Recenze FIFA 17 na Xbox One

Autor: DandyCZE Publikováno: 9.10.2016, 11:26

Publikováno: 9.10.2016, 11:26

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 122 článků

Fotbalové hodiny neúprosně tikají. Start skutečných soutěží máme za sebou a s tím přichází i start nového ročníky série FIFA, tentokrát to bude FIFA 17.

FIFA 17 letos vsadila asi na tři nejzákladnější novinky a těmi jsou, nový herní engine Frostbite, který kromě akčních her u EA doplní právě nově FIFA 17. Pokud se osvědčí, tak se snad objeví i v NHL 17 v příštím roce. Dalším tahákem má být „Cesta“, tedy herní mód, který vás od malého fotbalového caparta dovede až do fotbalového nebe. Třetí zásadní věcí je systém online turnajů s velkým cílením na FUT (Football Ultime Team). Tak si to pojďme všechno prokopat, ať víme, jak FIFA 17 dopadne v našich očích.

Nabídka hry
Začneme hned menu, které je celé takové malé, jak když na něj někdo šlápnul kopačkou. Místa kolem samotného menu a nabídek je opravdu hodně a je to asi škoda, že nevyužili celého prostoru. Úvodní obrazovka vám nabídne rychlá návrat do posledního hraného módu, což jistě potěší. Pak už následuje záložka s největšími taháky, jako je Cesta a FUT a věci spojené s offline hraním.
Potom skočíme na záložku online, která nabídne Sezónu s libovolným týme pro jednoho hráče, kooperativní sezónu a profi kluby (najdete tam i náš klub Xboxweb).
V poslední části jsou úpravy, kde můžete nastavovat herní mechanismy, asistenty, ale také kompletní vzhled hry. Pokud jsme u toho nastavování, tak hned na začátku si nezapomeňte nastavit češtinu. Ta se v FIFA 17 nachází v podobě titulků a rozhodně se vám bude zamlouvat (není u Xbox 360).
Konec šlapání po zvlhlém trávníku, jdeme se podívat pěkně z ostra na jednotlivé aspekty.

fifa17_xb1_ps4_reus_corner_hr_wm_jpg_jpgcopy

Grafika
Jednou z hlavních novinek letošního ročníku je právě grafická stránka hry, která ovšem dorazila pouze na novější platformu (není na Xbox 360). Frostbite engine se zatím objevoval hlavně v akčních hrách a tak hodně fanoušků čekalo, jak bude nová FIFA 17 vypadat. Za nás musíme říci, že se to povedlo skvěle. Kromě samotné grafiky vzhledu se mnohem více zapracovalo na detailech hráčů a jejich výrazech. Je jasné, že při hře čumíme většinou zápasu na záda hráčů si ty obličeje moc neužijeme, ale v opakovačkách je to pastva pro oči. On i ten povlávající dres ze zadu vás potěší!

Pokud se těšíte, že do takto krásné grafiky můžete dostat i svůj ksichtík a hodit ho vedle osobností Hazarda nebo Jose Mourinha, tak si nezapomeňte udělat svůj Gameface přes aplikaci na webu EA. Například v kloubových hrách se může prohánět vaše malá fotbalová hvězda!

fifa17_xb1_ps4_eaplay_managers_jose_wm_jpg_jpgcopy

Cesta
V sérii FIFA jsme zvyklí, že pro singlplayer, používáme módy, kdy hrajete za jednoho hráče nebo tým, ale bylo to vždy bez přidané další hodnoty. Letos se do FIFA 17 dostal režim Cesta, který vás provede od malého chlapce, až po fotbalovou star, tedy pokud ho dobře povedete. Základem toho režimu je, že vy se vžijete do role Huntera a od přípravky ho povedete strnitou cestou. Skoro bych řekl, že je to FIFA s prvky RPG, jelikož jak plníte určité úkoly nebo na ně reagujete, tak se vaše postava zdokonaluje. Budete tedy jenom na vás a na vašich schopnostech, jak splníte výzvy a tréninky, abyste se stal osobností ve vašem fotbalovém týmu. Vy si totiž můžete na začátku zvolit, jaký tým je právě tím vaším snem.

fifa17_xb1_ps4_eaplay_hunter_celebrate_hi_res_wm_jpg_jpgcopy
Musím uznat, že tento mód vás pohltí a pohltí i hráče, kteří Fifu hrají okrajově. Dialogy a vůbec komplexní nabídka tohoto režimu je velmi pestrá a mě už tam chybí snad jenom zákulisní hra manažérů. EA se po několika letech opravdu povedl kousek, který se dá označit, jako skutečná novinka. Šťouračové možná namítnou, že kariéra už ve sportovních hrách byla, ale já říkám, že takováhle NE!
Jako třešnička a trošku spoiler je, že pokud Cestu zakončíte, vaši sestavu HUT obohatí právě hráč Hunter! Schválně nám napište, na jakou úroveň jste ho v cestě dostali, nám se podařilo na 75.

FUT v FIFA 17
Mezi nejoblíbenější módy v FIFA 16, patřil FUT a nebude tomu ani jinak v FIFA 17. Pokud se bavíme o novinkách, tak i FUT si přinesl hned několik novinek. Snažil se zahrát na ještě větší motivaci soupeřit. Přinesl totiž propracované týdenní hraní, kdy se během týdne snažíte kvalifikovat do víkendových finálových soubojů. Připraveny jsou pro vás skvělé odměny a rozhodně to stojí za vyzkoušení. Jestli tohle bude váš hnací motor v FUT nebo klasické sezóny necháme na vás, ale nám se FUT Championship hoooodně zamlouvá.
Skoro bych zapomněl, že tento mód bude a vaše forma budou kvalifikační branou pro účast na nejprestižnější akci, a to virtuálním mistrovství světa ve hře FIFA s označením FIWC https://www.easports.com/cz/fifa/ultimate-team/compete/fut-champions .

fifa17_fut2

Druhou skvělou novinkou, která už vyžaduje trošku více přemýšlení, je Výzva tvorby mužstva. Pod touto sekcí najdete výzvy, kdy máte sestavit třeba mužstvo z jedné národnosti, nebo ze stejného klubu a takovou sestavu můžete vyměnit za exkluzivní dárky nebo balíčky do FUT. Tady si vyhrají skuteční hračičkové a majitelé obsáhlých sbírek, jelikož čím víc karet, tím větší šance poskládat více výzev.

Jednou z novinek a to exkluzivně na Xboxu jsou fotbalové legendy, takže určitě se pochlubte, pokud se někomu podařilo někoho ulovit. Nám se to nepodařilo ani v FIFA 16 ani zatím v FIFA 17.

Asi jedinou negativní informací k FUT je rozbalování balíčků. Hra vám totiž ukáže pouze tu nejcennější kartu a pak komplet zbytek. Pro mě bylo třeba rozbalování zábava a byl jsem napnutý až do poslední karty. Tento počin EA opravdu nechápu. Na úplný závěr k FUT jenom poradím, že pokud trejdy nemůžete ani spát, existuje aplikace na mobilní telefon „FIFA 17 Companion“, takže si najděte ve storech svých mobilů.

Klubovka aneb v 11 online je to síla
Klubovka je opět výzva pro hráče, kteří chápou fotbal jako týmovou hru. Není obtížné se naučit skvěle ovládat hru, okoukat mechanismy AI a stát se skvělým hráčem série FIFA, ale klubovka přináší tu pravou výzvu. Musíte se totiž sehrát s kamarády a zde už to nejsou mechanismy jako u AI. Každý jsme jiný, každý jinak hrajeme, a tak se může i stát, že prostě budete střídat kluby, jelikož vaši hru nikde nechápou, jenom pozor, pokud budete střídat moc, možná bude chyba ve vás.
Klubovka vyžaduje opravdu fotbalové chování, je nutné si držet svoje pozice, nahrávat a tvořit s kamarády jeden tým. Pro mě osobně je to s FUT to, co mě drží při sportovní hře celý rok. Nebojím se říct, že pokud kopete i v reálu, možná něco pochytíte a přenesete na skutečný trávník, jenom doufám, že to nebudou nadávky:-)
Samotný růst v klubovce se odvíjí od vašich dovedností v zápase, za které dostáváte dovednostní body a tak to má být. Pouze vy jste strůjcem svého růstu a také úspěchu. Tak ať se daří!

my-great-capture-screenshot-2016-09-26-10-56-22

Hraju si sám a nemám moc čas
I pro tyto hráče nabídne FIFA hodně. Kromě rychlého výkopu, kdy si zvolíte libovolný tým a hned hrajete, jsou tu i klasická kariéra, kdy si jenom zvolíte, jestli chcete ovládat tým z pozice trenéra nebo hráče. Pokud si zvolíte trenéra, tak nebude pouze hrát, ale budete se muset starat o chod klubu, výměny, smlouvy, tedy o vše co se musí starat fotbalový manažer.

Herní AI
Všechna zábava v kolektivní hře stoupá a padá s chováním vašich spoluhráčů. FIFA 17 doslova poskočila od FIFA 16. Jistě spousta z vás bude říkat a namítat, že ne, ale vždy doporučuji vyzkoušet třeba demo FIFA 17 a pak zahrát i FIFA 16. Uvidíte, že hlavně chování hráčů v přechodu je mnohem fotbalovější. Opravdu budete cítit, jak se jednotlivý hráči chovají a využívat jejich přednosti. Samotný overal není vždy nejdůležitější, ale ta souhra je základ. Hodně se přepracoval systém rohů, který mě osobně ještě nepadnul úplně do ruky, ale učit se nové věci je přeci super, proto ty hry hrajeme.
Brankáři jsou podle EA hodně vylepšení, ale tam bych si tak úplně tím velkým posunem jistý nebyl. Určitě se chovají lépe, ale nejde rozhodně o zásadní změny.

Hudební doprovod
EA v tomto směru patří mezi ty lepší firmy a nebojí se dotáhnout do hry ty nejlepší skladby nebo jejich remixy. Nezapomeňte, že na Xboxu si klidně můžete pouštět i váš track list a stačí jenom vypnout hudbu ve hře a pustit hraní hudby na pozadí! Osobně jsem u FIFY s hudební produkcí spokojen mnohem více, než u NHL 17.

Licence
Tady EA jede na plné obrátky a čekám, že brzo bude pod licencí i travní semeno. Nám hráčům to nabízí neskutečné herní zážitky, jelikož si u TV můžeme pořvávat na ty největší hvězdy na světě!

9

Letošní FIFA 17 mě opravdu nadchnula. Nový mód Cesta a nové výzvy ve FUT jsou pro mě zárukou celoročního hrání. Do světa FIFA mohou díky Cestě zavítat i hráči, kteří Fifu míjeli. Já jsem prostě maximálně spokojen!
  • palini

nicnerikajici recenze

• Martin Kvašsay

Co si nejdřív zjistit pořádné informace !!! FIFA 17 neobsahuje možnost udělat si Gameface.

• Egon Bielczik

Jak mam nastavit ceske titulky ? Prosel sem vse, ale nikde nevidim moznost jak na to 🙁

01. 08. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Creaks

Hry jsou umění. Někdy o něco větší, někdy o něco menší, ale na každém kousku se dá něco najít. Je přitom jedno, zda se na vývoji podílí multikulturní tým o několika stovek zaměstnanců z celého světa, nebo nějaké menší studio třeba od nás. Je ale pravda, že některé hry jsou umělecké o něco víc a třeba i ve vícero směrech, než tomu bývá u jiných. Jedním ze studií, které si na prezentaci...

»
27. 07. 2020 • Lukáš Urban8

Recenze: Destroy All Humans!

Mám velkou oblibu v námětech s mimozemskou invazí. Smůlou pro mě je, že většinou nekončí dobře. Můj pokřivený charakter vždy fandí vetřelci, nikoliv lidem, kteří se chovají jako hlupáci a jen úplnou náhodou pokaždé vyhrají. Trpím, když poslední dva polárníci přemůžou Věc. Nikdy neodpustím Ripleyové, že vyhodila Vetřelce do kosmu. A Den nezávislosti už nikdy nebude stejný kvůli pitomému viru z laptopu. Naštěstí je tu Crypto. Spása z daleké galaxie a hajzlík na entou.

»
06. 07. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: F1 2020

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i...

»
02. 07. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Hunting Simulator 2

Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na...

»
23. 06. 2020 • CryLineT9

Recenze: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

Je to žluté, nosí to kalhoty a chová to mňoukajícího hlemýždě. Nic? Kamarádí se to s natvrdlou mořskou hvězdicí a pracuje pro Evžena Krabse u Křupavého kraba. Stále nic? Kde jste žili posledních dvacet let, že neznáte SpongeBoba? Mořskou houbu v kalhotách, která si spokojeně žije v Zátiší Bikin. Ale chápu. Každý se nezamiloval do hlubokých očí usměvavého hrdiny. Také humor nemusel trefit ten pravý cíl. V případě remasteru Battle for Bikini Bottom by to...

»
21. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: The Elder Scrolls Online: Greymoor

To je pořád řečí, jak neexistují upíři a vlkodlaci. A přitom je potkáváte takřka dnes a denně, aniž byste si to uvědomili. S větší intenzitou ty prvé, kteří pijí dobrým lidem krev brčkem, ale zato dlouhodobě a usilovně. Pravda, neříkáme jim upíři. Dostávají pojmenování, jejichž tíhu ani digitální řádky nesnesou. Navíc neplatí, že by se objevovali jen s příchodem noci. S vlkodlaky je to složitější, ale snad minimálně pánové někdy měli tu...

»
14. 06. 2020 • CryLineT0

Recenze: Beyond Blue

Moderní podoba herního průmyslu činí z her univerzální kulturní médium. Úchvatné práce grafických enginů dokážou z vašeho obýváku vytvořit galerii umění. Prostorový zvuk nasimuluje početný orchestr hned vedle vás. A talent pánů spisovatelů přetvoří jedničky s nulami do výpravného románu. To ale není všechno. Tituly jsou rády také intelektuální, relaxační a výukové. Lehce se stanou exkurzí do antického muzea nebo dokumentem o podmořském životě.

»
12. 06. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Desperados III

Za vyhynulý žánr byly často považovány tradiční adventury, ovšem ve skutečnosti to jsou taktické hry v reálném čase s důrazem na tichý přístup. Že nevíte o čem je řeč? Snad vám napoví slůvko Commandos. Série, jejíž první díl vyšel před více než 20 lety, nabídla nevídané pojetí, které si zamilovaly milióny hráčů. Podobných her poté vzniklo poměrně málo a vlastně byl tento žánr u ledu dobrou dekádu, dokud jej v roce 2016 neoživilo...

»