RECENZE: F1 2020

Autor: p.a.c.o Publikováno: 6.7.2020, 10:01

Publikováno: 6.7.2020, 10:01

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2157 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i když nebylo to již tak intenzivní, ale hlavně musím zmínit Grand Prix 4, což byl v roce 2002 etalon formulových závodů a u nichž jsem strávil spoustu času nejen samotným závodění, ale také kocháním se, jak jsou ty formule a trať báječně zpracované.

Od roku 2010 (ty jo, myslel jsem, že je to o něco méně) drží v rukou licenci na tuto světoznámou značku Codemasters a nutno smeknout, kam ji za těch deset let dokázali dostat. Co do obsahu a pocitu z jízdy se mi tato série vryla do paměti hned vedle legendárních kousků, protože lepší svezení byste v dnešní době asi jenom těžko hledali. A ano, vím o tom, že konkurence prakticky není, ale i tak. Pomalu však začíná být pro vývojáře těžší a těžší vytasit se s něčím, co další ročník posune dál, aby to nebyla pouhá aktualizace soupisek. Co si pro nás tedy připravili letos?

Asi nejvíc ze všech oznámených novinek jsem se těšil na možnost založit novou stáj, takže kde jinde začít recenzi než zde. Do hry vstoupíme jako jedenáctá stáj, ale ještě dřív, než se pneumatiky naší krásné nové formule poprvé dotknou tratě, je třeba vybrat několik důležitých věcí. Kreativně si poradit s vymýšlením jména stáje, následně zvolit, kdo bude dodávat pohonné jednotky pro náš stroj a také sponzora, za jehož peníze to všechno budeme financovat. A protože stáj jsou formule dvě a jedno místo jsme obsadili my, šéf/závodník, čeká nás volba stájového kolegy. Já nemohl jinak, a proto jsem si zvolil syna legendy tohoto sportu, mladého Schumachera.

Spravovat vlastní stáj pak není nijak komplikované, ovšem je třeba hlídat, aby firemní kasa nebyla prázdná a v rámci konkurenčního boje se naši vývojáři budou mít co ohánět, aby náš stroj byl konkurenceschopný. A mezitím upevňujeme vazby v týmu, pořádáme team buildingy a další legrace, protože nějak se ten čas mezi závody smysluplně vyplánovat musí. Přeci se zaměstnanci nebudou jenom tak poflakovat. Během tréninků a kvalifikací to tak nevypadá a není problém udělat pole position, ovšem závod je něco úplně jiného. Formule a jezdci Mercedesu (od nich jsem si vybral motor), Ferrari a Red Bullu jsou přeci jenom co do vybavení někde jinde a udržet je za sebou po celý závod se někdy jednoduše ukáže jako nadlidský úkol, který vyřeší až čas a lepší technika.

Kdo nechce budovat vlastní tým, může si opět vytvořit vlastního jezdce, k nějaké stáji se přidat a budovat svou pověst šampióna. Zde je pak největší novinkou zakomponování série F2 do naší cesty, ale kdo se v ní nebude chtít moc zdržovat, může zvolit jenom krátkou část na tři závody nebo F2 úplně přeskočit a vstoupit rovnou do světa F1. Soupisky a údaje v F2 jsou platné pro loňskou sezónu, což ve výsledku ale vůbec nevadí. Potěšující pak pro mnohé z nás je fakt, že se v Codemasters konečně vykašlali na časy u rozhovorů, kdy se nás pokoušeli dostat s odpovědí pod tlak a mnozí z nás tak prostě něco kliknuli, aby měli pokoj. Aktuálně se již nic takového nekoná a všichni máme dostatek času na přečtení otázky a volbu odpovědi. Ale že to trvalo.

Při samotných závodech jsem si připadal jako doma, protože v rámci jízdního modelu se žádné novinky nekonají a všechno je tak příjemně povědomé, jako loni. Letošní díl alespoň pokračuje v obrušování hran a dolaďuje věci k dokonalosti. Jednou z nich je používání systému ERS, s jehož pomocí hromadíme energii, abychom ji následně na rovince mohli využít k výkonu navíc. Tenhle systém byl ve hře již dříve, ale letos se konečně dobře ovládá a jeho používání dává smysl i úplným lajkům.

A více než loni mi přišlo, že jsou soupeři dotěrní a rozhodně se sebou nenechají orat. Už to tedy není o tom, že by hráč byl tím nejagresivnějším jezdcem v poli, ale je tu takových 20, kdy s přibývající obtížností přidávají na důrazu. Někdy je to ale až moc, protože nejednou se mi stalo, že mě prostě nabourali, poškodili mi formuli a nadějím na dobré umístění byl v tu ránu konec. Komu není proti srsti použít flashback, může sáhnout po něm, jinak přijde na řadu restart. Kryjte si zadek, ale ani předek nenechávejte dlouho bez dozoru.

Velkou radost a příjemným překvapením pro mě byly nové možnosti nastavení šampionátu. Už není nutné jet celou sezónu, ale dá se vybrat i kratší varianta na 16 nebo 10 závodů s tím, že si můžeme vybrat, jaké tratě budeme chtít danou sezónu jet. Doporučuji nevynechávat nové tratě v Holandsku a Vietnamu, které se povedly, a hlavně ta Vietnamská se mi moc líbila.

Není však všechno zalité tak jasným sluncem, jak si všichni přejeme při závodech. Pomalu se začíná ukazovat, že série F1 je tady s námi již nějaký ten pátek a vývojáři by měli začít přemýšlet nad nějakým technickým upgradem enginu. Modely formulí jsou stále stejně krásné, aslfat a zpracování okruhů také. Kde hra začíná ztrácet, je detailnější zpracování okruhů, jakou jsou modely postav obslužného personálu, vegetace a další drobnosti. Stejně tak odrazy, stíny a nasvětlení celkově by zasloužilo péči navíc. Před pár lety bych nad tím mávl rukou, ale doba se posunula dál, a pokud chtějí být Codemasters stále top, budou muset zapracovat i na této stránce. Prostor v podobě většího výkonu nadcházející generaci konzolí tady ostatně budou mít.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

F1 2020 je zase o něco více obsahově bohatší závodní hrou s možností vytvořit si vlastní stáj. Obrušuje některé hrany hratelnosti, ale jinak na první pohled vypadá a hraje se stejně, jako loni. Ještě letos to určitě není problém, protože se hraje stále skvěle a všichni příznivci u ní zakufrují na dlouho dobou, ať už si zvolí kariéru, jakou budou chtít. Nicméně technicky by si vývojáři měli začít připravovat nějaký upgrade, aby jim najednou neujel vlak.
08. 03. 2021 • HusekD0

RECENZE: Monster Energy Supercross 4

Máme tu nový rok a italská společnost Milestone nás začíná pomalu zásobovat svými závodními sériemi. Po vydání Ride 4 a MXGP 2020 jsme se dočkali i nového dílu amerických licencovaných závodů Monster Energy Supercross 4. Závodní hry vycházející každý rok to u fanoušků mají opravdu těžké a není jednoduché své hráče uspokojovat dostatečným množstvím novinek a vylepšení. Monster Energy se o to ale pokouší a chce hratelnost posunout zase o...

»
08. 03. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Aery – A Journey Beyond Time

Odpočinkové hry mají v herním světě dozajista svoje místo. Není nad to si po náročném dni sednout ke konzoli a místo střílení či přemýšlení nad nějakou strategií se jenom tak toulat herním prostředím. Samozřejmě nemusíme k tomu využít specializovaných her, ale i v GTA, Kingdom Come nebo vlastně v jakékoliv hře s otevřeným světem si hráč najde chvilku, kdy se může jenom tak kochat.

»
06. 03. 2021 • HusekD0

RECENZE: Sir Lovelot

„Za trochu lásky, šel bych světa kraj“. Přesně tak se dá popsat náš hlavní hrdina Sir Lovelot. Každá princezna žijící osamělá ve své věži čeká na krásného prince, který by jí zahrnul láskou a drahými dárky. To udatný Sir splňuje na jedničku. Ovšem ale jen do doby, než jí druhý den ráno zlomí srdce a vydává se na nebezpečnou výpravu za další naivní kráskou. Sira Lovelota nám přinesli vývojáři ze...

»
04. 03. 2021 • DandyCZE0

RECENZE: Thrustmaster eSwap X Pro Controller

Opět se hlásíme z našeho testovacího koutku. Jak jsme už určitě na našich sociálních sítích viděli, tak nám do redakce dorazil opravdu zajímavý kousek od Thrustmasteru, a to ovladač s poměrně dlouhým názvem eSwap X Pro Controller. Naše prstíčky ho jdou právě osahat! Takhle má vypadat dárek! Stále častěji vidíme, že se výrobci snaží produkty opravdu krásně zabalit. Sice to nemá žádný vliv na fungování ovladače, ale určitě znáte ten pocit, když...

»
02. 03. 2021 • DandyCZE0

RECENZE: On The Road The Truck Simulator

Nekonečné kilometry, tuny zátěže, tak tohle každý dobrý řidič rád má. Oznámení On the Road muselo utkvět v paměti všem fanouškům kamionů, dnes stojíme v garáži a jdeme nasednout do této nové hry. Při oznámení hry byl k dispozici trailer, který vás dokázal dokonale navnadit. Většina z nás hltala informace o počtu kilometrů, technickém provedení a autentičnosti. Bohužel na konzole zatím žádný kvalitní simulátor nemáme. V nedávné době jste si mohli zahrát Truck Driver, ten...

»
01. 03. 2021 • HusekD0

RECENZE: Monster Jam Steel Titans 2

Od vydání prvního dílu Monster Jam Steel Titan uběhli už téměř dva roky a společnost THQ Nordic nám s vývojáři z Rainbow Studios představují jeho druhé pokračování pod názvem Monster Jam Steel Titans 2. Opět se jedná o licencovanou hru, která vznikala ve spolupráci s Feld Entertainemt, což je společnost zastřešující reálnou závodní sérii Monster Jam. Díky této spolupráci se můžete těšit jak na licencované trucky tak i závodní arény....

»
17. 02. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: The Wild Eight

Divoká osmička není pokračování Tarantinova bijáku. Nejde o dospělý snímek se zvýšenou spotřebou lubrikačního gelu. A kupodivu se za ním neukrývá ani dokument z indiánské rezervace. Jméno patří malému titulu zaměřenému na přežití, jehož konzolové vydání přichází v době, kdy se o milovníky survivalu pokouší kooperační Project Winter. Konkurence ale nakonec může novince pomoci, protože lidi si rádi hrají na dobrodruhy. Jen u toho občas chtějí být sami. Navzdory mrazu, hladovým šelmám...

»
06. 02. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Werewolf: The Apocalypse – Earthblood

Vášně se rodí už v útlém věku. To znamená, že pokud mluvíte bassem a jako prcek jste měnili autíčka za panenky, nejenom, že se vám zúžil potencionální okruh partnerů v dospělosti, ale nejspíš vás čeká kariéra módního návrháře nebo kadeřníka. Což může být pořád lepší než se dostat v předškolním věku k filmovému braku, kde profesor během úplňku snižuje počty studentské koleje dlouhými drápy a ostrými zuby. Do chlupatých kostýmů se sice zatím neoblékám,...

»