RECENZE: DARK

Autor: yourself Publikováno: 12.9.2013, 10:06

Publikováno: 12.9.2013, 10:06

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

yourself

yourself

Je autorem 366 článků

Fanoušek západních RPGček, filmových klasik, kvalitní četby a snad jediný člověk na světě co hraje Halo kvůli příběhu.

Jen si to představte. Probudíte se v podivném undergroundovém klubu (doslova), vůbec nic si nepamatujete, máte podivné vidiny a záchvaty migrény a do toho se s vámi zaměstnanci baví, jako by jste se znali od malička. Po několika rozhovorech se dozvíte, že jste upír a pokud se nenapijete krve jiného upíra, konkrétně nějakého velmi starého a mocného, tak se proměníte v ghoula. Jakousi zombie verzi upíra. Což samozřejmě nikdo nechce.

Přesně v takovéhle lapálii se ocitl Eric Bane, hlavní postava upírské stealth akce DARK z dílen Realmforge Studios. Hra nabízí poněkud modernější pohled na celou upírskou tématiku, která se nejvíce blíží filmové sérii Underworld. Ovšem bez vlkodlaků. Takže tajné upírské společnosti koexistující s tou lidskou jež mají prsty v obrovských nadnárodních korporacích s prapodivnou zálibou v chemii. V každém případě vás tyto vnitřní vztahy nezajímají a i kdyby zajímaly, tak se o nich nic nedozvíte, protože vývojáři jaksi nepočítali s tím, že by o ně někdo mohl nějaký ten zájem mít.

Vzhledem k tomu, že je Eric nováčkem ve všech těch věcech okolo upírů, ze začátku nezvládne víc než někoho rychle zabít, přesouvat se z místa na místo jako obláček kouře, případně se nakrmit, aby si doplnil vitae, které mu umožní používat o něco lepší schopnosti. Ty si ovšem musíte nejprve odemknout. Na stealth hru tedy nemáte zrovna moc prostředků jak tiše řešit situace, které jsou před vás postaveny. Ty většinou ani nevypadají moc složitě, ovšem to se okamžitě změní, jakmile se plně seznámíte s umělou inteligencí nepřátel.

Official-Box-Art-for-Vampire-RPG-Dark-2-722x1024

Ti ji totiž moc nepobrali a to vás velice často dostane do situací, ze kterých prostě není úniku. Nepomáhá tomu ani to, že vaše postava neumí přelézat překážky a podobně je na tom i jeho schopnost teleportace. Ve hře sice narazíte na několik druhů nepřátel, ovšem ve výsledku všechny souboje probíhají stejně. Tiše odpravíte několik vojáků, aby si vás někdo jiný všiml, když se snažíte skrýt jejich těla. Ten pak na to upozorní úplně všechny nepřátele v celé úrovni a ze stealth akce se stává hra na honěnou. Pokud se vám podaří nějak se mezi nimi proplést a neskončit někde v koutě, pokračujete do další místnosti, kde se v závislosti na počtu nepřátel opakuje to samé nebo se vám podaří projít tiše. Pokud se však někde zaseknete, téměř jistě vás čeká smrt, dlouhá nahrávací obrazovka a kvůli špatně rozmístěným checkpointům opakování 20 minutové pasáže. To se vám často podaří i několikrát a uměle si tak natáhnete herní dobu na necelých pět hodin.

DARK_Screens_Nov12_02

Právě speciální schopnosti, které si odemykáte po vzoru většiny RPG by měly tyto situace redukovat na minimum, ovšem to se nikdy nestane. Ze začátku vám jsou spíše na obtíž než k užitku, jelikož působí spoustu hluku. Než je vylepšíte na požadovanou úroveň, dostanete se do fáze hry, kdy se v každé místnosti nachází spousta nepřátel, takže požití schopností téměř vždy končí tím, že někdo najde tělo a opět si musíte absolvovat hru na honěnou. Tak či tak osobně jsem nakonec nejčastěji používal schopnost Shadow Grip, která po vylepšení na maximum uměla těla i skrývat. Což je škoda, protože schopností je opravdu dost a kdyby vše fungovalo tak jak má, daly by se používat k tvoření zajímavých situací po vzoru Dishonored.

Jedinou částí hry, která není úplnou tragédii je její umělecký styl a desing některých úrovní. Cel-Shadová grafika dává vzniknou poměrně unikátním prostředím a abych pravdu řekl, bez ní by hra vypadala mdle a nezajímavě. I úrovně zaslouží pochvalu, hned v první misi se třeba podíváte do muzea jehož součástí je středověká expozice obsahující hrad. Případně o něco později pro změnu zavítáte do mrakodrapu společnosti Geoforge, která má celé jedno patro tvořené parkem plným stromů a keřů, ve kterých se můžete skrýt. To málo však hru nezachrání.

3
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

DARK se snaží překvapit mnoha svými částmi i vlastnostmi. Ani jedna z nich však kvůli odbyté implementaci nefunguje. Animace působí kostrbatě a i scénář by si zasloužil větší pozornost. Ve výsledku tedy dostanete hru, která hezky vypadá, ovšem pouze pokud stojíte na místě a nic neděláte.
cel-shadová stylizacetupá AI
recept na bloody mary v manuálu nedotažený soubojový systém
nezajímavý příběh
animace pamatující originální Xbox
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»