RECENZE: Fruit Ninja Kinect

Autor: tonyskate Publikováno: 11.8.2011, 14:45

Publikováno: 11.8.2011, 14:45

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 4402 článků

Microsoft moudře využil akce Summer of Arcade aby na svůj digitální trh uvedl první hru pro Xbox LIVE Arcade, která je stvořena jen a jen pro senzor Kinect. Tímto šťastným titulem se stal Fruit Ninja Kinect, který můžete znát z mobilů a nyní přichází i na konzole, ovšem nabízí stejnou porci zábavy? To se dočtete v naší recenzi…

Studio Halfbrick není žádnými nováčky a loni nám na Xbox LIVE Arcade představili šílenou plošinovku Raskulls. Proto jistě jejich srdce zaplesalo, když je Microsoft požádal o předělání jejich hitu Fruit Ninja na Kinect pro Xbox 360. Hlavním problémem byl rozdíl ceny, kdy na své domácí platformě hra stojí jeden dolar a na XBLA zaplatíte za hru 10 dolarů. Jak se  s tímto problémem Fruit Ninja Kinect vypořádá, zjistíte v následujících odstavcích.

Hra nabízí snad úplně to samé jako původní titul, tedy herní módy Classic, Arcade a Zen. Cílem v každém režimu je vašima rukama nasekat co nejvíce kusů ovoce a tak dosáhnout co nejvyššího skóre. V módu Classic máte neomezený čas, ovšem jakmile zasáhnete bombu nebo vám ‘‘upadnou‘‘ (nerozsekáte) tři kusy ovoce, tak hra končí. Poměrně tvrdé, ale další módy už jsou trochu přívětivější. Nejlepším režimem je asi Arcade, kde si máte časový limit, ale mód je čistě zaměřen na body, takže nemusíte posekat veškeré ovoce a za zasažení bomby je vám odečteno deset bodů. Podstatnější jsou ovšem bonusy v podobě speciálních druhů ovoce, která vám zaručí dvojité body, zpomalení času nebo masivní přísun ovoce. Navíc většinou končíte zasažení granátového jablka, u něhož se zaseknete a podle vaší rychlosti do něj stihnete nasekat co nejvíce ran. Zkrátka se trochu vyřádíte. Poslední režim je Zen, v němž je časový limit, ale také žádné bomby a dosáhnout vysokého skóre je tak trochu obtížné. Musíte se snažit rozseknout co nejvíce kusů ovoce jedním pohybem, abyste tak dosáhli komba.

Co se týče herních módů, je verze pro Kinect prakticky identická. Najdete zde i režim Výzvy, který je ovšem směsicí všech režimů, ale opravdovou novinkou je multiplayer mód Party. Spolu s kamarádem můžete buďto porcovat ovoce pro společné větší skóre nebo proti sobě. Avšak doporučujeme stát dosti daleko od sebe, protože i když pro sebe máte polovinu herní plochy, tak stále můžete snad o kamaráda nebo vzájemně o sebe zavadit. Pohyby vašich rukou, které napodobují ostré čepele, jsou totiž často zběsilé a rychlé, takže případný úder určitě pocítíte. Rozhodně je ale multiplayer asi největším lákadlem této hry a z potenciálního mlácení kamarádů můžete udělat další výzvu, třeba kdo se do koho trefí vícekrát apod.

Pokud ovšem hrajete sami, tak hra stane po chvíli stereotypní, protože v každém módu jde o to samé, takže hratelnost je téměř vždy stejná. Můžete sice odemykat nové čepele a pozadí, což sice není nic extra, ale aspoň máte důvod hrát dál. Navíc také dostanou zabrat vaše ruce a po půlhodině extrémního sekání a tudíž i máchání, to asi bude chtít pauzu, ale samozřejmě záleží na vás, jak dlouho vydržíte. Repetitivní hratelnost ovšem neznamená, že se ke hře občas nevrátíte a nestrávíte s ní pár zábavných chvil. Nejvíce zábavy si pochopitelně užijete, když tuto hru vytasíte na párty s přáteli, což vám silně doporučujeme.

Co se týče přesnosti hraní na Kinectu, tak musíte uznat, že sledování rukou je opravdu přesné a manévrování mezi bombami není tak obtížné, jak byste možná čekali. Hra vyžaduje rychlejší pohyby, aby je rozeznala jako seknutí, což je pochopitelné a zároveň si tak pomalejším pohybem můžete snadno přemístit ruce a tak se při seknutí vyhnout bombě. Ovládání je zkrátka jednoduché, velmi přesné a plynulé, za což patří Halfbrick a i Kinectu velká pochvala. Hodně tomu pomáhá i vaše silueta na pozadí, díky které neztratíte orientaci. Hra si ponechala své původní menu, kde abyste potvrdili položku, tak ji musíte rozseknout. Na telefonu to není problém, ale zde musíte prvně pomalým pohybem najet rukou na dané místo a poté seknout. Určitě neobvyklé menu, ale zbytečně komplikované. Sice oceňujeme tento přístup, ale i při posouvání v tabulkách musíte švihat seshora dolů či opačně, abyste s pořadím hráčů posunuli, což už vůbec nefunguje.

8

Verdikt

Fruit Ninja Kinect je určitě jednou z nejlepších her pro Kinect a i když je desetkrát dražší, než její mobilní verze, tak stále se oproti ostatním titulům vyplatí a nabízí skvělou zábavu. Ovládání (sekání) navíc funguje naprosto skvěle, až jsme byli překvapeni. Určitě svých 800MS bodů investujte, pokud rádi hrajete na Kinectu s kamarády či rodinou. V druhém případě můžete počkat až na titul The Gunstringer (také pro Kinect), s nímž bude tato hra přibalena, ale určitě vyzkoušejte trial verzi a zakuste jednu z nejlepších her pro Kinect.
06. 07. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: F1 2020

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i...

»
02. 07. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Hunting Simulator 2

Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na...

»
23. 06. 2020 • CryLineT9

Recenze: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

Je to žluté, nosí to kalhoty a chová to mňoukajícího hlemýždě. Nic? Kamarádí se to s natvrdlou mořskou hvězdicí a pracuje pro Evžena Krabse u Křupavého kraba. Stále nic? Kde jste žili posledních dvacet let, že neznáte SpongeBoba? Mořskou houbu v kalhotách, která si spokojeně žije v Zátiší Bikin. Ale chápu. Každý se nezamiloval do hlubokých očí usměvavého hrdiny. Také humor nemusel trefit ten pravý cíl. V případě remasteru Battle for Bikini Bottom by to...

»
21. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: The Elder Scrolls Online: Greymoor

To je pořád řečí, jak neexistují upíři a vlkodlaci. A přitom je potkáváte takřka dnes a denně, aniž byste si to uvědomili. S větší intenzitou ty prvé, kteří pijí dobrým lidem krev brčkem, ale zato dlouhodobě a usilovně. Pravda, neříkáme jim upíři. Dostávají pojmenování, jejichž tíhu ani digitální řádky nesnesou. Navíc neplatí, že by se objevovali jen s příchodem noci. S vlkodlaky je to složitější, ale snad minimálně pánové někdy měli tu...

»
14. 06. 2020 • CryLineT0

Recenze: Beyond Blue

Moderní podoba herního průmyslu činí z her univerzální kulturní médium. Úchvatné práce grafických enginů dokážou z vašeho obýváku vytvořit galerii umění. Prostorový zvuk nasimuluje početný orchestr hned vedle vás. A talent pánů spisovatelů přetvoří jedničky s nulami do výpravného románu. To ale není všechno. Tituly jsou rády také intelektuální, relaxační a výukové. Lehce se stanou exkurzí do antického muzea nebo dokumentem o podmořském životě.

»
12. 06. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Desperados III

Za vyhynulý žánr byly často považovány tradiční adventury, ovšem ve skutečnosti to jsou taktické hry v reálném čase s důrazem na tichý přístup. Že nevíte o čem je řeč? Snad vám napoví slůvko Commandos. Série, jejíž první díl vyšel před více než 20 lety, nabídla nevídané pojetí, které si zamilovaly milióny hráčů. Podobných her poté vzniklo poměrně málo a vlastně byl tento žánr u ledu dobrou dekádu, dokud jej v roce 2016 neoživilo...

»
10. 06. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Mafia III: Definitive Edition

Hodnotit zpětně titul není tak jednoduché. Obzvláště, pokud je všeobecně na pranýři už od dob, kdy se objevily první informace a videa. Od vydání se utvořil všeobecný názor, který můžu buď potvrdit nebo se vydat na válečnou stezku za popřením. Bohužel mi chybí moment překvapení, který má suplovat dodatečný obsah. K němu se dostali asi jen ti, kterým základ nevadil a hru si užili. Z toho vyplývá, že jsem na každý pád...

»
07. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Mortal Kombat 11: Aftermath Kollection

Jsou tituly, které se při vydání nevyplatí kupovat. Ne proto, že jsou v horším stavu než české památky, ale proto, že je čeká ještě velký kus obsahu. Přitom nutně nemusí jít o poloprázdné projekty, u nichž jsou pozdější dodatky součást obchodní strategie. Svou specifickou úlohu zde mají právě bojovky. Ať už Tekken, Soulcalibur nebo Mortal Kombat, vždy vyjdou v dostatečném základu, aby později přiložily pod kotel. Poslední jmenovaný se teď po roce...

»