Recenze: Diablo III

Autor: yourself Publikováno: 16.9.2013, 19:21

Publikováno: 16.9.2013, 19:21

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

yourself

yourself

Je autorem 366 článků

Fanoušek západních RPGček, filmových klasik, kvalitní četby a snad jediný člověk na světě co hraje Halo kvůli příběhu.

Už to bude nějaký ten pátek co Blizzard naposledy zavítal do konzolových vod. Šlo o první díl Diabla a dostupné bylo pouze na PlayStation. Po dlouhých 15 letech Blizzard zamířil na konzole znovu, se třetím dílem Diabla a vůbec poprvé si ho můžeme zahrát i my na platformě Xbox. Od vydání hry na PC uběhl více než rok, proto se nám do rukou dostala výrazně vylepšená verze, která nadchne každého.

Hra byla pro potřeby konzolí výrazně upravena. Místo klikání, teď k pohybu využíváte páčky, takže můžete okamžitě reagovat na vzniklé situace. Do hry přibyl i úskok, který vám umožňuje rychle se vyhýbat nebezpečí. Obojí se může zdát rušivé a „nevěrné“ originálu na PC, ovšem pravdou je, že to dává vzniknout daleko zábavnějším soubojům a novým hráčům pomůže rychle se dostat do hry. Obě tyto vlastnosti budete využívat velice často a brzy si na ně zvykněte.

I když se dají tyto změny považovat za jakési zjednodušení, neznamená to, že by herní systémy a výběr té ideální kombinace schopností ztratily svou hloubku. Míst toho vám to otevírá nové možnosti k vyzkoušení jiných, netradičních kombinací, které by velice pravděpodobně na PC vůbec nefungovaly. A můžete si být jistí tím, že vás zkoušení nových kombinací bude lákat. Narozdíl od Diabla 2 se vám nyní každých pár úrovní odemkne několik aktivních či pasivních schopností. Ty aktivní jdou následně ovlivňovat runami, jež se také odemykají automaticky po dosažení určité úrovně. Takže z jednoho kouzla můžete použitím vhodné runy udělat kouzlo úplně jiné. Mimo to vás hra nijak neomezuje. Tudiž si můžete schopnosti měnit jak se vám zlíbí. Nemusíte se tedy bát, že by jste kvůli špatné volbě schopností nemohli dokončit hru.

console04

Na výběr máte z pěti herních tříd. Barbarian se vrací z druhého dílu, a představuje přesně to co by jste od polonahé hory svalů čekali, čistou a brutální sílu, kterou nejraději využije v boji z blízka. Na druhé straně je tu Monk, na první pohled neškodný mnich, který však dokáže několika údery srovnat se zemí celou budovu. Ne každý je fanouškem osobního kontaktu a raději stojí opodál zatímco ostřeluje nepřátele svou rozmanitou zásobou šípů a láká je do různých druhů patí. Přesně pro ty je tu Demon Hunter. Kouzelníky a všeobecně postavy s magickými schopnostmi ve třetím Diablu zastupují Wizard, kouzelník velice podobný Sorcress z druhého dílu a Witch Doctor, který v boji nejraději používá jedy a magii VooDoo. Vybere si opravdu každý.

Po výběru postavy jste okamžitě vrženi do hry. Další změnou oproti PC verzi je možnost zvolit si obtížnost hry. Kromě klasických diablovských obtížností, které přinášejí monstra na vyšší úrovni s lepšími předměty, ještě můžete ovlivit jak moc silná tato monstra budou. Obtížnosti Easy až Hard pouze zvyšují poškození a zdraví nepřátel. Monster 1 až 5 pak kromě síly monster ovlivní i vás. Nemusíte se však bát. Tyto obtížnosti vám zvýší šanci na nalezení magických předmětů, z něpřátel bude padat více zlata a také za jejich zabíjení získáte daleko více zkušeností.

console05

Pravděpodobně nejvýraznější změnou oproti PC verzi je absence aukcí za zlato a rálnou měnu, se kterou přímo souvisí (i přes velké snahy Blizzardu to popřít) kvalita nalezených předmětů. Těch nyní z nepřátel vypadává podstatně méně, na druhou stranu jsou o poznání lepší. Neznamená to, že by každý předmět byl vylepšením. Ale jakmile to vylepšení příjde, tak bude opravdu stát za to a narážet na ně budete daleko častěji. To se týká i legendárních předmětů. V průměru mi padly vždy tři během jednoho aktu (každá obtížnost má čtyři akty) a minimálně 2 z nich jsem mohl vždy použít na své postavě. Když to porovnám se svými zkušenostmi z PC, kdy jsem za 200 hodin narazil na pouhých devět legendárních předmětů (oproti 12 během prvních osmi hodin hraní) , použitelný byl jenom jeden a prodat se dal v aukci také jenom jeden. Jde o příjěmené zpestření, které vás bude lákat k dalšímu hraní.

Nejde však o jedinou věc, která vás bude ke hře znovu a znovu táhnout. Diablo 3 excelovalo v kooperativním hraní už na PC a proto není divu, že jinak tomu není ani u konzolové verze. Kromě klasické online kooperace až pro čtyři hráče máte možnost usednout ve čtyřech i před jednu televizi. Je však vidět, že dnešní konzole už mají své limity, proto se mezi oběma možnostmi nachází pár rozdílů. Během hraní po internetu má každý svůj vlastní loot, nestane se tedy, že by vám někdo ukradl předmět a pak s ním zmizel kdoví kam. To u lokální kooperace nenajdete a proto se budete muset dělit. Další věcí, která působí během hraní u jedné televize dosti otravně je inventář, který se vždy roztáhne přes celou obrazovku a logicky zapauzuje hru. Proto se i v tomto ohledu musíte uskromnit a počítat s tím, že u výměny předmětů a schopností nějakou dobu strávíte.

console06

Ne všechny změny však byly k lepšímu. Uživatelské rozhraní bylo pro potřeby kozolové verze kompletně překopáno a dočkalo se několika zjednodušení. Tetrisový inventář je pryč a nahrazen byl místem pro 60 předmětů. Všechny předměty však nyní zabírají stejně místa, takže se může stát, že vám klidně i 30 míst zaberou drahokamy a další materiály pro výrobu předmětů. Celkově je inventář daleko méně přehlednější. U PC verze najedete myší na předmět a hned víte jaké má statistiky. U té konzolové nejprve v kruhovém menu vyberete typ předmětu (rukavice, helma, zbraně atd.) pak se musíte přesunout na požadovaný předmět a dalším stisknutím teprve zjistíte jaké má statistiky. Podobně jste na tom při výběru schopností. Vše je daleko pomalejší a chvíli vám bude trvat než si na to zvyknete. Ovšem myslím si, že jde o přijatelnou oběť když vemu v potaz co všechno konzolová verze přináší.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

I když se najde pár takových co budou říkat, že třetí Diablo si své jméno nezaslouží. Ovšem ať už říkají cokoliv, dočkali jsme se výrazné modernizace a vylepšení hratelnosti, která přináší desítky až stovky hodin zábavy. Konzolová verze opravila snad všechny problémy, které má originál z PC a navíc jde o jednu z mála her, které podporují lokální kooperaci až pro čtyři hráče. Jediným důvodem proč si snad konzolové Diablo nekoupit tak je absence peněz na účtu nebo, protože tento druh her prostě nemusíte.
vynikající hratelnostnepřehledné uživatelské rozhraní ve hře
spousta vylepšení oproti PC verzi
kooperace až pro čtyři hráče u jedné konzole
potenciálně desítky až stovky hodin zábavy
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»