RECENZE: Comic Jumper

Autor: tonyskate Publikováno: 4.10.2010, 10:34

Publikováno: 4.10.2010, 10:34

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 3370 článků

Už celkem třetí originální titul od studia Twisted Pixel Games míří na Xbox Live Arcade a tentokrát se jedná o Comic Jumper: The Adventures of Captain Smiley. A hned zpočátku vás uklidníme, že se opět jedná o pecku. Další plošinovka z dílen populárních tvůrců přináší něco nového se zajímavým nápadem a s pořádnou dávkou zábavy, ostatně jako vždy. Takže čtěte naši, abychom vás v tom mohli utvrdit…

Studio Twisted Pixel Games vstoupilo na XBLA scénu v lednu 2009, kdy vydalo adventure The Maw. Hru zasazenou do bizarního světa s neobvyklými postavy a zajímavým nápadem, kdy bylo cílem krmit vašeho nového zvířecího miláčka. O půl roku později vypustili do světa exkluzivní hit ‘Splosion Man. Geniální dílo, ve kterém jste se zvláštním hrdinkou stále explodovali a tak likvidovali nepřátele a především se odráželi od stěn či od výbušných sudů. Jednalo se spíše o logickou hříčku, ale se skvělým nápadem a pro TPG typickým humorem. Třetím dílem od těchto tvůrců je, jak už jsme zmínili, Comic Jumper: The Adventures of Captain Smiley.

Hlavního hrdinu představuje Kapitán Smiley (Úsměv) a jeho sidekick v podobě hvězdy na jeho obleku. Jedná se o komiksového hrdinu, jehož komiks vydává společnost Twisted Pixel, tedy tvůrci hry a tento komiks zpočátku ztratí popularitu, kvůli několika různým faktorům. Nikdo si tak komiks nekupuje a nejsou peníze na další díly. Proto přijdou jeho zakladatelé s nápadem hostovat v jiných populárních komiksech, abyste zachránili jejich pověst a získali tak peníze na restart vlastního komiksu – Dobrodružství Kapitána Smileyho. Zmíněná společnost proto vytvoří technologii, s pomocí které může náš hrdina skákat do jiných komiksů.

Kapitán Smiley se tedy se svými věrnými pistolemi a hvězdou, která je dosti arogantní, ale má stejně jako váš hrdina a ostatní postavy velmi dobré hlášky, vydává do zcela nových světů (komiksů), aby zachránili jejich pověst. Z moderního světa proto zamíří do fantasy, kde slavný Nanoc (ala Ničitel Conan) vládl komiksovému světu v 70. letech. V současnosti se mu ale moc nedaří, protože jeho popularita klesá níže, když se objeví záhadný cizinec, který mu představí nezdravou stravu. Nanoc nehorázně ztloustne a zmíněný cizinec začne přebírat vládu nad tímto světem. Tomu vy samozřejmě musíte zabránit, ale i další komiksy mají podobné problémy. Impropable Paper Pals z pozdních 50. let jsou taktéž v nesnázích. Tehdy svět neomezený moderními standardy politické správnosti, kdy muži byli muži, a ženy byly na svých místech. V tomto světě se vzbouří feministická slečna Ropes, která požaduje uznání mužů, ale toho se jí samozřejmě nedostává. Navštívíte tedy stříbrné období, abyste opět vyrovnali síly. Poslední komiks v černobílém stylu Manga navštívíte jen proto, abyste zachránili jednu z vedlejších postav vašeho komiksu. Černobílý svět je zajímavá změna a budete muset odolat sličným školačkám, které jsou kvůli pohledným klukům schopny vykopat válečnou sekeru. Nakonec se ale zase vrátíte do moderního doby, abyste svému komiksu vrátili styl a získali zpět své věrné čtenáře.

Autoři tedy navštívili různorodá prostředí a mistrně je zvládli. Navíc vyprávění příběhu formou komiksu vždy fungovalo a výjimečně dojde i na scénky ze skutečnosti. Každý svět (kniha) zahrnuje zcela odlišná prostředí včetně všech předmětů a především nepřátel. Vždy než se dostanete k úhlavnímu nepříteli, tak se musíte vypořádat s jejich poddanými, jimiž jsou různí bijci, orli, roboti, strážní, japonské panenky a další loutky. Často se také budete utkávat s bossy a to někdy vícekrát i s těmi samými. Většinou se jedná o ty, které ničí komiksu dobré jméno a jindy na vás sešlou třeba masivního plyšáka, kostru dinosaura a kromě dalších, se dokonce objeví i závěrečný boss ze Splosion Mana (nebojte, není tak obtížný jako tehdy :-). S nepřáteli můžete bojovat dvěma způsoby, tedy… ano, dvěma způsoby, ale vždy je odliší hra, takže si nemůžete vybrat. Zpočátku jste obeznámeni s klasickým mlácením, k čemuž používá náš hrdina své pěsti (výjimečně meč) a nohy. Kromě klasického útoku můžete i nepřátele jen odrazit, k čemuž většinou slouží kop na obě strany, abyste se tak vyhnuli výprasku, když začínáte být obklíčeni. Pokud nebudete dostatečně obezřetní, tak vás může nepřítel chytit a od jiného schytáte dvě dobře mířené rány, ale intenzivním mačkáním tlačítka se ze sevření zase dostanete.

Druhým způsobem, který tvoří podstatně větší část a vlastně i samotný základ hratelnosti, je střílení z dvojice zbraní. Princip je klasický, tedy levou páčkou běžíte (a můžete částečně mířit) a pravou páčkou míříte a to třeba i za sebe. Takže můžete běžet vpřed a likvidovat nepřátele za sebou či nad vámi, což je velmi užitečné. Střílet můžete pochopitelně i při skákání a dalších pozicích, kdy třeba visíte apod. Škoda jen, že už pak nemůžete provozovat mlátící útoky, ale aspoň občas můžete odstrčit nepřátele. Tento styl akce už by ale někomu mohl připadat ohraný, takže vás jistě potěší, když dojde ke změně bočního pohledu na třetí osobu. Častost přepínání je skvěle vyvážena a návštěva jiné dimenze z pohledu zad Kapitána Smileyho je výbornou změnou. Míření pak dostane úplnou svobodu, jako je tomu u FPS her. Z tohoto pohledu musíte někdy uhýbat i před překážkami a zároveň likvidovat další z bizarních nepřátel, například středověkého člověka v golfovém vozíku :-). Sami také ale usednete za vozík či na jednorožce, a abyste lépe uhýbali před překážkami, tak je vám umožněno skákat, což je při chůzi normální, ale na vozíku lehce neobvyklé, avšak přesně o tom hry od TPG jsou. Proto vás jistě nepřekvapí ani návštěva vesmíru. Změna pohledu někdy vede i k interaktivním scénkám, kdy máte mačkat správná tlačítka.

Laťka obtížnost se postupně s dalšími hrami od těchto tvůrců stále zvyšuje, alespoň my máme ten pocit. Většina z přibližně 12 úrovní, jsou docela výzva a často budete začínat zpět u checkpointů, protože žádný systém uzdravování zde není. Někdy je proto lepší rychle běžet vpřed a likvidovat nepřátele, ale kolikrát se s nimi zkrátka musíte vypořádat. Je dobré nepřátele odhalit, kousek se vrátit a postupně je likvidovat. V některých se případech se takto ale jen objevují další, takže je stále lepší jít vpřed a případně nahoru či dolů. Nepřátelé nejsou vyloženě tuzí, ale jejich opravdu hodně a při pravidelném prokládání bossy, je Comic Jumper docela obtížný, alespoň vám vydrží o něco déle. Bossové mají vždy život znázorněný číslem, které vašimi kulkami postupně snižujete. Dobré je předvídat jejich útoky, abyste stihli manévrovat, tedy přeskočit a sklouznout pod projektilem nebo dodatečnými nepřáteli. Kdybyste náhodou byli v úzkých (netýká se bossů), můžete stisknout magické Y a chlapci z Twisted Pixel zlikvidují všechny nepřátele na obrazovce. Tuto funkci ale vždy musíte ‘nabít‘ souboji nablízko.

Jelikož jsou nepřátele, jak jsme zmínili, dosti tuzí, nechybí možnost zlepšovat vlastnosti vašeho komiksového hrdiny. Nejdůležitějšími vlastnostmi jsou zdraví a účinnost vašich střel, ale nechybí ani zlepšení boje na blízko nebo doba skluzu. Tyto vlastnosti si můžete vylepšit díky dolarům, které získáte za napravení reputace jiných komiksů. Za každou misi dostanete určitou odměnu, kterou můžete zvětšit splněním mise pod daný čas, že zabijete všechny nepřátele a vyskytují se i specifické sekce, kdy můžete získat bonus, ale je třeba se v dané části mise vyhnout jakémukoliv zranění. Částky jsou postupně vyšší, ale taktéž i ceny za vyšší úrovně vylepšení. Za těžce vydělané dolary si ale můžete koupit i řadu bonusů, které představují asi 150 artworků (z tvorby hry, některé velmi zajímavé) a desítky obálek komiksů, audio nahrávek (velmi kvalitní hudba ze hry), modelů či skvělých video rozhovorů. Možná proto má hra 1,9GB :-). Velmi zajímavá je ale speciální sekce, ve které si za dolary můžete odemknout gamerpics, premium theme a pozor, dvě (po jedné pro SP a MP) zbrusu nové úrovně pro ‘Splosion Mana. A to vše zcela zdarma, jen za postup ve hře. Zkrátka nabídka, která se neodmítá. A jako by toho nebylo dost, tak všechny bonusy vám ke každému skóre z mise a výzev přidávají procenta násobení, takže můžete postupně získat i dvojnásobek odměny. Kdybyste neměli dostatek dolarů, tak můžete mise hrát znovu a nebo se účastnit výzev, které mají různé formy, a musíte projít určitý úsek bez zranění. Všechny nákupy probíhají v jakési odpočívárně, kde si můžete po každé misi pohovořit s postavami z komiksů o nových událostech a získat tak další peněžní odměnu. Taktéž se z tohoto místa vydáváte na mise. Nachází se zde mimochodem i herní automaty, které odkazují na The Maw a ‘Splosion Man a rovnou vás pobízí i ke koupi :-).

Po vizuální stránce se opět jedná o naprostou špičku a nemáme co vytknout. Postavy do sebe nesplývají, jak by se možná dalo čekat a zkrátka se můžete těšit na opravdu vybroušenou grafiku včetně animací. Prostředí vypadají naprosto úchvatně a při soubojích na blízko navíc odhazuje nepřátele do předmětů na pozadí. Co se týče hudební stránky, tak taktéž si nemáme nač stěžovat, protože hudba složená výhradně pro tento titul se povedla a o špičkovém dabingu plném zábavných hlášek snad nemá cenu ani mluvit. Kromě zábavných hlášek ale nechybí ani dobré scénky včetně parodie na Kickboxera (a Krvavý Sport), která nás dostala do kolen :-). Achievementy jsou poměrně lehké a až na jeden či dva, se nejedná o žádnou výzvu, tedy pokud budete považovat dohrání hry za jednoduché, a některé budou spíše časově náročnější. Nesmí chybět ani dvojice Avatar Awards v podobě trička s hvězdou (pro dámy s hlavou kapitána) a po dohrání hry, získáte hlavu Kapitána Smileyho. Zcela pochopitelně nechybí ani online tabulky.

9

Verdikt

Comic Jumper: The Adventures of Captain Smiley sice není úplně dlouhé dobrodružství (asi 6 hodin), ale budete si užívat každou chvilku s touto hrou. Skvělý příběh, výborné vyprávění a vtípky, parádní atmosféra a mnohem více nabízí další mistrovské dílo od Twisted Pixel Games. Hra také přináší revoluci, kdy jako první nabízí odemykatelný DLC formou hraní*. Za 1200MS bodů zkrátka skvělá nabídka a doufáme v DLC. Pokud se vám líbili předchozí tituly, tak neváhejte a případně vás přesvědčí trial verze.
17. 06. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: MotoGP 18

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

»
14. 06. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Vampyr

Před čtením dalších řádků se nejprve ujistěte, že jste dostatečně vybaveni na boj s nočními predátory. Jako základ zkontrolujte zásoby česneku. Jestliže jich nemáte dostatek na rozvěšení po místnosti, udělejte si alespoň česnečku nebo topinky. Hned v závěsu rozmlaťte libovolnou židli, přednostně dřevěnou, a z rovných částí utvořte kříž. Pokud nevíte, jak vypadá, zanedbali jste některé základy vašeho vzdělání. Nic nezkazíte ani vložením složeného Masaryka do kostelní pokladničky. Lépe pak budete vyjednávat s knězem...

»
05. 06. 2018 • lindros88cze1

RECENZE: ONRUSH

Britské Evolution Studios bylo jedním ze studií, které se zabývalo čistě vývojem závodních her, a byli v tom dobří. Za dob PS2 tito tvůrci stvořili sérii WRC, kdy ještě stála za to, abyste si ji nepletli s dnešními béčky. Poté přešli na šílené akční závody MotorStorm pro PS3 a opět se jednalo o slušný úspěch, ale tuto generaci se jim moc nedařilo a Sony se rozhodla studio rozpustit. Většina vývojářů ale využila...

»
04. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Aragami Shadow Edition

Ara… co? To bude nějaká logická hra o skládání papíru do těch titěrných zvířat nebo ne? Ale s tím sympatickým ninjou na obalu to asi neklapne. Trochu působí jako japonský Deadpool, což určitě naznačuje, že půjde o krvavou rubačku, plnou useknutých končetin, zatímco hlavní hrdinu bude odříkávat haiku napsanou uťatým prstem. Ale moment. Čmoudí se mu z ruky, takže Aragami bude nakonec budovatelská hra o pěstování tabáku na úpatí hory Fuji. Ne?...

»
02. 06. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Tennis World Tour

Sportem ku zdraví a trvalé invaliditě. To je úsloví, které sice zastánci pohybu nemají úplně v lásce, ale když se podívám po lidech ze svého okolí, skoro bych mu dal za pravdu. Pár sportovců z mého okolí to zkoušelo a problémy je dostihly, protože i zde platí, že nic se nemá přehánět. Někdo může namítnout, že v případě virtuálních sportů zranění nehrozí, což také není úplná pravda. Tenisový loket a bolavé prsty budiž...

»
29. 05. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Yoku’s Island Express

Skutečnost, že jste malí vzrůstem, by vám neměla bránit dělat velké věci. To není titulek reklamy na kramfleky, jak by se mohlo zdát, ale jakési poselství prvotiny švédského studia Villa Gorilla. Sami autoři sice o svém projektu mluví jako o návratu do dětství, kdy každé dveře představovaly dobrodružnou cestu do neznáma, ale já tu vidím určitý myšlenkový přesah. Nebo si to alespoň myslím. Na každý pád, Yoku’s Island Express je...

»
29. 05. 2018 • waggon3

Recenze: Sega Mega Drive Classics

Jestliže jsem si kladl otázku, kdy asi tak Sega zpřístupní do zpětné kompatibility kompilaci Sonic’s Ultimate Genesis Collection, tak teď už znám odpověď – nikdy, neb raději znovu vybere penízky za (skoro) to samé. Ta vytrvalost, s jakou je nám každou generaci servírovaná kompilace her z Mega Drive je až zarážející. I kaviáru se člověk přejí, když vám ho budou servírovat každý den. Navíc zásadní roly hraje fakt, že na Xboxu existují...

»
28. 05. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: Dark Souls Remastered

Asi už jste slyšeli frázi, že současná generace je generací remasterů, předělávek a kolekcí. Sami jste se přesvědčili, že tomu tak opravdu je a další z nich vyšel minulý týden. Samozřejmě máme na mysli Dark Souls Remastered. Původní hra vyšla v říjnu 2011, takže to ještě není moc dlouho, ale přeci jen postupem času získala série mnohem více na oblibě a někteří z vás určitě zváží, zda se do temného hardcore světa znovu...

»