Autor: HusekD Publikováno: 16.9.2021, 23:59

Publikováno: 16.9.2021, 23:59

HusekD

Je autorem 266 článků

Když bychom si měli vybrat jeden z nejpopulárnějších herních žánrů u indie vývojářů, tak se ve většině určitě shodneme na žánru rogue. A není se vůbec čemu divit. Ať už se budeme bavit o jeho zakladateli Rogue z roku 1980, nebo titulech z posledních let jako je například Binding of Isaac, Dead Cells, cenami ověnčený Hades, tak všechny tyto hry mají jedno společné. Smrt v nich není něco, co vás přivede k poslední uložené pozici, ale je to strastiplná cesta zase hezky od začátku. A to buď s vašimi získanými zkušenostmi, nebo s novou výbavou a vylepšeními. To jsou vlastnosti, které na těchto hrách tak milujeme a nemáme problém u nich zůstat desítky, nebo dokonce stovky hodin.

Ve hře Crown Trick od vývojářů z NExT Studios a vydavatele Team17 se vžijete do role malé, bezruké hrdinky Elle. Jen co dívenka zavře oči, je vtažena do snu plného nočních můr. Naštěstí se ale hned na začátku výpravy setká s ochráncem a dozorcem říše snů pod jménem Koruna. Díky němu budete moci používat veškeré dostupné zbraně a kouzelné schopnosti. Také vám prozradí vaši úlohu v jeho světě. Budete se muset vydat na cestu plnou netvorů a démonů za účelem poražení hlavního padoucha v podobě vévody Vlada. Po jeho poražení zachráníte jak říši snů, tak i reálný svět mimo něj. Příběh jako takový je velmi přímočarý a vše se dozvíte jen v pár větách. Rozhodně to ale není nic, co bych měl této hře za zlé. Rogue hry hrajeme převážně kvůli jejich dobré hratelnosti a zajímavým mechanikám. Crown Trick je v tomto ohledu opravdu originální. Možná vás ze začátku zaskočí rychlost a styl hraní, ale věřte, že ho po pár minutách budete milovat.

To v čem se Crown Trick odlišuje od svých příbuzných je jeho gameplay. Jedná se tu totiž o tahový režim v reálném čase na čtvercovém poli. Pokud bych to měl k něčemu přirovnat, tak mě jako první hra napadne Superhot. Jednoduše řečeno, když se hýbete, nebo děláte jakoukoliv jinou činnost, tak se budou hýbat i vaši protivníci. Pokud byste chtěli tuto hru hrát ve stylu Hadese, tak se opravdu moc daleko nedostanete. Úspěch je závislý na vašem taktizovaní a hlavně dobré znalosti vašich schopností.

Na začátku první výpravy si budete moci vybrat jednu ze dvou základních zbraní a také jednu kouzelnou schopnost jednoho z vašich Známých. Zbraně se zde dělí do devíti skupin. Najdete mezi nimi meče, sekery, kopí, ale také například kouzelné hole, nebo dokonce brokovnici. Každá jednotlivá zbraň má svůj specifický rozsah útoku. Zatímco se sekerou zasáhnete protivníky kolem celé osy, tak s mečem udeříte pouze nepřátele ve třech svislých políčkách ve směru útoku. Veškeré potřebné informace jsou viditelné u každého předmětu. Není to nic složitého a určitě si je jednoduše zapamatujete. To v čem možná budete ze začátku trochu tápat je nepřeberné množství vedlejších statistik a jednotlivých vlastností předmětů, které vám mohou buď pomoci, nebo také uškodit a znesnadnit váš průchod.

Takzvaní Známý, jsou speciální bytosti, od kterých získáte kouzelné schopnosti. Začínáte s jedním, ale v průběhu hry budete mít k dispozici dva Známé najednou a můžete si je libovolně přepínat. Než si najdete svojí ideální herní sestavu, tak vám to bude jistě pár pokusů trvat, ale věřte, že jakmile jí najdete, tak bude základní průchod hrou docela snadný a opravdu zábavný.

Na každém patře narazíte také na elitního soupeře. Pokud tohoto protivníka porazíte, tak se přidá do vaší sbírky Známých a budete moci využívat všechny jeho schopnosti. Celkový počet těchto stvoření se může vyšplhat až na číslo 25, což je opravdu hezké číslo a dává vám to spoustu možností, jak ke hraní přistupovat.

Při průběhu hrou budete sbírat zlato, střepy duší, klíče, speciální předměty a relikvie.

Zlato se dá využít na konci každého podlaží u obchodníka. Tam se ale ve většině případů nedočkáte žádných zajímavých vylepšení. Naštěstí to ale není jediné místo, kde se dá nabyté bohatství utratit. Při svých cestách můžete narazit i na výherní automat, kde při troše štěstí a dostatečném kapitálu můžete získat opravdu zajímavé předměty.

Nejdůležitější komoditou jsou ovšem střepy duší. Ty se dají investovat u spřátelených obyvatel v Síni reinkarnace a dají vám permanentní vylepšení do dalších průchodů hrou. Z počátku je Síň prázdnou místnostní. Během svých cest ale budete postupně zachraňovat jednotlivé obyvatele a tím se vám Síň reinkarnace dostatečně oživí. Patří mezi ně Barbara, Amanda, Stein a Brock. U Barbary si budete moci vylepšit předměty spojené s léčením. Investicí u Amandy získáte lepší statistiky u předmětů spojených s bojem. Brock vám zpřístupní zajímavější zbraně a Stein se postará o více zlata a vylepšení relikvií.

Relikvie jsou speciální předměty, které vám udělují pasivní schopnosti. Dělí se do několika kategorií a to podle jejich vzácnosti, nebo využití. Můžete si díky nim zvyšovat vaše zdraví, zobrazovat předměty na mapě, nebo mít například menší spotřebu many. Těchto předmětů se ve hře nachází přes 200ks a máte tedy opravdu z čeho vybírat. Rozhodně se ale nad jejich výběrem dobře zamyslete, protože v pozdějších fázích hry vám mohou zachránit život.

Speciální předměty nejsou na rozdíl od Relikvií pasivní a můžete si je libovolně používat. Najdete mezi nimi granáty, elementární výbušniny, pasti, štíty, nebo různé jednorázové procentuální zvýhodnění.

Po úspěšném poražení Vlada budete mít také k dispozici Krystal Známých. Díky němu si můžete odemknuté Známé vylepšit.

Po grafické stránce nemám hře téměř co vytknout. Jedná se o příjemnou kreslenou stylizaci, která této hře dodává ten správný pohádkový nádech. Běžní nepřátelé jsou dostatečně originální a to stejné platí i pro vaše Známé. Pokud patříte mezi fanoušky klasických hororů, tak vám určitě bossové udělají radost, protože kromě již zmíněného vévody Vlada se tu střetnete například i s kopií Monstra od Frankensteina.

Každé patro má svůj specifický design a tudíž se nemusíte bát, že byste procházeli jeden a ten samý dungeon pořád dokola.

Bohužel ale ani tato hra není úplně bez chyby. Občas se vám může stát, že se vaše získaná kořist schová za zdi, nebo jednotlivé objekty na mapě. Pokud v tomto případě neprojdete veškerá překrývající se políčka, tak se vám může stát, že o svoje předměty přijdete. To ale není nic, proč byste neměli dát Crown Tricku alespoň jednu šanci.

Hra vyšla pro Xbox One a Xbox Series X/S 7.9.2021 za cenu 500kč, nebo si jí můžete vyzkoušet i skrze službu Xbox Game Pass.

9

Crown Trick je kvalitní rogue-like titul. Pokud patříte mezi fanoušky tohoto žánru, tak by rozhodně neměl chybět ve vaší sbírce.