RECENZE: Chariot pro Xbox One

Autor: lindros88cze Publikováno: 9.10.2014, 15:09

Publikováno: 9.10.2014, 15:09

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 129 článků

Logické plošinovky se často snaží nabídnout něco nového, abyste narušili běžnou hratelnost, která by se časem mohla stát stereotypní. Nejlépe k tomu ještě přihodit hráče navíc pro kooperaci. Kanadské studio Frima se pokusilo dosáhnout obou těchto cílů se svou novou hrou Chariot. Cílem je navádět pohřební vůz skrze jeskyně a to za pomocí dvou hratelných postav.

Prvně si ale trochu představme příběh, který je velmi prostý, ovšem v tomto případě postačí. Zpočátku hry se sice nic moc nedozvíte, ale postupně jsou odhaleny aspoň nějaké detaily. Ovládáte princeznu a jejího snoubence, kteří musí najít vhodné místo pro odpočinek jejího zesnulého otce, krále říše. Problém je v tom, že jeho dosti otravný duch chce, aby byl pohřben na to nejlepším místě na celé zemi, což znamená, že náš páreček se musí táhnout s rakví, která je na kolech, skrze sérii jeskyní, jež jsou plné různých pokladů a nebezpečí.

chariot-screenshot7

Příběh je tak docela zábavný, i když o mluvení se starají jen duch krále a jistý kostlivec. Nicméně po čase vám duch mrtvého krále začne lézt na nervy, zvláště když se od povozu s rakví oddělíte. Poté totiž máte šest sekund, abyste se k ní opět připojili, jinak se vrátíte k předchozímu záchytnému bodu. Během těchto několika sekund stihne duch prudit s různými poznámkami a po čase už tak uvažujete, jestli mu vůbec chcete pomoci.

Hlavní podstatou titulu je ale hratelnost a příběh tak spíše jen doplňuje celek hry. Co se týče mechanismů této plošinovky, tak Chariot odvádí dobrou práci. Doplněk v podobě rakve na kolech je zpočátku zajímavým zpestřením, ale časem to ztratí kouzlo. Pohybu dosahuje tažením či tlačením, ať zepředu či zezadu a překonáváte různé překážky za pomocí lana, které se rozvine při stisknutí tlačítka. Problém je, že i po zachycení je třeba tlačítko stále držet, abyste lano zůstalo přichyceno. Postupně se tak postup těžšími a těžšími úrovněmi stává komplikovanější a nejspíše už vás řádně bude bolet prst od držení triggeru.

Fyzika povozu a postav je velmi stálá a vše se stane ještě více hektické, když jsou postupně představeny další prvky, jako jsou například odrazové plošiny, které vám navigaci ztíží. Ve hře se vyskytuje i zamrzlé prostředí, které stíží manipulaci s postavami a povozem a nastupuje tak spíše systém pokus omyl.

Úrovně jsou ovšem poměrně velké a nabízí i více cest, jakými se vydat. Ta hlavní cesta je naštěstí vždy značena, takže se vlastně ani nemůžete ztratit. Ostatní cesty jsou potom spíše složitější a více nebezpečné, protože zde narazíte na více nepřátel, a nakonec získáte odměny v podobě speciálních lebek či modráků pro extra vybavení. Vybavení získáte spíše vzácně, ale poskytne vám zajímavé výhody. Vždy mějte na paměti, že do úrovně si můžete vzít vždy jen jedno vybavení. Nachází se mezi nimi třeba kolík k přivázání lana, jakýsi granát pro zbavení nepřátel a další.

chariot-screenshot5

Ve spoustě úrovních narazíte na již zmíněné nepřátele, kteří připomínají krysy, netopýry a další havěť, která se bude snažit útočit na váš povoz, aby vás připravili o zlaťáky. Útok většinou vyvolá zvuk povozu. Některým střetům se dá vyhnout pomalou jízdou, ale jindy se jim nevyhnete vůbec. Zpočátku navíc proti nepřátelům moc nezmůžete, a jedinou možností, je „prásknout do koní“ a pokusit se uniknout.

Chariot je samozřejmě stvořen především pro lokální kooperaci, kdy druhý hráč se může připojit kdykoliv, ovšem týmová práce dá zabrat a chvíli potrvá, než budete vědět, kdo má kdy tlačit či tahat, a kam přesně jít. Samozřejmě můžete hru hrát i sami, ale s kamarádem si užijete více srandy. Výzvy pak čekají v oblastech, kam se mohou vydat jen dva hráči a jejich design je už dosti pekelný a k jejich splnění bude třeba kvalitní spolupráce.

chariot-screenshot4

Po vizuální stránce vypadá Chariot moc pěkně spolu s bohatými prostředími, různorodými barvami a skvělým designem postav. Některé úrovně jsou spíše temnější a je tak občas složitější odhadnout, co je vlastně před vámi, ale většinou vše vypadá jasně. Hru pak doprovází jednoduchý hudební doprovod, který vám ale může přijít otravný, pokud se na nějakém místě zaseknete na delší dobu, a to nemluvě o ukecaném duchovi.

Zlatí členové Xbox Live mohou hru Chariot po celý měsíc říjen stahovat zcela zdarma.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Chariot je velmi slušná logická plošinovka s pěknou grafikou, kterou trochu kazí otravní nepřátelé a občas vyšší obtížnost. Nabízí ale zajímavý design, který ovšem bohužel v některých situacích doprovází systém pokus omyl. Doporučujeme hrát ve dvou, abyste si hru více užili a hlavně se dostali na její konec.
02. 01. 2022 • HusekD0

RECENZE: The Gunk

Dočkali jsme nového roku a všem fanouškům videoher zajisté přinese spoustu zajímavých titulů. Před novým začátkem jsme se ale ještě dočkali pár zajímavých vydání. Já osobně jsem se rozhodl strávit herní vánoční svátky v nové hře od švédského vývojářského studia Image & Form Games. Tito vývojáři se proslavili sérií SteamWorld, ze které budete určitě znát dvoudílný podtitul SteamWorld Dig. V obou případech se jednalo o 2D akční, platformovou adventuru. Byl...

»
28. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition

Máte rádi výlety do minulosti? Tak tentokrát to máme rychlíkem do konce devadesátých let minulého století, kdy si ještě celá řada z vás cumlala palec a plnila pleny. Série Oddworld vznikla ve zlatém věku plošinovek, nicméně nešlo o tradiční skákačku typu Crash Bandicoot. Spíše šlo o kombinaci více žánrů, kde boční pohled pomáhal překonávat jak různé překážky, tak řešit logické úkoly a, to především, takticky likvidovat nepřátele. Protože jako Abe nemáte...

»
21. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn

Ano, tentokrát má recenzovaná hra trochu delší název. Nejde totiž o plnohodnotný titul, ale pouze o rozšíření Fatesworn pro RPG Kingdom of Amalur. Respektive pro její remasterovanou verzi pojmenovanou Re-Reckoning, která vyšla minulý rok. A právě tím je dodatečný obsah nejzajímavější, neboť nestává se každý den, aby hra vytažená z historie získala něco navíc v rámci příběhu a herního času. Nicméně zrovna v případě Amaluru šlo o jeden z důvodů, proč se vydavatelství THQ...

»
20. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Antarctica 88

Když jsem viděl první obrázky ze hry Antarctica 88, tak se mi okamžitě vybavil klasický horor Johna Carpetera z 80 let, The Thing (Věc). Patřím mezi velké fanoušky starých hororů a právě proto jsem se rozhodl, že se na A88 podívám a podělím se s vámi o mé herní dojmy v naší recenzi. Za titulem stojí ruští indie vývojáři ze studia Euphoria Games. Hned v úvodu musím zmínit, že se jedná o...

»
12. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Transient: Extended Edition

Mysl Howarda Phillipse Lovecrafta dala vzniknout nespočtu příběhů, vzbudila zájem o knižní vazby z kůže a přivedla na svět ambiciózní univerzum plné chapadel. A přestože zavedla známého spisovatele i do žánru sci-fi, o kyberpunk šlo asi ve stejné míře, jako o příručky na pěstování konopí. Ale kdo říká, že by to bádání o lidské malosti a hledání něčeho vyššího právě do subžánru vědecko-fantastické literatury nezapadlo. Minimálně Stormlink Studios si myslí, že...

»
09. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Sherlock Holmes Chapter One

Frogwares je opravdu impozantní vývojářské studio. Bylo založeno roku 2000 v Kyjevě a od té doby zásobilo hráče více jak desítkou zajímavých titulů. Mistr se má držet svého řemesla a podle tohoto přísloví přistupují k práci i tamní vývojáři. Svojí cestu započali adventurou se Sherlockem Holmesem s podtitulem The Mystery of Mummy. Ačkoliv měli ve svém portfoliu i pár dalších experimentů, tak se jejich cesty vždy vrátili právě ke klasické adventuře se slavným britským...

»
08. 12. 2021 • MightySerjo0

RECENZE: Halo Infinite

Pamatujete si minulý rok, kdy jsme celí natěšení očekávali první záběry z hraní kampaně nového Halo? A pamatujete si, jak celá fanouškovská komunita nevěřila svým očím, na co se to vlastně kouká? A co plný internet chudáka Craiga, který je navždy uložený na síti jako jedno z legendárních meme? Věřím, že většina z vás ví, o čem tady píšu. Kromě toho, že Halo nevyšelo jako startovní titul nové generace konzolí...

»
07. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: White Shadows

White Shadows je moderní pojetí bajky, převedené do temného herního světa. Tamní svět je zvrácený a zlý, ale všechno v něm tak nějak dává smysl a krásně to do sebe zapadá. Dokonale se v něm odráží stav a povaha naší společnosti. Kontrast mezi dobrem a zlem, bohatstvím a chudobou, zoufalství a nadějí, to všechno je součástí našeho příběhu. V minulosti vedla Velká válka k morové pandemii, která vymazala téměř vše živé z povrchu země. Za...

»