RECENZE: Firefighting Simulator – The Squad

Autor: p.a.c.o Publikováno: 16.12.2022, 19:01

Publikováno: 16.12.2022, 19:01

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3252 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Stát se hrdinným hasičem bylo snem nejednoho chlapce nebo dívky. Vidina toho, jak bojujeme s plameny, vytahujeme z nich nebohé oběti a ve volné chvíli zachraňujeme koťátka ze stromů, je poměrně lákavá. Až v pozdějším věku člověk zjistí, že hasič většinu času pomáhá u autonehod či jiných neštěstí, kde by se jedinci se slabším žaludkem nejspíš neměli vyskytovat. A k tomu je tu celá řada dalších kratochvílí, která prostě není tak zábavná, jak si člověk v dětství představoval.

Naštěstí tady máme naše konzole, kterým se v posledních letech dostává simulátorů v dost velkém množství. Po všech těch vapkách, kamionech, autobusech a policajtech došla řada i na hasiče. Firerfighting Simulator – The Squad se opravdu věnuje „jenom“ krocení plamenů a jelikož samotný hasič by se neuvěřitelně zapotil, můžeme přizvat kamaráda nebo náhodné online hasiče. Hra počítá hlavně se hrou více hráčů, ale v případě, že se ve vašem okolí nenajde nikdo ochotný hrát, doplní ho umělá inteligence.

Příběh je prostý – v americkém městě rozděleném do několika čtvrtí se objevují požáry a na našich bedrech bude ležet zodpovědnost za zachraňování životů, majetku a předcházení dalším škodám. Jednotlivé mise nic nepropojuje. Prostě si vybereme, jaký úkol chceme plnit a tam bez dalších cavyků vyrazíme. Na výběr jich je celá řada a jak se postupně zvyšuje ukazatel zkušenostní, dostáváme stále nové a rozsáhlejší úkoly. Záměrně jsem nepoužil obrat náročnější, protože někdy je nová mise snazší, než předešlá a zase obráceně.

Vyrazíme do malebných vilových čtvrtí, mezi mrakodrapy, do lesa nebo továrních komplexů. Stejně tak nás čekají interiéry a exteriéry. Než se však na místo činu dostaneme, máme dvě možnosti. Ta rychlejší počítá s tím, že se rovnou respawneme na místo události a pustíme se do hašení. Ta druhá je o něco delší, ale o něco lépe bodově hodnocená. Jak správně tušíte, nasedneme do požárnického auta a s ohlušující houkačkou na střeše se vydáme za kouřem na obzoru.

Propracovaný jízdní model nehledejte. Auto se prostě nějak pohybuje po silnici a je mu jedno, že má několik tun, včetně v zatáčkách se pohybující vody. Prostě jedete, co to dá, do zatáčky v pohodě přibrzdíte a pak se zase vesele řítíte dál. Ulice města zejí většinou prázdnotou, což je docela dobře. Ostatní řidiči jsou totiž poměrně nepředvídatelní, takže celou cestu krásně uhýbají, aby na jedné křižovatce vám to tam ten hovaďák zprava poslal. Naštěstí se jenom objeví nápis dopravní nehoda, auto se od nás odrazí a my můžeme pokračovat. Tohle ať si vyřeší kolegové od policie. Cílem je dojet co nejrychleji a před místem zásahu zastavit ve vyznačené oblasti. U hasičské hry asi nemá moc cenu hodnotit jízdní model, ale když už musíme jezdit, tak je třeba si říct, že od toho radši nic jiného, než příděl bodů navíc, nečekejte.

Po dojezdu do cíle naši kolegové vyskočí z auta, zkontrolují dané místo kolem dokola a dají nám tipy, co kde je a čím třeba začít. Ještě připojí hadice od hydrantů k našemu autu a můžeme vyrazit do akce. Když si na něj člověk zvykne, je interface pro udílení rozkazů docela intuitivní. Na druhou stranu vám jsou kolegové schopni říct, že nemají hadice, ale náhle se s ní objeví na rameni a jdou ji zapojovat. A jejich chytrost také není kdo ví jak světoborná. Jednou skočí oknem do místnosti přímo do plamenů, aby o chvíli později stáli kolem hořící kůlny a koukaly na plameny. Už jenom špekáčky na klacku jim u toho chybí. Je to pořád lepší, než je nemít, protože hasit sólo továrnu nebo velký výrobní závod je něco, co opravdu nechcete. Jenom je třeba velet pevnou rukou a moc je nenechávat bez dozoru. I tak jsem si ale říkal víc než často, co že to ten hasič zase dělá za hovadinu.

Na místě činu mi vždycky nejvíc času zabralo, než jsem našel hlavní rozvaděč, protože jak správný hasič ví, věci pod proudem se nehasí úplně dobře. Je proto dobré se této činnosti věnovat. Dále 11/10 hasičů nedoporučuje hasit hořící pánev plnou oleje klasickou vodou z proudnice. Na to tady máme CO2 hasící přístroj, který sice nemá velkou kapacitu a člověk pro něj musí běžet do auta, ale na hašení rizikových věcí poslouží dobře. Z dalšího vybavení se budou určitě hodit také žebříky, plošiny a zapomenout nesmím na starou dobrou sekeru. Díky ní se spolehlivě otevírají všechny překážky, ať už jsou to zdi, dveře nebo okna.

Určitě doporučuji si projít tutoriál, kde se člověk velice dobře naučí základní techniky a také zjistí, že je dobré se v zakouřené místnosti skrčit, případně otevřít okna, aby šel kouř pryč. Stejně tak není radno lehkovážně otevírat dveře, zpod kterých jde kouř, ale vevnitř nic nehoří. Bylo mi jasné, že se spustí inferno hned, jak se dveře otevřou, ale první dva zásahy s touto překážkou jsem docela podcenil a byl jsem moc rád, že náš hasič vydrží v plamenech relativně hodně. Herní mechaniky jsou zajímavé a co mohu posoudit, řekl bych, že i dávají smysl. Trochu si nejsem jist, jestli bych v místnosti, kde hoří plameny šel hned otevírat okna nebo dveře, aby šel kouř pryč, ale vypnout elektriku, nehasit olej vodou a že barely s benzínem mohou vybuchnout a napáchat další škody, dává smysl.

Bohužel občas člověk narazí na nesmysly, jako jsou špatně uhasitelné předměty, které se tváří a chovají jako olej, i když by na ně měla normálně stačit voda. Některé mise se navíc dají hrát i vícekrát s jiným průběhem, díky čemuž se mi třeba stalo, že jsem úspěšně zachraňoval člověka, který se předtím 10 minut pěkně pekl přímo v těch největších plamenech a než bych se k nim normálně dostal, nešel by nejspíš oddělit od podlahy. Nicméně ho moji kolegové zvedli a úspěšně zachránili. A pak je tady docela podivný systém hašení, kdy se proud vody musí namířit na plamínek, který se pod náporem vody pomalu zmenšuje. Docela to funguje až na to, že se oheň dokáže chovat a šířit velice nepředvídatelně nebo se rovnou z čista jasna prostě někde objevit.

Grafická stránka je taková napůl pěkná. Modely aut, hasičů nebo prostředí, kde se děj odehrává jsou poměrně hezky zpracované. Pokulhávají jenom zachraňované osoby, které moc detailů nepobraly. Zbytek města, přes které se jede k zásahu, je vlastně jenom kulisa, protože se po silnicích nepohybuje moc aut, natož lidí. Engine navíc nepočítá s rychlou jízdou k místu zásahu, protože jinak si neustále doskakující textury okolí nedokážu vysvětlit. Nechybí ani pestrá řada bugů typu procházení zavřenými dveřmi, hašení ničeho pro splnění úkolu nebo postávání postav na nesmyslných místech.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

I přes všechny problémy, nedodělky a lehké nesmyslnosti si však myslím, že Firerfighting Simulator – The Squad je až nečekaně podařenou hrou. Jednotlivé mise se časem sice ohrají, ale co jim chybí na variabilitě, dokáží nahradit délkou. Stále se tak vracím zachraňovat životy pěkně z pohodlí sedačky, kde mě samotnému nic nehrozí. Pokud se vám ke hraní povede nalákat kamarády, jde o docela povedenou kooperativní hru, která by mohla zkrátit nejeden dlouhý zimní večer.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»