RECENZE: Forza Horizon 2 pro Xbox One

Autor: lindros88cze Publikováno: 26.9.2014, 18:00

Publikováno: 26.9.2014, 18:00

Je autorem 110 článků

Dva roky po vydání hry Forza Horizon se studia Turn 10 a Playground Games vrací s pokračováním Forza Horizon 2, které slibuje, že bude větší, hezčí a nabídne více obsahu než jeho předchůdce. Forza Horizon 2 nás opět zavede na festival Horizon, který je rájem pro milovníky aut a muziky. Tentokrát se festival odehrává v jižní Evropě a to konkrétně ve Francii a Itálii, takže se můžete těšit na sluncem zalité cesty, rozlehlá pole a dech beroucí scenérii. Vaším cílem pak bude stát se šampiónem festivalu Horizon, a to tak, že se zúčastníte různých závodů, utkání a soutěží.

Hned na úvod zmíníme, že Forza Horizon 2 je obrovská hra. Nejenom z hlediska velikosti světa, který nabízí třikrát více cest k ježdění než první hra, nemluvě o polích, vinicích apod. mezi cestami, ale také z hlediska obsahu a věcí, co můžete dělat. Nabízí se zkrátka tolik rozptýlení, že se během jízdy nebude nudit. Když jsme například vyrazili za další závodem či šampionátem přes kus mapy, tak jsme často zapomněli, kam máme vlastně namířeno a bavili jsme s obsahem, co nabízí otevřený svět.

gamescom-press-kit-02-wm-forza-horizon2

Po cestě totiž například narazíte na „rychlostní pasti“, které vás povzbudí k tomu, abyste šlápli na plyn a dosáhli nejvyšší rychlosti, a tak se poměřili s ostatními hráči a hlavně přáteli. Samozřejmě získáte i odměnu v podobě zkušeností. V jiném případě pak zase musíte dosáhnout vysoké průměrné rychlosti na vytyčeném úseku apod. Neschází ani stovky předmětů ke sbírání v podobě tabulí, které rozbijete nárazem a získáte tak bonusový obnos zkušenosti anebo slevu na rychlé cestování po mapě. A to jsme ještě nezmínili výzvy Bucket List, ale o těch až za chvíli. Můžete také po cestě být vyzvání k online road tripu nebo automobilovému srazu. To vše vám pomůže získat zkušenosti, díky kterým se dostanete na vyšší úroveň a získáte perky a různé odměny. Taktéž si zatočíte kolem štěstí a získáte bonusové kredity anebo rovnou nové auto.

Ale jak dobře se hra vůbec ovládá či spíše řídí? Forza Horizon 2 je postavena na stejném enginu jako Forza Motorsport 5 a spousta věcí se tak přenesla, nicméně se nejedná o takovou simulace, protože tohle prostě není jízda na okruzích. Věci jsou tak volnější, aby odpovídali přístupnějšímu stylu této hry.

e3-press-kit-10-wm-forza-horizon2

Poté co hru prvně spustíte a dostanete se z úvodní obrazovky, následuje krátké uvedení do festivalu Horizon a téměř hned na to je vám do rukou svěřeno nové Lamborghini Huracán, s kterým vyrazíte z přístavu do centra již zmíněného festivalu. Už v první zatáčce ucítíte, že Lamborghini působí těžce a zadek vám začne ustřelovat, aniž byste na to moc tlačili, takže je jasná, že v jádru se jedná spíše o arkádu. Ovšem na simulaci si ani nikdy odnož série Forza v podobě Horizon nehrála. Hra se soustředí především na otevřený, rozlehlý svět a to dělá naprosto skvěle. Nicméně to neznamená, že se každé auto řídí stejně anebo že si nemůžete upravit obtížnost, kdy už se k simulaci přiblížíte, ale samozřejmě to není na úrovni Forza Motorsport.

forza-horizon2-xboxone (3)

Jak už jsme zmínili, tak těch 200 aut ve hře se rozhodně neřídí stejně a každé má svůj vlastní systém řízení a to nemluvíme o rozdílu mezi offroadem a sporťákem, ale o rozdílu mezi dvěma podobnými vozy, jako jsou třeba modernější zpodobnění vozů značky Ford Mustang a Chevrolet Camaro. V jiné hře by vám vozy připadly stejné, jsou to velká a těžká auta, která dobře sedí na cestě, ovšem tady se budete hnát do vysokých otáček anebo naopak, i když to jsou podobné vozy.
Centrum festivalu Horizon je podobně jako v minulé hře místem, kde můžete nakupovat, tunit a stylizovat auta. Naštěstí se těchto center postupně na mapě objeví více, takže se nemusíte vracet k tomu prvnímu. Možnosti vylepšení, tedy tuning vozu jsou rozsáhlé a umožní vám vyhrát si s různými součástkami, abyste z motoru dostali maximální výkon. Můžete upravovat součástky, které již vlastníte anebo koupit lepší. Ovšem spousta hráčů ocení automatické vylepšení, kdy zkrátka zaplatíte určitou sumu v kreditech a vůz se vám automaticky vylepší, aby zapadal do vyšší třídy.

e3-press-kit-01-wm-forza-horizon2

Hlavní náplň hry, kterou je cesta za šampionátem festivalu Horizon, vás provede různými městy, kdy v každé lokaci se zúčastníte šampionátu, abyste přiblížili svému cíli. V šampionátu máte na výběr ze tří jízdních tříd a poté je třeba si pořídit vůz této kategorie, pokud jej tedy ještě nemáte. Mezi třídami neschází sportovní vozy, starší kousky, rally anebo třeba auta z 90. let. Celkem hra nabízí 20 šampionátů, kdy každý z nich se skládá alespoň ze čtyř závodů. Šampionát samozřejmě není nutné odjet v jednom zátahu a vždy se k dalšímu závodu přemístíte, až budete chtít. Hra nabízí nespočet závodů a nemusíte projet všechny závody šampionátu či ostatní, abyste viděli závěrečné titulky a poté navázali, ale je určitě dobré si vyzkoušet různé třídy vozů.

Jednou z novinek, kterou nás Forza Horizon 2 překvapila, je „Bucket List“, což je vlastně série výzev roztroušených po herním světě, které si doslova říkají o to, abyste je splnili. Kolikrát jsou i dobře pojmenované a máte díky nim možnost vždy usednout do unikátního vozu. Například jeďte s vozem Pagani Zonda, jako byste jej ukradli a smyslem výzvy je dojet na určené místo za 45 sekund. Jednou z dalších výzev je pak ignorace cesty ve voze Bowler EXR, kdy pojedete naplno přes pole, budete kličkovat mezi stromy, abyste se dostali na místo určení v dosti krátké době. Zkrátka je stále co dělat a tyto výzvy budou přibývat, jak slíbili sami tvůrci hry.

e3-press-kit-12-wm-forza-horizon2

Celý zážitek z jízdy pak umocňuje to, jak skvěle hra vypadá. Tuhle hru chce zkrátka vidět v akci, takže doporučujeme alespoň vyzkoušet demo, protože ani obrázky nezachycují tuhle grafickou nádheru. Hra běží v rozlišení 1080p při 30 snímcích za sekundu a zvláště v případně osvětlení hra naprosto exceluje, protože je velmi realistická. Forza Horizon 2 je také prvním dílem v sérii Forza, který nabízí dynamické efekty počasí a jejich dopad si vyzkoušíte již v rané fázi hry.

Déšť nikdy nevypadal tak dobře. Rychlá sprška, kterou následují paprsky slunce na silnici, vypadá naprosto úžasně a vozy jsou na tom ještě lépe, zvláště když kapky vody stékají po jejich karosérii. Při pohledu z palubní desky si pak efekty počasí užijete ještě více. Ostatně to musíte sami vidět, protože ten luxus se snad ani nedá popsat. Déšť má samozřejmě i dopad na řízení a nesmíte tlačit na plyn moc zhurta, abyste nad vozem neztratili kontrolu.

Soupeři, kterým budete čelit, jsou Drivataři, tedy digitální zosobnění ostatních hráčů, kteří se prohání po světě a závodech, i když nejsou online, stejně jako váš Drivatar. Ideální je, když takhle soupeříte s lidmi ze seznamu přátel, aniž by to vlastně v tu chvíli věděli. Ostatně tato technologie už se osvědčila ve Forza Motorsport 5. Samozřejmě neschází ani několik online herních režimů jako třeba King, v němž jeden hráč sebere předmět a ostatní se jej snaží získat od něj. Infected je pak na podobném principu, kdy se ale snažíte vyhnout infikovaným jezdcům. V online road tripu zkrátka vyrazíte na nějaké místo a budete se předhánět s ostatními. Neschází ani volná jízda s kamarády, což jistě potěší. Hra nabízí taktéž různé sociální prvky, jako automobilové srazy, prodej vizuálů za kredity apod.

gamescom-press-kit-05-wm-forza-horizon2

Nesmíme také zapomenout na hudbu, která je nedílnou součástí festivalu Horizon a v druhém díle hry najdete hned 5 rádiových stanic, kdy každá nabízí unikátní hudební styl a také DJ, kteří zní velmi skutečně. Skladby jako takové možná znát nebude, ovšem ke hře se skvěle hodí a dobře se během závodu poslouchají. Já jsem se doslova kochal hudbou kterou znám a to vážnou! Ano, i vážná hudba a Antoním Dvořák na vás zapůsobí ze sluchátek.

Druhý pohled – zkusme to trošku reálně. Přestože je hra určena především pro arkádovou jízdu, lze vypnout všechny asistenty a hru opravdu posunout to hardcore módu. Bohužel zde se střetávají dvě zásadní věci a to zábavnost a realita. Osobně nám to opravdu nepřišlo zábavné a sporťáky bez asistentů hnát přes les nebo koryta řek, kdy jsou auta nedotáčiví a prostě se chovají aspoň trošku realisticky. Pak taková jízda vyžaduje velkou trpělivost a ani volat s pedály nám v tom moc nepomohl. Pokud chcete jezdit reálně, tak jedině na silnici a s přáteli, co to chtějí hrát stejně jako vy nebo raději sáhněte po Forze 5.

Na úplný konec vás pozveme do našeho klubu XWCZ, kde od října uděláme nějaké miniturnaje, takže zůstaňte naladěni a uvidíme se na trati.
forzahorizon2-xboxone

9

Forza Horizon 2 nás opravdu překvapila a jedná o titul, který si užijete od začátku do konce, a i poté nabízí ještě tunu obsahu. Vizuálně hra zaručeně nadchne, konečně jsme se dočkali dynamických efektů počasí, jízdní model se povedl na jedničku, i když to není zrovna simulace, ale hlavně se bude bavit, a to dlouhé desítky hodin.
  • parádní recenze. už se nemůžu dočkat až to bude doma

• Návod jak vypnout trapné primitivní Drivatar designy ve hře!
    Na vašem Xbox One:

Go to > Settings > Privacy & Online safety > Custom > Customize Privacy & Online Safety > Scroll to > See content other people make > BLOCK

• dewann

Zdravím že je to super hra už víme ale chtěli bychom s přítelem si založit vlastní Club ale jak si nemužeme najít položku Create Club díky za radu kdo má zkušenost. 🙂

• bbarmann

Musim rict, ze me hra jako takova hodne zklamala. Tesil jsem se na nekolik mesicu, ale vubec me nechytla. Jizdni model OK (stejny jako v jednicce), ale uz nejsou zadne stanky s „ohnostroji“ u kazdeho zavodu, jen hnusna tecka na silnici, soundtrack na zadnem ze 3 radii se neda poslouchat a jezdit kazdou trat 10x jen v jine kategorii auta? Nehlede na docela nesplnitelne vyzvy – napr tesne predjedte na uved.useku 10 aut behem casoveho limitu -problem je, ze tech 10 aut tam ani nepotkam. A ta krajina taky nic moc, a „otevreny“ svet to nevyrovnava

13. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Super Pixel Racers

Závodníci měli v herním světě vždycky dobrou pozici, protože o závodní hry nikdy nebyla, a stále není, nouze. Výběr je opravdu pestrý a záleží čistě na tom, jaký druh závodů si chceme užít a jakou míru realističnosti očekáváme. Spousta hráčů si jistě ráda odpočine při nějakém arkádovém ježdění, a i v tomto segmentu je naštěstí z čeho vybírat. Další adept pro potenciální zájemce mimo arkádové hratelnosti přihazuje také ingredienci, na níž hráči slyší...

»
10. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: The One We Found

Často melu pantem, že dnešní herní produkce vychází s balením dětských plen, dudlíkem a návodem pro nejhloupější z hloupých. Všude samé ukazatele, poznámky a vysvětlivky, přes které v konečném důsledku není pořádně vidět to nejdůležitější. Ano, jsou výjimky, a to většinou z nízkonákladové výroby, s nimiž mozkové závity roztočíte jak Wankelův motor. Do této společnosti patří survival The One We Found, který vedle temné atmosféry nabízí i pořádnou dávku logických překážek.

»
08. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: 11-11: Memories Retold

Přestože je nám každý rok prostřednictvím médií připomínáno, že první světová válka nebyla karneval v Riu a že jedno pokračování stačilo, hráči neustále touží vyrážet na fronty. Zde hrdinství bagatelizují na pouhou soutěž v rychlejší střelbě a přesnějším oku, aniž by si často uvědomovali, že jejich vrstevníci pokládali život navzdory přesvědčení, navzdory osobním sympatiím. Naštěstí herní svět není jen Call of Duty nebo Battlefield, ale také nezávislá tvorba, která tyto příběhy vypráví...

»
07. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Kingdom Come: Deliverence – The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉 Vydání nového DLC hry Kingdom Come: Deliverance, které nese název The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon (Milostná dobrodružství bodrého rytíře Jana Ptáčka), připomínalo ráno po velmi vydařeném mejdanu. Jindra si totiž notnou část příběhu, který prožil při plnění úkolu pro pana Jana Ptáčka, nepamatoval. Herní doba se tak mnohdy zkrátila na cca 2 hodiny, což uznávám, není mnoho. Také se...

»
06. 11. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Tyler: Model 005

Kdo nechtěl mít v devadesátých letech vlastního „Johnnyho Pětku“, byl buď stále ještě pouhou součástí genetického materiálu nebo měl v občance příliš mnoho roků, aby to přiznal. Sympatický robot, kterého zásah blesku přivedl k životu, postupně objevoval lidský svět, a přitom získával informace o své minulosti. A podobný osud má i Tyler, malý robůtek, jehož příběh začíná roku 1955. Shodou okolností za vše opět může nepříznivé počasí.

»
05. 11. 2018 • p.a.c.o10

RECENZE: Red Dead Redemption 2

Musím se přiznat, že jenom na malé procento her se před vydáním těším tolik, jako jsem to měl před příchodem druhého dílu westernové série Red Dead Redemption (dále RDR2). Důvodů, proč jsem se tolik těšil, bylo hned několik. Za prvé, Rockstar vydávají své hry ve velkých časových rozestupech (například mezi RDR1 a RDR2 je časový rozdíl 8 let), takže každá další hra je velkou událostí. Za druhé je to potom...

»
03. 11. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Call of Cthulhu

Lidská mysl a její představivost jsou velmi mocná zbraň. Dokáží tvořit, ale stejně dobře i ničit. Jedněm můžou v určitou chvíli pomoci, aby druhým o pár sekund s radostí škodily. Jsou základním kamenem jakéhokoliv projektu a posledním kotevním bodem lidské osobnosti. A když se “porouchají“, zavedou naši duši do míst, odkud už není návratu. Pak se noční můry stávají skutečností a skutečnost jen bláhovým snem zlomeného chudáka. Vítejte ve světě Howarda Phillipse...

»
28. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Spintires: MudRunner – American Wilds

Jak tráví čas bratranec Ivan, když zrovna nekoštuje nové zásoby domácího destilátu, už víme. Ruská příroda nám před dávnější dobou výrazně připomněla, že sebelepší stroj je tak dobrý, jak zkušený je jeho řidič. Teď je čas nakouknout do pracovní směny strýčka Boba. I on si podniká obklopený divočinou, jen na opačném konci planety a s mnohem lepším obsahem garáže. Na rozdíl od ruského kolegy, on popíjí archivní Tennessee whiskey a koně...

»