. doupě, kde posíláte vojáky napříč těm protivníka ve stylu známé a staré webovky Age of Wars, nebo vám právě tohle chybělo u Angry Birds, je CastleStorm pro vás jako ušitý. Patříte-li do skupiny, která nemá vůbec tůšo, vo co tady go, netápejte a do koupi jděte po hlavě. Nezklame vás a skvěle zabaví. Máte-li kamaráda, zabaví dvojnásobně a ať už preferujete jakýkoliv žánr, berte všemi dvaceti!
  • Autoři uvolnili soundtrack ke hře zdarma na Youtube. Odkaz – http://bit.ly/CastlestormOST

  • New xDante1986

    sháním spoluhráče, který by mi pomohl s online ajchama 🙂 je tam toho pár 🙂 případně můžem dát proti sobě standartně 🙂

  • Hardombre01

    Velmi mile prekvapilo a bavi

17. 02. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Jump Force

Je tady další bojovka, která vytváří směs postav z různých světů anime. Tentokrát se jedná o týmovku Jump Force, které určitě ani zdaleka nebude posledním z tohoto žánru, ale přeci by byla škoda jej minout. Od ostatních her svého typu se odlišuje především svým vizuálním stylem, kdy se snaží anime postavy zpodobnit realističtěji, což může působit trochu směšně, ale ve výsledku dokáže zaujmout, i když určitě ne každého.

»
16. 02. 2019 • chaosteorycz5

Recenze: Crackdown 3

„Tak se podívej chlapče. Už máš dost let, aby si pochopil, že jsi nechtěný. Dnes tu s tebou mluvím jen díky brzké zavírací době obchodů a faktu, že moje jediná ochrana byl tehdy deštník. Šanci zbavit se tě okamžitě jsme propásli, a tak došlo na komplikovanější řešení. Do Nigérie si nedoputoval, protože jsem část peněz na poštovné propil U Fleků. A řvoucí balík byl beztak podezřelý. Snaha o prodej v internetové aukci...

»
14. 02. 2019 • p.a.c.o4

RECENZE: Far Cry: New Dawn

Pokračování zaběhnutých sérií to zejména v poslední době nemají vůbec snadné. Zde se totiž, mimo jiné, projevují sympatie či antipatie k jednotlivým značkám nebo vývojářským domům, a to radikálněji než kdy dříve. Onou otázkou a problémem je, jak moc danou hru inovovat, aby si ještě zachovala svou identitu, ale zároveň mohla hráči nabídnout něco nového. Série Asssassin’s Creed je dobrým příkladem toho, jak to může dopadnout a pomalu se toto ožehavé...

»
13. 02. 2019 • chaosteorycz15

Recenze: Metro Exodus

Rusko. Řekněte bez opovržení jméno východní velmoci ve špatný čas, ve špatné společnosti a máte zaděláno na pěkný problém. V lepším případě se setkáte s ostrým slovníkem. V tom horším vás čeká hloubková lustrace, kdy se kolektiv odhodlá k osobní prohlídce, hledajíc odposlechy, rudou knížku, podepsanou fotografii Vladimíra Vladimiroviče a zbytky smrtící látky. Ale proč ta hysterie? Země rozprostírající se na asijském kontinentu dala světu i dobré věci. Tak třeba architekturu, vodku, jednoduché věci...

»
12. 02. 2019 • CryLineT0

Recenze: DreamWorks Dragons Dawn of New Riders

Rodiče to nemají lehké. Při výběru vhodné hry často bývají omráčeni krásným přebalem a lehce tak přehlédnou věkové doporučení, které je alespoň drobným návodem ke správnému věku. Ukázkovým případem byla nedávná RPG Kingdom Hearts III, která by se vnutila i nemluvněti. U dračího příběhu podobný přešlap nehrozí, protože jde o přímočarou jednohubku pro malé.

»
06. 02. 2019 • CryLineT10

Recenze: Kingdom Hearts III

Odvaha, odhodlání, láska, přátelství, spravedlnost. To jsou motivy, se kterými manipuluje každé dobrodružství, každá báchorka pro děti a každý hrdinský epos. Jako malí jsme tyto vlastnosti brali za své, stejně jako postavy, jež je ztělesňovaly. Vařečky byly našimi světelnými meči, násady od košťat symbolizovaly mušketýrské kordy a poklice od zavařovacího hrnce posloužila coby štít Kapitána Amerika. Víte co? Ono ale stačí mnohem méně. Třeba obyčejný klíč.

»
05. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Genesis Alpha One

Vesmír je nekonečný a stejně tak i možnosti v něm. Kolikrát nás jeho zákonitosti až překvapí a ne jinak je tomu i v herním vesmíru. Snad poprvé se mi stalo, že hra, o kterou jsem stál, byla nakonec něco úplně jiného, než jsem původně očekával. Z počátku jsem byl trochu zklamaný, ale nakonec jsem hře přišel na chuť a byl jsem rád, že jsem se o ní zajímal.

»
29. 01. 2019 • chaosteorycz1

Recenze: Resident Evil 2

Hra roku už na jeho počátku? Jsem si vědom drzosti mé otázky, která v některých z vás vzbudí nechápavý výraz. Čeká nás rok plný nových značek a velkolepých pokračování, tak jak si dovoluji vytahovat recyklát dvacetileté hry, který se veze na pseudo-vlně remasterů a remaků. Povím vám zatím jediné, Resident Evil 2 se neveze, on tu vlnu vede. Jestli jste někdy pochybovali, zda dnešní hráči potřebují pohlavek z minulosti, aby prozřeli ze všednosti...

»