flatout recenze

Recenze: Flatout 4: Total Insanity

Autor: Josef Brožek Publikováno: 17.3.2017, 15:01

Publikováno: 17.3.2017, 15:01

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 726 článků

Je tomu 13 let od vydání prvního dílu ze série Flatout a od té doby se toho se značkou stalo celkem dost. Bugbear Games, puvodní vývojáři, se po Ultimate Carnage značky vzdali a od té doby pracují na všem známém projektu Next Car Game: Wreckfest, na jehož předběžný přístup mají hráči prozatím smíšené názory. Třetí díl si vzalo do rukou studio Team 6, které ze značky udělalo naprostý propadák, proto se ho vzdalo taky a na čtvrtém dílu pracovalo nezávislé studio Kylotonn, které si už nějaké ty závodní hry taky odbylo a mezitím, co spousto hráčů zlomilo na hrou hůl (že jo, PACO?), tak připravili nový díl, občas nedotažený, ale starých dobrých kvalit.

U nás v redakci panovali ohledně hry všelijaké názory, a to především negativní. Nakonec jsme to ale riskli a jsme opravdu překvapeni. Flatout 4 bere to nejlepší ze svých úspěšných předchůdců. Teda všechno ne. Nečekejte Next Car Game a jejich nový engine. Demolice se sice dočkáte, ale nanejvýš prostředí, a to ku prospěchu celkem dost (dokonce věcí, u kterých byste to nečekali). Co takhle srub?. Auta totiž prakticky zničit nelze. Tu vám upadnou dveře, tu to udřete, tu vysypete sklo, a to je tak všechno. Ani v derby arénách tedy nečekejte žádné šrotování, prostě až vám dojede bar s opravou na nulu, explodujete. Na víc asi nebyl rozpočet.

Byť nám tahle možnost chyběla, nějak jsme na ní během hraní zapomněli. Flatout 4 se vrací ke kořenům náplni hraní, a tak čekejte všechny staré a osvědčené módy jako jízda na čas s bombou, kaskadérské kousky, a to jak staré, tak nové, Carnage, kde se snažíte během závodu zlikvidovat co nejvíce aut, klasické závody, závod o čas a to je všechno. Ačkoliv se zdá, že módů není moc, vůbec se nebojte. Tahle hra vás chytne a nepustí, dokud nedojedete všechno na zlato.

image

V menu najdete kariéru rozdělenou na tři sezóny, kde jezdíte v různě drahých autech. Zde nakupujete nová vozidla plněním cupů rozdělených do tří a více závodů a plněním speciálních závodů (převážně na čas, nebo survival derby, či závod s powerupy), dále nakupujete vylepšení částí vozidla, jichž mohlo být asi opravdu víc a různé designové úpravy. Pak je tu rychlá hra, multiplayer, který jsme díky nedostatku hráčů před vydáním bohužel nemohli vyzkoušet a to nejlepší nakonec – Flatout mód! Zde najdete kýžené kaskadérské závody, derby, Carnage nebo závody s bombou. Velká většina je zprvu uzamčená a odemyká se postupným získáváním bodů z jednotlivých závodů ve Flatout módu.

Upgrade vozidel má vliv na jízdní model, který jinak je vcelku přijatelný. Novější auta samozřejmě vypadají a i se chovají lépe než ty ze šroťáku, ale celkově jsme byli spokojeni a ne tedy frustrování jako ve třetím dílu. Trošku nám chyběla zprvu možnost nastavení vyšší obtížnosti, ale protože novější a novější závody vyžadovaly lepší úpravu vozidla, nebo rovnou nové, tak jsme si stěžovat přestali. Licencované značky vozidel samozřejmě nečekejte, leč většina kopíruje ikonické modely vozidel z různých závodních kategorií.

Ačkoliv jsme nejvíce času strávili v kariéře, více nás bavil Flatout mód, protože přinesl něco nového, co dlouho v závodění chybělo. Derby jsme si totiž od spin-offu Dirtu totiž nezahráli a kaskaderství autem… no, kde jinde to najdete? V ní vás čeká klasické vystřelování panáčka v různých nápaditých verzích, které mnozí z vás znají ze starších dílů. Žabky, terč, bourání hradu, atd.
Byli jsme trochu zklamaní z počtu a variací map až na výjimečné arény jsou totiž asi tři nebo čtyři a hra využívá jejich různé variace pomocí počasí, otáčením, apod. A to ani nemluvíme o tom, že velká většina se nám ani nelíbila, ale tak to už je potom otázkou vkusu. Jediné hratelné byly asi dvě, zbytek totiž během jízdy pokrýval obrazovku prachem od aut před námi, takže jsme to v nejbližší zatáčce napálili do stromu. Lze se naštěstí příslušným tlačítkem vrátit na trať, a protože umělá inteligence zrovna nikam nepospíchá, lze ji celkem rychle dojet za použitím nitra. Pokud budeme o umělé inteligenci mluvit, co se jízdy týče, hodnotíme průměrem, a to jak v klasických závodech, tak v jiných modech.

image (2)

Během hraní vás doprovází skvělá hudba, která je místy celkem rytmická a chytlavá, ale občas zazní něco, co si nikdy neoblíbíte, ani kdyby vám to hráli na pustém ostrově a hudbu jste neslyšeli dvacet let. Je to ale opět otázka vkusu, protože mezitím, co já písničku pomalu ani nevnímal, jak se mi nelíbila, přítelkyně vedle už žhavila na mobilu aplikaci pro zjištění právě hrané písničky. Bugy jsme nenašli. Ono ani není moc kde, protože není moc co kde zkazit. Módu je dost, a to ještě lze od každého hrát různou variaci, hra je chytlavá, hudba občas taky, pěkně se na to kouká, ačkoliv graficky rozhodně není Flatout 4 z AAA školy a byť by UI mohla být ještě o něco agresivnější nejen vůči protihráčům, ale i vám a map by mohlo být víc, obsahem vám bude stačit tak akorát. Až hra vyjde a multiplayer půjde do předních řad, určitě to bude ještě lepší. My se ke hře ale nevrátíme. Proč? Protože ji pořád hrajeme.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Pokud jste nad Flatoutem zanevřeli po skandále se třetím dílem, je čas se vrátit.
  • Milan Bokůvka

    To nema multak? Ghost taky zatim ne a dostal od vas tri hvezdy. Divne

    • Chaosteory CZ

      Ghost Recon jsem recenzoval já, ne kolega a kooperace skutečných hráčů je považována za multiplayer. Že hra nemá ještě PvP režim na tom nic nemění.

      • Milan Bokůvka

        Tak to jsi to hral asi sam, protoze s partou kamaradu ta hra chyta uplne jinej rozmer a ne tri hvezdy.

        • Chaosteory CZ

          Ubrané hvězdy jsou za problémy s NAT, které Ubisoft, na rozdíl od jiných firem, není schopný dlouhodobě vyřešit. Pokud jste četl i recenzi a nekoukal jen na počet hvězdiček, který beru čistě jako doplněk, kooperaci s reálnými hráči nemám co vytknout. Pokud tedy hrajete s týmem, který znáte.

          • Smolka Michal

            Môj názor je ten že recenzie na tychto stránkach patria ku prísnejšim a často objektivnejsim ako inde. Sem tam u exkluzívit je cítiť že je to fórum len pre xbox ale multiplatformovky hodnotia na 80% vždy podľa môjho gusta… A nový flatout vizera dobre

  • Martin Kvašsay

    Jak tomu můžete dát 8 ? Ta hra stojí za ubohých 4 až 5 z 10 !!!! 🙁

    • Lukáš Kaňka

      Zde se dává ve všech recenzí hodně bodů na vše.

      • Chaosteory CZ

        Bez ohledu na to, co si osobně myslím o recenzi výše, nám trochu křivdítě 🙂

      • p.a.c.o

        Souhlas s kolegou. Hodnocení v recenzi je na každém autorovi, ale jinak si taky myslím, že jsme spíš přísnější, než tomu bývá jinde. Samozřejmě každý má na hodnocení her nějaký pohled a ten se ne vždy musí shodovat.
        A když už jsem byl zmíněn v recenzi, tak nad sérií Flatout (od třetího dílu dál) už jsem opravdu zlomil hůl a čekám, jak dopadne Wreckfest od původních tvůrců této série. V předběžném přístupu zatím vypadá pěkně a když všechno vyjde, bude Wreckfest pořádná jízda…

sniper_ghost_recenze
26. 04. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Sniper Ghost Warrior 3

Všude vládl klid. Nad hlavou se najednou z mraků vynořil měsíc a osvítil celou scenérii, jež se mi nabízela. Cíl se skrýval v železniční stanici, kam nebylo tak lehké proniknout. První dva výstřely mířily do strážních věží a vyřídily odstřelovače, kteří tam hlídkovali. Když byl vzduchu čistý, do vzduchu se vznesl dron, abych získal co nejlepší přehled nad vojáky rozmístěnými po areálu. Díky tomu se mi jasně odkryl další postup, který mě...

»
Guardians_recenze
26. 04. 2017 • chaosteorycz1

Recenze: Marvel’s Guardians of the Galaxy: The Telltale Series – Episode 1

Hry si máte odehrát sami a ne, abyste tvůrcům sloužili jako testovací lidoopi, učící se rozeznat správná tlačítka podle obrázků. S tímto přístupem už dlouhá léta ignoruji interaktivní produkci Telltale Games, která ač příběhově nabízí nadprůměrnou zábavu, hratelně jednoduše není můj šálek čaje. Ovšem dokáži rychle slevit ze svých nároků, pakliže pod jejich značkou vyjdou Strážci Galaxie, patřící mezi mých několik málo oblíbených hrdinů ze stáje Marvel.

»
Cities Skylines_recka
25. 04. 2017 • wellkeybig2

RECENZE: Cities Skylines – Xbox One Edition

Strategií na Xbox One není mnoho a to hlavně z důvodu nutnosti hru ovládat na gamepadu. Když se řekne budovatelská strategie s možností zásahu do ekonomiky, řadu fanoušků polije pot při pomyšlení, hrát takovou hru bez podpory myši. Cities: Skylines je, ale jasným důkazem, že port strategie není žádný problém, když se vývojář zaměří. I když hra dorazila na PC už v roce 2015 a na Xbox One se dostala,...

»
Little NIghtmares_recka
24. 04. 2017 • tonyskate2

RECENZE: Little Nightmares

Už je tomu rok, co nás okouzlila pohádková plošinovka Unravel a tento týden tady máme další dílo od švédských autorů. Tentokrát ale máme na mysli Tarsier Studios, jež už se pohybují v této branži přes deset let, ale teprve nyní si odbývají svůj debut na Xboxu s hororově laděnou plošinovkou Little Nightmares. A právě tomuto zajímavému kousku odehrávajícímu se v dosti zvráceném světě se dnes podíváme na zoubek.

»
Wonder Boy_recenze
22. 04. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Wonder Boy: The Dragon’s Trap

Slyšte příběh o osamělém hrdinovi, jehož dlouhá a urputná pouť došla svého cíle. Zocelen nespočtem soubojů stojí proti nepříteli, který je silnější než kdokoli, s kým se předtím setkal. Meka-Dragon, jak se obludné robotické monstrum nazývá, ovšem nehodlá dát svůj skalp bez boje a hrdinu zkouší, co mu jen energie stačí. Po vyčerpávajícím střetnutí, a značném úbytku sil na obou stranách, nakonec mechanický drak padá k zemi a zdá se, že...

»
Yooka_laylee_recka
15. 04. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Yooka-Laylee

Nikdo z vás si stejně jako já už patrně nevzpomene, jak prožil 1. květen 2015 značící především prodloužený víkend. Nicméně britský kolektiv známý jako Playtonic Games na tento den nezapomene do konce života, neboť se zapsal do historie komunitního financování. V ono datum se pokusil oslovit hráče projektem započatým pod kódovým označením Project Ukulele, na jehož realizaci potřeboval směšných 175 000 £. Proč směšných? Protože peníze byly nastřádány za necelých 40 minut, přičemž...

»
Lego City_recenze
12. 04. 2017 • tonyskate0

RECENZE: LEGO City Undercover

Když tehdy v roce 2012 vyšla konzole Wii U, Nintendo si zajistilo partnerství s Warner Bros. a TT Fusion na titul z kostičkovaného světa Lego City. Vzniklo tak jakési LEGO GTA zasazené do městských kulis, které dříve nebyly v těchto hrách využity, a jedná se o velmi povedený kousek. Proto nás potěšila zpráva, že se hra po čtyřech letech, kdy nejspíše vypršela exkluzivní smlouva, podívá i na ostatní konzole a my si tak...

»
Bulletstorm_recenze
11. 04. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bulletstorm Full Clip Edition

Inspirován Kubou Dařbujánem jsem se zařekl, že na remasterované hry šáhnu až tehdy, budou-li na kaktusech zapíchané jitrnice, na hrotech železných klecí se budou pěkně vyhřívat jelítka a kusy masa do černa přismahne elektrický proud. Jak jsme při všech svatých asi mohl tušit, že se na scéně po šesti letech objeví permanentní jatka v podobě řezničiny Bulletstorm. Co už, nastal čas vytáhnout zástěru, nablýskat nádobíčko, oprášit mohutné boty a vyrazit porcovat...

»