RECENZE: Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

Autor: lindros88cze Publikováno: 3.7.2018, 12:24

Publikováno: 3.7.2018, 12:24

Je autorem 116 článků

Kolekce Crash Bandicoot N.Sane Trilogy konečně dorazila na Xbox One a samozřejmě také ve 4K na Xbox One X. Oblíbený vačnatec je tedy zpět a hned na úvod je třeba říct, že čekání stálo za to.

Za remastery her Crash Bandicoot, Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back a Crash Bandicoot: Warped, a tedy i za celou kolekcí, stojí studio Vicarious Visions, které odvedlo opravdu poctivou práci. Vzali to totiž od podlahy, i když vesměs jen po vizuální stránce, takže samotné jádro hry zůstalo nedotčeno. Ačkoliv tedy hra působí moderně a hravě obstojí proti současným titulům, pořád se hraje stejně, což je jen a jen dobře. Ačkoliv občas nám ovládání přišlo trochu tuhé, ale to může být především tím, že už jsme starší a reflexy našeho mládí už jsou dávno v tahu.

Pojďme si ale hru trochu více rozebrat. Jak už jsme zmínili, trilogie je opravdu nádherná. Od úvodní animace, v níž je Crash doslova napcán do stroje, aby odpovídal dnešním standardům, po špičkově odvedenou prezentaci, což se týče především rozdělení her a orientace v nabídce. Textury, nasvícení, animace, stínování a nespočet dalších detailů spolu s krásnými prostředími jsou jasným důkazem, že studio tenhle remaster dělalo s láskou. Navíc přihodili i předělanou hudbu a nějakou vlastní, aby vše znělo dnešním uším. Celá kolekce zkrátka působí svěže a vůbec si nebudete přidat, že hrajete 20 let staré tituly, i když nostalgie je mocná čarodějka.

V případě ovládání sice tehdy nefrčely analogové páčky, ale stále byly možností, což může znít zvláště, jelikož dnes si bez páček konzolové hraní neumíme představit. Přesto se Crash ovládá parádně a řekli bychom, že i hře páčky více sedí, takže byste tentokrát neměli rozbít tolik ovladačů :-). Přestože je ovládání poměrně přesné, což musí být, jelikož hra je stejně nemilosrdná jako tehdy, přece jen občas působí trochu pomaleji vzhledem k původnímu kódu hry, ale to už je o zvyku. Jen to A pro skok nemačkejte příliš silně :-).

Když už jsme zmínili obtížnost, na chvíli se u ní pozastavíme. Jak si možná pamatujete, obtížnost se dosti liší dle samotných her. První titul je ze začátku v pohodě. Hravě překonáte prvních pár úrovní, ale pak na vás hra uhodí. Narazíte na úroveň, kterou budete hrát pořád dokola, a pokořit ji vám dá zabrat. A že hra chyby neodpouští, to asi víte. Věrný Aku Aku vás pochopitelně ochrání jen jednou či dvakrát, než o něj definitivní přijdete a pak už není prostor na chyby, alespoň do dalšího záchytného bodu. Narazíte i na úrovně typizované jako tradiční plošinovky, kdy jste neustále pod palbou nepřátel a překážek všeho druhu, takže si ani pak nevydechnete.

Obtížnost se zkrátka stupňuje. Ačkoliv bychom řekli, že s dalšími hrami pak mírně klesá, zvláště Warped nám vždy přišel snazší, rozhodně se zapotíte. Jistá frustrace je tedy na místě, ale předpokládáme, že většina z vás dobře ví, do čeho jde. Jako kompenzaci určitě přijmete opravdu nádherné úrovně, které vyvolávají řadu vzpomínek, ať už je to vidlákov či čínská zeď z Warped, nebo kluzká jízda ve sněžné úrovni z Cortex Strikes Back. Tady je na místě vyseknout původním autorům z Naughty Dog poklonu za parádní design úrovní, mezi nimiž neschází ani podmořská návštěva či pronásledování obří zvěří s obrácenou kamerou.

I když se mezi vámi určitě najde pár jedinců, kteří žádnou z původních her nehráli, připravte se na skvělý zážitek. Samotná hratelnost je totiž naprosto banální. Kromě skákání přes překážky a likvidaci nepřátel stylovými otočkami, budete také rozbíjet bedny s vzácnými jablky, kdy stovka jablíček vám přihodí jeden život navíc. Řada úrovní skrývá navíc bonusové úseky, které stojí za vyzkoušení, abyste získali vzácné životy. Pokud by vám náhodou došli, žádná tragédie to není, jen danou úroveň začnete od začátku. Ne vždy také půjdete po svých, takže usednete třeba na motorku či tygříka, a tentokrát můžete za svou mladší sestru Coco hrát daleko častěji. Jako dodatečná výzva vám poslouží možnost sbírat diamanty za rozbití všech beden v úrovni či splnění úrovně v určitém čase. Zkrátka plošinovka jak vyšitá.

P. S. Kdo pamatuje slovenský pořad Maxihra? 🙂

9

Nesmírně nás těší, že jsme si konečně i na Xbox One mohli zahrát Crash Bandicoot N.Sane Trilogy. Jedná se o poctivě odvedený remaster, který zachovává ducha původních her, ale přitom vypadá naprosto fantasticky. Přesto může být obtížnost pro dnešní hráče příliš, ale snad se otrkají a překonají i ovládání a taktéž nemilosrdnost některých úrovní. Tohle je zkrátka povinnost pro každého. Zvláště pro fanoušky, na které kolekce cílí. Tady totiž vydavatel naprosto jasně hraje na nostalgickou notu a sakra mu to vychází.
  • Vít Ledvinka

Já vyrůstal na PC, takže sám to nepamatuji, ale mladá vyrůstala na PSku, takže dostala dárkem a tento krok nemůžu tedy nikomu doporučit, protože už se k Xku pak nedostanete 😀 A jak je uvedeno v článku, pozor na mačkání „A“, tak pravda, začínám mít obavy o svůj gamepad.

• shack811 .

Ja sa kráľovský bavím. Grafika nádherná. Hlavne dážď v bonusovým leveli Stormy ….Obtiažnosť je fakt vysoká. V jednotke za boha nemôžem prejsť level na moste s vypadanymi latami. Bude to chcieť ešte trénovať . Ono ani tá trojka nie je jednoduchá hlavne ku koncu. Škoda že sa Microsoft zameral na iné žánre. Takéto hry mne na Xbox chýbajú. Teda vlastne už nie 😋Na rok mám o zábavu postarané 😀

• Vít Ledvinka

No tam je ochcavka menší, lze vyskočit totiž na ty lana podél mostu a běžet po nich namísto skákání..

• mar tin

Ja teda nehraju na Xku ale na notasu a královsky se bavím. K tomu Xone gamepad a zábava na dlouhé hodiny. Obtížnost je opravdu vysoká, ale svalová paměť funguje celkem obstojně.

• Radkin

Maxihra s Andrejom Bičanom,kde ste mohli maximálne zadať smer doľava doprava a teda hlavná cena,vtedy Play Station bola nevyhratelna?Jasné,cumel som na to denne.

• klidas

P.S. ja 🙂 a kto si pamata slovensky program Level majstrov? 🙂

• shack811 .

Neviete čo treba splniť aby som mohol pozbierať v jednotke všetky bedne ? Diamant aj gold relic mám a stále mám neprístupné niektoré platformy. Či treba platinovú relikviu? Či prejsť celú hru najskôr? Ja som z toho jeleň 😁

PS. Level majstrov pamätám s Fialkou a Jozom Prockom

• klidas

tak potom si asi pamatas aj Karni a Okiho 🙂

• shack811 .

To už nie. Je to už predsa hádam viac ako 20 rokov. Tuším to bežalo na satelitnej VTV.

• klidas

Karni = Andrea Karnasova, Oki = Marcel Ochranek 🙂

• shack811 .

Hej spomínam si na Karnasovu. Ta vymenila Zuzanu Fialovú ale oki to si už nepamätám. To boli časy. Ešte som bol zarity PCckar a konzoly boli pre mňa odpad 😁

• shack811 .

Už som si to pozistoval. Do Jungle Rollers potrebujem Zelený gem z levelu Lost City aby sa mi otvorili zamknuté platformy. To len keby niekto potreboval ako ja 😋

• VencaF

jo sem tam si to zajezdim na nocni na psp 🙂

20. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Stranded Sails: Explorers of the Cursed Islands

Přijměte pozvání od studia Lemonbomb, které z přístavu kočíruje průzkumnou loď. Kocábku se sympatickou posádkou. A samozřejmě také s vámi, co by potomkem kapitána a vrchním důstojníkem. Jen se příliš nenechte unést modravou dálí. Počasí nemá chuť řídit se předpovědí a brzy nabídne zamračenou tvář. Takovou, po jejímž pohledu končí plachetnice roztříštěná o skaliska ostrovů. A jak jste skončili vy? Váš otec? A vaše posádka? To už vám poví malinký titul Stranded...

»
14. 10. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Frostpunk: Console Edition

Zimu mám moc rád hned z několika důvodů. Předně není horko a člověk se může přiobléct, když teplota klesá. A pak se v případě dostatku sněhu dají provozovat zimní sporty nebo nejrůznější venkovní aktivity. Poslední dobou, zejména ve městech, však zimy stojí pěkně za prd a užívat si krásnou, čistou bílou pokrývku se poštěstí spíše na horách. Prý to má na svědomí globální oteplování, takže si těch krásných zim budeme asi užívat...

»
12. 10. 2019 • p.a.c.o10

RECENZE: GRID

Závody jsou hodně vděčným tématem pro herní zpracování. Ještě aby ne, když závodění obecně je skvělá zábava a kdo by nechtěl vyhrát, že? Navíc máme rádi rychlá a krásná auta, na která většinou zálibně koukáme, protože k jejich řízení se dostaneme hodně zřídka a na skutečném závodním okruhu ještě méně. Vývojáři to asi vidí stejně, takže nabídka je v tomto žánru opravdu pestrá a bohatá.

»
08. 10. 2019 • Lukáš Urban21

Recenze: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

*Recenzi doplňují nalezené zápisky z deníku ztraceného „ducha“ (vřelý dík směřuje k Luk83). Asi za každým selháním v lidské historii stojí prvotní příčina.  Ta má zpravidla jméno, nad kterým rudneme během čtení v novinových sloupcích. Také má obličej, na jehož podobiznu si rádi flusneme, kdykoliv ji vidíme. A co pak teprve osobnost podléhající společenskému zavržení. Však ten bídák si zaslouží vyřadit jak ojetý diesel. My potřebujeme jasného viníka. Hmatatelný kus masa, který...

»
07. 10. 2019 • CryLineT5

Recenze: Trine 4 The Nightmare Prince

Za devatero močály a devatero zahradami leží škola kouzel. Daleko má do Bradavic. Ještě dále do bydliště Saxany. Za zdmi majestátného hradu sbírá zkušenosti namyšlený princ Selius. Přesvědčen, že může přistoupit učivu nejstarších, jal se magické knihy nejsilnější. Bránu zla však otevřel a s vlky v patách k lesu prchnul. To příležitost pro hrdiny tří řemesel je.

»
01. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Code Vein

Pohled na upíry se neustále mění. Dramatické romány z nich udělaly noční netvory. Listy komiksů neohrožené hrdiny. A moderní kultura romantický opus pro dospívající. Mění se také charakteristické prvky. Už není potřeba rakve na přespání. A denní světlo nutně nemusí znamenat kremaci. Krev a touha po ní však zůstávají. Co když ale opojný lektvar jednou dojde?

»
30. 09. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: NHL 20

Přiznám se bez mučení, recenze na NHL není z těch, na kterou bych se posledních pár let těšil. A to je přitom hokej můj sport číslo jedna a tuhle sérii jako takovou mám rád. Nicméně všichni víme, jak na tom NHL poslední roky je, kdy hlavní novinky jsou přidávání všemožných herních módů a nějaké ty úpravy kolizního systému. Všichni již asi tak poslední tři roky čekáme na příchod nového enginu, jímž...

»
28. 09. 2019 • kazatelcze6

RECENZE: EA SPORTS FIFA 20

Ani tento rok nejsme ochuzeni o další díl ze série FIFA. Dnes necháme stranou handrkování na téma, jestli je lepší FIFA nebo PES, kdo si koupil licenci na Juve a raději si rovnou řekneme něco o nové FIFA 20.

»