RECENZE: Farming Simulator 2015

Autor: p.a.c.o Publikováno: 19.5.2015, 18:20

Publikováno: 19.5.2015, 18:20

Je autorem 2070 článků

Jaro není jenom lásky čas, ale pro zemědělce i začátkem celoročního úsilí, kdy pracovní doba nezná hranic a jak je trochu hezké počasí, šupky za prací. Jaká to lahoda, když s kohoutím zakokrháním vyrážíte na rosou zkropené pole a domů se vracíte kolem půlnoci, když už všichni ostatní dávno spí nebo rozvíjejí nekonečné, hlubokomyslné diskuze ve své oblíbené hospůdce. Jestli nejste příznivci tohoto životního stylu, asi vás následující řádky moc neosloví, ale může se stát, že řídit traktor, nebo další zemědělskou techniku, je váš celoživotní sen. V tom případě jste na dobrém místě.

farming7

Dnešní úkol zní jasně a to podívat se na hlínu, jakou disponuje nejnovější ročník Farming Simulator 2015. Na první pohled se to nemusí zdát, ale simulátor zemědělce není populární jenom za hranicemi naší země, nýbrž i v českých luzích a hájích. Ještě aby ne, když má zemědělství u nás bohatou a pestrou tradici. Už Přemysl Oráč musel umět dobře vzít za pluh, aby se nakonec ještě lépe oženil a nemusel hrábnout. V dnešní době však máme techniku, která celý proces nejen zefektivňuje, ale také zpříjemňuje a přesně tomu se pojďme věnovat.

Vaše první kroky po zhlédnutí úvodního videa by měly vést k tutoriálu a to i přesto, že jste nějaký předchozí díl hráli. Zásadní novinkou je dřevorubectví, které nabízí celou řadu nových strojů a vyžaduje znalost několika dovedností, aby bylo možné ho naplno využívat. To samé platí i pro krmení zvířat, které v dnešní době také není úplně jednoduché. Tomu všemu se velice dobře naučíte ve zmíněném tutoriálu, který není zbytečně dlouhý a ukazuje to nejdůležitější.

farming8

Poučeni obsluhou strojů se můžete vrhnout do kariéry nejúspěšnějšího zemědělce všech dob. Na výběr je buď americká krajina s jedním velkým polem, nebo severská krajina se třemi menšími políčky do začátku. Postupem času samozřejmě můžete nakoupit další. K tomu nějaký ten kombajn, pár traktorů a hypotéka v bance mají zajistit, aby bylo co dělat. Tím se tempem traktoru dostáváme k prvnímu nešvaru. Při startu kariéry si můžete zapnout nápovědu, ale ta je tak povrchní, že si na spoustu věcí nakonec budete muset buď přijít sami, nebo využít internetu. Jde hlavně o to, co se kam vozí a kde co vykupují nebo se jenom uskladňuje. S kariérou souvisí nečekaně i multiplayer. Ano, po dlouhých letech čekání je konečně součástí hry. Jedná se o kooperativní hraní, kdy do svého světa pozvete kamarády nebo úplně cizí lidi, aby vám s rozvojem pomohli. Je to určitě příjemná novinka, ale rezervy pro vylepšení zde rozhodně jsou. Třeba takové závody v tom, kdo rychleji zaseje, poseče, nebo pořeže víc dřeva, by určitě stáli za to, takže snad příště.

Od samého začátku je k dispozici celá mapa, která je opravu velká, ovšem s tím problémem, že všechno je vaše. Máte sice něco jako startovní farmu, ale když si třeba koupíte novou techniku, musíte si pro ni dojet do nejbližšího obchodu. Chcete si pořídit stádo krav? Musíte si je na mapě najít a dopravit k nim potřebnou techniku. Navíc práce s mapou je špatná. Nejen, že je hrozně neintuitivní, ale nenabízí takové základní věci jako ze zoom nebo označení bodu zájmu. Občas jsem tak měl pocit, že jezdím sem a tam, abych to dal nějak dohromady a mohl v daném místě fungovat, než abych se věnoval tomu nejzábavnějšímu, ježdění s technikou.

farming4

A že jezdit je rozhodně s čím, protože ve hře najdeme přes 140 strojů těch nejznámějších značek jako New Holland, Ponsse, Case IH, Deutz-Fahr a dokonce pár strojů od Lamborghini. U nás se poslední dobou hodně rozmáhá John Deere, kterého však budete ve hře hledat marně. Je dost dobře možné, že technika od nich se objeví ve formě nějakého DLC přídavku, což by nebylo od věci. Ježdění samotné pak vyžaduje určitý trénink, než do něho přijdete.  A když náhodou nebudete stíhat, jednoduše si najmete pracovníka, který to udělá za vás. Ovšem pozor, ne vše jde takto vyřešit a třeba takový sečení s následným sběrem trávy si budete muset udělat sami. Co bych ohodnotil jako nejtěžší je práce se dřevem. Motorovou pilou pošlete strom k zemi snadno, ale dostat pak stromy nakladačem na vlek není úplně jednoduché a minimálně ze začátku vám dá nakládka hodně zabrat. Než se ale k těžbě dřeva dostanete, chvilku vám to potrvá, protože odpovídající technika, kromě motorové pily, není z nejlevnějších.

farming2

Další letošní novinkou je grafické zpracování a fyzika strojů. Grafika strojů je opravdu skvělá a detailnější zpracování traktorů, kombajnů a hlavně příslušenství k nim budete hledat jenom těžko. Horší je to u krajiny, která už tak super není, ale ještě pořád není ošklivá. Co však rozhodně naštve je pohled do dálky. Už po pár desítkách metrů začíná být vše rozostřené jako v mlze, přitom na vás svítí sluníčko. Ať mi nikdo neříká, že vymodelovat pár farem a polí s odpovídající dohledností je na výkon náročnější, jak chod žijícího města v GTA V. V tomhle směru si měli tvůrci dát o dost větší práci a ne se chlubit novou grafikou. Fyzika je na tom o fous lépe, i když ani to není úplně ideální. Párkrát se mi stal drobný glitch, kdy třeba sekačka za traktor po odpřažení spadla na zem. Když jsem jí pak potřeboval připřáhnout, celé sestava traktoru a sekačky vyletěla do výšky, spojila se a dopadla na zem. Asi jako když se skládá Transformer. V dalším příkladu mi při nákupu dvou kusů techniky jeden spadl na druhý, což by se asi stávat taky nemělo.

7

Verdikt je jasný. Milovníci polí, luk a dobytku beztak jinou volbu nemají, takže ti budou s jedním přivřeným okem určitě spokojeni. Hromada techniky, celá řada možností a pocit skutečného farmáře jinde lepší nedostanete. Na druhou stranu Farming Simulator 2015 není hrou pro masy a má jisté technické a uživatelské potíže, které sice působí nepohodlně, ale naštěstí nemají zásadní vliv na hratelnost.
  • Tomáš Nosek

Zdravym vsechny. Chtel bych se zeptat jak hrat Farming simulator2015 po internetu na xboxu 360. Diky

21. 10. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Raji: An Ancient Epic

V létě byla železa trochu volnější, a tak jste možná stihli i nějakou dovolenou na opačné straně našich hor. Pokud jste to přeci jen nezvládli a největším úspěchem je hráz na rybníku, může vám přijít vhod výlet do Indie. Poznáte kulturu, objevíte historii a pomůžete sourozencům v nelehké situaci. A jen tak mimochodem zachráníte svět, ale to není důležité.

»
20. 10. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Neighbours back From Hell

Jak vycházíte se svými sousedy? Doufáme, že dobře. Pokud ne, rozhodně jste sem zavítali správně. Ať už jsou hluční anebo vám dělají naschvály, Neighbours back From Hell je přesně pro vás. Pomsta je totiž sladká a konečně ji dosáhnete, leč jen virtuálně.

»
17. 10. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: Tennis World Tour 2

Tenisté se úspěšně popasovali s podzimním termínem French Open a ani chladnější počasí nic neubralo na kvalitních tenisových výkonech. Dokonce jsme se dočkali historického milníku, kdy Rafael Nadal dorovnal Rogera Federera v počtu vítězných grandslamů. Souboj o toto pomyslné prvenství bude ještě zajímavý. Nicméně pomalu nastává čas, kdy počasí venkovním aktivitám opravdu přát nebude, takže se, pokud to situace umožní, přesunou skuteční hráči do hal a ti herní si přitopí ve svých...

»
08. 10. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Little Big Workshop

V dětství, kdy je všechno možné a nic není překážkou, jsme byli vším, čím nám naše hračky dovolily. Od závodníků, po bijce, až k ředitelům společností a stavebním inženýrům. Jsou tací, kteří přetavili dětské radosti do reality dospělosti. Nicméně my méně úspěšní máme právě hry, aby nás opět vracely pár let zpět. A tentokrát razíme hodně dozadu. Stůl, tedy průmyslová zóna čeká, tak se nenechte dlouho prosit.

»
01. 10. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: Mafia: Definitivní edice

Jenom málokterá hra má v naší krásné domovině takové jméno, jako Mafie. Důvodů k tomuto statusu je celá řada. V té době se jednalo na naše poměry o velice ambiciózní počin, k jehož úspěchu přispěl zajímavý příběh a také dnes již legendární český dabing od předních herců. To všechno vytvořilo mix, jehož chuť, i po osmnácti letech od vydání, zná spousta hráčů. Někteří z mladších ročníků by se třeba také rádi vydali na cestu mafiána,...

»
27. 09. 2020 • Lukáš Urban1

Recenze: Port Royale 4

Některé hry vycházejí v obměněných variantách co rok a jiné na sebe nechávají čekat. Jsou totiž značně specifické, s žánrově omezenými možnostmi a velice úzkým profilem hráčů. A tak vyjdou klidně jednou za generaci, jako budovatelská strategie z dob kolonizace. A přestože si i po osmi letech zachovala svou tvář, je dostatečně ojedinělá, aby vás mohla zajímat.

»
11. 09. 2020 • CryLineT4

Recenze: WRC 9

Většinou se klepeme, abychom se o nové hře dozvěděli co nejvíc. Zajímají nás nové herní prvky, změny oproti předešlým letům a vyhlídky do budoucna. A rozhodně není milé, když nás cokoliv o tyto radosti připraví. V případě závodní značky WRC nás o ně připravila jasná budoucnost, kterou pevně drží britští Codemasters. Ti vydají rallye šampionát pod svým štítem už v roce 2023, a tak je celkem logické, že nynější vývojáři nebudou dělat...

»
10. 09. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Marvel’s Avengers

S velkou mocí přichází také velká zodpovědnost. Třeba když máte doma službu na mytí nádobí, vyprdnete se na to a pak celá rodina musí jít do restaurace na večeři, protože není z čeho jíst. Nebo když jste řidičem autobusu a na svoji linku vyrazíte se zpožděním, protože jste zrovna museli na onu místnost, nebo jste prostě jenom chtěli dohrát další level ve své oblíbené hře. Tím pádem lidé jezdící na...

»