RECENZE: Dead Space 3

Autor: Lindy Publikováno: 18.2.2013, 10:59

Publikováno: 18.2.2013, 10:59

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Minulý týden vyšel již třetí díl hororové série Dead Space od Visceral Games a EA, který vyměnil strach za akci, ale přesto se stále jedná o atmosférickou akci, u které se budete skvěle bavit.

Série Dead Space je známá tím, že upřednostňuje hrůzu a strach namísto neustálého střílení a vy se tak pomalu bojíte podívat za další roh dané úrovně. První dvě hry byly fantastickými sci-fi horory, které by se dali přirovnat k různým filmovým klasikám jako je Věc nebo Vetřelec. EA tak tehdy hráčům nabídla vskutku kultovní hit, u kterého vám běhal mráz po zádech. Proto tak nebylo velkým překvapením, když byli fanoušci prvních her po oznámení Dead Space 3 zklamání a marně se pátrali po teroru, který je provázel v minulých titulech. Dead Space 3 totiž obsahuje kooperační multiplayer, bohatý arzenál zbraní, obrovská monstra apod., ale přesto se u hry můžete stále pořádně vylekat a i když už se nejedná o tak atmosférický boj o přežití, stále je DS3 zábavou sci-fi akční hrou.

Opět se vžijete do role Isaaca Clarkeho, technika, který už kosení zmutovaných oblud není žádným nováčkem. Ze začátku hra Isaac rozjímá o životě a od minula mu narostly vousy. Poté jej najde skupina vojáku, aby jej vyslala na ledovou planetu Tau Volantis, která by mohla být klíčem ke zničení Nekromorfů navždy. Zpočátku se do toho nežene, ale poté zjistí, že se právě na tomto místě ztratila jeho bývalá přítelkyně Ellie. Takže opět nasadí svůj vesmírný oblek a vydá se na další dobrodružství, během kterého řady Nekromorfů výrazně prořídnou.

Hlavním důvodem proč Dead Space 3 není tak hrůzu nahánějící jako předtím, je to, že Isaac po zuby ozbrojen. V původním Dead Space jste byli docela zranitelní a o to více byla situace napjatá, ale třetí díl zkrátka nemůžeme nazvat hororem, když je váš hrdina tak dobře vybaven. Isaac má přístup ke zbraním na vojenské úrovni a dokonce si může zbraně sám vytvářet, pokud je zrovna poblíž nástroj pro tento účel. Můžete tak vytvářet samopaly s plazmou zbraní, různé kombinace brokovnicí a pušek, raketomety a další zbraně, které si snad ani nedokážete představit. Fantazii se zkrátka meze nekladou, stačí mít dispozici materiály, jež jsou roztroušeny po celé hře, nebo si je můžete zakoupit.

Zmíněné zakoupení můžete provést skrze mikro-transakce, které po oznámení vyvolaly slušnou vlnu nevole. Možná byste se obávali, že tak může být narušena vyváženost hry, protože byste to bez materiálů nezvládli, ale opak je pravdou. Během hraní Dead Space 3 jsme neměli potřebu něco nakupovat a pokud budete pilné sbírat zdroje, tak budete mít vždy dostatek materiálů pro sestavení zbraně, kterou potřebujete. Je to zkrátka jen na vás, ale mikro-transakce zrovna v tomto případě bychom nazvali plýtváním peněz, takže raději pečlivě sbírejte, alespoň si hru více užijete.

Možná byste se domnívali, že možnost tvořit zbraně bylo hlavním důvodem pro mikro-transakce, ale jak sami poznáte, tak tato novinka je jedním z nejzajímavějších prvků třetího dílu. Různorodost zbraní dělá souboje rozhodně zajímavější, i když si na potyčky jako takové budete muset trochu zvyknout. Ovládání na náš totiž působilo jako by bylo stvořeno pro hru se spíše pomalejším tempem, než je v DS3. Bohatý arzenál zbraní ale dokáže souboje dostatečně opepřit a více vás vtáhnout do akce. Všemu pomáhá oblíbený systém kouskování nepřátel, který je nedotčen a můžete tak třeba vesmírná monstra připravit o všechny končetiny, aby se na vás nesápali tak rychle. Dále můžete použít kinezi pro zmražení nepřátel nebo popadnou již ustřelenou končetinu a zapíchnout ji do původního majitele. Celkově je bojový systém propracovaný a jistě si s ním budete při kosení nekromorfů rozumět.

Během hraní se rozhodně nebudete nudit, protože hra jde z akce do akce, i když občas samozřejmě můžete vydechnout. Tvůrci z Visceral Games se snažili kampaň udělat pestrou, takže z poklidného zkoumání jste vržení do drsné akce nebo po explozi poletíte a budete se snažit vyhýbat se překážkám. V kampani můžete narazit na dobrovolné mise, která vás odmění zdroji pro tvorbu zbraní a pro režim kooperace jsou dokonce k dispozici specifické mise, takže si s vaším parťákem Johnem Carverem můžete užít ještě více zábavy. Online kooperace je do hry zapuštěna plynule a váš kamarád ve zbrani se může kdykoliv zapojit. Kdyby vám hra přišla těžká, tak vzít si k ruce známého do kooperace je určitě dobrý nápad, protože to automaticky neznamená dvojnásobný počet nepřátel, ale samozřejmě občas narazíte na větší převahu, než kdybyste hráli jen sami. Hraním v kooperaci navíc odhalíte další detaily o příběhu, objevíte nový obsah, spatříte více scének a hlavně se hodně dozvíte o nové postavě v sérii.

Z předchozích her jste byly zvyklí na stísněné prostory, ale rozsáhlost ledového Tau Volantis dává hře zcela nový nádech. Budete tak například čelit gigantickým monstrům, která se jistě každému správnému hráči akcí budou líbit, a určitě se už těšíte, až půjdete po jejich slabinách. Hra vás během svých 12 až 15 hodin bude bavit, i když možná budete mít občas pocit, že vývojářům už chvílemi docházel materiál, ale chtěli hru udělat o něco delší, takže chvílemi možná budete mít pocit, že to není to pravé ořechové.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Dead Space 3 nepochybně prošlo několika výraznými změnami, ale stále se jedná o skvělou akční hru, u které budete dostatečně napjatí díky výtečné atmosféře. Fanoušci snad překousnou, že už se nejedná o takový horor, ale přesto by neměli na svou oblíbenou sérii zanevřít.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»