RECENZE: Forza Horizon 2 pro Xbox One

Autor: lindros88cze Publikováno: 26.9.2014, 18:00

Publikováno: 26.9.2014, 18:00

Je autorem 121 článků

Dva roky po vydání hry Forza Horizon se studia Turn 10 a Playground Games vrací s pokračováním Forza Horizon 2, které slibuje, že bude větší, hezčí a nabídne více obsahu než jeho předchůdce. Forza Horizon 2 nás opět zavede na festival Horizon, který je rájem pro milovníky aut a muziky. Tentokrát se festival odehrává v jižní Evropě a to konkrétně ve Francii a Itálii, takže se můžete těšit na sluncem zalité cesty, rozlehlá pole a dech beroucí scenérii. Vaším cílem pak bude stát se šampiónem festivalu Horizon, a to tak, že se zúčastníte různých závodů, utkání a soutěží.

Hned na úvod zmíníme, že Forza Horizon 2 je obrovská hra. Nejenom z hlediska velikosti světa, který nabízí třikrát více cest k ježdění než první hra, nemluvě o polích, vinicích apod. mezi cestami, ale také z hlediska obsahu a věcí, co můžete dělat. Nabízí se zkrátka tolik rozptýlení, že se během jízdy nebude nudit. Když jsme například vyrazili za další závodem či šampionátem přes kus mapy, tak jsme často zapomněli, kam máme vlastně namířeno a bavili jsme s obsahem, co nabízí otevřený svět.

gamescom-press-kit-02-wm-forza-horizon2

Po cestě totiž například narazíte na „rychlostní pasti“, které vás povzbudí k tomu, abyste šlápli na plyn a dosáhli nejvyšší rychlosti, a tak se poměřili s ostatními hráči a hlavně přáteli. Samozřejmě získáte i odměnu v podobě zkušeností. V jiném případě pak zase musíte dosáhnout vysoké průměrné rychlosti na vytyčeném úseku apod. Neschází ani stovky předmětů ke sbírání v podobě tabulí, které rozbijete nárazem a získáte tak bonusový obnos zkušenosti anebo slevu na rychlé cestování po mapě. A to jsme ještě nezmínili výzvy Bucket List, ale o těch až za chvíli. Můžete také po cestě být vyzvání k online road tripu nebo automobilovému srazu. To vše vám pomůže získat zkušenosti, díky kterým se dostanete na vyšší úroveň a získáte perky a různé odměny. Taktéž si zatočíte kolem štěstí a získáte bonusové kredity anebo rovnou nové auto.

Ale jak dobře se hra vůbec ovládá či spíše řídí? Forza Horizon 2 je postavena na stejném enginu jako Forza Motorsport 5 a spousta věcí se tak přenesla, nicméně se nejedná o takovou simulace, protože tohle prostě není jízda na okruzích. Věci jsou tak volnější, aby odpovídali přístupnějšímu stylu této hry.

e3-press-kit-10-wm-forza-horizon2

Poté co hru prvně spustíte a dostanete se z úvodní obrazovky, následuje krátké uvedení do festivalu Horizon a téměř hned na to je vám do rukou svěřeno nové Lamborghini Huracán, s kterým vyrazíte z přístavu do centra již zmíněného festivalu. Už v první zatáčce ucítíte, že Lamborghini působí těžce a zadek vám začne ustřelovat, aniž byste na to moc tlačili, takže je jasná, že v jádru se jedná spíše o arkádu. Ovšem na simulaci si ani nikdy odnož série Forza v podobě Horizon nehrála. Hra se soustředí především na otevřený, rozlehlý svět a to dělá naprosto skvěle. Nicméně to neznamená, že se každé auto řídí stejně anebo že si nemůžete upravit obtížnost, kdy už se k simulaci přiblížíte, ale samozřejmě to není na úrovni Forza Motorsport.

forza-horizon2-xboxone (3)

Jak už jsme zmínili, tak těch 200 aut ve hře se rozhodně neřídí stejně a každé má svůj vlastní systém řízení a to nemluvíme o rozdílu mezi offroadem a sporťákem, ale o rozdílu mezi dvěma podobnými vozy, jako jsou třeba modernější zpodobnění vozů značky Ford Mustang a Chevrolet Camaro. V jiné hře by vám vozy připadly stejné, jsou to velká a těžká auta, která dobře sedí na cestě, ovšem tady se budete hnát do vysokých otáček anebo naopak, i když to jsou podobné vozy.
Centrum festivalu Horizon je podobně jako v minulé hře místem, kde můžete nakupovat, tunit a stylizovat auta. Naštěstí se těchto center postupně na mapě objeví více, takže se nemusíte vracet k tomu prvnímu. Možnosti vylepšení, tedy tuning vozu jsou rozsáhlé a umožní vám vyhrát si s různými součástkami, abyste z motoru dostali maximální výkon. Můžete upravovat součástky, které již vlastníte anebo koupit lepší. Ovšem spousta hráčů ocení automatické vylepšení, kdy zkrátka zaplatíte určitou sumu v kreditech a vůz se vám automaticky vylepší, aby zapadal do vyšší třídy.

e3-press-kit-01-wm-forza-horizon2

Hlavní náplň hry, kterou je cesta za šampionátem festivalu Horizon, vás provede různými městy, kdy v každé lokaci se zúčastníte šampionátu, abyste přiblížili svému cíli. V šampionátu máte na výběr ze tří jízdních tříd a poté je třeba si pořídit vůz této kategorie, pokud jej tedy ještě nemáte. Mezi třídami neschází sportovní vozy, starší kousky, rally anebo třeba auta z 90. let. Celkem hra nabízí 20 šampionátů, kdy každý z nich se skládá alespoň ze čtyř závodů. Šampionát samozřejmě není nutné odjet v jednom zátahu a vždy se k dalšímu závodu přemístíte, až budete chtít. Hra nabízí nespočet závodů a nemusíte projet všechny závody šampionátu či ostatní, abyste viděli závěrečné titulky a poté navázali, ale je určitě dobré si vyzkoušet různé třídy vozů.

Jednou z novinek, kterou nás Forza Horizon 2 překvapila, je „Bucket List“, což je vlastně série výzev roztroušených po herním světě, které si doslova říkají o to, abyste je splnili. Kolikrát jsou i dobře pojmenované a máte díky nim možnost vždy usednout do unikátního vozu. Například jeďte s vozem Pagani Zonda, jako byste jej ukradli a smyslem výzvy je dojet na určené místo za 45 sekund. Jednou z dalších výzev je pak ignorace cesty ve voze Bowler EXR, kdy pojedete naplno přes pole, budete kličkovat mezi stromy, abyste se dostali na místo určení v dosti krátké době. Zkrátka je stále co dělat a tyto výzvy budou přibývat, jak slíbili sami tvůrci hry.

e3-press-kit-12-wm-forza-horizon2

Celý zážitek z jízdy pak umocňuje to, jak skvěle hra vypadá. Tuhle hru chce zkrátka vidět v akci, takže doporučujeme alespoň vyzkoušet demo, protože ani obrázky nezachycují tuhle grafickou nádheru. Hra běží v rozlišení 1080p při 30 snímcích za sekundu a zvláště v případně osvětlení hra naprosto exceluje, protože je velmi realistická. Forza Horizon 2 je také prvním dílem v sérii Forza, který nabízí dynamické efekty počasí a jejich dopad si vyzkoušíte již v rané fázi hry.

Déšť nikdy nevypadal tak dobře. Rychlá sprška, kterou následují paprsky slunce na silnici, vypadá naprosto úžasně a vozy jsou na tom ještě lépe, zvláště když kapky vody stékají po jejich karosérii. Při pohledu z palubní desky si pak efekty počasí užijete ještě více. Ostatně to musíte sami vidět, protože ten luxus se snad ani nedá popsat. Déšť má samozřejmě i dopad na řízení a nesmíte tlačit na plyn moc zhurta, abyste nad vozem neztratili kontrolu.

Soupeři, kterým budete čelit, jsou Drivataři, tedy digitální zosobnění ostatních hráčů, kteří se prohání po světě a závodech, i když nejsou online, stejně jako váš Drivatar. Ideální je, když takhle soupeříte s lidmi ze seznamu přátel, aniž by to vlastně v tu chvíli věděli. Ostatně tato technologie už se osvědčila ve Forza Motorsport 5. Samozřejmě neschází ani několik online herních režimů jako třeba King, v němž jeden hráč sebere předmět a ostatní se jej snaží získat od něj. Infected je pak na podobném principu, kdy se ale snažíte vyhnout infikovaným jezdcům. V online road tripu zkrátka vyrazíte na nějaké místo a budete se předhánět s ostatními. Neschází ani volná jízda s kamarády, což jistě potěší. Hra nabízí taktéž různé sociální prvky, jako automobilové srazy, prodej vizuálů za kredity apod.

gamescom-press-kit-05-wm-forza-horizon2

Nesmíme také zapomenout na hudbu, která je nedílnou součástí festivalu Horizon a v druhém díle hry najdete hned 5 rádiových stanic, kdy každá nabízí unikátní hudební styl a také DJ, kteří zní velmi skutečně. Skladby jako takové možná znát nebude, ovšem ke hře se skvěle hodí a dobře se během závodu poslouchají. Já jsem se doslova kochal hudbou kterou znám a to vážnou! Ano, i vážná hudba a Antoním Dvořák na vás zapůsobí ze sluchátek.

Druhý pohled – zkusme to trošku reálně. Přestože je hra určena především pro arkádovou jízdu, lze vypnout všechny asistenty a hru opravdu posunout to hardcore módu. Bohužel zde se střetávají dvě zásadní věci a to zábavnost a realita. Osobně nám to opravdu nepřišlo zábavné a sporťáky bez asistentů hnát přes les nebo koryta řek, kdy jsou auta nedotáčiví a prostě se chovají aspoň trošku realisticky. Pak taková jízda vyžaduje velkou trpělivost a ani volat s pedály nám v tom moc nepomohl. Pokud chcete jezdit reálně, tak jedině na silnici a s přáteli, co to chtějí hrát stejně jako vy nebo raději sáhněte po Forze 5.

Na úplný konec vás pozveme do našeho klubu XWCZ, kde od října uděláme nějaké miniturnaje, takže zůstaňte naladěni a uvidíme se na trati.
forzahorizon2-xboxone

9

Forza Horizon 2 nás opravdu překvapila a jedná o titul, který si užijete od začátku do konce, a i poté nabízí ještě tunu obsahu. Vizuálně hra zaručeně nadchne, konečně jsme se dočkali dynamických efektů počasí, jízdní model se povedl na jedničku, i když to není zrovna simulace, ale hlavně se bude bavit, a to dlouhé desítky hodin.
  • parádní recenze. už se nemůžu dočkat až to bude doma

• Návod jak vypnout trapné primitivní Drivatar designy ve hře!
    Na vašem Xbox One:

Go to > Settings > Privacy & Online safety > Custom > Customize Privacy & Online Safety > Scroll to > See content other people make > BLOCK

• dewann

Zdravím že je to super hra už víme ale chtěli bychom s přítelem si založit vlastní Club ale jak si nemužeme najít položku Create Club díky za radu kdo má zkušenost. 🙂

• bbarmann

Musim rict, ze me hra jako takova hodne zklamala. Tesil jsem se na nekolik mesicu, ale vubec me nechytla. Jizdni model OK (stejny jako v jednicce), ale uz nejsou zadne stanky s „ohnostroji“ u kazdeho zavodu, jen hnusna tecka na silnici, soundtrack na zadnem ze 3 radii se neda poslouchat a jezdit kazdou trat 10x jen v jine kategorii auta? Nehlede na docela nesplnitelne vyzvy – napr tesne predjedte na uved.useku 10 aut behem casoveho limitu -problem je, ze tech 10 aut tam ani nepotkam. A ta krajina taky nic moc, a „otevreny“ svet to nevyrovnava

21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»
04. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Ghostrunner

Hry se cyberpunkovou tematikou tu byly vždy. Ať už Deus Ex, System Shock, Shadowrun a mnoho dalších. V devadesátých letech možná víc než teď. Ale informační kapacity se nemohly opřít o internet, základny hráčů byly mnohem,ale mnohem menší a hype vyvolaný hrami se šířil jen mezi vyvolenými. Cyberpunk 2077 svým způsobem odstartoval novou moderní vlnu, a tak se není čemu divit, že se s ní vezou i další levnější projekty. Levný však...

»
02. 11. 2020 • Lukáš Urban7

Recenze: DiRT 5

Podzim nutně potřebuje závodní hru. Silnou, neochvějnou značku, která se postaví do čela žánru, aby sporťáci a střelci neměli moc ostré lokty, že oni dostali další díl toho samého a závodníci smutně koukají do vyschlé nádrže. Tento rok se nabízela Forza a rozhodně by byla vítanou posilou přicházející generace konzolí. Jenže vůdcovství padlo do klína série DiRT, a tam očekávání nebyla příliš velká. Ne vždy je ale dobré na ně...

»