RECENZE: F1 2018

Autor: p.a.c.o Publikováno: 23.8.2018, 16:28

Publikováno: 23.8.2018, 16:28

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1621 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Adrenalin stoupá a já se snažím projet začátku v co největší rychlosti, protože na zadek se mi lepí jeden ze soupeřů. V té rychlosti je všechno jakoby v mlze, ale obrubník vidím jasně. Krásně zatáčku říznu, ale na výjezdu jsem moc zbrklý s plynem a formule se začíná přetáčet. Naštěstí jsem tentokráte smyk vybral a mohu se vesele řítit vstříc dalším zatáčkám. Ještě že neprší, to bych z toho asi tak snadno nevyváznul.

Formule 1 je krásný sport, i když se ho úředníci a funkcionáři snaží co nejvíce fanouškům znechutit. Nejdříve nám sebrali ikonické zvuky motorů, takže teď formule zní tuctově jako traktor a do krásných, ladných křivek zakomponovali „svatozář“, jež má chránit životy jezdců, i když jim dle mého její středový sloupek musí vadit ve výhledu. Možná se na to dá zvyknout, ale pokud nevidím jasně před sebe, jak to napomohlo bezpečnosti?

Tyto změny musí reflektovat i virtuální předloha, o kterou se i pro letošek starají Codemasters. První ročníky v jejich podání nebyly kdo ví jaké, ale ten poslední stál opravdu za to. Vylepšit zážitek a obohatit kariéru se pokouší ten nejnovější ročník, na nějž jsem se velice těšil a s vervou jsem se do něj pustil. Na první pohled si všimnete rozšíření tratí, které reflektuje změny v závodním kalendáři, díky čemuž jsem si pěkně užil nové tratě ve Francii (okruh Paula Richarda) a Německu (Hockenheimring) a rozšíření historických monopostů. I na ty jsem se velice těšil a jsem jenom rád, že vývojáři jejich počty notně rozšířili. Díky tomu jsem se slzou v oku usedal do těch nejlegendárnějších strojů napříč časem a užíval si všechny jejich klady a zápory.

Díky jízdnímu modelu si je opravdu užijete, protože je velice variabilní v závislosti na chuti a dovednostech každého závodníka. Bez asistentů se má pilot co ohánět, aby všechno náležitě ukočíroval, a v ideálním případě si vezme k ruce volat s pedály. Gamepad se hodí spíše na jízdu s pomocníky, kdy ideální mi přišla kombinace s vypnutým automatickým bržděním a trakce dle chuti. Musí se jim nechat, že dojem z jízdy je fakt super a opravdu jsem si připadal, že řídím vůz formule 1. Možná byl dojem ještě o něco lepší než loni, jelikož mi přišlo, že hra více sází na práci s pneumatikami, kdy se opravdu vyplatí poslouchat pokyny techniků a v čas zajíždět na jejich výměnu.

Stát se šampionem, být nejlepší a nejrychlejší, to je, oč tu běží. Prostřednictvím kariéry si tento sen plníme a F1 2018 se pokouší posunout zážitek ze šampionátu ještě dál. Ani letos nejsme ušetřeni tréninků pro získání bodů, za něž posléze naši technici a vývojáři zlepšují různé aspekty našeho vozu. Vývojový strom se ustálil, ale je třeba myslet na budoucnost. V rámci sezóny chcete být lepší než ostatní týmy, aby auto bylo co nejvíce konkurence schopné. Na konci sezóny se pak představí nová pravidla a v tomto ohledu je celý vývoj i o štěstí. Klidně se může stát, že dlouhý vývoj bude zastaven, protože od další sezóny může být dané technické vylepšení na černé listině. Komu se v týmu nelíbilo, může kolem poloviny sezóny uzavřít smlouvu s novým týmem nebo zůstat ve stávajícím. Kdo se však rozhodne odejít, přijde o dosud vyzkoumaná vylepšení, takže zvažujte moudře.

Zajímavě zněla novinka zapojení médií do naší kariéry, kdy jsme v různých časech dotázáni stále stejnou novinářkou na naše výkony a dojmy. Bohužel se celá věc povedla tak na půl. Na odpověď máte omezený časový limit, který pro neameričany je velice krátký, nebo alespoň já s tím často bojoval. Ono za 10-15 sekund přečíst otázku a vybrat jednu že tří až čtyř odpovědí není úplně snadné a dost často jsem prostě něco zvolil, což je škoda. Díky rozhovorům například vylepšujete svoje vztahy s týmem a inženýry, kteří pak dělají méně chyb při vylepšeních či pracují rychleji, nebo vylepšujete pohled na svou osobu. Dokážu pochopit, že nás tvůrci chtěli dostat pod tlak, ale času na rozmyšlenou mohli nechat víc, stejně jako měnit novináře. I když někomu může imponovat, když jeho kariéru sleduje jenom jedna pohledná novinářka.

S technickou stránkou jsem velice spokojen. Formule jsou propracované do nejmenších detailů, jezdce člověk pozná na první pohled a konečně byly vylepšeny modely ostatních postav a jejich obličeje. Možná, že detaily okolí tratě oproti zbytku trochu ztrácí, ale v rychlostech, jakými se řítíme po trati, si toho člověk stejně moc nevšimne. Kdo rád řídí z kokpitu, ale vadí mu sloupek ochranného rámu, jistě rád uvítá možnost si ho vypnout, i když tím přijde o reálný výhled z formule.

Dovolím si ještě zmínit AI. Obtížnost si každý může zvolit variabilně dle chuti a dovedností, já s povděkem kvituji fakt, že na střední obtížnost konečně závodníci víc bojují i mezi sebou a dost často vás dovedou nemile překvapit. V pár soubojích jsem až zíral, jako když jsme jeli ve trojici do zatáčky, měl jsem výhodnou stopu a říkal, že to dám jako nic. Najednou lup a já byl až ten třetí vzadu, ani sem nevěděl jak. V tu chvíli to nebyl dobrý pocit, ale nakonec jsem si říkal, že je super, jak to AI hraje a rozhodně to nejsou žádní nazdárci.

Multiplayer nesmí chybět, módy jsou stejné, jako loni. Lehce upraven byl matchmaking, díky čemuž by všechno mělo fungovat lépe a rychleji. Bohužel v době psaní recenze moc hráčů nehrálo, takže na nějaké větší testování nebyl prostor. Nicméně všechno fungovalo v pohodě loni, a tak není důvod mít obavy, že by tomu letos mělo být jinak.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

F1 2018 je vybroušenější verzí loňského ročníku, i když ne všechny novinky jsou patrné hned, protože spousta z nich ocení hráči při druhé nebo třetí sezóně a je otázka kdo se tak daleko dostane. Přesun z loňského ročníku cenu má i tak, jelikož starých formulí je více, máme nové okruhy a propracovanost kariéry nebo AI soupeřů je i letos skvělá. Nicméně změn není ve výsledku tolik, jako v posledním ročníku, takže i proto je výsledná známka o bodík horší než loni.
  • Ladislav Horovský

    Sakra já se té recenze na we happy few tady nedočkám, já Vám snad kluci zakoupim tu hru a pošlu, každý den se těším i na stream a prostě se nedočkám.. 🙁

    • tonyskate

      Je nám líto, ale bohužel se nám hru nepodařilo sehnat. Byl o ni velký zájem a asi nejsme dostatečně zajímaví :-).

      • JoohnCZ

        Je snad v CR jiny vetsi web co se venuje jen xboxu? Pochybuji… To místní zastoupeni MS dost podcenuje…

        • Chaosteory CZ

          Bohužel, hra začala vývoj ještě jako nezávislý projekt a Compulzáci si pro jeho distribuci našli Gearbox. Ani pozdější koupě studia Microsoftem na tom nic nezměnila, a tak i vydání Xboxové verze je v jejich režii.

          Nicméně nové redakční prasátko, kam si odkládáme z vlastních příjmů,by hru pořídit mohlo, jen aktuálně musíme myslet i na blížící se novinky, které jsou tradičně problematické, takže si je obstaráme sami.

          • JoohnCZ

            I tak, pokud jsem prodejce her, tak by nelo byt v mém zajmu aby lidi kteri mi ty hry propaguji je mohli propagovat… Stejne tak by to melo byt v zajmu eshopů s hrama a mohli by vam hry darovat jako sponzorske dary a jeste by si udelali reklamu. No asi do toho uplne nevidim, protoze by to tak uz asi bylo kdyby to bylo tak jednoduché.

18. 01. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Ace Combat 7: Skies Unknown

Nejdříve chtěl člověk umět létat jako pták, aby se mohl vydat do oblak. Přes balóny a první letadla jsme se dostali až k dnešním moderním strojům, jejichž bojové a letové vlastnosti jsou úžasné. O to smutnější je fakt, že her s leteckou tématikou je jako šafránu. Přitom hlad po tomto žánru rozhodně je, takže každá další oznámená hra je očekávána nemalou enklávou virtuálních pilotů, kteří jenom čekají, až budou moct usednout do...

»
14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»
12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Jagged Alliance: Rage!

Vytahovat na světlo staré značky je stejně moderní, jako nosit brýle a kšandy po dědovi a hrát si na hipstera. Dle hesla: „Když to nejde zremasterovat, udělej další díl“, dostáváme opětovně série, jejichž existence byla už dávno součástí minulosti. A zcela právem, protože v posledních podobách dokázaly sami sebe dostat do slepé uličky.

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: RIDE 3

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Darksiders III

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Achtung! Cthulhu Tactics

Kdykoliv se Němci zapletou s okultismem, smrdí to sírou nebo pořádně nevrlými démony. Že byl Hitler přinejmenším fascinován magií a vším, co by mohlo z onoho či jiného světa pomoci jeho armádě k vyhraní války, je známým faktem. Však spousta her, filmů a komiksů s tímto motivem pracuje. Jenže co kdyby Lovecraft nebyl jen skvělý fantasta, ale také spisovatel popisující skutečný kult a reálná monstra? Pak by válečné fronty možná páchly rybinou.

»