RECENZE: Dead Space 3

Autor: lindros88cze Publikováno: 18.2.2013, 10:59

Publikováno: 18.2.2013, 10:59

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 129 článků

Minulý týden vyšel již třetí díl hororové série Dead Space od Visceral Games a EA, který vyměnil strach za akci, ale přesto se stále jedná o atmosférickou akci, u které se budete skvěle bavit.

Série Dead Space je známá tím, že upřednostňuje hrůzu a strach namísto neustálého střílení a vy se tak pomalu bojíte podívat za další roh dané úrovně. První dvě hry byly fantastickými sci-fi horory, které by se dali přirovnat k různým filmovým klasikám jako je Věc nebo Vetřelec. EA tak tehdy hráčům nabídla vskutku kultovní hit, u kterého vám běhal mráz po zádech. Proto tak nebylo velkým překvapením, když byli fanoušci prvních her po oznámení Dead Space 3 zklamání a marně se pátrali po teroru, který je provázel v minulých titulech. Dead Space 3 totiž obsahuje kooperační multiplayer, bohatý arzenál zbraní, obrovská monstra apod., ale přesto se u hry můžete stále pořádně vylekat a i když už se nejedná o tak atmosférický boj o přežití, stále je DS3 zábavou sci-fi akční hrou.

Opět se vžijete do role Isaaca Clarkeho, technika, který už kosení zmutovaných oblud není žádným nováčkem. Ze začátku hra Isaac rozjímá o životě a od minula mu narostly vousy. Poté jej najde skupina vojáku, aby jej vyslala na ledovou planetu Tau Volantis, která by mohla být klíčem ke zničení Nekromorfů navždy. Zpočátku se do toho nežene, ale poté zjistí, že se právě na tomto místě ztratila jeho bývalá přítelkyně Ellie. Takže opět nasadí svůj vesmírný oblek a vydá se na další dobrodružství, během kterého řady Nekromorfů výrazně prořídnou.

Hlavním důvodem proč Dead Space 3 není tak hrůzu nahánějící jako předtím, je to, že Isaac po zuby ozbrojen. V původním Dead Space jste byli docela zranitelní a o to více byla situace napjatá, ale třetí díl zkrátka nemůžeme nazvat hororem, když je váš hrdina tak dobře vybaven. Isaac má přístup ke zbraním na vojenské úrovni a dokonce si může zbraně sám vytvářet, pokud je zrovna poblíž nástroj pro tento účel. Můžete tak vytvářet samopaly s plazmou zbraní, různé kombinace brokovnicí a pušek, raketomety a další zbraně, které si snad ani nedokážete představit. Fantazii se zkrátka meze nekladou, stačí mít dispozici materiály, jež jsou roztroušeny po celé hře, nebo si je můžete zakoupit.

Zmíněné zakoupení můžete provést skrze mikro-transakce, které po oznámení vyvolaly slušnou vlnu nevole. Možná byste se obávali, že tak může být narušena vyváženost hry, protože byste to bez materiálů nezvládli, ale opak je pravdou. Během hraní Dead Space 3 jsme neměli potřebu něco nakupovat a pokud budete pilné sbírat zdroje, tak budete mít vždy dostatek materiálů pro sestavení zbraně, kterou potřebujete. Je to zkrátka jen na vás, ale mikro-transakce zrovna v tomto případě bychom nazvali plýtváním peněz, takže raději pečlivě sbírejte, alespoň si hru více užijete.

Možná byste se domnívali, že možnost tvořit zbraně bylo hlavním důvodem pro mikro-transakce, ale jak sami poznáte, tak tato novinka je jedním z nejzajímavějších prvků třetího dílu. Různorodost zbraní dělá souboje rozhodně zajímavější, i když si na potyčky jako takové budete muset trochu zvyknout. Ovládání na náš totiž působilo jako by bylo stvořeno pro hru se spíše pomalejším tempem, než je v DS3. Bohatý arzenál zbraní ale dokáže souboje dostatečně opepřit a více vás vtáhnout do akce. Všemu pomáhá oblíbený systém kouskování nepřátel, který je nedotčen a můžete tak třeba vesmírná monstra připravit o všechny končetiny, aby se na vás nesápali tak rychle. Dále můžete použít kinezi pro zmražení nepřátel nebo popadnou již ustřelenou končetinu a zapíchnout ji do původního majitele. Celkově je bojový systém propracovaný a jistě si s ním budete při kosení nekromorfů rozumět.

Během hraní se rozhodně nebudete nudit, protože hra jde z akce do akce, i když občas samozřejmě můžete vydechnout. Tvůrci z Visceral Games se snažili kampaň udělat pestrou, takže z poklidného zkoumání jste vržení do drsné akce nebo po explozi poletíte a budete se snažit vyhýbat se překážkám. V kampani můžete narazit na dobrovolné mise, která vás odmění zdroji pro tvorbu zbraní a pro režim kooperace jsou dokonce k dispozici specifické mise, takže si s vaším parťákem Johnem Carverem můžete užít ještě více zábavy. Online kooperace je do hry zapuštěna plynule a váš kamarád ve zbrani se může kdykoliv zapojit. Kdyby vám hra přišla těžká, tak vzít si k ruce známého do kooperace je určitě dobrý nápad, protože to automaticky neznamená dvojnásobný počet nepřátel, ale samozřejmě občas narazíte na větší převahu, než kdybyste hráli jen sami. Hraním v kooperaci navíc odhalíte další detaily o příběhu, objevíte nový obsah, spatříte více scének a hlavně se hodně dozvíte o nové postavě v sérii.

Z předchozích her jste byly zvyklí na stísněné prostory, ale rozsáhlost ledového Tau Volantis dává hře zcela nový nádech. Budete tak například čelit gigantickým monstrům, která se jistě každému správnému hráči akcí budou líbit, a určitě se už těšíte, až půjdete po jejich slabinách. Hra vás během svých 12 až 15 hodin bude bavit, i když možná budete mít občas pocit, že vývojářům už chvílemi docházel materiál, ale chtěli hru udělat o něco delší, takže chvílemi možná budete mít pocit, že to není to pravé ořechové.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Dead Space 3 nepochybně prošlo několika výraznými změnami, ale stále se jedná o skvělou akční hru, u které budete dostatečně napjatí díky výtečné atmosféře. Fanoušci snad překousnou, že už se nejedná o takový horor, ale přesto by neměli na svou oblíbenou sérii zanevřít.
02. 01. 2022 • HusekD0

RECENZE: The Gunk

Dočkali jsme nového roku a všem fanouškům videoher zajisté přinese spoustu zajímavých titulů. Před novým začátkem jsme se ale ještě dočkali pár zajímavých vydání. Já osobně jsem se rozhodl strávit herní vánoční svátky v nové hře od švédského vývojářského studia Image & Form Games. Tito vývojáři se proslavili sérií SteamWorld, ze které budete určitě znát dvoudílný podtitul SteamWorld Dig. V obou případech se jednalo o 2D akční, platformovou adventuru. Byl...

»
28. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition

Máte rádi výlety do minulosti? Tak tentokrát to máme rychlíkem do konce devadesátých let minulého století, kdy si ještě celá řada z vás cumlala palec a plnila pleny. Série Oddworld vznikla ve zlatém věku plošinovek, nicméně nešlo o tradiční skákačku typu Crash Bandicoot. Spíše šlo o kombinaci více žánrů, kde boční pohled pomáhal překonávat jak různé překážky, tak řešit logické úkoly a, to především, takticky likvidovat nepřátele. Protože jako Abe nemáte...

»
21. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn

Ano, tentokrát má recenzovaná hra trochu delší název. Nejde totiž o plnohodnotný titul, ale pouze o rozšíření Fatesworn pro RPG Kingdom of Amalur. Respektive pro její remasterovanou verzi pojmenovanou Re-Reckoning, která vyšla minulý rok. A právě tím je dodatečný obsah nejzajímavější, neboť nestává se každý den, aby hra vytažená z historie získala něco navíc v rámci příběhu a herního času. Nicméně zrovna v případě Amaluru šlo o jeden z důvodů, proč se vydavatelství THQ...

»
20. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Antarctica 88

Když jsem viděl první obrázky ze hry Antarctica 88, tak se mi okamžitě vybavil klasický horor Johna Carpetera z 80 let, The Thing (Věc). Patřím mezi velké fanoušky starých hororů a právě proto jsem se rozhodl, že se na A88 podívám a podělím se s vámi o mé herní dojmy v naší recenzi. Za titulem stojí ruští indie vývojáři ze studia Euphoria Games. Hned v úvodu musím zmínit, že se jedná o...

»
12. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Transient: Extended Edition

Mysl Howarda Phillipse Lovecrafta dala vzniknout nespočtu příběhů, vzbudila zájem o knižní vazby z kůže a přivedla na svět ambiciózní univerzum plné chapadel. A přestože zavedla známého spisovatele i do žánru sci-fi, o kyberpunk šlo asi ve stejné míře, jako o příručky na pěstování konopí. Ale kdo říká, že by to bádání o lidské malosti a hledání něčeho vyššího právě do subžánru vědecko-fantastické literatury nezapadlo. Minimálně Stormlink Studios si myslí, že...

»
09. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Sherlock Holmes Chapter One

Frogwares je opravdu impozantní vývojářské studio. Bylo založeno roku 2000 v Kyjevě a od té doby zásobilo hráče více jak desítkou zajímavých titulů. Mistr se má držet svého řemesla a podle tohoto přísloví přistupují k práci i tamní vývojáři. Svojí cestu započali adventurou se Sherlockem Holmesem s podtitulem The Mystery of Mummy. Ačkoliv měli ve svém portfoliu i pár dalších experimentů, tak se jejich cesty vždy vrátili právě ke klasické adventuře se slavným britským...

»
08. 12. 2021 • MightySerjo0

RECENZE: Halo Infinite

Pamatujete si minulý rok, kdy jsme celí natěšení očekávali první záběry z hraní kampaně nového Halo? A pamatujete si, jak celá fanouškovská komunita nevěřila svým očím, na co se to vlastně kouká? A co plný internet chudáka Craiga, který je navždy uložený na síti jako jedno z legendárních meme? Věřím, že většina z vás ví, o čem tady píšu. Kromě toho, že Halo nevyšelo jako startovní titul nové generace konzolí...

»
07. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: White Shadows

White Shadows je moderní pojetí bajky, převedené do temného herního světa. Tamní svět je zvrácený a zlý, ale všechno v něm tak nějak dává smysl a krásně to do sebe zapadá. Dokonale se v něm odráží stav a povaha naší společnosti. Kontrast mezi dobrem a zlem, bohatstvím a chudobou, zoufalství a nadějí, to všechno je součástí našeho příběhu. V minulosti vedla Velká válka k morové pandemii, která vymazala téměř vše živé z povrchu země. Za...

»