Recenze: Flatout 4: Total Insanity

Autor: Josef Brožek Publikováno: 17.3.2017, 15:01

Publikováno: 17.3.2017, 15:01

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 749 článků

Je tomu 13 let od vydání prvního dílu ze série Flatout a od té doby se toho se značkou stalo celkem dost. Bugbear Games, puvodní vývojáři, se po Ultimate Carnage značky vzdali a od té doby pracují na všem známém projektu Next Car Game: Wreckfest, na jehož předběžný přístup mají hráči prozatím smíšené názory. Třetí díl si vzalo do rukou studio Team 6, které ze značky udělalo naprostý propadák, proto se ho vzdalo taky a na čtvrtém dílu pracovalo nezávislé studio Kylotonn, které si už nějaké ty závodní hry taky odbylo a mezitím, co spousto hráčů zlomilo na hrou hůl (že jo, PACO?), tak připravili nový díl, občas nedotažený, ale starých dobrých kvalit.

U nás v redakci panovali ohledně hry všelijaké názory, a to především negativní. Nakonec jsme to ale riskli a jsme opravdu překvapeni. Flatout 4 bere to nejlepší ze svých úspěšných předchůdců. Teda všechno ne. Nečekejte Next Car Game a jejich nový engine. Demolice se sice dočkáte, ale nanejvýš prostředí, a to ku prospěchu celkem dost (dokonce věcí, u kterých byste to nečekali). Co takhle srub?. Auta totiž prakticky zničit nelze. Tu vám upadnou dveře, tu to udřete, tu vysypete sklo, a to je tak všechno. Ani v derby arénách tedy nečekejte žádné šrotování, prostě až vám dojede bar s opravou na nulu, explodujete. Na víc asi nebyl rozpočet.

Byť nám tahle možnost chyběla, nějak jsme na ní během hraní zapomněli. Flatout 4 se vrací ke kořenům náplni hraní, a tak čekejte všechny staré a osvědčené módy jako jízda na čas s bombou, kaskadérské kousky, a to jak staré, tak nové, Carnage, kde se snažíte během závodu zlikvidovat co nejvíce aut, klasické závody, závod o čas a to je všechno. Ačkoliv se zdá, že módů není moc, vůbec se nebojte. Tahle hra vás chytne a nepustí, dokud nedojedete všechno na zlato.

image

V menu najdete kariéru rozdělenou na tři sezóny, kde jezdíte v různě drahých autech. Zde nakupujete nová vozidla plněním cupů rozdělených do tří a více závodů a plněním speciálních závodů (převážně na čas, nebo survival derby, či závod s powerupy), dále nakupujete vylepšení částí vozidla, jichž mohlo být asi opravdu víc a různé designové úpravy. Pak je tu rychlá hra, multiplayer, který jsme díky nedostatku hráčů před vydáním bohužel nemohli vyzkoušet a to nejlepší nakonec – Flatout mód! Zde najdete kýžené kaskadérské závody, derby, Carnage nebo závody s bombou. Velká většina je zprvu uzamčená a odemyká se postupným získáváním bodů z jednotlivých závodů ve Flatout módu.

Upgrade vozidel má vliv na jízdní model, který jinak je vcelku přijatelný. Novější auta samozřejmě vypadají a i se chovají lépe než ty ze šroťáku, ale celkově jsme byli spokojeni a ne tedy frustrování jako ve třetím dílu. Trošku nám chyběla zprvu možnost nastavení vyšší obtížnosti, ale protože novější a novější závody vyžadovaly lepší úpravu vozidla, nebo rovnou nové, tak jsme si stěžovat přestali. Licencované značky vozidel samozřejmě nečekejte, leč většina kopíruje ikonické modely vozidel z různých závodních kategorií.

Ačkoliv jsme nejvíce času strávili v kariéře, více nás bavil Flatout mód, protože přinesl něco nového, co dlouho v závodění chybělo. Derby jsme si totiž od spin-offu Dirtu totiž nezahráli a kaskaderství autem… no, kde jinde to najdete? V ní vás čeká klasické vystřelování panáčka v různých nápaditých verzích, které mnozí z vás znají ze starších dílů. Žabky, terč, bourání hradu, atd.
Byli jsme trochu zklamaní z počtu a variací map až na výjimečné arény jsou totiž asi tři nebo čtyři a hra využívá jejich různé variace pomocí počasí, otáčením, apod. A to ani nemluvíme o tom, že velká většina se nám ani nelíbila, ale tak to už je potom otázkou vkusu. Jediné hratelné byly asi dvě, zbytek totiž během jízdy pokrýval obrazovku prachem od aut před námi, takže jsme to v nejbližší zatáčce napálili do stromu. Lze se naštěstí příslušným tlačítkem vrátit na trať, a protože umělá inteligence zrovna nikam nepospíchá, lze ji celkem rychle dojet za použitím nitra. Pokud budeme o umělé inteligenci mluvit, co se jízdy týče, hodnotíme průměrem, a to jak v klasických závodech, tak v jiných modech.

image (2)

Během hraní vás doprovází skvělá hudba, která je místy celkem rytmická a chytlavá, ale občas zazní něco, co si nikdy neoblíbíte, ani kdyby vám to hráli na pustém ostrově a hudbu jste neslyšeli dvacet let. Je to ale opět otázka vkusu, protože mezitím, co já písničku pomalu ani nevnímal, jak se mi nelíbila, přítelkyně vedle už žhavila na mobilu aplikaci pro zjištění právě hrané písničky. Bugy jsme nenašli. Ono ani není moc kde, protože není moc co kde zkazit. Módu je dost, a to ještě lze od každého hrát různou variaci, hra je chytlavá, hudba občas taky, pěkně se na to kouká, ačkoliv graficky rozhodně není Flatout 4 z AAA školy a byť by UI mohla být ještě o něco agresivnější nejen vůči protihráčům, ale i vám a map by mohlo být víc, obsahem vám bude stačit tak akorát. Až hra vyjde a multiplayer půjde do předních řad, určitě to bude ještě lepší. My se ke hře ale nevrátíme. Proč? Protože ji pořád hrajeme.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Pokud jste nad Flatoutem zanevřeli po skandále se třetím dílem, je čas se vrátit.
  • Milan Bokůvka

    To nema multak? Ghost taky zatim ne a dostal od vas tri hvezdy. Divne

    • Chaosteory CZ

      Ghost Recon jsem recenzoval já, ne kolega a kooperace skutečných hráčů je považována za multiplayer. Že hra nemá ještě PvP režim na tom nic nemění.

      • Milan Bokůvka

        Tak to jsi to hral asi sam, protoze s partou kamaradu ta hra chyta uplne jinej rozmer a ne tri hvezdy.

        • Chaosteory CZ

          Ubrané hvězdy jsou za problémy s NAT, které Ubisoft, na rozdíl od jiných firem, není schopný dlouhodobě vyřešit. Pokud jste četl i recenzi a nekoukal jen na počet hvězdiček, který beru čistě jako doplněk, kooperaci s reálnými hráči nemám co vytknout. Pokud tedy hrajete s týmem, který znáte.

          • Smolka Michal

            Môj názor je ten že recenzie na tychto stránkach patria ku prísnejšim a často objektivnejsim ako inde. Sem tam u exkluzívit je cítiť že je to fórum len pre xbox ale multiplatformovky hodnotia na 80% vždy podľa môjho gusta… A nový flatout vizera dobre

  • Martin Kvašsay

    Jak tomu můžete dát 8 ? Ta hra stojí za ubohých 4 až 5 z 10 !!!! 🙁

    • Lukáš Kaňka

      Zde se dává ve všech recenzí hodně bodů na vše.

      • Chaosteory CZ

        Bez ohledu na to, co si osobně myslím o recenzi výše, nám trochu křivdítě 🙂

      • p.a.c.o

        Souhlas s kolegou. Hodnocení v recenzi je na každém autorovi, ale jinak si taky myslím, že jsme spíš přísnější, než tomu bývá jinde. Samozřejmě každý má na hodnocení her nějaký pohled a ten se ne vždy musí shodovat.
        A když už jsem byl zmíněn v recenzi, tak nad sérií Flatout (od třetího dílu dál) už jsem opravdu zlomil hůl a čekám, jak dopadne Wreckfest od původních tvůrců této série. V předběžném přístupu zatím vypadá pěkně a když všechno vyjde, bude Wreckfest pořádná jízda…

19. 01. 2018 • kristine4chaos0

Recenze: InnerSpace

Jsou hry, hry a pak hry. Že nechápete? Nevadí, ráda vysvětlím. U valné většiny produkce jednoduše vypnete, protože hra po vás chce jen základní operace. A k těm vás ještě povodí za ručičku. Pak jsou tu hry logické, tvořené hádankami, vyžadující zapnout mozek na vyšší obrátky. Ty jsou občas spojené s až uměleckým grafickým zpracováním, čímž se volně dostávám k hrám relaxačním. Bývají budovatelské, explorativní, dávají vám větší volnost v...

»
16. 01. 2018 • p.a.c.o6

RECENZE: Flying Tigers: Shadows over China

Létání fascinuje lidi od nepaměti a do oblak by chtěla létat celá řada z nich. V dnešní době jsou letadla stejně běžnou součástí našich životů, jako dříve auto nebo koňský povoz. Bohužel virtuální piloti mají podmínky ztížené, protože na konzole her s letadlovou tématikou zrovna moc nenajdete. O to více mi udělali radost Flying Tigers: Shadows over China, kteří nám takové klasické arkádové létání nabízejí.

»
09. 01. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Steep – Road to the Olympics

Krásné zimní období plné sněhu a aktivit na lyžích nebo snowboardu bude mít letos pěkné sportovní vyvrcholení, o které se postarají zimní olympijské hry v Jižní Koreji. Svátek sportu to rozhodně bude, i když mnozí k tomu jistě mají svá ale. Na olympijské licenci se pokusí něco „trhnout“ i vývojářský dům Ubisoftu, který do své hry Steep přináší rozšíření Road to the Olympic.

»
28. 12. 2017 • chaosteorycz1

Recenze: Resident Evil VII Gold Edition

Chybí měsíc a uběhl by přesně rok, co jsem se rozloučil s Ethanem, jeho ženou Miou, rodinou Bakerových, Eveline a sedmým příspěvkem do hlavní větve série Resident Evil. Přestože jsem byl se hrou spokojený, po dohrání už jsem se k ní nikdy nevrátil. Tak nějak nebyl důvod. Dodatečné obsahy vyšly jen dva, navíc vždy v předstihu na konkurenční platformu, a jediný zajímavý DLC měl přijít až s Not a Hero. Ten tvůrci ovšem pozdrželi...

»
19. 12. 2017 • chaosteorycz1

Recenze: Okami HD

Ekoteroristi se konečně dočkali. Modla všech, kteří jsou evidováni v Greenpeace anebo mají členskou knížku Dětí Země, se konečně probojovala také na nynější generaci konzolí. Nenechte se ošálit tematikou východní mytologie a rozkošnými zvířátky, tady se jede ekologická propaganda první ligy, za jejíž ztvárnění by se nestyděl ani ten poslední diktátor na světě. Pod téměř legendárním jménem se ukrývá podobenství, ve kterém proti zlovolnému ničiteli musí povstat symbol odvahy a hrdinství....

»
12. 12. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Hello Neighbor

„Ahoj sousede“, volám na pána žijícího naproti nám, když si jdu pro míč na okraj chodníku. Buran jeden. Ani neodpoví a čučí jak spadlý kaštan. Možná až moc dlouho sleduje mou pomalou chůzi směrem od jeho domu. Dokonce si mou pozici ještě zkontroluje pohledem z poza okna poté, co se uchýlil domů. Nevím proč, ale mám takový nepříjemný pocit. Proč mě tak dlouho pozoroval? Proč má na rukách zahradnické rukavice, když...

»
06. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Soma

Také nemáte rádi zpoždění? Teď nemyslím takové to několikaminutové, kdy nic nestíháte kvůli líné dopravě nebo vlastnímu podcenění časové rezervy. Bavím se o více jak dvou letech, během kterých zapomenete i na působivější věci, než je vydání sci-fi hororu z dílny Frictional Games. Ti nedočkavější, včetně mě, Somu odehráli mezitím jinde a ostatní žánroví maniaci našli za tu dobu kvalitní náhrady. Proč tedy vůbec věnovat čas, a především peníze hře, která...

»
01. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bush Hockey League

Když je nemůžeš porazit, tak je zmlať anebo zmrzač. Tak přesně tímhle heslem se v druhé půli minulého století řídil leckterý hokejový tým, a to i na vrcholové úrovni. Ostatně ještě já pamatuji národní výběry Ruska či Kanady, které převahu soupeře kompenzovali přehnaným zájmem o jeho kolena, ruce a repasi obličeje. Používání hokejky jinak, než je v pravidlech a přetváření ledové plochy do zápasnického ringu se tak v 90. letech stalo cílem hned...

»