RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Autor: p.a.c.o Publikováno: 11.7.2018, 9:27

Publikováno: 11.7.2018, 9:27

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1621 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

Polští Artifex Mundi jsou těmi největšími odborníky na tento herní žánr a dokáží her z žánru hledání předmětů přinést několik do roka. Některé z nich se pak dostanou i na velké konzole a za sebe říkám, že se na ně vždycky docela těším. Co se herní doby týče, nejsou sice nejdelší, ale jedná se o fajn odpočinkové záležitosti. To je případ i Eventide 3: Legacy of Legends, jehož recenzi máte právě před sebou.

Příběh hraje hlavní roli, protože slouží jako hlavní pojítko všech událostí a hádanek, jaké před nás vývojáři staví. Bohužel, po delší době musím říct, že je tak předvídatelný, jako snad nikdy. Ne, že by příběhy v těchto hrách byly vždycky originální, ale tentokrát je všechno podle stejné kostry, jako posledně a to včetně největšího zvratu, který jsem očekával hned při prvním kontaktu s dotyčnou postavou. Přitom úvod je velice slibný (útok příšer, hlavní postava má speciální dovednosti, svět v oblacích), ale o to větší bylo zklamání z nenaplnění potenciálu, s nímž tvůrci mohli, a hlavně měli pracovat. Navíc bývá dobrým zvykem, že po dohrání se odemkne ještě nějaký kus příběhu, odehrávající se buď před anebo po hlavní dějové lince. Tady se však nic dalšího po skončení hlavního příběhu nestane a je prostě konec.

Ani počet nových hádanek není nijak závratný, a když se nad tím zamyslím, vlastně jsem ve hře neobjevil nic nového nebo inovativního. Klasické hledání předmětů nesmí chybět, dále tu máme spojování barev, puzzly nebo doplňovačky. Dalo se určitě něco vymyslet i na magické dovednosti hlavní postavy a ani mazlíček z minula tu není. Škoda, škoda, škoda. Hlavolamy jsou přiměřeně těžké a s většinou z nich se vypořádáte jako nic. Škoda jen, že třeba takové spojování barev nebo puzzly se ve hře objeví jenom párkrát, protože ty mě bavily asi nejvíc.

První dohrání ukrojí z herního koláče nějaké 3 hodiny, a pokud budete šikovní, zvládnete všechny achievementy posbírat najednou. Ideální je to na dva průchody, jelikož je třeba všechno projít bez nějaké pomoci. Musím se přiznat, že jsem si občas, zejména při hledání předmětů, pomohl nějakou tou nápovědou, protože ať jsem koukal, jak jsem chtěl, prostě jsem danou věc neviděl.

Hra se pyšní vylepšením pro Xbox One X a technická stránka je to, co si zaslouží pochvalu. Animovaného filmečky vypadají pěkně a celková prezentace hry je parádní. Jednotlivé obrazovky, na nichž se hra odehrává, jsou pak třešničkou na dortu, protože některé scenérie jsou dech beroucí. Ještě aby ne, když velkou část herního času budete koukat na vznášející se ostrovy a duhová prostranství. Hudební doprovod pak ideálně dokresluje dané scény a při hledání dokáže navodit odpočinkovou atmosféru a pohladit po duši.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Eventide 3: Legacy of Legends je, co se žánru týče, velice průměrný počin a za 399 toho moc nenabízí ani pro skalní fanoušky žánru. Určitě se nejedná o špatný titul, bohužel pro pravidelné hráče nepřináší moc novinek a příběh je velice čitelný. V případě nějaké slevy minimálně o polovinu však dokáže zabavit, takže když tak počkejte na ni.
18. 01. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Ace Combat 7: Skies Unknown

Nejdříve chtěl člověk umět létat jako pták, aby se mohl vydat do oblak. Přes balóny a první letadla jsme se dostali až k dnešním moderním strojům, jejichž bojové a letové vlastnosti jsou úžasné. O to smutnější je fakt, že her s leteckou tématikou je jako šafránu. Přitom hlad po tomto žánru rozhodně je, takže každá další oznámená hra je očekávána nemalou enklávou virtuálních pilotů, kteří jenom čekají, až budou moct usednout do...

»
14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»
12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Jagged Alliance: Rage!

Vytahovat na světlo staré značky je stejně moderní, jako nosit brýle a kšandy po dědovi a hrát si na hipstera. Dle hesla: „Když to nejde zremasterovat, udělej další díl“, dostáváme opětovně série, jejichž existence byla už dávno součástí minulosti. A zcela právem, protože v posledních podobách dokázaly sami sebe dostat do slepé uličky.

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: RIDE 3

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Darksiders III

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Achtung! Cthulhu Tactics

Kdykoliv se Němci zapletou s okultismem, smrdí to sírou nebo pořádně nevrlými démony. Že byl Hitler přinejmenším fascinován magií a vším, co by mohlo z onoho či jiného světa pomoci jeho armádě k vyhraní války, je známým faktem. Však spousta her, filmů a komiksů s tímto motivem pracuje. Jenže co kdyby Lovecraft nebyl jen skvělý fantasta, ale také spisovatel popisující skutečný kult a reálná monstra? Pak by válečné fronty možná páchly rybinou.

»