RECENZE: Forza Horizon

Autor: lindros88cze Publikováno: 2.11.2012, 12:07

Publikováno: 2.11.2012, 12:07

Je autorem 116 článků

Letošní díl série Forza jsem hodně očekával, no po pravdě očekávám všechny, ale tenhle byl trošku zvláštní. Už mé první osahání hry na for Games do mě doslova narvalo očekávání. Sérii Forza hraji pravidelně a tak letošní díl, který konečně zabrouzdá jinam než na závodní okruhy je pro mě osobně velkou výzvou. Takže jdeme na to…

První co vás jistě zaujme je grafika a doprovodné filmečky. Samotné filmečky v sérii Forza jsou novinkou a rozhodně dokreslují tu nádhernou atmosféru tuningových srazů. Možná tomu v Americe říkají festival, ale pro mě jsou to prostě tuning srazy. Filmečky vás provedou celou kariérou, která tak trošku kopíruje dobrý námět od Codemasterů v jejich závodních sériích. Nemůže tedy chybět pořádná kost, co vás bude motivovat ve stále se hrnoucích výzvách. Grafika je skvělá a ve spojení s krajinou Colorada. Kde najdete zástup všechy možných přírodních úkazů, jako jsou pouště, lesy, vodopády, a je to fakt paráda. No, uvidíte sami na fotografických záletech :-).

K atmosféře jistě patří hudba a po doslova šoku ve Forze 4 se nám dostává na výběr z několika rádií, které jsou jasně žánrově rozdělené, a vybere si tedy každý. Já jsem naladil trošku rokovější notu.

Každému kdo má rád trošku auta je jasné, že při zasazení do tohoto prostředí půjde asi i trošku jinam hratelnost. Těžko si někdo představí, jak se v nadupaných kárách v pohodě prohání po šotolině nebo písku. Ale nebojte se, autoři nastavili vše tak, aby se to skvěle hrálo. Zde bych ještě zmínil dynamiku dne, která určitě potěší, přestože jízda v noci v 350 km/h je občas depresivní, jelikož soupeř vidí jako za dne. Naopak přes den a za svítání si užijete krásný výhled, ale připravte si sluneční brýle :-).

U hratelnosti začnu asi prostředím, jelikož to hraje v nové Forze velkou roly. Těšit se totiž můžete na poměrně otevřený svět, kdy se nemusíte prohánět pouze po vyznačených a přesně daných silnicích, ale občas si trať zkrátíte lesíkem či statkem a to vás rozhodně nadchne. Většina věcí je určena i k demolici, což sice není můj šálek kávy, ale ve hře to je, takže proč to nezmínit. Srážet můžete kde co, od značek po různé ploty, až po velké stavby. Forza Horizon vás k tomu bohužel i motivuje, jelikož za to získáváte bonusy, pro řidiče. Pro ty co si chtějí vychutnávat opravdu jízdu na hardcore nastavení, je tento stav naprosto debilní a nepatří k FORZE!

Nyní se asi všichni rozdělíme na dvě skupiny. Ty co hrají rádi Forzu, proto jaké je a pak na ty, co chtějí volné ježdění. K tomu nám bude sloužit nastavení obtížnosti.

Odstavec pro Hardcore jezdce
Forza Horizon i přes to jak působí (arkádově) nabízí velmi podobné nastavení jako Forza 4. Můžete tedy vypnout všechny asistenty a své soupeře nabůstovat krví Alonsa na úroveň „šílení“ a vyhrávání závodů se pro vás stane noční můrou. To všechno opět můžete ještě vygradovat úpravou auta, zapnutím poškození, kde ovšem nejde totální poškození. Forza Horizon je pak pro vás velká výzva, ale porovnání hledejte pouze u sobě rovných. Zapomeňte na veřejné online závody, kde 80% jezdců takhle prostě nejezdí.

V recenzi pokračujeme pohledem běžného hráče/jezdce pro které je Forza Horizon určena
Především herní masy budou s defaultním nastavením Forzy velmi spokojeni a budou si užívat skvělého pocitu z jízdy, rychlosti a soubojů blatník na blatník. Adrenalin vás vtáhne a budete vědět, že lepší závodní hru jste zatím nehráli a stávající konkurence v podobě Test Drive nebo NFS vás v jízdním módu neuspokojí (uvidíme co nové NFS).

Jízdu si budete užívat v podobném vozovém parku jako ve Forze 4. Dokonce pokud jste hráli Forzu 4 dostanete v úvodu odměnu za věrnost a Turn 10 vám nadělí nějaké to auto do základu. Zbylá auta musíte prostě kupovat a kupovat. Celkově je aut trosku méně oproti F4, ale to jistě nevadí. Turn 10 samozřejmě připravuje balíčky (DLC) a v době psaní recenze je k dispozici první balíček nebo i celá sezonní vstupenka. Pokud už máme auto vybrané, tak můžeme nasednout a podívat se na herní mapu, která je opravdu velká.

Hra pro jednoho hráče, co nám hra nabídne?
Vítejte na svém prvním závodě pro zelenáče a pokuste se ve vybraných závodech dosáhnout slávy a prestiže a zařadit se na další level. Tohle je základ singleplayeru a prostě se poženete za úspěchy a postupně bude stoupat inteligence soupeřů, ale hlavně délka tratí (počet kol). Na mapě se vám vyznačí vybrané závody a v dané kategorii a na vás bude je dokončit. Základní závody jsou vybrané okruhy nebo jízda z bodu A do bodu B. Po splnění několika úkolů na dané úrovni si to rozdáte s osobností a v případě úspěchu jí seberete auto, a otevřete si možnost dalších výzev. A levelujete a levelujete… Aby přejíždění ze závodů na závod nebylo nudné, připravili pro vás autoři hned několik zpestření.

Vedlejší úkoly
Začnu asi hned od táborů neboli hlavních sídel jednotlivých klubů, které okupují vybrané části mapy a jsou tak nějak patrony dané oblasti. V každém tomto sídle (je jich celkem 10) na vás čekají tři úkoly. Pro každý úkol vám půjčí auto od sponzora akce a s ním pak musíte, porazit nejvyšší rychlost u vybraného radaru, dojet s autem na vyjížďku a pořídit skvostnou fotku a následně v třetím úkolu ukázat co s autem umíte (smyky, otočky, rychlost atd.).

Další výzvou jsou náhodně rozmístěné radary, které jsou buď pro okamžitou rychlost, nebo průběžné. Naši policajti by asi neměli radost z těch čísel, co tam budete nahazovat. U radarů je ještě skvělá věc, že se u nich objevuje žebříček časů vašich přátel nebo kolegů z klubu, takže se určitě přistihnete, jak budete porážet čas na nějakém radaru pořád dokola.

Závody v ulicích je spousta závodů, kde je především o vydělání peněz a získání prestiže. Objevují se postupně, jak se vám daří a rozhodně zde budete vyďobávat všechny závody. Je to i místo, kde se po skončení rozjede nabídka auta a zkušeností a pouze vaše volba rozhodne, co získáte. Samozřejmě je to dost rychlé, takže já byl dost smolař.

Asi poslední výraznější perličkou jsou stodoly, kde najdete luxusní auta v dost nevybíravém stavu, ale vy z toho bourák uděláte! Stodoly jsou skryté, takže je potřeba náhodně hledat, nebo si koupit mapu pokladů (kdo to bože takhle pojmenoval) za MSP a máte oči věštce :-). To vám pomůže i v hledání slevových tabulí na náhradní díly. Je jich celkem 100 a za každou máte 1% slevu, kdo najde vše, přestavuje auta zadarmo.

Blikačka
Při pojezdech po mapě automaticky plníte všemožné úkoly. Jako například, jízda smykem, délka skoku, jízda za autem atd. Tohle všechno na vás bliká na obrazovce. Nemám to RÁD! Tak si to taky případně vypněte.

Multiplayer
Jedna novinka a tou hned začnu. Pokud se projíždíte po mapě a vidíte auto ovládaná AI nebo jiným živým hráčem, můžete se mu pověsit za kufr a pomocí „X“ ho vyzvat k duelu. Docela příjemná věcička. Další prvky multiplayeru už jsou v samostatné části „jízda více hráčů“ a nabídne klasické online závodění. Zde se samozřejmě nabízí založení klubu (třeba našeho XWCZ) a pak se utkávat v rámci klubu. Běžné ježdění v open závodech mě moc nebere a je to spíše destruction derby :-). Nicméně i v online světě získáváte reputaci a odměnu v podobě nových aut a zkušeností za každý další level.

8

Forza Horizon je dobrá, ale obrovský potenciál atmosféry podle mě nevyužila. Když například vezmu, co vše je možné dělat v Test Drive, tak jsem u Forzy smutný, přitom ty hry patří podle mě do podobné kategorie. Forza Horizon má na arkádu sice nejlepší jízdní model, ale není tu už nic víc, jenom závody. Vytahování trika na kámoše pouze formou strohé tabulky je pro mě málo a o nějakých oslavách v místě srazů se taky mluvit nedá.
  • igor

Chcem sa spytat kde si vypnem hudbu alebo kde najdem na nadstavenia..

»