Recenze: Draugen

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 28.2.2020, 6:53

Publikováno: 28.2.2020, 6:53

Je autorem 2554 článků

Vyprávět příběh v komorním prostředí a s minimem postav, je kumšt. Potřebujete nejenom silnou dějovou zápletku, ale především dobré dialogy. Úkol pro adventury jako dělaný. A pokud se o něj mají postarat autoři Dreamfall Chapters, jeví se jako předem splněný. Jenže doba sprintuje neustále kupředu a to, co bylo v kurzu před šesti léty, už dnes nestačí. Hlavně, když jste ztratili jistotou v kramflecích.

Během hraní narazíte hned na několik pasáží, které nabízejí zdánlivou volbu ve vedení dialogů. Jde pouze o klamný efekt, jehož vliv na závěr je nulový. Zvolené možnosti pouze určí, co z příběhu se dozvíte, přičemž často lze výběr úplně ignorovat nebo musí být postupně zvoleny všechny možnosti. Příliš se tak neradujte, že se chováte jako intelektuál s nadhledem, protože na konci uvidíte přesně to samé, co sebestředný buran.

Součástí nabídky hry je i soundtrack doprovázený renderovaným herním světem. Určitě doporučuji nechat plynout hudební motivy i mimo hraní, protože doprovod je výborný. Ústředním motivem je cover skladby Den dag kjem aldri, který sahá až do poloviny minulého století. To on určuje atmosféru a ducha celé hry. A nebuďte vystrašeni, pokud se hra rozhodne ignorovat vaše příkazy. Vizualizace soundtracku se dlouho načítá a není možné ji ihned vypnout. Jde však o jediný vážný technických nedostatek.

6

Draugen má výbornou atmosféru a ústřední dvojici, která by si zasloužila vlastní stand-up. Vtipné dialogy za svitu podzimního slunce vnáší zář do temného srdce kdysi úspěšné vesnice. Bohužel příběh se až příliš zaměřuje na stav mysli hlavního hrdiny, až nakonec úplně zadupe ty nejzajímavější části příběhu. Po připočítání primitivní herní náplně vyjde řemeslně a vizuálně opojná adventura, které se vyprávění zvrtlo v pilotní díl televizního seriálu. Tentokrát však nemám chuť čekat týden nebo měsíc na další part. Natož několik let.
  • ZdBu74

Rád si poslechnu tvé recenze a to i na hry, které nejsou můj šálek kávy 🙂 Díky.

• Sajmon79

Mám to podobně. Asi bych si recenzi na tuto hru nepřečetl, ale na videorecenze se podívám na každou hru.

• Lukáš Urban

Tak to moc děkuji. Možná jednou zrealizuji to streamované čtení knih 😀

30. 03. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Moons of Madness

Peter Straub, Clive Barker, Edgar Allan Poe, Ray Bradbury, Richard Matheson nebo Stephen King. Že je znáte? To vás ctí, ale vývojáře her nejspíš ne, protože oni se klaní odkazu H. P. Lovecrafta. Jako je módní mít solární panely na střeše, elektromobil v garáži a oběť plastických chirurgů v posteli, je samozřejmé adaptovat myšlenky amerického spisovatele. Že nejste první a neděláte to nejlépe, to vůbec nevadí. Hlavně že chapadla opět ožívají.

»
28. 03. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: TT Isle of Man – Ride on the Edge 2

Motocyklové závodění všeho druhu pomalu začíná, co do počtu a kvality titulů, velice zdatně sekundovat automobilům. To samé platí také pro herní náročnost, kdy můžeme sáhnout po arkádách či větších a menších simulátorech. Já se s oblibou za řídítky motorek vydávám na uzavřené okruhy, které jsou pro mě více akční, nabízejí oficiální licence, a hlavně jezdce šampionátu MotoGP člověk tak nějak více zná. Jízda napříč anglickou krajinou mě nijak zvlášť nezaujala...

»
20. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: One-Punch Man: A Hero Nobody Knows

Superhrdinové tu byli vždy. Ještě než komiksoví magnáti přinesli příběhy Batmanů, Hulků a Supermanů, objevovaly se neohrožené postavy v mytologiích, legendách a příbězích. Proč je vlastně milujeme a obdivujeme? Že jsou zdánlivě obyčejní a přesto výjimeční? Pak by se vám mohl pozdávat holohlavý Saitama a jeho svět jedné rány.

»
17. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: DOOM Eternal

Jaká je vaše představa o peklu? Vidíte ho jako temnou jeskyni, kde vládne pevnou rukou charizmatický Karel Heřmánek? Nebo máte pojem peklo spojený s nekonečnou hloubkou lidských duší spalovaných plamenem? No, jestli jste spíš pro pozemskou variantu, kdy si pro nás peklo přijde samo, budete se u DOOM Eternal usmívat jak dítě před hračkářstvím. Jsme totiž absolutně ztraceni.

»
10. 03. 2020 • tonyskate11

RECENZE: Ori and the Will of the Wisps

Po letech čekání nás zve akční plošinovka Ori and the Will of the Wisps na další velkolepé dobrodružství v dechberoucím světě a hráči prvního dílu už určitě mají na jazyku následující otázku… „Budou nás opět bolet prsty od zběsilého mačkání tlačítek anebo rovnou odrovnáme celý ovladač, ale přesto se budeme ke hře vracet?“ To se dozvíte v naší recenzi, v níž vám také odpovíme na důležitou otázku, a to jestli neobvyklá parta z Moon...

»
09. 03. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: The Division 2 – Warlords of New York

Nepřehlédnutelným znakem dnešní herní doby je dodatečný obsah. Tytam jsou doby, kdy nám vývojáři naservírovali všechno, co měli v úmyslu při vydání hry a my tak hned dostali ucelený zážitek. Internetová doba vývojářům umožnila oslovit hráče i po vydání hry, kdy nejen že přinesou další herní zážitek, ale ještě na tom něco vydělají. To si pak kupujeme všechny možné Season Passy a věříme, že s nimi už se dostaneme ke všemu, co...

»
09. 03. 2020 • MightySerjo1

RECENZE: Hunt: Showdown

Představte si rok 1895 v Americe v Louisianě, kde jako lovec odměn budete chtít získat balík peněz, jenomže má to háček. Nebudete najatý na hledání/zabíjení lidí, nýbrž na lovení monster. A to je v podstatě celý příběh hry.

»
07. 03. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Overpass

Chytá vás rapl z nedokonalosti umělé inteligence? Potřebujete pořádnou výzvu, aby adrenalin zažehnul pohonné ústrojí? A nevadí vám výlet do přírody? Jestli jste ve všech bodec pozitivní, pak rozhodně nehledejte řešení skokem do propasti. Zvažte raději obléknutí kombinézy a test vlastních dovedností při překování náročných překážek. Přešlapující koně čekají a schází jim už pouze kočí.

»