RECENZE: Forza Horizon 2 pro Xbox One

Autor: lindros88cze Publikováno: 26.9.2014, 18:00

Publikováno: 26.9.2014, 18:00

Je autorem 119 článků

Dva roky po vydání hry Forza Horizon se studia Turn 10 a Playground Games vrací s pokračováním Forza Horizon 2, které slibuje, že bude větší, hezčí a nabídne více obsahu než jeho předchůdce. Forza Horizon 2 nás opět zavede na festival Horizon, který je rájem pro milovníky aut a muziky. Tentokrát se festival odehrává v jižní Evropě a to konkrétně ve Francii a Itálii, takže se můžete těšit na sluncem zalité cesty, rozlehlá pole a dech beroucí scenérii. Vaším cílem pak bude stát se šampiónem festivalu Horizon, a to tak, že se zúčastníte různých závodů, utkání a soutěží.

Hned na úvod zmíníme, že Forza Horizon 2 je obrovská hra. Nejenom z hlediska velikosti světa, který nabízí třikrát více cest k ježdění než první hra, nemluvě o polích, vinicích apod. mezi cestami, ale také z hlediska obsahu a věcí, co můžete dělat. Nabízí se zkrátka tolik rozptýlení, že se během jízdy nebude nudit. Když jsme například vyrazili za další závodem či šampionátem přes kus mapy, tak jsme často zapomněli, kam máme vlastně namířeno a bavili jsme s obsahem, co nabízí otevřený svět.

gamescom-press-kit-02-wm-forza-horizon2

Po cestě totiž například narazíte na „rychlostní pasti“, které vás povzbudí k tomu, abyste šlápli na plyn a dosáhli nejvyšší rychlosti, a tak se poměřili s ostatními hráči a hlavně přáteli. Samozřejmě získáte i odměnu v podobě zkušeností. V jiném případě pak zase musíte dosáhnout vysoké průměrné rychlosti na vytyčeném úseku apod. Neschází ani stovky předmětů ke sbírání v podobě tabulí, které rozbijete nárazem a získáte tak bonusový obnos zkušenosti anebo slevu na rychlé cestování po mapě. A to jsme ještě nezmínili výzvy Bucket List, ale o těch až za chvíli. Můžete také po cestě být vyzvání k online road tripu nebo automobilovému srazu. To vše vám pomůže získat zkušenosti, díky kterým se dostanete na vyšší úroveň a získáte perky a různé odměny. Taktéž si zatočíte kolem štěstí a získáte bonusové kredity anebo rovnou nové auto.

Ale jak dobře se hra vůbec ovládá či spíše řídí? Forza Horizon 2 je postavena na stejném enginu jako Forza Motorsport 5 a spousta věcí se tak přenesla, nicméně se nejedná o takovou simulace, protože tohle prostě není jízda na okruzích. Věci jsou tak volnější, aby odpovídali přístupnějšímu stylu této hry.

e3-press-kit-10-wm-forza-horizon2

Poté co hru prvně spustíte a dostanete se z úvodní obrazovky, následuje krátké uvedení do festivalu Horizon a téměř hned na to je vám do rukou svěřeno nové Lamborghini Huracán, s kterým vyrazíte z přístavu do centra již zmíněného festivalu. Už v první zatáčce ucítíte, že Lamborghini působí těžce a zadek vám začne ustřelovat, aniž byste na to moc tlačili, takže je jasná, že v jádru se jedná spíše o arkádu. Ovšem na simulaci si ani nikdy odnož série Forza v podobě Horizon nehrála. Hra se soustředí především na otevřený, rozlehlý svět a to dělá naprosto skvěle. Nicméně to neznamená, že se každé auto řídí stejně anebo že si nemůžete upravit obtížnost, kdy už se k simulaci přiblížíte, ale samozřejmě to není na úrovni Forza Motorsport.

forza-horizon2-xboxone (3)

Jak už jsme zmínili, tak těch 200 aut ve hře se rozhodně neřídí stejně a každé má svůj vlastní systém řízení a to nemluvíme o rozdílu mezi offroadem a sporťákem, ale o rozdílu mezi dvěma podobnými vozy, jako jsou třeba modernější zpodobnění vozů značky Ford Mustang a Chevrolet Camaro. V jiné hře by vám vozy připadly stejné, jsou to velká a těžká auta, která dobře sedí na cestě, ovšem tady se budete hnát do vysokých otáček anebo naopak, i když to jsou podobné vozy.
Centrum festivalu Horizon je podobně jako v minulé hře místem, kde můžete nakupovat, tunit a stylizovat auta. Naštěstí se těchto center postupně na mapě objeví více, takže se nemusíte vracet k tomu prvnímu. Možnosti vylepšení, tedy tuning vozu jsou rozsáhlé a umožní vám vyhrát si s různými součástkami, abyste z motoru dostali maximální výkon. Můžete upravovat součástky, které již vlastníte anebo koupit lepší. Ovšem spousta hráčů ocení automatické vylepšení, kdy zkrátka zaplatíte určitou sumu v kreditech a vůz se vám automaticky vylepší, aby zapadal do vyšší třídy.

e3-press-kit-01-wm-forza-horizon2

Hlavní náplň hry, kterou je cesta za šampionátem festivalu Horizon, vás provede různými městy, kdy v každé lokaci se zúčastníte šampionátu, abyste přiblížili svému cíli. V šampionátu máte na výběr ze tří jízdních tříd a poté je třeba si pořídit vůz této kategorie, pokud jej tedy ještě nemáte. Mezi třídami neschází sportovní vozy, starší kousky, rally anebo třeba auta z 90. let. Celkem hra nabízí 20 šampionátů, kdy každý z nich se skládá alespoň ze čtyř závodů. Šampionát samozřejmě není nutné odjet v jednom zátahu a vždy se k dalšímu závodu přemístíte, až budete chtít. Hra nabízí nespočet závodů a nemusíte projet všechny závody šampionátu či ostatní, abyste viděli závěrečné titulky a poté navázali, ale je určitě dobré si vyzkoušet různé třídy vozů.

Jednou z novinek, kterou nás Forza Horizon 2 překvapila, je „Bucket List“, což je vlastně série výzev roztroušených po herním světě, které si doslova říkají o to, abyste je splnili. Kolikrát jsou i dobře pojmenované a máte díky nim možnost vždy usednout do unikátního vozu. Například jeďte s vozem Pagani Zonda, jako byste jej ukradli a smyslem výzvy je dojet na určené místo za 45 sekund. Jednou z dalších výzev je pak ignorace cesty ve voze Bowler EXR, kdy pojedete naplno přes pole, budete kličkovat mezi stromy, abyste se dostali na místo určení v dosti krátké době. Zkrátka je stále co dělat a tyto výzvy budou přibývat, jak slíbili sami tvůrci hry.

e3-press-kit-12-wm-forza-horizon2

Celý zážitek z jízdy pak umocňuje to, jak skvěle hra vypadá. Tuhle hru chce zkrátka vidět v akci, takže doporučujeme alespoň vyzkoušet demo, protože ani obrázky nezachycují tuhle grafickou nádheru. Hra běží v rozlišení 1080p při 30 snímcích za sekundu a zvláště v případně osvětlení hra naprosto exceluje, protože je velmi realistická. Forza Horizon 2 je také prvním dílem v sérii Forza, který nabízí dynamické efekty počasí a jejich dopad si vyzkoušíte již v rané fázi hry.

Déšť nikdy nevypadal tak dobře. Rychlá sprška, kterou následují paprsky slunce na silnici, vypadá naprosto úžasně a vozy jsou na tom ještě lépe, zvláště když kapky vody stékají po jejich karosérii. Při pohledu z palubní desky si pak efekty počasí užijete ještě více. Ostatně to musíte sami vidět, protože ten luxus se snad ani nedá popsat. Déšť má samozřejmě i dopad na řízení a nesmíte tlačit na plyn moc zhurta, abyste nad vozem neztratili kontrolu.

Soupeři, kterým budete čelit, jsou Drivataři, tedy digitální zosobnění ostatních hráčů, kteří se prohání po světě a závodech, i když nejsou online, stejně jako váš Drivatar. Ideální je, když takhle soupeříte s lidmi ze seznamu přátel, aniž by to vlastně v tu chvíli věděli. Ostatně tato technologie už se osvědčila ve Forza Motorsport 5. Samozřejmě neschází ani několik online herních režimů jako třeba King, v němž jeden hráč sebere předmět a ostatní se jej snaží získat od něj. Infected je pak na podobném principu, kdy se ale snažíte vyhnout infikovaným jezdcům. V online road tripu zkrátka vyrazíte na nějaké místo a budete se předhánět s ostatními. Neschází ani volná jízda s kamarády, což jistě potěší. Hra nabízí taktéž různé sociální prvky, jako automobilové srazy, prodej vizuálů za kredity apod.

gamescom-press-kit-05-wm-forza-horizon2

Nesmíme také zapomenout na hudbu, která je nedílnou součástí festivalu Horizon a v druhém díle hry najdete hned 5 rádiových stanic, kdy každá nabízí unikátní hudební styl a také DJ, kteří zní velmi skutečně. Skladby jako takové možná znát nebude, ovšem ke hře se skvěle hodí a dobře se během závodu poslouchají. Já jsem se doslova kochal hudbou kterou znám a to vážnou! Ano, i vážná hudba a Antoním Dvořák na vás zapůsobí ze sluchátek.

Druhý pohled – zkusme to trošku reálně. Přestože je hra určena především pro arkádovou jízdu, lze vypnout všechny asistenty a hru opravdu posunout to hardcore módu. Bohužel zde se střetávají dvě zásadní věci a to zábavnost a realita. Osobně nám to opravdu nepřišlo zábavné a sporťáky bez asistentů hnát přes les nebo koryta řek, kdy jsou auta nedotáčiví a prostě se chovají aspoň trošku realisticky. Pak taková jízda vyžaduje velkou trpělivost a ani volat s pedály nám v tom moc nepomohl. Pokud chcete jezdit reálně, tak jedině na silnici a s přáteli, co to chtějí hrát stejně jako vy nebo raději sáhněte po Forze 5.

Na úplný konec vás pozveme do našeho klubu XWCZ, kde od října uděláme nějaké miniturnaje, takže zůstaňte naladěni a uvidíme se na trati.
forzahorizon2-xboxone

9

Forza Horizon 2 nás opravdu překvapila a jedná o titul, který si užijete od začátku do konce, a i poté nabízí ještě tunu obsahu. Vizuálně hra zaručeně nadchne, konečně jsme se dočkali dynamických efektů počasí, jízdní model se povedl na jedničku, i když to není zrovna simulace, ale hlavně se bude bavit, a to dlouhé desítky hodin.
  • parádní recenze. už se nemůžu dočkat až to bude doma

• Návod jak vypnout trapné primitivní Drivatar designy ve hře!
    Na vašem Xbox One:

Go to > Settings > Privacy & Online safety > Custom > Customize Privacy & Online Safety > Scroll to > See content other people make > BLOCK

• dewann

Zdravím že je to super hra už víme ale chtěli bychom s přítelem si založit vlastní Club ale jak si nemužeme najít položku Create Club díky za radu kdo má zkušenost. 🙂

• bbarmann

Musim rict, ze me hra jako takova hodne zklamala. Tesil jsem se na nekolik mesicu, ale vubec me nechytla. Jizdni model OK (stejny jako v jednicce), ale uz nejsou zadne stanky s „ohnostroji“ u kazdeho zavodu, jen hnusna tecka na silnici, soundtrack na zadnem ze 3 radii se neda poslouchat a jezdit kazdou trat 10x jen v jine kategorii auta? Nehlede na docela nesplnitelne vyzvy – napr tesne predjedte na uved.useku 10 aut behem casoveho limitu -problem je, ze tech 10 aut tam ani nepotkam. A ta krajina taky nic moc, a „otevreny“ svet to nevyrovnava

01. 08. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: Creaks

Hry jsou umění. Někdy o něco větší, někdy o něco menší, ale na každém kousku se dá něco najít. Je přitom jedno, zda se na vývoji podílí multikulturní tým o několika stovek zaměstnanců z celého světa, nebo nějaké menší studio třeba od nás. Je ale pravda, že některé hry jsou umělecké o něco víc a třeba i ve vícero směrech, než tomu bývá u jiných. Jedním ze studií, které si na prezentaci...

»
27. 07. 2020 • Lukáš Urban8

Recenze: Destroy All Humans!

Mám velkou oblibu v námětech s mimozemskou invazí. Smůlou pro mě je, že většinou nekončí dobře. Můj pokřivený charakter vždy fandí vetřelci, nikoliv lidem, kteří se chovají jako hlupáci a jen úplnou náhodou pokaždé vyhrají. Trpím, když poslední dva polárníci přemůžou Věc. Nikdy neodpustím Ripleyové, že vyhodila Vetřelce do kosmu. A Den nezávislosti už nikdy nebude stejný kvůli pitomému viru z laptopu. Naštěstí je tu Crypto. Spása z daleké galaxie a hajzlík na entou.

»
06. 07. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: F1 2020

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i...

»
02. 07. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Hunting Simulator 2

Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na...

»
23. 06. 2020 • CryLineT9

Recenze: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

Je to žluté, nosí to kalhoty a chová to mňoukajícího hlemýždě. Nic? Kamarádí se to s natvrdlou mořskou hvězdicí a pracuje pro Evžena Krabse u Křupavého kraba. Stále nic? Kde jste žili posledních dvacet let, že neznáte SpongeBoba? Mořskou houbu v kalhotách, která si spokojeně žije v Zátiší Bikin. Ale chápu. Každý se nezamiloval do hlubokých očí usměvavého hrdiny. Také humor nemusel trefit ten pravý cíl. V případě remasteru Battle for Bikini Bottom by to...

»
21. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: The Elder Scrolls Online: Greymoor

To je pořád řečí, jak neexistují upíři a vlkodlaci. A přitom je potkáváte takřka dnes a denně, aniž byste si to uvědomili. S větší intenzitou ty prvé, kteří pijí dobrým lidem krev brčkem, ale zato dlouhodobě a usilovně. Pravda, neříkáme jim upíři. Dostávají pojmenování, jejichž tíhu ani digitální řádky nesnesou. Navíc neplatí, že by se objevovali jen s příchodem noci. S vlkodlaky je to složitější, ale snad minimálně pánové někdy měli tu...

»
14. 06. 2020 • CryLineT0

Recenze: Beyond Blue

Moderní podoba herního průmyslu činí z her univerzální kulturní médium. Úchvatné práce grafických enginů dokážou z vašeho obýváku vytvořit galerii umění. Prostorový zvuk nasimuluje početný orchestr hned vedle vás. A talent pánů spisovatelů přetvoří jedničky s nulami do výpravného románu. To ale není všechno. Tituly jsou rády také intelektuální, relaxační a výukové. Lehce se stanou exkurzí do antického muzea nebo dokumentem o podmořském životě.

»
12. 06. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Desperados III

Za vyhynulý žánr byly často považovány tradiční adventury, ovšem ve skutečnosti to jsou taktické hry v reálném čase s důrazem na tichý přístup. Že nevíte o čem je řeč? Snad vám napoví slůvko Commandos. Série, jejíž první díl vyšel před více než 20 lety, nabídla nevídané pojetí, které si zamilovaly milióny hráčů. Podobných her poté vzniklo poměrně málo a vlastně byl tento žánr u ledu dobrou dekádu, dokud jej v roce 2016 neoživilo...

»