Recenze: Destroy All Humans! 2 – Reprobed

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 22.9.2022, 16:38

Publikováno: 22.9.2022, 16:38

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3197 článků

Co se stane s mimozemšťanem po invazi na Zemi? Jestli hádáte, že si dopřeje dovolenou jako doživotní zákazník resortu Oblast 51, tak se pěkně pletete. Jeho novým domovem se stal Bílý dům, odkud je obdivován celou Amerikou. To lehce rozladilo Sovětský svaz, který se bojí, že se lehkovážnost Američanů může rozšířit do celého světa, včetně sibiřské oblasti. Ničí tak mimozemskou základnu na oběžné dráze a s ní i kariéru netradičního prezidenta. Nechá si to věčně nevrlý Furon líbit? Jistě, že ne!

Jenže co teď? Jsou 60. léta. Za mořem to žije květinovou mládeží, svět brzy zjistí, že po měsíci se dá chodit a Evropu čeká nechtěný mráz z východu. Mezi tím vším se osamoceně pohybuje Crypto, jehož DNA je cennější než všechny nerostné suroviny světa. Naštěstí pro něj, z trosek mateřské lodi se toho zachránilo dost na to, aby mohl uskutečnit pomstu zlotřilému lidskému druhu. Jen se musí k definitivnímu úderu dopracovat postupně, a to za pomoci méně vyspělé techniky, která tu pozemskou i tak pokládá na lopatky.

Značka Destroy All Humans! vždy byla, a je i ve své modernizované podobě, především o zábavné destrukci. Střílení lidí do vesmíru, škvaření nebohých obyvatel, hromadné výbuchy ozbrojených složek, masivní demolice prostředí a suchý humor, který to celé balí do jedné velké parodie. Jestli máte na své cestě infiltrovat sídlo hipíků, proniknout do armádní základny nebo oblafnout tajné agenty, pak jde o příjemná zpestření hratelnosti, která se z větší části soustřeďuje do otevřených prostor hned několika map. Crypto nadělá paseku v polovině světa, potyká si s legendárním japonským ještěrem a jako bonus se podívá do vesmíru, kde udělá kolaudaci projektu Solaris.

Nebudeme si nic nalhávat, herní náplň je po hodině úplně nahá a až na malá překvapení tak zůstane až do konce. Mimo hlavní mise prozkoumáváte okolí, sbíráte fragmenty ze zničené orbitální stanice, pomáháte šílencům dělat šílené věci a s talířem narušujete vzdušný prostor. Pokud to neděláte, že vás to baví, tak z nutnosti určitě, protože vybavení si žádá vylepšení. K němu jsou zapotřebí jak dobře zvládnuté mise, tak desítky, možná i stovky lidí, jejichž biologické části poslouží coby výrobní materiál. Rozdílné zbraňové systémy dokonce vyžadují odlišné poměry různých typů lidí, tudíž je dobré si pamatovat, v jaké části mapy vegetí ten či onen typ bytostí.

Jakkoliv je hra generická, předvídatelná a prvoplánová, je zároveň i nesmírně zábavná. Nejde o titul, u kterého byste seděli pět hodin v kuse, ale jako chvilkový parťák na odreagování a naprosté vypláchnutí mozku, je báječný. Uděláte bordel ve velkoměstě, pak si odskočíte vyřešit invazi mutujících bestií, a nakonec pomůžete ke změně v územním plánu. Přitom, a jen tak na okraj, získáte průkazku lidového mírotvorce, rozvinete demokracii a započnete renesanci zbrojního průmyslu. A druhý den se vrátíte, protože mimozemské alter ego je tou správnou protiváhou běžného pionýrského života. V jádru Crypto zapadá do stejné škatulky jako původní Saints Row, jen jeho počínání nepůsobí tak přehnaně, protože je emzák.

S ohledem na předešlý díl by hře slušel rychlejší spád, což byl ale problém už u původního vydání. Tradiční mustr „v úvodu vše zničíme, aby postava měla důvod opět vše získat“, je trochu únavný, protože byste rádi okamžitě disponovali celým útočným potenciálem z minula. Ale to by pak průzkum světa vyžadoval sofistikovanější přístup nebo větší, mnohem větší měřítko. Ale to od béčka z produkční dílny THQ Nordic nejspíš chtít nemůžeme. Na druhou stranu, bodem k dobru je sympatická cenovka kolem tisícovky, která tak sestřeluje, povětšinou horší, konkurenci.

A to přesto, že Destroy All Humans! 2 – Reprobed vynechalo konzole staré generace, čímž se okradlo o značnou část potencionálních kupců. O sympatiích ani nemluvě. Ačkoliv Crypto není postavou, kvůli které byste prohledávali přepravní kontejnery, abyste získali novou konzoli, jeho „dobrodružství“ jsou návyková. Člověk by po této dobrovolné oběti tedy čekal, že hra bude po audiovizuální stránce oslňující. A ona není. Grafika je sice hezká a například u animace postav nebo mimiky obličejů vykazuje znatelný posun. Nicméně když letíte nad městem, všímáte si odbytého zpracování a papundeklového pojetí budov. Poměrně zarážející je i fakt, že na Xboxu Series X občas později doskakují objekty. Při větším množství modelů a efektů pak znatelně klesá frekvence snímků za sekundu.

Jestli jste se ještě neskamarádili s Cryptem a máte jednu z nových konzolí, pak rozhodně doporučuji pořízení Jumbo Packu, kde najdete oba díly, menší Clone Carnage a všechna dostupná DLC. Za rozumné peníze dostanete zábavu na dlouhé hodiny, která vás svou bezstarostnou atmosférou záškodnické likvidace doslova pohltí. Navíc má titul kooperaci, takže pokud najdete dalšího milovníka invazí, můžete svět dobýt ve dvou.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Žádný Mars, ale Furon útočí! A je ještě nakrknutější než dřív. Posun do času hipíků, kdy Sověti toužili ovládnout Zemi, zatímco Amíci mířili k Měsíci, přináší pestrobarevné radovánky plné mrtvol, výbuchů a zábavy. Crypto má víc zbraní, víc možností a víc prostoru pro řízenou rekultivaci planety, během které vzduchem voní travka, grilované lidské maso a doutnající trosky. Bohužel má také drobné technické problémy, jejichž existence je s ohledem na vyšší možnosti hardwaru trochu zarážející. V konečném součtu je dvojka lepší hrou, ale k vyšší známce jí krůček chybí.
03. 10. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: Construction Simulator 2022

Jsem rád, že vám mohu představit výtečnou budovatelskou hru v které budete mít možnost nasednou skoro do všeho, co se točí kolem stavebnictví a vytvořit úžasné stavby, ale hezky popořádku.

»
27. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: XIII

Herní průmysl prožívá zajímavé období. Na jednu stranu se mu neskutečně daří, co se financí týče. Zisky rostou, prodeje her také a stejně tak se zvětšuje herní komunita. Na druhou stranu je stále častější, že v době vydání hry dostaneme nedodělaný produkt, na kterém vývojáři musejí minimálně další rok pracovat, abychom dostali očekávanou kvalitu. A k tomu je tady záplava nejrůznějších remaků. Už jsem si říkal, že tato mánie bude mít sestupnou...

»
20. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Hobo: Tough Life

Už jsem si myslel, že simulátory všeho možného mají to nejlepší za sebou, ale evidentně jejich trend stále sílí. A když už si člověk myslí, že ho nic nepřekvapí, objeví se simulátor bezdomovce. Ke cti vývojářů však musím dodat, že jejich projekt, kterému budou věnovány následující řádky, je ve vývoji již nějaký ten pátek, kdy si svou premiéru odbyl na PC platformě v roce 2017. Zde sklidil velice solidní úspěch a...

»
07. 09. 2022 • HusekD0

RECENZE: Steelrising

Studio Spiders je tu s námi již řadu let. Za dobu své existence jsme se od nich dočkali opravdu pestré nabídky her. První titul vydali v roce 2009 a jednalo se o předělávku velmi povedené adventury ze světa Sherlocka Holmese, se kterým jsme se vydali po stopách Jacka Rozparovače na Xboxu 360. Svojí vlastní tvorbu započali až v roce 2011, kdy nám představili akční RPG Faery: Legends of Avalon. Titul...

»
05. 09. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: F1 Manager 2022

Svět Formule 1 v minulých dnech nabídl novou hru z tohoto prostředí. Pokud se těšíte na další zavodní klon, tak jste vedle. Tentokrát usednete do manažerského křesla a budete se snažit vytvořit dokonalou závodní stáj, která se stane postrachem pro konkurenci.

»
22. 08. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Saints Row

Co dělat, když máte zavedenou sérii, které s každým dílem dochází víc a víc dech? Máte hned několik možností. Buď nechat sérii sérií a vrhnete se na nějakou novou značku. Další možností je pokračovat v dojení, dokud hráči nepřijdou na to, že vlastně hrají pořád to samé (a že jim to občas trvá docela dlouho) a jako poslední možnost bych viděl taktiku pár let počkat, až se na všechno tak trochu pozapomene...

»
16. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Way of the Hunter

Dnešní hráči mají k dispozici nepřeberné množství titulů a žánrů. Trh by se mohl zdát přeplněný, bez sebemenšího prostoru pro nové vývojáře. To ovšem neplatí pro všechny. V případě loveckých simulátorů jsme do této doby byli odkázáni pouze na theHunter: Call of the Wild, jenž si po několik let udržoval téměř bezkonkurenční prvenství. To se ale v následujících měsících může rychle změnit, protože se objevilo nové slovenské vývojářské studio pod...

»
12. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Endling: Extinction is Forever

Naše planeta je jedinečné místo, plné krásných míst, rostlin, nerostů a živočichů. Lidé byli a do jisté míry pořád jsou velmi sebestřední a proto se k těmto darům nechovali s patřičnou úctou a opatrností. Naštěstí jsme s postupem času prozřeli a začali dělat spoustu věcí jinak. Ochraňujeme ohrožená zvířata, obnovujeme zdejší lesy, čistíme okolní prostředí od našich odpadků atd. Představte si nyní ale realitu, ve které by byli lidé neustále...

»