RECENZE: Dungeons Defenders: Awakened

Autor: SeedarCZ Publikováno: 17.3.2021, 9:01

Publikováno: 17.3.2021, 9:01

SeedarCZ

Je autorem 4 článků

V dnešní době vychází zajímavých novinek na hraní pramálo. Víceméně se jedná jen o další díly pravidelně vyházejících her, čest vyjímkám. A na jednu takovou vyjímku se podíváme v dnešní recenzi. Jedná se o třetí díl tower defense akční rpg Dungeon Defenders, s přívlastkem Awakened s možností hrát online až ve 4 hráčích. Sice se nejedná o žádnou AAA pecku ani grafickou nálož euforie, i tak jde ale o zajímavý počin studia Chromatic Games.

Princip hry je jednoduchý, bránit základnu (v tomto případě krystaly) před vlnami orků, kostlivců, draků a dalších. K pomoci s tímto nelehkým úkolem vám bude pětice statečných válečníků/stavitelů. Na výběr máte pět herních módů hratelných v single i multiplayeru. K dispozici je pět různých postav s odlišnými vlastnostmi, skilly a obrannými budovami. Správná kombinace těchto prvků je klíčem k úspěchu každé mise.

Jak jsou pravidla hry vcelku jednoduchá na pochopení (prostě nenech nikoho projít až ke krystalu za žádnou cenu), tak k úspěchu je třeba nemálo tréninku a taktizování. Je vyloženě nutné hrát kampaň na začátku na tu nejlehčí obtížnost, získát tak zkušenosti pro vaše hrdiny a posilovat jejich charakteristiky. Pak je možné jít na další obtížnost, a tak dále. Úrovní obtížnosti je celkem 6 a tak už jen základní kampaň je zábava na nemálo hodin. To nezní špatně, viďte?

Navíc, v rámci multiplayeru si můžete taktizování a procházení třeba i celou kampaní užít spolu s dalšími čtyřmi spoluhráči. K dispozici jsou pak i další neméně zajímavé módy.

Survival – odrážej vlny nepřátel
Výzvy – speciální mapy jen pro ty nejzkušenější (nováčci vítáni, ovšem)
Čistá strategie – na rozdíl od ostatních módů, zde je z hrdinů jen hlouček ustrašených stavitelů bez možnosti a chuti přímo zasáhnout do boje, tento mód nedoporučuji nikomu, kdo nemá zkušenost s TD hrami a i těm kdo je mají určitě prospěje pár desítek hodin tréninku v kampani.

Teď k samotným ústředním postavám celé hry, tedy hrdinům.
Pro začátek si pro nás hra přichystala pět válečníků. Některý se hodí na přímý boj, někdo ostřeluje jen tak z dálky a najde se samozřejmě i mág. S každým získaným levelem získáváte pro hrdiny body schopností a je jen na vás jestli je investujete do síly, obratnosti nebo do zlepšení skillu daného hrdiny. Variant jak hrát je opravdu mnoho a vývojáři slibují další a další hrdiny a mapy. Po předchozím díle nemám problém tomuto slibu důvěřovat.

Jestli vás nudí běžné skiny, nyní máte i plnou kontrolu nad tím, jak váš hrdina bude vypadat. Rytíř v zářivé zbroji nebo nenápadný mág v tmavém hábu? Je to jen a pouze na vás.

V rámci zkoušení hry bohužel nebyla možnost otestovat hraní ve více hráčích (slzy tečou, srdce puká), o to víc se nemůžu dočkat až si nějaký ten online zahraji :-).

Kdybych měl hře něco vytknout, tak asi jen drobnosti jako optimalizace na starší generaci konzolí, kde se hlavně v procházení nabídek stává, že hra zamrzne. Těžko soudit, můj Xbox One už má něco za sebou. Na Series S samozřejmě neproběhl žádný podobný úkaz a vše běželo jak má. Poslední otazník zůstává cena hry, která není úplně podle očekávání. Mám ale za to, že fanoušek tohoto žánru neprohloupí a ostatní si počkají na nějakou tu slevu.

7

Z menších titulů mám obvykle obavy, které jsou buďto během první hodiny potvrzeny a nebo po desítkách hodin zapomenuty. Jsem opravdu rád, že v tomto případě platí to druhé. Hra je zábavná, jako odpočinek od jiných psychicky náročných her s míči a puky naprosto ideální.
neobvyklý herní zážitekoptimalizace na starší generaci konzolí občas zlobí
mnoho hodin zábavy obsahu by mohlo být více
jednoduché ovládání o ceně by se dalo diskutovat
14. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Evil Inside

Mít k něčemu dispozice neznamená, že budu v dané kategorii automaticky hvězdou. Pokud mi příroda do kalhot nadělí hasák antického boha, bude bez filmů pro dospělé jen překážkou pro krejčího. Vytříbené chuťové pohárky ze mě nečiní dalšího Šéfa v akci, ale spíš náruživého žrouta, před nímž se ukrývá i freon lednice. A záliba pro horory nutně nevede k úspěchu na poli tvůrčí činnosti, pokud tedy mám větší ambice než obšlehnutí práce někoho druhého.

»
05. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Under the Jolly Roger

Až si jednou hráči uvědomí, jak hanebně tráví volný čas a celý herní průmysl řachne, můžou si vývojáři pořídit maringotky, hadry z třetí ruky, kouli z čínské lidové sklárny a vyrazit věštit tužby mezi kolotočáře. Oni totiž nejlépe vědí, po čem srdce mé prahne a v případě pirátské tématiky jde hlavně o multiplayerový zážitek. Nikdo jiný mi tak ješitně nepotopí plavidlo jako korzár od jiné konzole. A nikdo jiný mi nepřekazí bitevní vřavu...

»
04. 05. 2021 • SeedarCZ0

Recenze: NieR Replicant ver.1.22474487139

Remake, remaster, ani jedno? Původní hra Nier, která se v roce 2010 objevila na našich trzích po úspěchu v Japonsku, se příliš velké ovace nedočkala. Vydavatelství ale hře dalo ještě šanci a to je jen dobře. Po velmi úspěšném Nier: Automata (součástí Game Pass) se fanoušci série dočkali přepracované verze původní hry Nier: Replicant (číslo verze s dovolením nadále vynechám :D). Povedlo se vydavatelství Square Enix na trh vydat další...

»
28. 04. 2021 • japo0

Recenze: The Sinking City (Series X|S)

„Pro mír a bezpečnost lidstva je naprosto nezbytné, aby některá temná, mrtvá zákoutí a neprobádané hlubiny Země zůstaly v pokoji, aby se spící abnormality neprobudily k životu a rouhavě přežívající noční můry se nevydaly ze svých temných doupat  k novým a větším výbojům.“ H.P. Lovecraft – Hory šílenství

»
26. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Beyond Enemy Lines – Remastered Edition

Na pořádný válečný singl se čeká déle než na očkování proti netopýří chřipce. Prostor tak mají menší tvůrčí celky, jejichž ambice nesahají k milionovým prodejům, ale k pořádné atmosféře, vytříbené hratelnosti a zajímavé zápletce. Když jsou navíc tématem Sověti toužící rozpoutat světovou válku, je duše tuzemského hráče ochotna zahodit vidle, řízky i pivo a okamžitě vyrazit střemhlav na Moskvu. Nebo aspoň do nejbližšího obchodu pro ruskou zmrzlinu a ruské vejce, které na...

»
25. 04. 2021 • SeedarCZ0

Recenze: Hitchhiker – A Mystery Game

Minulý týden nabídku her Xbox posílil další nevšední titul. Hitchhiker je adventura, jejíž vývoj hry má na svědomí studio Mad About Panda. Že vám to nic moc neřekne? Nebojte, nejste sami.

»
24. 04. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: MotoGP 21

Rok se s rokem sešel a opět nadešel ten čas, vymyslet nějaký úvod pro následující recenzi. U pravidelně vycházejících her je to větší oříšek než u jiných, ale to už jsem jistě u nějaké recenze psal. Naštěstí u série MotoGP došlo k tomu, že po dlouhých letech vypadla z kalendáře velká cena Brna, takže úvod můžu věnovat tomu. Je to do jisté míry škoda, protože závod měl u nás tradici a velkou diváckou...

»
23. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: In rays of the Light

Vítejte v místě, kde včera neexistuje a zítra již bylo. Ve světě prázdných chodeb, rozpadlých zdí, špinavých ulic a… ne, nejsme v Mostě. Ani sousedním Litvínově. Tentokrát se cestuje mnohem dál na východ. Až za Mrazíkem, nesmrtelnou Ladou Nivou a agresí měnit budoucnost dějin mocí. A přestože by příběh mohl být zasazen kamkoli, zrovna v těchto exteriérech má své nesmazatelné kouzlo a až psychologický přesah. Jen se nesmíte bát samoty. A temnoty.

»