RECENZE: Dark Arcana: The Carnival

Autor: p.a.c.o Publikováno: 24.3.2017, 20:08

Publikováno: 24.3.2017, 20:08

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1155 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉

Hledání je součástí života každého z nás. A pro detektivy to platí dvojnásob. V nové hledací hře s názvem Dakr Arcana: The Carnival se vžijete do role detektiva v sukni a snažíte se přijít na to, proč malá holčička pláče. Když zjistíte, že jí zmizela maminka, je váš úkol zde jasný. Během hry budete prozkoumávat zákoutí zábavného parku, kde maminka Julia zmizela a pokusíte se jí přivést zpět. To vám ovšem již od začátku kazí manažer parku, který se všemožně snaží, aby se vám úkol nepovedl.

dark_arcana3

Jak je v těchto hrách zvykem, chodíte, hledáte, sbíráte různé předměty a současně s tím poodhalujete i tajemství únosu. V této hře je prostředí omezeno pouze na zábavní park. Někdo by si mohl myslet, že se tam po chvilce nedá moc co odhalovat, protože se přece jedná o pár stanů či maringotek. Ovšem i s tímto faktem si tvůrci skvěle poradili. V jednu chvíli totiž „potkáte“ Julii, která je uvězněna za zrcadlem a prosí vás o pomoc. A když uvidíte, že ji pronásleduje osoba v plášti podobná smrtce, není o dalších krocích pochyb. Je třeba se vydat do temné verze zábavního parku. Skrze zrcadlo se tam dostanete a procházíte znovu stejná místa, ovšem ta už nejsou tak barevná a veselá jako na začátku, ale temná. Tvůrci si s temnou stranou vyhráli a její pojetí je velmi pěkné.

dark_arcana2

Jako vždy i v této hře má detektiv svého pomocníka. Ovšem není jím člověk, ale opice, kterou na začátku hry zachráníte, a tak se dostanete i pro věci, na které nedosáhnete. Hádanky jsou v této hře podle mého názoru málo rozmanité. Většinu hry strávíte hledáním předmětů podle slovní nápovědy. Objevují se zde i různé skládačky, ovšem jejich složitost je minimální. Velký rozdíl není ani při zvolení jiné obtížnosti. Pokud si na začátku hry zvolíte snadnou obtížnost, bude se vám rychleji načítat tlačítko nápovědy, na mapě se vám ukáží místa, kde je třeba něco splnit a zběsilé klikání při hledání předmětů nic nenaruší. Při složitější obtížnosti se místo úkolu nezobrazuje, je pouze vidět, kde jste vy. Pokud nebudete moci předmět najít a budete pouze náhodně zkoušet, po chvilce se vám obraz trošku rozmlží a vy musíte pár vteřin počkat než lze zase hledat. To je ale jediný rozdíl mezi obtížnostmi.

dark_arcana1

Je nutno ale dodat, že na rozdíl od jiných her, mají úkoly zde hlavu a patu.  Třeba u různých miniher, jako například sestavování obrázků, hra na piano, pečení kuřete aj., přesně víte, proč to dělat. Každý předmět, který najdete vám časem logicky zapadne do určité situace. Někdy dříve, jindy později. Minihrou samo o sobě je pexeso, které můžete využít při hledání předmětů podle slovní nápovědy. Pokud si nejste jistí, nebo se vám nechce využívat přímou nápovědu, je jistým řešením využít tuto minihru. Zde pokaždé, když odstraníte obrázek s paprsky okolo, zmizí jedno hledané slovo.

dark_arcana

Bohužel ač nápad temného světa je velmi zajímavý a zábavní park měl být velký a nabídnout delší hratelnost, neděje se tak a hra nepřináší vcelku nic nového. Vše, co se v ní dělá, známe již z jiných her a tvůrci oproti zvyklostem nenabídli nic navíc. Výjimku snad tvoří akorát „přepsání“ slova do temného jazyka, ale i to se zde objevuje pouze jedenkrát, a ještě to máte za minutku hotové. Ani celkový herní čas není nijak závratný, protože hlavní příběh se dá zahrát tak do 2,5 hodin na těžší obtížnost, což při ceně 269 Kč není úplně ten správný poměr cena/výkon.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Dark Arcana: The Carnival je sice novou hledací hrou, která nabízí nejen náš svět, ale také jeho temnou podobu. Bohužel zbytek je už pouze a jenom sbírkou starých mechanik, což v kombinaci s nižší složitostí úkolů a celkově krátkou herní dobou hře na oblíbenosti moc nepřidává.
23. 06. 2017 • chaosteorycz5

Recenze: Cars 3: Driven to Win

Blesk McQueen je zpět a sním další dobrodružství z animovaného světa, kde jsou nárazníky aut ukecanější než amplión obecního rozhlasu. Jenže tentokrát má červený rychlík problém a tím je technologická omladina, která mu bere pozici nejrychlejšího závodníka. Blesk má tak před sebou dlouho cestu, během níž musí chytit druhou mízu a ukázat moderním floutkům, kde Bosch nechal svíčky. Pokud máte děti, neříkám vám nic nového, neboť pod pohrůžkou nekonečného pláče jste...

»
23. 06. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: MotoGP 17

Rok od roku se mi stále hůře začínají všechny recenze her, které se každý rok opakují a jsou od Milestone. Jiskřičku naděje ve mně vyvolal poslední ročník jejich blátivé motorkové verze MXGP 3, který se mi ve výsledku hrál pěkně. Ještě aby ne, když nabídl technický upgrade a příjemné ježdění. Další na řadě je prestižní podnik MotoGP a všechny ostatní silniční okruhové podniky, jaké se jezdí a na něž mají...

»
21. 06. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Get Even

Za našimi severovýchodními hranicemi, pro mnohé co by kamenem dohodil, operuje polské studio The Farm 51, které v roce 2005 založilo pár tvůrců série Painkiller. Za dobu své existence se jim podařilo vydat 5 her, nicméně nezpochybnitelnou díru do herní historie neudělali, přičemž po nevýrazných Deadfall Adventures na autory blaženě vzpomíná jen málokdo. Jenže to bylo před čtyřmi lety, kdy „farmáři“ začali pracovat na novém projektu, který měl konečně ukázat jejich...

»
20. 06. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Kholat

Rok 1959 má v sovětských dějinách zvláštní místo, protože během horské túry zemřeli všichni účastníci expedice, kterou vedl Igor Ďatlov. Okolnosti, při nichž 9 lidí zahynulo záhadnými způsoby na odlehlých místech Mrtvé hory (v původním znění Cholat Sjachyl), nebyly s ohledem na některá nevysvětlitelná poranění nikdy řádně vyjasněny. Oficiální závěr vyšetřování pak dodnes slouží jako předloha televizních dokumentů a filmových hororů, neboť za „viníka“ byla označena neznámá přírodní síla. Když se pak...

»
19. 06. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: RiME

Pohádky mají rády snad všechny děti. Není v nich jenom dobro a zlo, ale také třeba místa, kam by se člověk chtěl podívat a občas i nějaké to nadpřirozeno. Ani hráči nejsou výjimkou, protože i oni jsou děti, jenom se trochu změnila hodnota jejich hraček. Navíc právě ve hře můžeme zažít parádní příběh, a ještě u toho třeba trochu procvičit myšlení a uvažování.

»
18. 06. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: The Town of Light

V historii lidské společnosti se najde spousta etap, na něž není příliš hrdá a které by nejraději nenávratně utopila v zapomnění. Mezi takovými najdeme léčbu psychicky narušených jedinců z druhé poloviny minulého století, kdy stát se obyvatelem sanatoria znamenalo, že dveře, které se za vámi zavřeli, už patrně nikdy neuvidíte z druhé strany. Pacienti automaticky ztráceli svéprávnost a lékařská bezradnost končící lobotomií ničila lidské životy jak na běžícím páse. Jeden takový vytáhli z italských...

»
14. 06. 2017 • p.a.c.o2

RECENZE: Tokyo 42

Stylizace je jednou z věcí, která mě, a nejen mě, na hře zaujme jako první. Proto jsem se již od prvních obrázků strašně moc těšil na Tokyo 42, protože tohle je přesně ten styl, jakým si mě hra může získat. Navíc bylo slíbeno různé řešení úkolů, rozsáhlé město a zajímavý příběh. Na následujících řádcích se podíváme na to, jako moc se Tokyo 42 povedlo a zda opravdu nabízí i něco víc...

»
13. 06. 2017 • Josef Brožek1

Recenze: The Elder Scrolls Online: Morrowind

Musím se přiznat, že recenzovat The Elder Scrolls Online pro mě bylo jedno z nejtěžších aktivit tady na Xboxwebu. Hra totiž byla strašně dobrá, ale zároveň strašně špatná. Protože jsem ale optimista, snažím se vidět především to dobré, nicméně jak jsem hrál hru dál a dál, začal jsem zjišťovat, že je tady něco špatně, a to především systém komunity a k tomu všemu nepřehlednost a složitost hry, která se dalšími DLC jen...

»