RECENZE: El Hijo – A Wild West Tale

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.3.2021, 8:01

Publikováno: 25.3.2021, 8:01

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3250 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Když se řekne divoký západ nebo Mexiko, většina z nás si představí přestřelky, drogy, kovboje a další s tím spojené věci. Stejně tak se toho většinou chytnou i vývojáři a naservírují nám podobný herní zážitek. Někdy se však objeví titul, který na první pohled vypadá jako Hitman z tohoto prostředí, ale bez jakéhokoliv násilí.

A El Hijo nás právě sem zavede, kdy hlavním prvkem hratelnosti je plížení skrze jednotlivé úrovně. Začnu dobrou zprávou. Hra obsahuje českou lokalizaci formou titulků. To se hodí pro nejrůznější rady zobrazované při hraní. Kdo se těšil, že si díky tomu víc užije příběh, má pravdu, ale rozhodně to nebudou zásluhou lokalizace. Vyprávění příběhu je totiž pouze formou cut-scén beze slov, takže to bychom si užili tak jako tak, asi právě proto zde česká lokalizace je. Nebylo to vyloženě moc práce navíc.

K tomu všemu příběh sám o sobě není nikterak komplikovaný, natož originální. Jednoho dne se vracíme s maminkou z procházky po okolí naší polorozpadlé chalupy, ke které však dorazili bandité, a tak trochu ji zapálili. To maminku naštve a vydává se pomstít naši chalupu. A jelikož chce, abychom byli v bezpečí, dává nás do kláštera, kde by o nás mělo být postaráno. Náš hlavní hrdina však nechce sedět s rukama v klíně a tak se vydá svou maminku hledat.

Jeho kroky povedou kolem ostřížích zraků farníků, banditů, kojotů a písečné bouře, která se s námi v případě špatných rozhodnutí nebude párat a pošle nás ze skály dolů. Abychom unikli všem zrakům, bude třeba se schovávat do stínů a za překážky. Nápomocen je nám ptáček, který je schopný vycvrlikat, kam se nepřátelé dívají, ale díky tomu se nemůžeme pohybovat. Je proto nutné si sekvence pamatovat a ve správný čas se posunout na správné místo.

Na tomto prvku je postavena celá hratelnost, takže každá úroveň je vlastně jeden velký puzzle. Pro odlákání pozornosti na začátku použijeme jenom kamení, ale časem se náš arzenál rozšíří o prak, sombrero, kouřové granáty nebo rakety od ohňostroje. Díky těmto vychytávkám dokážeme pohnout i s tou nejpevnější stráží. Inteligence nepřátel není vůbec vysoká, chodí, kde byste čekali, ale právě to je další prvek hratelnosti, díky čemuž všechno funguje tak, jak má a nejedná se tedy o chybu či výtku.

Jednotlivá prostředí jsou moc pěkně vyvedená, nejnudnější je asi klášter, ale na druhou stranu musím uznat, že takové kláštery prostě jsou. Exteriéry jsou podstatně hezčí a moc pěkně malované. Čím víc se budeme prokousávat hrou, tím rozsáhlejší jsou jednotlivé úrovně. Hlavně mi vadilo, že chybí nějaká mapa, takže ne vždycky je jasné, kam má člověk jít pro pokračování příběhu a kde se nachází odbočky pro motivace (osvobození) ostatních dětí. Nic pro lidi s horším orientačním smyslem.

Stejně nevyrovnaná je i obtížnost. Jednou jsou hádanky moc lehké, aby následně přituhlo natolik, že hodinářská práce je oproti řešení zdejších puzzlů kovářská činnost. To vede k poměrně časté frustraci, což je věc, kterou jsem u hraní už docela dlouho nezažil, a vůbec mi to nechybělo. Na druhou stranu se dá obecně říct, že hra není vůbec snadná, což může být ku prospěchu věci.

Za mě největším problémem je ovládání a systém krytí. Obě věci jsou hodně nepřesné, ale to tak nějak nejde ruku v ruce s nutností a požadavkem na rychlost a přesnost řešení hádanek. Postava se divně „přilepuje a odlepuje“ od překážek a člověk nikdy přesně neví, kdy jsem schovaný a kdy už ne. Stejně tak házení věcí nemá tu správnou odezvu a hodně často se mi stalo, že jsem předmět hodil o trochu vedle a přilákal jsem jiného strážného, než jsem potřeboval.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Přes toto všechno je El Hijo moc pěknou hrou s příjemnou hratelností, která je výzvou a někdy se mi z hlavy kouřilo opravdu dost. Nebýt horšího ovládání a místy hodně nevyvážené obtížnosti, bylo by hodnocení klidně i vyšší. I tak se však jedná o pěknou stealth hru, kterou jistě ocení všichni příznivci tohoto žánru.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»