RECENZE: Fuser

Autor: p.a.c.o Publikováno: 10.11.2020, 11:31

Publikováno: 10.11.2020, 11:31

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3255 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

Hudební hry jsou součástí herního průmyslu již pěknou řádku let, ale nutno podotknout, že poslední roky se neřadí mezi ty nejplodnější a někdejší sláva toho žánru je, zdá se, pryč. Naštěstí já na tyto hry nezanevřel, protože mě vždycky bavilo skákat doma s kytarou, hrát na bubny nebo „zpívat“. S hudebními hrami je pevně spjato studio Harmonix, které mi udělalo velkou radost oznámením nového titulu.

Fuser nám nabídne mixážní pulty a možnost postavit se před publikum na velkých hudebních festivalech. Cíl je v tomto typu her vždycky jednodušší, než je následně samotné provedení. Stačí být akční DJ, který bude vytahovat jeden hit za druhým a mixovat ho do šílených kombinací, díky nimž bude udržovat crowd ve varu. První pozitivní věcí je, že každý festival má svou vlastní znělku, téma a všechno kolem, takže si opravdu člověk připadá, jako by před publikem opravdu vystupoval.

Na začátku to nebude nic těžkého, protože nejen, že nároky na náš výkon nebudou moc velké, ale budeme vystupovat na začátku festivalu, kdy lidi ještě beztak nedávají pozor. K ruce na prvním festivalu nám bude i promotér, který se nás ujme (i když každý festival má svého promotéra) a ten nám vždy ve správnou chvíli poradí, co bychom asi měli dělat.

Pointa hry je snadná. Před každým vystoupením dostaneme nějaké písničky, které budou součástí setu a ty budeme moct doplnit o vlastní favority. Následně se od nás čeká, že budeme celkem na čtyřech mixech dávat dohromady tu zpěv, tu beat nebo kytaru z několika songů, což vytvoří zajímavý set. Věřte tomu, že na začátku jsem si to dával jako nic, i když nějaká ta chybka se vyskytla. Je důležité jednotlivé prvky správně načasovat a dle ukazatelů a rytmu je přesně v ten správný okamžik přidat do setu, za což je nejvíce bodů.

Tím, jak se budeme dostávat do lepších časů a projíždět jednotlivé festivaly, budou se zvyšovat požadavky na náš výkon a na celou zručnost. Bude třeba dát například tři beaty do setu, v čas vyndat disky z mixy, pauzovat, přetáčet, zrychlovat a navíc se do každého mixu vejdou dvě smyčky. Zdá se vám to komplikované? Máte pravdu, ovšem teoreticky to není žádná extra věda. Ta pravá zábava začíná, když chce DJ celou tuhle zábavu skrze gamepad ovládat.

Největším problémem celé hry je dle mého názoru ovládání. Začátečnické finty se dají zvládnout v pohodě, ale jak se budou kupit možnosti a růst požadavky, je stále těžší si všechno uspořádat a třeba takové posazení disku v tu pravou chvíli do mixu pomocí analogové páčky se ukázalo jako hodně zapeklitý úkol. Hra vyžaduje preciznost, ale té se nám v rámci ovládání nedostává. Na hudebních hrách jsem měl vždycky rád dodatečná příslušenství. Sice to byly peníze navíc za dodatečné kytary, bubny nebo mikrofony, ale člověk měl pocit, že hru hraje a opravdu hraje ve hře. Bohužel Fuser se hraje jenom a pouze na gamepadu.

Tady jsem měl pocit, že se hlavně trápím a za nějakou cenu se snažím plnit požadavky na set z publika a ze hry samotné. Byly chvíle, kdy jsem se opravdu cítil, jako že za mixážním pultem opravdu stojím a lidé visí na každém dalším tónu, který jim pošlu. Někdy mojí vinou, ale hodně často špatnou ergonomií ovládání přišla chyba, pak to člověk trochu nakupí a už se veze. Hlavně později začne být zmatek opravdu velký a člověk si moc neužívá muziku jako takovou, ale soustředí se, aby co nejméně pokazil.

Přitom právě hudba by měla být tím hlavní, oč tady jde. Když jsem hrál na kytaru, měl jsem radost z každé oblíbené písničky, kterou jsem si mohl zahrát. I zde je paleta songů opravdu pestrá a nabízí nejznámější pecky z Dance, Rapu, Popu, R&B nebo dokonce Country. Každý fanoušek žánrů a interpretů si tu jistě najde své favority do setu, aby je dal dohromady a vytvořil něco šíleného a bláznivého. V kariéře na to není tak úplně čas, ale freestyle je přesně to, co jsem od hry očekával. Mému srdci nebližší je Dance a Pop, takže byla radost dát do sebe zpěv z Lady Gaga, k tomu hlavní beat od O-Zone a celé to doplnit o banjo z country soungu. Přesně tohle byly situace, kdy jsem se neskutečně bavil. Možnosti, jak svůj set vést jsou neuvěřitelně široké a kdo se chce vyřádit, narazí jenom na hodně málo omezení.

Kariéra je ovšem něčím, bez čeho se při hraní neobejdeme, jelikož čím lepší budeme, tím více zkušenostních bodů a kreditů získáme. Ty pak následně v obchodu vyměníme za nové cool obleky na naše DJské alter ego, ale hlavně k nákupu nových písniček. Motivaci pro hraní kariéry tu tak je, ale levelování by mohlo být o něco rychlejší. Pak to dopadá, že člověk v honbě za maximálním počtem hvězdiček plácá jeden motiv za druhým, aby bylo co nejvíc bodů, čímž v kariéře zase trpí pocit z hudby a z toho si jí užít. Člověk se honí za body a to pak musí jít prožitek stranou.

Jak jsem zmínil, budeme vylepšovat vzhled svého DJ. To ovšem není všechno. Každý DJ má svou specifickou show, pro kterou se hodí nejrůznější druhy ohňostrojů, barvy a motivy laserů nebo promítané motivy na led panely. Právě díky tomu všemu následně vznikne skvělý zážitek, když váš set sedne dohromady s věcmi kolem a člověk si opravdu připadá jako ta největší hvězda venkovního letního festivalu. A právě díky těmto okamžikům jsem se ke hře vracel a budu vracet.

Kariéra je sice takové nutné zlo, s nímž je třeba se vypořádat pro potřeby vyššího dobra. Nejvíc mě  bavil freestyle, protože jsem si mohl vychutnat muziku a nejrůznější kreace bez časového tlaku nebo zadaných úkolů a požadavků publika, které je třeba v kariéře rozhodně vzít v potaz.

I přes horší ergonomii ovládání a kariéru, v níž člověk kouká na žádosti producenta na show a publika a nemá tolik času na hudbu samotnou, jsem se nakonec neskutečně bavil. Tohle je přesně to, co mám na hudebních hrách tolik rád. Na jedné straně je to výzva po technické stránce, aby člověk všechno pěkně ovládl a naučil se věci, bez nichž se pěti hvězdičkám ani nepřiblíží. Pak jsem vkročil do freestylu, kde jsem si mohl užívat dle své chuti a tempa a užívat si všechny bizarní hudební kombinace, které mě jenom napadly.

Grafické zpracování tomu všemu dodává tu správnou atmosféru, každý festival má pěkné a někdy i vtipné téma, hudební intro před vaším vystoupením a celkově je zde hromada maličkostí, které dotvářejí výborný zážitek. Pro všechny hudební fanoušky je tak Fuser jasnou volbou, samozřejmě s přihlédnutím k vašim hudebním preferencím. Nakonec nabídka skladeb je opravdu hodně široká, s VIP edicí ještě o něco více (díky za ni) a rozhodně nemám pochyby o tom, že by do budoucna měla být o nové skladby v rámci nějakých DLC nouze.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Nalaďte se na tu správnou notu, protože tahle párty bude v našem rytmu. Díky horší ergonomii ovládání a velkým možnostem hry, není rozhodně snadné se před crowd postavit. Jakmile všechny hudební motivy zapadnou do sebe a hudba začne znít tak, jak jste si přáli, budou všichni hudební maniaci ve svém živlu. I přes výhrady nám Harmonix servírují další skvělou hudební hru, za kterou jim děkuji. Tak ať se disky točí.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»