Recenze FIFA 17 na Xbox One

Autor: DandyCZE Publikováno: 9.10.2016, 11:26

Publikováno: 9.10.2016, 11:26

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 68 článků

Fotbalové hodiny neúprosně tikají. Start skutečných soutěží máme za sebou a s tím přichází i start nového ročníky série FIFA, tentokrát to bude FIFA 17.

FIFA 17 letos vsadila asi na tři nejzákladnější novinky a těmi jsou, nový herní engine Frostbite, který kromě akčních her u EA doplní právě nově FIFA 17. Pokud se osvědčí, tak se snad objeví i v NHL 17 v příštím roce. Dalším tahákem má být „Cesta“, tedy herní mód, který vás od malého fotbalového caparta dovede až do fotbalového nebe. Třetí zásadní věcí je systém online turnajů s velkým cílením na FUT (Football Ultime Team). Tak si to pojďme všechno prokopat, ať víme, jak FIFA 17 dopadne v našich očích.

Nabídka hry
Začneme hned menu, které je celé takové malé, jak když na něj někdo šlápnul kopačkou. Místa kolem samotného menu a nabídek je opravdu hodně a je to asi škoda, že nevyužili celého prostoru. Úvodní obrazovka vám nabídne rychlá návrat do posledního hraného módu, což jistě potěší. Pak už následuje záložka s největšími taháky, jako je Cesta a FUT a věci spojené s offline hraním.
Potom skočíme na záložku online, která nabídne Sezónu s libovolným týme pro jednoho hráče, kooperativní sezónu a profi kluby (najdete tam i náš klub Xboxweb).
V poslední části jsou úpravy, kde můžete nastavovat herní mechanismy, asistenty, ale také kompletní vzhled hry. Pokud jsme u toho nastavování, tak hned na začátku si nezapomeňte nastavit češtinu. Ta se v FIFA 17 nachází v podobě titulků a rozhodně se vám bude zamlouvat (není u Xbox 360).
Konec šlapání po zvlhlém trávníku, jdeme se podívat pěkně z ostra na jednotlivé aspekty.

fifa17_xb1_ps4_reus_corner_hr_wm_jpg_jpgcopy

Grafika
Jednou z hlavních novinek letošního ročníku je právě grafická stránka hry, která ovšem dorazila pouze na novější platformu (není na Xbox 360). Frostbite engine se zatím objevoval hlavně v akčních hrách a tak hodně fanoušků čekalo, jak bude nová FIFA 17 vypadat. Za nás musíme říci, že se to povedlo skvěle. Kromě samotné grafiky vzhledu se mnohem více zapracovalo na detailech hráčů a jejich výrazech. Je jasné, že při hře čumíme většinou zápasu na záda hráčů si ty obličeje moc neužijeme, ale v opakovačkách je to pastva pro oči. On i ten povlávající dres ze zadu vás potěší!

Pokud se těšíte, že do takto krásné grafiky můžete dostat i svůj ksichtík a hodit ho vedle osobností Hazarda nebo Jose Mourinha, tak si nezapomeňte udělat svůj Gameface přes aplikaci na webu EA. Například v kloubových hrách se může prohánět vaše malá fotbalová hvězda!

fifa17_xb1_ps4_eaplay_managers_jose_wm_jpg_jpgcopy

Cesta
V sérii FIFA jsme zvyklí, že pro singlplayer, používáme módy, kdy hrajete za jednoho hráče nebo tým, ale bylo to vždy bez přidané další hodnoty. Letos se do FIFA 17 dostal režim Cesta, který vás provede od malého chlapce, až po fotbalovou star, tedy pokud ho dobře povedete. Základem toho režimu je, že vy se vžijete do role Huntera a od přípravky ho povedete strnitou cestou. Skoro bych řekl, že je to FIFA s prvky RPG, jelikož jak plníte určité úkoly nebo na ně reagujete, tak se vaše postava zdokonaluje. Budete tedy jenom na vás a na vašich schopnostech, jak splníte výzvy a tréninky, abyste se stal osobností ve vašem fotbalovém týmu. Vy si totiž můžete na začátku zvolit, jaký tým je právě tím vaším snem.

fifa17_xb1_ps4_eaplay_hunter_celebrate_hi_res_wm_jpg_jpgcopy
Musím uznat, že tento mód vás pohltí a pohltí i hráče, kteří Fifu hrají okrajově. Dialogy a vůbec komplexní nabídka tohoto režimu je velmi pestrá a mě už tam chybí snad jenom zákulisní hra manažérů. EA se po několika letech opravdu povedl kousek, který se dá označit, jako skutečná novinka. Šťouračové možná namítnou, že kariéra už ve sportovních hrách byla, ale já říkám, že takováhle NE!
Jako třešnička a trošku spoiler je, že pokud Cestu zakončíte, vaši sestavu HUT obohatí právě hráč Hunter! Schválně nám napište, na jakou úroveň jste ho v cestě dostali, nám se podařilo na 75.

FUT v FIFA 17
Mezi nejoblíbenější módy v FIFA 16, patřil FUT a nebude tomu ani jinak v FIFA 17. Pokud se bavíme o novinkách, tak i FUT si přinesl hned několik novinek. Snažil se zahrát na ještě větší motivaci soupeřit. Přinesl totiž propracované týdenní hraní, kdy se během týdne snažíte kvalifikovat do víkendových finálových soubojů. Připraveny jsou pro vás skvělé odměny a rozhodně to stojí za vyzkoušení. Jestli tohle bude váš hnací motor v FUT nebo klasické sezóny necháme na vás, ale nám se FUT Championship hoooodně zamlouvá.
Skoro bych zapomněl, že tento mód bude a vaše forma budou kvalifikační branou pro účast na nejprestižnější akci, a to virtuálním mistrovství světa ve hře FIFA s označením FIWC https://www.easports.com/cz/fifa/ultimate-team/compete/fut-champions .

fifa17_fut2

Druhou skvělou novinkou, která už vyžaduje trošku více přemýšlení, je Výzva tvorby mužstva. Pod touto sekcí najdete výzvy, kdy máte sestavit třeba mužstvo z jedné národnosti, nebo ze stejného klubu a takovou sestavu můžete vyměnit za exkluzivní dárky nebo balíčky do FUT. Tady si vyhrají skuteční hračičkové a majitelé obsáhlých sbírek, jelikož čím víc karet, tím větší šance poskládat více výzev.

Jednou z novinek a to exkluzivně na Xboxu jsou fotbalové legendy, takže určitě se pochlubte, pokud se někomu podařilo někoho ulovit. Nám se to nepodařilo ani v FIFA 16 ani zatím v FIFA 17.

Asi jedinou negativní informací k FUT je rozbalování balíčků. Hra vám totiž ukáže pouze tu nejcennější kartu a pak komplet zbytek. Pro mě bylo třeba rozbalování zábava a byl jsem napnutý až do poslední karty. Tento počin EA opravdu nechápu. Na úplný závěr k FUT jenom poradím, že pokud trejdy nemůžete ani spát, existuje aplikace na mobilní telefon „FIFA 17 Companion“, takže si najděte ve storech svých mobilů.

Klubovka aneb v 11 online je to síla
Klubovka je opět výzva pro hráče, kteří chápou fotbal jako týmovou hru. Není obtížné se naučit skvěle ovládat hru, okoukat mechanismy AI a stát se skvělým hráčem série FIFA, ale klubovka přináší tu pravou výzvu. Musíte se totiž sehrát s kamarády a zde už to nejsou mechanismy jako u AI. Každý jsme jiný, každý jinak hrajeme, a tak se může i stát, že prostě budete střídat kluby, jelikož vaši hru nikde nechápou, jenom pozor, pokud budete střídat moc, možná bude chyba ve vás.
Klubovka vyžaduje opravdu fotbalové chování, je nutné si držet svoje pozice, nahrávat a tvořit s kamarády jeden tým. Pro mě osobně je to s FUT to, co mě drží při sportovní hře celý rok. Nebojím se říct, že pokud kopete i v reálu, možná něco pochytíte a přenesete na skutečný trávník, jenom doufám, že to nebudou nadávky:-)
Samotný růst v klubovce se odvíjí od vašich dovedností v zápase, za které dostáváte dovednostní body a tak to má být. Pouze vy jste strůjcem svého růstu a také úspěchu. Tak ať se daří!

my-great-capture-screenshot-2016-09-26-10-56-22

Hraju si sám a nemám moc čas
I pro tyto hráče nabídne FIFA hodně. Kromě rychlého výkopu, kdy si zvolíte libovolný tým a hned hrajete, jsou tu i klasická kariéra, kdy si jenom zvolíte, jestli chcete ovládat tým z pozice trenéra nebo hráče. Pokud si zvolíte trenéra, tak nebude pouze hrát, ale budete se muset starat o chod klubu, výměny, smlouvy, tedy o vše co se musí starat fotbalový manažer.

Herní AI
Všechna zábava v kolektivní hře stoupá a padá s chováním vašich spoluhráčů. FIFA 17 doslova poskočila od FIFA 16. Jistě spousta z vás bude říkat a namítat, že ne, ale vždy doporučuji vyzkoušet třeba demo FIFA 17 a pak zahrát i FIFA 16. Uvidíte, že hlavně chování hráčů v přechodu je mnohem fotbalovější. Opravdu budete cítit, jak se jednotlivý hráči chovají a využívat jejich přednosti. Samotný overal není vždy nejdůležitější, ale ta souhra je základ. Hodně se přepracoval systém rohů, který mě osobně ještě nepadnul úplně do ruky, ale učit se nové věci je přeci super, proto ty hry hrajeme.
Brankáři jsou podle EA hodně vylepšení, ale tam bych si tak úplně tím velkým posunem jistý nebyl. Určitě se chovají lépe, ale nejde rozhodně o zásadní změny.

Hudební doprovod
EA v tomto směru patří mezi ty lepší firmy a nebojí se dotáhnout do hry ty nejlepší skladby nebo jejich remixy. Nezapomeňte, že na Xboxu si klidně můžete pouštět i váš track list a stačí jenom vypnout hudbu ve hře a pustit hraní hudby na pozadí! Osobně jsem u FIFY s hudební produkcí spokojen mnohem více, než u NHL 17.

Licence
Tady EA jede na plné obrátky a čekám, že brzo bude pod licencí i travní semeno. Nám hráčům to nabízí neskutečné herní zážitky, jelikož si u TV můžeme pořvávat na ty největší hvězdy na světě!

9

Letošní FIFA 17 mě opravdu nadchnula. Nový mód Cesta a nové výzvy ve FUT jsou pro mě zárukou celoročního hrání. Do světa FIFA mohou díky Cestě zavítat i hráči, kteří Fifu míjeli. Já jsem prostě maximálně spokojen!
  • palini

nicnerikajici recenze

• Martin Kvašsay

Co si nejdřív zjistit pořádné informace !!! FIFA 17 neobsahuje možnost udělat si Gameface.

• Egon Bielczik

Jak mam nastavit ceske titulky ? Prosel sem vse, ale nikde nevidim moznost jak na to 🙁

23. 05. 2018 • DandyCZE0

Recenze Surviving Mars

V dnešní době se od slov pomalu přechází k činům. Mám na mysli začátek vesmírného cestování a tím pádem další úžasnou dobu. Já osobně jsem vyrůstal na knížkách od J. Verna, a tak jsem hrozně rád, že mnohé jeho náměty si dnes můžu i zahrát. Rudá planeta je velká výzva: co se týče osídlení, ale především stran udržení a přežití obyvatel na této nehostinné planetě. Pokud jste snili o vybudování kolonie ve...

»
19. 05. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: State of Decay 2

Jednou ráno se možná probudíte do úplného ticha. Žádný zpěv jindy otravných ptáků a žádní sousedi, jež vás před úsvitem ničí autem bez technické kontroly. Možná si, podle zajetého zvyku, pustíte rádio cestou do koupelny. Dnes tam ale nehrají toho nagelovaného metrosexuála, za kterým obvykle následuje nepřesná předpověď počasí. Ozývá se pouze šum. Ta noční bouřka asi pokazila vysílač, napadne vás, zatímco pospícháte s oblékáním. Kvůli onomu nezvyklému tichu totiž jdete...

»
18. 05. 2018 • kristine4chaos0

Recenze: Trailblazers

Možná, stejně jako my doma, máte rádi závodní hry, hraní ve více lidech a zdravého týmového ducha. Pak ale narážíte na problém, že nemáte takřka co hrát. Simulátory nebo hry s licencovaným obsahem mají lokální multiplayer velmi osekaný, pokud vůbec. Zbývají tedy arkádové jednohubky, které jsou většinou jedna jako druhá. Nedivte se proto, že moje nadšení z Trailblazers bude trochu větší, než by si hra malého nezávislého týmu mohla zasloužit.

»
12. 05. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Super Mega Baseball 2

Sportovní hry jsou skvělé v tom, že člověk může vyzkoušet nejrůznější sporty, o kterých třeba vždycky jenom snil, kdy nic neutratí za vybavení, pronájem prostor a podobné věci. Jasně, hra se musí koupit, i když to v aktuálním případě také není tak úplně pravda. Sem tam se stane, že se do Games with Gold dostane úplná novinka hned při svém uvedení, což je právě příklad Super Mega Baseball 2. Ovšem pokud čtete...

»
11. 05. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Forgotton Anne

Zeptejte se sami sebe, kolik věcí už jste ztratili. A vezměte to pěkně od podlahy, takže ponožky, hračky z dětství, památníky, vizitky důležitých lidí nebo drobné cetky. Pak si na poutníky velice často hrají klíče, peněženky či cennosti, a to nemluvím o úmyslně zapomenutých věcech. Někde je necháte ladem pro nepotřebu a když by se pro ně využití našlo, jsou pryč. Kdepak asi skončily? To těžko zjistíte, ale se zajímavou možností...

»
08. 05. 2018 • chaosteorycz7

Recenze: Throught the Woods

Drahé slečny, dámy a paní. Laskavě si vaše dítka střežte lépe než oko v hlavě, protože ztratí-li se vám kdesi v divočině, pomůže vám maximálně všemohoucí. Pokud se tak stane v Norsku, máte větší problém než tamní sociálku. Severské lesy jsou totiž nebezpečné, plné překvapení, dávných legend a nočních můr vycházejících z vašeho zpackaného života. A tak hnané mateřskou láskou, nebo pod vidinou pěkného průšvihu, musíte vyrazit skrz lesy na záchranou výpravu.

»
29. 04. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Assetto Corsa Ultimate Edition

Pokud na konzoli toužíte po závodním simulátoru, moc titulů na výběr nemáte. Ve své podstatě jen tři, a to u Forzy Motorsport benzínoví šílenci budou tvrdit, že viděla simulátor jen ve vlhkých představách fanoušků. U značek Project CARS a Assetto Corsa je však zaměření nezpochybnitelné, přičemž druhé zmíněné závody se po téměř dvou letech připomínají s Ultimate edicí, kterou můžeme brát jako předskokana očekávaného pokračování. Třebaže na konzole zatím ohlášené není....

»
15. 04. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Dead Ahead: Zombie Warfare

Na zombíky ve hrách jsme si již zvykli a to, co vypadalo jako chvilkový trend, se přetavilo v regulérní herní postavy. No postavy, prostě zombíci jsou ve hrách stále přítomní, ať se to mnohým líbí nebo ne. Většinou je likvidujeme v nekonečných zástupech na tisíce způsobů a svou troškou do tohoto mlýna přispívají i vývojáři z Mobirate, kteří na velkou platformu přinášejí malou hru.

»