RECENZE: DmC Devil May Cry

Autor: yourself Publikováno: 4.3.2013, 10:37

Publikováno: 4.3.2013, 10:37

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

yourself

yourself

Je autorem 366 článků

Fanoušek západních RPGček, filmových klasik, kvalitní četby a snad jediný člověk na světě co hraje Halo kvůli příběhu.

Restarty úspěšných sérií jsou v poslední době populární. Jejich cílem je vrátit zašlý lesk a slávu značkám, které tak nějak přišly o ten šmrnc jež nás k nim táhnul. Restarty tudiž přinášejí velkou spoustu změn a většinou i dosti radikálních. Což se zarytým fanouškům žijícím v minulosti nelíbí a dávají to jasně najevo. Jinak vynikající hry se tak stávájí, nejhorším počinem videoherní historie, jenom protože hlavní hrdina vypadá jinak a tím pádem už to s danou značkou nemá nic společného. DmC Devil May Cry je na tom podobně, ovšem všechny změny vytvořené pro potřeby restartu dávají po dohrání hry smysl. Je to nový Dante a jak se hraje se dozvíte v naší recenzi.

Jakožto člověk sérií Devil May Cry nepolíbšný jsem k nové hře přistupoval bez jakýchkoliv předsudků. Abych pravdu řekl, docela jsem se i těšil, protože kvalitní mlátičky na Xbox tak nějak nevycházejí. Příběh nijak zásadně nevyniká, ale tak nějak vás nutí hrát dál. Mladý Dante si užívá všech výhod svého původu a stará se jen o sebe. Z nočních klubů si do svého karavanu na kraji mola vodí holky a nemít schopnost regenerace, tak už asi potřebuje nová játra. Po jednom takto vyvedeném večeru mu však na dveře zaklepe tajmná neznámá a s ní příjde i trošku brutální návrat do reality a začíná cesta za opravdovou zkouškou dospělosti.

Ať už je příběh upraven pro potřeby nové hry jakkoliv a vrací se v něm osoby dávno mrtvé či poražené, se zbytkem zůstali v Ninja Theory věrní sérii. A to je dobře, protože na jedničku zvládnutý soubojový systém je to co vytáhlo každou hru ze série DMC z vod průměrnosti. Ať už vypadá hlavní hrdina jakkoliv a zavítá kamkoliv, základní premisou jsou zábavné souboje se stovkami démonů. Po úvodní sekvenci si musíte vystačit s Danteho charakteristickým mečem a duem pistolí. Ovšem postupem času se váš arzenál rozšiřuje a ke konci hry zjistíte, že rychle přepínáte mezi andělskou kosou, démonickou sekerou nebo rukavicemi, aby jste nakonec kombo zakončili salvou z jedné ze svých tří střelných zbraní. Vě většině her stačí přístup ve stylu „zmáčknu všechno naráz a něco se stane“, ovšem tady je důležité načasování, přesnost a hlavně střídání jednotlivých komb a zbraní, aby jste dosáhli čim jak největšího bojového skóre.

Samotných komb a způsobů jak je propojovat je opravdu mnoho. Tři palné zbarně, dvě andělské zbraně, dvě démonské a meč mají spoustu nových útoků, které si lze pro ně dodatečně odemknout a jelikož postupem času zjistíte, že některá komba jsou prostě účinnější (ať už jde o jejich jednoduchost nebo výsledné poškození) můžete je libovolně prodávat zpět a zkusit něco jiného. Mimo to jste vybaveni dvěma „přitahovacími“ útoky. Jeden přitáhne vás k nepříteli a druhý přitáhne nepřítele ku vám. Také je často využijete během přesouvání po úrovních a soubojích s bossy.

Po předchozím popisu se může zdát, že souboj bude dosti složitý, ale opak je pravdou. Jednodušší ovládání takto komplexního systému jen tak nenajdete. Máte tu tlačítko pro rychlý útok, pomalý útok a palné zbraně. Stisknutím a držením jednoho z triggerů se přepnete do démonského či andělského módu spolu s jejich specifickými zbraněmi. Většinou však v nich nezůstanete příliš dlouho kvůli nutnosti střídat zbraně, ať už pro získání lepšího skóre nebo kvůli tomu, že určití nepřátele potřebují určité zacházení. Když to všechno spojíte dohromady, tak výsledek vypadá nějak takhle. Po několika rychlých raných mečem vyhodíte nepřítele do vzduchu, tam ho odpálíte nabitou démonickou pěstí. Ještě než dopadne na zem si ho přitáhnete spátky a naporcujete kosou, následně přepnete na démonickou sekeru a poslední ranou ho dorazíte. Toho všeho dosáhnete pouhým stisknutím několika tlačítek. A aby sjte se to všechno mohli naučit, můžete kdykoliv během hraní vstoupit do tréninkového režimu, který vám ukáže seznam odemčených komb podle právě zvolené zbraně a postaví pro ti vám jednoho nesmrtelného nebránícího se nepřítele.

Když se zrovna nasnažíte vypořádat s pekelnými armádami, cestuje Dante pokřivenou realitou Limba. Může se to zdát podivně, ale aspoň to tak nějak vysvětluje proč můžete dělat to co děláte a zároveň vytvářet zábavné úrovně. Ulice se rozpadají přímo pod vašími nohami, obrácí se gravitace a vůbec město vypadá, jako by ho zasáhlo zemětřesení následované vlnou tsunami. A to vše se děje v reálném čase, žádné cut scény. Prostředí se může změnit kdykoliv a tak vám otevřít cestu ke skrytým předmětům nebo vás navést k vašemu cíli. Tudiž se nemusíte bát, že by jste strávili hodinu chozením v kruzích. Mimo to po vzoru předchůdců nabízí spoustu obtížností. Od těch prních, které projdete s prstem v nose (mě to trvalo podle počítadla uvnitř hry sedm a půl hodiny) se dostáváte k větším výzvám a ty pak odemykají obtížnosti pro masochisty korunované režimem, ve kterém Dante umře po jediném zásahu zatímco nepřátele toho vydrží podstatně více.

I přes všechnu tu chválu se na hře najde pár neduhů, které nemusí na první pohled vypadat důležitě, ale ve výsledku působí jako pěst na oko. Tím prvním jsou nudné souboje s bossy. Hra vás doslova nutí učit se různá komba, aby vás pak postavila před mostrum s vlastním health barem, které porazíte uhýbáním a následným udeřením zvýrazněné části těla. Toto opakujete podle potřeby, dokud příšera nezemře. Dalším problémem je ne zrovna nejlépe implementvaný režim Devil Trigger. Tento režim přepne danteho do jakési super verze, která je silnější a regeneruje zdraví. Problém je, že se nabíjí strašně pomalu a když už ho aktivujete tak vám vydrží pár sekund. Pak tu máme doskakující textury, které se paradoxně objevují jen během cutscén a ne samotného hraní. A nakonec level design několika posledních úrovní, které se z relativně otevřených prostředí smrsknou do tunelů a kancelářských místností.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Sečteno a podtrženo, kromě několika detailů a ne zrovna povedených několika posledních úrovní je DmC Devil May Cry velice povedeným titulem. Prostředí i samotné souboje jsou věrné předchůdcům, i když možná o něco jednodušší. Což, ale není vždy na škodu. Je vidět, že v Ninja Theory si sedli, domluvili se a následně udělali svou verzi DMC svým způsobem novou a zároveň věrnou předchůdcům.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»