Recenze: Diablo III

Autor: yourself Publikováno: 16.9.2013, 19:21

Publikováno: 16.9.2013, 19:21

yourself

yourself

Je autorem 366 článků

Fanoušek západních RPGček, filmových klasik, kvalitní četby a snad jediný člověk na světě co hraje Halo kvůli příběhu.

Už to bude nějaký ten pátek co Blizzard naposledy zavítal do konzolových vod. Šlo o první díl Diabla a dostupné bylo pouze na PlayStation. Po dlouhých 15 letech Blizzard zamířil na konzole znovu, se třetím dílem Diabla a vůbec poprvé si ho můžeme zahrát i my na platformě Xbox. Od vydání hry na PC uběhl více než rok, proto se nám do rukou dostala výrazně vylepšená verze, která nadchne každého.

Hra byla pro potřeby konzolí výrazně upravena. Místo klikání, teď k pohybu využíváte páčky, takže můžete okamžitě reagovat na vzniklé situace. Do hry přibyl i úskok, který vám umožňuje rychle se vyhýbat nebezpečí. Obojí se může zdát rušivé a „nevěrné“ originálu na PC, ovšem pravdou je, že to dává vzniknout daleko zábavnějším soubojům a novým hráčům pomůže rychle se dostat do hry. Obě tyto vlastnosti budete využívat velice často a brzy si na ně zvykněte.

I když se dají tyto změny považovat za jakési zjednodušení, neznamená to, že by herní systémy a výběr té ideální kombinace schopností ztratily svou hloubku. Míst toho vám to otevírá nové možnosti k vyzkoušení jiných, netradičních kombinací, které by velice pravděpodobně na PC vůbec nefungovaly. A můžete si být jistí tím, že vás zkoušení nových kombinací bude lákat. Narozdíl od Diabla 2 se vám nyní každých pár úrovní odemkne několik aktivních či pasivních schopností. Ty aktivní jdou následně ovlivňovat runami, jež se také odemykají automaticky po dosažení určité úrovně. Takže z jednoho kouzla můžete použitím vhodné runy udělat kouzlo úplně jiné. Mimo to vás hra nijak neomezuje. Tudiž si můžete schopnosti měnit jak se vám zlíbí. Nemusíte se tedy bát, že by jste kvůli špatné volbě schopností nemohli dokončit hru.

console04

Na výběr máte z pěti herních tříd. Barbarian se vrací z druhého dílu, a představuje přesně to co by jste od polonahé hory svalů čekali, čistou a brutální sílu, kterou nejraději využije v boji z blízka. Na druhé straně je tu Monk, na první pohled neškodný mnich, který však dokáže několika údery srovnat se zemí celou budovu. Ne každý je fanouškem osobního kontaktu a raději stojí opodál zatímco ostřeluje nepřátele svou rozmanitou zásobou šípů a láká je do různých druhů patí. Přesně pro ty je tu Demon Hunter. Kouzelníky a všeobecně postavy s magickými schopnostmi ve třetím Diablu zastupují Wizard, kouzelník velice podobný Sorcress z druhého dílu a Witch Doctor, který v boji nejraději používá jedy a magii VooDoo. Vybere si opravdu každý.

Po výběru postavy jste okamžitě vrženi do hry. Další změnou oproti PC verzi je možnost zvolit si obtížnost hry. Kromě klasických diablovských obtížností, které přinášejí monstra na vyšší úrovni s lepšími předměty, ještě můžete ovlivit jak moc silná tato monstra budou. Obtížnosti Easy až Hard pouze zvyšují poškození a zdraví nepřátel. Monster 1 až 5 pak kromě síly monster ovlivní i vás. Nemusíte se však bát. Tyto obtížnosti vám zvýší šanci na nalezení magických předmětů, z něpřátel bude padat více zlata a také za jejich zabíjení získáte daleko více zkušeností.

console05

Pravděpodobně nejvýraznější změnou oproti PC verzi je absence aukcí za zlato a rálnou měnu, se kterou přímo souvisí (i přes velké snahy Blizzardu to popřít) kvalita nalezených předmětů. Těch nyní z nepřátel vypadává podstatně méně, na druhou stranu jsou o poznání lepší. Neznamená to, že by každý předmět byl vylepšením. Ale jakmile to vylepšení příjde, tak bude opravdu stát za to a narážet na ně budete daleko častěji. To se týká i legendárních předmětů. V průměru mi padly vždy tři během jednoho aktu (každá obtížnost má čtyři akty) a minimálně 2 z nich jsem mohl vždy použít na své postavě. Když to porovnám se svými zkušenostmi z PC, kdy jsem za 200 hodin narazil na pouhých devět legendárních předmětů (oproti 12 během prvních osmi hodin hraní) , použitelný byl jenom jeden a prodat se dal v aukci také jenom jeden. Jde o příjěmené zpestření, které vás bude lákat k dalšímu hraní.

Nejde však o jedinou věc, která vás bude ke hře znovu a znovu táhnout. Diablo 3 excelovalo v kooperativním hraní už na PC a proto není divu, že jinak tomu není ani u konzolové verze. Kromě klasické online kooperace až pro čtyři hráče máte možnost usednout ve čtyřech i před jednu televizi. Je však vidět, že dnešní konzole už mají své limity, proto se mezi oběma možnostmi nachází pár rozdílů. Během hraní po internetu má každý svůj vlastní loot, nestane se tedy, že by vám někdo ukradl předmět a pak s ním zmizel kdoví kam. To u lokální kooperace nenajdete a proto se budete muset dělit. Další věcí, která působí během hraní u jedné televize dosti otravně je inventář, který se vždy roztáhne přes celou obrazovku a logicky zapauzuje hru. Proto se i v tomto ohledu musíte uskromnit a počítat s tím, že u výměny předmětů a schopností nějakou dobu strávíte.

console06

Ne všechny změny však byly k lepšímu. Uživatelské rozhraní bylo pro potřeby kozolové verze kompletně překopáno a dočkalo se několika zjednodušení. Tetrisový inventář je pryč a nahrazen byl místem pro 60 předmětů. Všechny předměty však nyní zabírají stejně místa, takže se může stát, že vám klidně i 30 míst zaberou drahokamy a další materiály pro výrobu předmětů. Celkově je inventář daleko méně přehlednější. U PC verze najedete myší na předmět a hned víte jaké má statistiky. U té konzolové nejprve v kruhovém menu vyberete typ předmětu (rukavice, helma, zbraně atd.) pak se musíte přesunout na požadovaný předmět a dalším stisknutím teprve zjistíte jaké má statistiky. Podobně jste na tom při výběru schopností. Vše je daleko pomalejší a chvíli vám bude trvat než si na to zvyknete. Ovšem myslím si, že jde o přijatelnou oběť když vemu v potaz co všechno konzolová verze přináší.

9

I když se najde pár takových co budou říkat, že třetí Diablo si své jméno nezaslouží. Ovšem ať už říkají cokoliv, dočkali jsme se výrazné modernizace a vylepšení hratelnosti, která přináší desítky až stovky hodin zábavy. Konzolová verze opravila snad všechny problémy, které má originál z PC a navíc jde o jednu z mála her, které podporují lokální kooperaci až pro čtyři hráče. Jediným důvodem proč si snad konzolové Diablo nekoupit tak je absence peněz na účtu nebo, protože tento druh her prostě nemusíte.
vynikající hratelnostnepřehledné uživatelské rozhraní ve hře
spousta vylepšení oproti PC verzi
kooperace až pro čtyři hráče u jedné konzole
potenciálně desítky až stovky hodin zábavy
  • KankysCZ

Demo se mi moc líbilo ale, absence na účtu mi hru nedovolila koupit.

• na pozadí velkého GTA V to bude se čteností horší! 🙂 Ale koukám, že hra hodně bavila.

31. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: One Piece: Pirate Warriors 4

Hlupáček Luffy je zpět a s ním celá parta Slamáků. Pirátský svět One Piece zvedá kotvy, aby vás vzal na další dobrodružství. Tentokrát se nevydává RPG směrem, ale vrací se do přístavu, který mu sedí nejlépe. Série Pirate Warriors asi nejvěrohodněji odráží skutečnou tvář mangy. Má dostatek prostoru pro vyprávění příběhu. Zároveň nabízí bohatou herní náplň a obrovské množství známých postav. A za mě jde prozatím o nejvydařenější anime adaptaci letošního...

»
30. 03. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Moons of Madness

Peter Straub, Clive Barker, Edgar Allan Poe, Ray Bradbury, Richard Matheson nebo Stephen King. Že je znáte? To vás ctí, ale vývojáře her nejspíš ne, protože oni se klaní odkazu H. P. Lovecrafta. Jako je módní mít solární panely na střeše, elektromobil v garáži a oběť plastických chirurgů v posteli, je samozřejmé adaptovat myšlenky amerického spisovatele. Že nejste první a neděláte to nejlépe, to vůbec nevadí. Hlavně že chapadla opět ožívají.

»
28. 03. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: TT Isle of Man – Ride on the Edge 2

Motocyklové závodění všeho druhu pomalu začíná, co do počtu a kvality titulů, velice zdatně sekundovat automobilům. To samé platí také pro herní náročnost, kdy můžeme sáhnout po arkádách či větších a menších simulátorech. Já se s oblibou za řídítky motorek vydávám na uzavřené okruhy, které jsou pro mě více akční, nabízejí oficiální licence, a hlavně jezdce šampionátu MotoGP člověk tak nějak více zná. Jízda napříč anglickou krajinou mě nijak zvlášť nezaujala...

»
20. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: One-Punch Man: A Hero Nobody Knows

Superhrdinové tu byli vždy. Ještě než komiksoví magnáti přinesli příběhy Batmanů, Hulků a Supermanů, objevovaly se neohrožené postavy v mytologiích, legendách a příbězích. Proč je vlastně milujeme a obdivujeme? Že jsou zdánlivě obyčejní a přesto výjimeční? Pak by se vám mohl pozdávat holohlavý Saitama a jeho svět jedné rány.

»
17. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: DOOM Eternal

Jaká je vaše představa o peklu? Vidíte ho jako temnou jeskyni, kde vládne pevnou rukou charizmatický Karel Heřmánek? Nebo máte pojem peklo spojený s nekonečnou hloubkou lidských duší spalovaných plamenem? No, jestli jste spíš pro pozemskou variantu, kdy si pro nás peklo přijde samo, budete se u DOOM Eternal usmívat jak dítě před hračkářstvím. Jsme totiž absolutně ztraceni.

»
10. 03. 2020 • tonyskate11

RECENZE: Ori and the Will of the Wisps

Po letech čekání nás zve akční plošinovka Ori and the Will of the Wisps na další velkolepé dobrodružství v dechberoucím světě a hráči prvního dílu už určitě mají na jazyku následující otázku… „Budou nás opět bolet prsty od zběsilého mačkání tlačítek anebo rovnou odrovnáme celý ovladač, ale přesto se budeme ke hře vracet?“ To se dozvíte v naší recenzi, v níž vám také odpovíme na důležitou otázku, a to jestli neobvyklá parta z Moon...

»
09. 03. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: The Division 2 – Warlords of New York

Nepřehlédnutelným znakem dnešní herní doby je dodatečný obsah. Tytam jsou doby, kdy nám vývojáři naservírovali všechno, co měli v úmyslu při vydání hry a my tak hned dostali ucelený zážitek. Internetová doba vývojářům umožnila oslovit hráče i po vydání hry, kdy nejen že přinesou další herní zážitek, ale ještě na tom něco vydělají. To si pak kupujeme všechny možné Season Passy a věříme, že s nimi už se dostaneme ke všemu, co...

»
09. 03. 2020 • MightySerjo1

RECENZE: Hunt: Showdown

Představte si rok 1895 v Americe v Louisianě, kde jako lovec odměn budete chtít získat balík peněz, jenomže má to háček. Nebudete najatý na hledání/zabíjení lidí, nýbrž na lovení monster. A to je v podstatě celý příběh hry.

»